bk
door bkhm Nov 19, 2012 om 15:48
Vakantie & reizen

Zonnepanelen

is het mogelijk dat ik zonnepanelen op een huurhuis kan plaatsen? Kan ik dat ook in een rijtjeshuis waar sommigen het huis wel gekocht hebben.

3177 5 Rapporteer

jo
door jorisw - Nov 19, 2012 om 16:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even met de verhuurder overleggen. Die zal het wel weten.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 21, 2012 om 12:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Soms, als je het doet krijg je geen 15% aankoop subsidie want die geld alleen voor je eigen huis.

Als je weg gaat moet je deze weer verwijderen en elders herplaatsen.

En je moet alle eventueel door de panelen veroorzaakte schade vergoeden dus alle gaten en beschadigde dakpannen herstellen op jou kosten.

Maar het kan en zonder Subsidie zou je in plaats van 6 over 7 jaren deze eruit verdient hebben.

Een alternatief is als je een plat dak hebt, los geplaatst is makkelijker dan schuine daken dus de berging of heb je een eigen blokhut in jou tuin?

Verder ben ik ook een luifel boven voordeur tegen gekomen die tevens paneel was.

Ook de Carport los geplaatst is vaak mogelijk zonder dat een verhuurder het tegen kan houden.

Dus er kan veel maar beter vooraf vragen en eventueel dit huis zelf kopen met korting want huurhuizen die verkocht worden, dan krijgen zittende huurders meestal korting.

guilli_1
door guilli_1 - Nov 21, 2012 om 13:35
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 21 nov 2012, 12:40]Soms, als je het doet krijg je geen 15% aankoop subsidie want die geld alleen voor je eigen huis.

dit is onjuist ;iedereen krijgt die 15% subsidie over de installatie totdat de subsidiepot leeg is.zie de uitgebreide informatie op agentschapnl.nl.
Volgens mijn huisbaas mag je als je vertrekt uit je huurhuis de installatie "verkopen" aan de nieuwe huurder,verkopen aan de huisbaas of meenemen.
De installatie is tot op zekere hoogte ook nog gewoon verzekerd bij jouw eigen inboedelverzekering,alleen bij een grote=dure installatie moet je evt een aantekening laten maken op je polis .
Samengevat is het alleen maar van belang dat je voorlopig niet gaat verhuizen omdat dan het kalf groter zal zijn dan de koe...

audb
door audb - Nov 21, 2012 om 14:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan zijn dat de verhuurder eisen stelt aan het plaatsen wat eigenlijk ook wel begrijpelijk is maar er is een systeem die werkt met haken die achter de dakpannen wordt vast gezet en bij verhuizing zullen deze dan ook geen schade achter laten-
Maar wat ook mogelijk is dat uw woningvereniging ze zelf gaat of wil plaatsen zoals al vaak gebeurt zodat u de stroom bij hun kan afnemen,
Wel zou u bij het zelf plaatsen een verzekering moeten afsluiten hier voor.

ju
door julion - Nov 21, 2012 om 23:46
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een aanbieding van de bouwvereniging gekregen om zonnenpannelen op het dak te plaatsen.
www.zonnig-limburg.nl
Van de bouwvereniging en de provincie Limburg krijg ik zelfs subsidie.