oz
door ozzyjim Oct 15, 2009 om 13:40
Vakantie & reizen

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met vakantieveling.nl

Lieve mensen, graag zou ik willen weten of er nog meer mensen slechte ervaringen hebben met vakantieveiling.nl?

Mij verhaal gaat als volgt, Met een goed gevoel en na betrouwbare inlichtingen van vrienden, ga ik mee doen aan de gekheid van vakantieveiling.nl, om daarbij mee te gaan bieden op een welness arrangement voor 2 personen in het Best Western hotel Nobis te Asten in de maand September. Na enige tijd heb ik uiteindelijk de veiling gewonnen voor een bedrag van 60.00. Geweldig dacht ik, en krijg dan ook gelijk een bevesteging van felicitaties en staat er duidelijk vermeld dat de receptie van het hotel zo spoedig contact met mij zal opnemen. Nou wacht ik de hele maand September af voor contact vanuit de receptie en voor dat je het weet is het al Oktober.

Dan eindelijk 5 Oktober ontvang ik een factuur van hotel Nobis voor 60.00 euro omtrent een verblijf in de periode 03.10.2009. t.m.t. 03.10.2009 .Ik dacht bijmijzelf wat een lachertje, ik zal betalen voor iets wat ik niet hebt ontvangen. Ten eerste zou er zo spoedig mogelijk contact met mij opgenomen worden vanuit de receptie, wat dus nooit is gebeurd. Ten tweede zou je verwachten dat er nog een bevesteging brief word verstuurd  voor aankomst en vertrek datum/tijden... dit ook is niet gebeurd.  En dan ten derde is de factuur die mij toe is gestuurd voor een boeking in de maand Oktober (03.10.2009) wat uiteindelijk nooit mij wens was.

Nou bel ik netjes na de receptie van hotel Nobis te Asten en krijg ik toch een vrouw aan de lijn wat je een secreet zou noemen( nog lichtelijk uitgedrukt), met de vermelding dat ik maar gewoon moest betalen en anders zouden zij extra kosten gaan rekenen. Mij antwoord was uiteraard nee en dat ik deze oplichters praktijken aan het licht zal brengen, waarbij zij onbeschoft de telefoon ophangt.

Ik dus perplext en het gevoel dat ik een oor word aan genaaid. Is er iemand die weet wat ik hier mee kan en of ik ergens mij gelijk kan krijgen om niet te hoeven te voldoen aan de gestuurde factuur?

Vriendelijk groeten, Jim.

4665 13 Rapporteer

ta
door tammiek - Oct 15, 2009 om 15:04
98 Antwoorden / 12 Vragen

Bij vakantieveiling is meestal het geval dat je op een veiling bied van een hotelovernachting(en) met een vaste datum. Dus ik vermoed dat jij een veiling hebt "gewonnen" met als overnachtingsdatum 3 oktober 2009. Dit staat uitdrukkelijk aangegeven in de omschrijving van de veiling. Anders staat er aangegeven dat binnen een bepaalde tijd (vaak een jaar) een overnachting kunt boeken.

Als het goed is heb je bij het uitbrengen van jou bod een bevesting gekregen van dat bod. Hierin staat de omschrijving van de veiling. Weet niet of je dit mailtje nog hebt want dan kun je deze even nalezen.

Nogmaals ik denk dat de veiling waar jij op geboden hebt voor 3 oktober 2009 bestemd was.

hoor graag of je de veilingomschrijving nog hebt en wat hierin staat?

oz
door ozzyjim - Oct 15, 2009 om 15:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

De veiling was uitsluitend voor de maand September zo als vermeld staat in de mail toe gestuurd. De laatse week van September.

Maar nog bedankt voor u belangstelling.

groeten Jim.

holpen
door holpen - Oct 15, 2009 om 15:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

En het is niet in je opgekomen om eens zelf te gaan bellen in september?

Maar goed, je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets dat niet is geleverd. Het hotel zal dan toch echt moeten bewijzen dat je daar op 3-10 geweest bent of er op zijn minst voor die datum geboekt hebt. En dat kunnen ze denkelijk niet...

ta
door tammiek - Oct 15, 2009 om 15:36
98 Antwoorden / 12 Vragen

als de veiling uitsluitend voor september geldig was dan betekent dit dat de overnachting in september plaats had moeten vinden.
u heeft hier dan geen gebruik van gemaakt maar u dient wel te betalen voor de dienst. u heeft een veiling "gewonnen" en sluit dan een overeenkomst af dat de andere partij iets levert en dat u hiervoor betaald. dat u geen gebruik heeft gemaakt van de dienst hebben zij geen boodschap aan. het stond duidelijk vermeld in de veiling dat het uitsluitend voor september geldig was.

wat u kunt proberen is om het hotel op te bellen en uit te leggen dat deze veiling de eerste keer voor u is geweest en dat het fout is gelopen. of ze toch nog de dienst aan willen bieden. wie weet dat ze voor 1x coulant zijn.

ta
door tammiek - Oct 15, 2009 om 15:40
98 Antwoorden / 12 Vragen

@ Holpen:

De vraagsteller is wel verplicht om te betalen ondanks dat de dienst niet is geleverd. Ik heb ook vaak veilingen "gewonnen" bij vakantieveiling.nl en het staat uitdrukkelijk in de voorwaarden dat je moet betalen ook al heb je de dienst niet gekregen.

de verkoper (vakantieveiling) is verplicht om de dienst te leveren maar de koper (hier de vraagsteller dus) is ook verplicht om zich te houden aan de voorwaarden en dient de veilingomschrijving goed te lezen en zich ook hieraan te houden.

als er zou hebben gestaan overnachting voor 2 personen dan kan ik toch ook niet met 3 personen aan komen zetten?? dus als er staat dat de overnachting voor september is dan kan het toch niet zo zijn de de koper gaat boeken wanneer hij/zij zelf wil?? in dit geval is het de fout van de koper geweest en is hij verplicht om te betalen.
wat hij altijd kan proberen is een coulanceregeling te treffen.

oz
door ozzyjim - Oct 15, 2009 om 15:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen,

Of jullie begrijpen het neit of lezen mijn bericht niet duidelijk genoeg.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie mening,waar ik na had gehoopt , is dat er iemand met een oplossing zou komen .

Groete Jim.

holpen
door holpen - Oct 15, 2009 om 16:00
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@tammiek:
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Heb nog even op de site gekeken bij een vergelijkbaar arrangement van hetzelfde hotel.
En inderdaad ben je verplicht het "gewonnene" ('t is maar wat je winnen wilt noemen) af te nemen en dus te betalen.

Blijft mijn eerste opmerking (zelf contact zoeken) toch geldig...

@Jim:
Zou je dan wat duidelijker je vraag willen stellen?
Of plak hieronder eens de volledige tekst van het bevestigingsmailtje. Dat zou ook al veel verhelderen.

ta
door tammiek - Oct 15, 2009 om 16:02
98 Antwoorden / 12 Vragen

als wij/ik het fout hebben/heb dan zou u het wel kunnen proberen om het nog een keer uit te leggen?

ik begrijp dat u het raar vind dat u moet betalen omdat u niet bent gebeld door het hotel maar een koper (u dus) heeft de plicht om zelf ook achter dingen aan te gaan en niet af te wachten.

ga
door gast111111 - Oct 15, 2009 om 16:05
14 Antwoorden / 0 Vragen

heb van de week ook voor het eerst mee gedaan met vakantieveilingen.nl. Had de hotelovernachting gewonnen. Had direct een mail van vakantieveilingen in mijn mailbox om te betalen. Deed dit niet deze dag, maar kreeg wel al een mail van het betreffende hotel! Uitleg over wat ik gewonnen had en upgrades die mogelijk waren en als ik wilde boeken dat ik mijn vouchernummer nodig had.

Prima lijkt mij dus!

Hopelijk is het bij jullie op te lossen met het hotel?!

fo
door forummuis - Oct 15, 2009 om 17:01
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik biedt ook regelmatig op vakantieveiling en ben via die manier ook al een paar keer op vakantie geweest.

Zoals in de bevestigingsmail stond had het hotel contact met u op moeten nemen om een reservering te maken. Heeft u uw telefoonnummer wel ingevuld bij uw persoonlijke gegevens op vakantieveilingen?
Zo ja, dan is het hotel gewoon fout bezig geweest. Ze hebben door nalatigheid u het produkt niet geleverd en volgens mij hoef je dan ook niet te betalen (even navragen in een rechtswinkel). Dat u zelf geen contact hebt gezocht is in dit geval dan ook helemaal niet van belang. Dat was namelijk de afspraak niet.

Heeft u uw telefoonnummer niet ingevuld, dan is ligt het probleem gewoon bij uzelf. Op vakantieveilingen zelf en in de bevestigingsmail wordt er duidelijk gevraagd om ervoor te zorgen dat het telefoonnummer bekent is zodat de aanbieder van de veiling contact met u op kan nemen. U had in dat geval zelf in september contact op moeten nemen.

Misschien nog een keer bellen met het hotel en de situatie uitleggen? en vragen waarom ze geen contact met u hebben opgenomen voor een reservering.

Laat vakantieveilingen ook even weten wat er gebeurd is, misschien kunnen ze voor u bemiddelen.

ve
door veilingen - Oct 16, 2009 om 11:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jim,

buitengewoon vervelend voor je. Ik heb even contact gehad met het hotel, zij hebben nu even geen alternatief voor je.

Wij kunnen je wel op een andere manier helpen. Want wij willen je graag een overnachting in een ander hotel in de buurt aanbieden.

Neem hiervoor even contact met ons op. Per mail of telefoon: info@vakantieveilingen.nl of 020-5650606.

Mvg.,

Symen

oz
door ozzyjim - Oct 16, 2009 om 18:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen,

Hierbij zou ik graag de gelegenheid willen nemen om even een aantal van jullie hartelijk te bedanken voor jullie positieve reacties. Vandaag is er een wonderbaarlijke oplossing geboden voor mij probleem. Persoonlijk weet ik niet wie er voor gezorgd heeft,maar ik heb ondertussen contact gehad met een aardige meneer ( Symen ) werkzaam voor vakantieveiling.nl. Uit dit gesprek is voortgekomen dat ik een nieuw arrangement mag benutten bij een ander hotel in de aankomende herfst vakantie. Ik will hierbij dan ook mijn blijdschap met jullie allen delen en even laten weten dat ik zeer tevreden ben met het handelen van vakantieveiling.nl.  Nogmaals aan iedereen vele dank en Symen jij verdient een pluim. Ik wens iedereen dan ook een fijn weekend toe.

Vriendelijk groeten Jim.

to
door tomnick - Nov 10, 2009 om 16:38
6 Antwoorden / 11 Vragen

Ook wij zijn deze zomer in het hotel in Asten geweest. Ook wij hadden voor 60 euro het arrangement gewonnen. We hebben gebeld en konden zelf beslissen wanneer we wilden komen. Alles was piekfijn geregeld. Hebben vaker vakantie geboekt via vakantieveilingen en dat ging altijd naar wens. Snap dus niet waarom het fout ging bij jou. jammer