Mi
door Mickey1981 Mar 31, 2020 om 09:57
Vakantie & reizen

Wie heeft ervaring met reisorganisatie Gate1

Ik heb vliegtickets geboekt bij Gate1 (dit was via skyscanner de goedkoopste aanbieder van het ticket). Ik zou op 18 april met United Airlines vliegen naar Las Vegas en op 4 mei terug met Lufthansa (althans, een dochtermaatschappij daarvan). Ik heb 2x een veranderd reisschema gekregen. En zelf heb ik al meerdere keren contact gezocht met Gate1, maar tot nu toe nog geen succes gehad. Omboeken van de vluchten gaat niet, ze verwijzen mij naar Gate1. Heeft iemand al wel contact gehad, en hoe is dat verlopen?

46101 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2020 om 10:14
7192 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt het contactformulier gebruiken uit deze link:
https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/articles/75000002637-contact

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2020 om 10:24
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Ik sluit, voor u helaas, niet uit dat hier sprake is van goedkoop is duurkoop. Ik heb zojuist de site bekeken en zie geen keurmerk van het zijn aangesloten bij bijv. ANVR/SGR . Het lijkt mij dat de reis naar Las Vegas niet eens kan doorgaan nu vogens de berichtgeving die ik kreeg Las Vegas redelijk op slot zit wegen het Covid19 virus. Kan het zijn dat u niet vooraf de al of niet betrouwbaarheid van deze ticketverkoper heeft gechect: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reisorganisatie-kiezen-tips  Ik geef u deze tip indien u een klacht wilt indienen: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/  Heeft u met een creditkaart betaalt? Zo ja, benader die dan op basis van de garantieregeling die mogelijk aan de kaart is verbonden.

Gr
door Grunn1 - Mar 31, 2020 om 10:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ach ja als je het goedkoopste van het goedkoopste wil.
Gate1 is onderdeel van tix.nl en zijn niet echt goedkoper dan rechtstreeks boeken.
Alle ticketprijzen zijn ook exclusief ruimbagage a 100 euro pp per vlucht (dus 200 euro pp voor een retour).
Heb zelf vluchten rechtstreeks geboekt bij United en inclusief bagage een stuk goedkoper dan via tix of gate1.

Je moet inderdaad bij tix of gate1 zijn en niet bij United want daar heb je geboekt.

Gr
door Grunn1 - Mar 31, 2020 om 11:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nog even een aanvulling.

De vluchten van zowel United als van Lufthansa zijn lijndiensten.
De goedkoopste tickets zijn vaste tickets en niet om te boeken, is het nadeel van het goedkoopste tarief. (Is bij alle lijndiensten zo).

Wanneer je een lijndienst boekt heeft de heenvlucht niks te maken met de terugvlucht en ze worden ook individueel gekozen/geboekt.

Zou je rechtstreeks bij United boeken dan boek/kies je als eerste een vlucht naar een hub in Amerika (United heeft hubs in New York, Chicago, Washington en Houston) en van daaruit kies je een binnenlandse vlucht naar Las Vegas (vaak verschillende tijden mogelijk).
Daarna kies je een terugvlucht naar 1 van de hubs en dan terug naar Schiphol.
Er zijn tientallen mogelijkheden om zo een vlucht te boeken met verschillende overstaptijden en plaatsen.
Op tix en op Gate1 zijn alle verschillende mogelijkheden alvast bij elkaar gezet en daar zie je dan ook alle mogelijkheden alvast samen staan met de daarbij behorende prijzen.
De heen vlucht heeft ook niks te maken met de terugvlucht want het is geen pakketreis.
Zal 1 van de vluchten uitvallen dan wordt je op de eerst beschikbare vlucht geplaatst.
Dat het niet past in je vakantie heeft bij dit soort individuele reizen niks te maken want je boekt alles apart.

Er is geen negatief reisadvies naar Amerika en mocht het zo zijn dat je heen vulcht niet doorgaat op de datum die je hebt geboekt maar wel een week later dan zal je omgeboekt worden naar de eerst beschikbare vlucht. Zolang als de terugreis gewoon doorgaat kan dat en dat zal ongetwijfeld egens in de algemene voorwaarden van tix of Gate1 staan en deze voorwaarden zijn nogal lang.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2020 om 12:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er is wel een inreisverbod van dertig dagen voor reizigers vanuit Europa van 13/3. Formeel valt 18/4 daar dan dus nog buiten, maar hoe dat in de praktijk uitvalt valt te bezien.

Gr
door Grunn1 Mar 31, 2020 om 14:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een inreis verbod is wat anders dan een negatief reisadvies.
18/4 valt daar nog net buiten maar 4 mei is nog een eind weg. Trump wil met pasen de economie weer volop laten draaien en denkt dat het Corona virus dan weg is. De luchtvaartmaatschappij kan de heen vlucht nog steeds opschuiven tot ergens 1 mei, niet dat ts er iets aan heeft maar formeel kan het.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2020 om 16:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard is dat wat anders, maar het wordt lastig naar Las Vegas vliegen bij een inreisverbod.

Gr
door Grunn1 Apr 1, 2020 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Klopt maar als Trump wil laat hij het virus in no time verdwijnen en is vliegen half april weer toegestaan.????

marita5
door marita5 - Apr 1, 2020 om 11:18
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mickey1981 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/articles/75000028428

Dj
door DjWally - Jul 14, 2020 om 20:42
2 Antwoorden / Vragen

Langs gaan is enige wat mij heeft geholpen! Gate1/ Tix spant de kroon met klantenservice, te bizar voor woorden hoe hun expres misbruik maken van deze situatie. Reageren nergens op en houden bewust geld achter ter zelfverrijking. Mij tip; langs gaan! Nadat ik langs ben gegaan was het opeens dezelfde dag terug gestort! Hiervoor 12 weken geen enkel contact kunnen krijgen… deze beste kerel reageert overigens [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

xx
door xxgina1990 - Aug 6, 2020 om 12:51
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad! Talloze herinneringen en het geld kwam maar niet. Gate 1 is de dochter van Tix en Tix behandeld alle betalingen.

Uiteindelijk in contact gekomen met Gökhan Gök van Finance. Was niet erg behulpzaam en telefonisch kreeg ik hem niet te pakken maar uiteindelijk toch geld weten te krijgen.

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

Succes allemaal!