gr
door gradus56 Nov 24, 2010 om 17:40
Voeding & gezondheid

Alarmpoorje van de winkel

hallo ik ben pas oparatie gehand een nieuwe heup
ieder keer als ik door winkelpoortje ga gaat het alarm af en paar keer in winkel aangehouden .was een keer zo erg dat ze mij niet wilde gloven dat na wilde kijken of ik wat gepikt had ik was wel zo kwaad mij broek en onderbroek naar benen heb getroken daar ston ik in blote kont in de winkel daar som liteke was van mij heup nou daar zij ze wel van geschroken gouw maar weer die broek aan .
ik nu nog stees last van dat rotpoorje aan gaat
daar staa weer voor joker in de winkel
het gewoon vervelend weet jullie daar iets op
gr gradus hagreis

18103 56 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Nov 24, 2010 om 18:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.

getty
door getty - Nov 24, 2010 om 18:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kunt u niet een simpele doktersverklaring krijgen die u dan meteen kan laten zien? Volgens mij moeten mensen die gaan vliegen en dus het alarm laten afgaan dit ook op deze manier aantonen.

me
door meintje_1 - Nov 26, 2010 om 13:15
7 Antwoorden / 1 Vragen

U krijgt via het ziekenhuis waar u geopereerd bent automatisch een pasje thuis gestuurd. Ik kreeg de pas 4 weken na de operatie van de nieuwe heup. Ik heb het nog niet hoeven te tonen omdat er nog geen alarm afgegaan is. Even bij uw specialist aan de bel trekken.

door 10nussie - Nov 26, 2010 om 13:40
8 Antwoorden / 2 Vragen

De alarm poortjes bij de Douane gaan bij mij (2 knie protheses) standaard rinkelen....Heb er verder geen moeite mee dat ze me dan persoonlijk gaan scannen, vooral op Schiphol doen ze dat. In het buitenland is zeggen dat je knie protheses hebt genoeg.
Soms rinkelt het in de winkel ook maar dat kan ook van de scootmobiel zijn. Doen ze niet moeilijk over hier in Ede.

sunsun
door sunsun - Nov 26, 2010 om 13:44
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gradus56 schreef op woensdag 24 nov 2010, 17:40]hallo ik ben pas oparatie gehand een nieuwe heup
ieder keer als ik door winkelpoortje ga gaat het alarm af en paar keer in winkel aangehouden .was een keer zo erg dat ze mij niet wilde gloven dat na wilde kijken of ik wat gepikt had ik was wel zo kwaad mij broek en onderbroek naar benen heb getroken daar ston ik in blote kont in de winkel daar som liteke was van mij heup nou daar zij ze wel van geschroken gouw maar weer die broek aan .
ik nu nog stees last van dat rotpoorje aan gaat
daar staa weer voor joker in de winkel
het gewoon vervelend weet jullie daar iets op
gr gradus hagreis

Waarschijnlijk is dit maar bij één bepaalde winkel? Ik heb sinds 3 jaar twee knieprotheses, reis en winkel (in warenhuizen met poortjes ook) graag en veelvuldig. De enige locatie waar bij mij de alarmbellen rinkelen zijn vliegvelden, dat deden ze altijd al, waarschijnlijk omdat er sinds 25 jaar een miniscuul schroefje in mijn lichaam zit . Da's lastig want ik krijg en kreeg dus altiijd een bodycheck.
ik heb daarom een medisch paspoort laten maken: bij Traveldoctor gekregen, laten invullen bij huisarts, de kniegegevens opgevraagd bij de specialist en die ook er in geplakt. Er is nog door niemand ooit naar gevraagd, ook niet op de vliegvelden in binnen- en buitenland.
Misschien is zo'n paspoort handig voor u? Ikzelf zou die winkel mijden waar ze zo klantonvriendelijk zijn! Overigens vind ik uw actie wel schitterend!

tdehond
door tdehond - Nov 26, 2010 om 13:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Leuk idee om uit de kleren te gaan.
Aangeven dat u een kunstheup heeft en dat de poort daar op afgaat.

Vraag de volgende keer de leiding te spreken en verzoek of ze er aantekening van willen maken dat dit een steeds weerkerend probleem is. Misschien kunnen ze u een kaartje met handtekening van de bedrijfsleider geven dat u vrije doorgang heeft omdat hun poortje niet naar behoren functioneert.

sunsun
door sunsun - Nov 26, 2010 om 13:47
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.[quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.

Dit geeft toch geen antwoord op de gestelde vraag? Hier helpt u niemand mee.

sunsun
door sunsun - Nov 26, 2010 om 13:55
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=meintje schreef op vrijdag 26 nov 2010, 13:15]U krijgt via het ziekenhuis waar u geopereerd bent automatisch een pasje thuis gestuurd. Ik kreeg de pas 4 weken na de operatie van de nieuwe heup. Ik heb het nog niet hoeven te tonen omdat er nog geen alarm afgegaan is. Even bij uw specialist aan de bel trekken.

nou....automatisch zou ik maar niet op rekenen. Je kunt er altijd naar vragen en krijgt het dan is mijn ervaring.

an
door antros28 - Nov 26, 2010 om 14:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in maart een nieuwe heup gekregen er gaat niet een poortje af.Mijn vrouw heeft twee nieuwe heupen en ook hier gaat er niet een poortje af.Mocht dit wel gebeuren dan ga ik toch echt niet in mijn blote kont in de winkel staan.Er mag door het personeel alleen gevraagd worden of ik iets in mijn tas heb .Zeg ik nee dan mogen zij de politie erbij halen.Staande houden mag maar verder ook niet.

br
door brambo47 - Nov 26, 2010 om 14:08
14 Antwoorden / 3 Vragen

Fabricage fout of een niet selectief poortje metaal detector aangeschaft die bedoelt is om eventueel wapenbezit te detecteren, zoals op vliegvelden, douane, en andere terrorisme gevoelige instellingen.
Fout van de winkel dus.

ma
door manna - Nov 26, 2010 om 14:16
3 Antwoorden / 2 Vragen

Sinds 1992 heb ik een titanium heup en nog nooit last gehad van afgaande alarm in winkels of vliegvelden. Denk aan een fabrikase fout van de poortjes.

eclipse
door eclipse - Nov 26, 2010 om 14:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

dus zo `n Dr `s pasje ? is eigenlijk een vrijwaring om er oplos te jatten, ga deze direct aanvragen .. en dat mevr in der blote kont hebt gestaan ?? zou ik deze winkel toch aanklagen wegens aanranding, ... en als je binnen komt rinkelt en toeterd de boel ook, dus neem aan dat winkelpersoneel ook ziet dat mevr een standaard gevalletje loos alarm is ... Tas nakijken oké meestal verplicht en accoord als U binnenkomt maar uitkleden "nooit" ook als is de wens de Vader van de gedachte bij een bloedmooie vrouw of zoiets :-)

me
door meintje_1 - Nov 26, 2010 om 15:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

De ziekenhuizen zijn verplicht om een pas aan te vragen voor alle patiënten waarbij iets van metaal in het lichaam is aangebracht. Ook dit kan genant zijn want op de pas staat wat voor soort operatie er uitgevoerd is.

ma
door marleenvanh - Nov 26, 2010 om 15:46
452 Antwoorden / 1 Vragen

Wegens beledeging door redactie verwijderd

sunas
door sunas - Nov 26, 2010 om 16:03
22 Antwoorden / 7 Vragen

Verwijderd door redactie i.v.m het ontbreken van de context

shadowman
door shadowman - Nov 26, 2010 om 16:22
3 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben het helemaal met je eens sunas, want mijnheer of mevrouw vraagt inderdaad hulp wat men er aan kan doen en niet om beschuldigd te worden door marleenvanh. Ik vind het trouwens belachelijk om iemand op zijn schrijffouten af te rekenen, misschien is deze persoon de Nederlandse taal niet helemaal machtig.
Laat iedereen in zijn eigen waarde.

Groetjes Shadowman

eclipse
door eclipse - Nov 26, 2010 om 16:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=sunas schreef op vrijdag 26 nov 2010, 16:03]@marleenvanh

Alleen wanneer je de winkel UITGAAT ? Lijkt me wel heel vreemd! De blote kont deed in elk geval wonderen en men zal u nu niet meer lastig vallen vermoed ik. Wellicht was dit ook wat u wilde en kunt u er van nu af op los jatten......Dan houdt u misschien geld over voor een cursus Nederlands!! (Sorry, maar het is niet om te lezen wat een gebrabbell)

Waar gaat dit antwoord over het is niet aan u om over iemand te oordelen, en het gaat erg ver om deze persoon te beschuldigen van (eventuele) diefstal.
Deze persoon vraagt hulp niet om (ver)(be) oordeeld te worden.
heb de red gevraagt stukje te verwijderen, is onnodig kwetsend, gewoon even de klacht aantikken, maf mens marleen van h ... kwetst en beschuldigt waar een vrouw alleen maar hulp vraagt ... is dat niet dat spreekwoord zoals de waart is vertrouwd men zijn gasten ??? :-) gr Han P.s tof dat je voor deze dame opkomt

gerard1947
door gerard1947 - Nov 26, 2010 om 16:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

in zutphense ziekenhuis krijg je een bewijs mee waarop staat dat je een kunst heup hebt en dat bewijs kun je dan laten zien op de luchthaven.

vr1944
door vr1944 - Nov 26, 2010 om 17:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De kans dat de kunstheup een alarm veroorzaakt is byzonder klein tenzij de kunstheup een magnetische veld heeft ,want die poortjes doen geen dienst als metaaldetectors.De poortjes werken meestal op een soort spoel die verborgen ziet in een prijskaartje een ingenaaide strip of geplakt in je jaszak. bv bij kleding van C&A en de HEMA
Deze strips moet je uit je kleding knippen want ze kunnen door wrijving weer actief worden.Ik heb dat zelf al een paar keer meegemaakt.

vr1944
door vr1944 - Nov 26, 2010 om 17:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het is op dit forum niet bedoeling om te zeuren over schrijf of taalfouten.Als je niet snapt wat TS bedoeld moet je gewoon niet reageren.Verder is je reactie smakeloos en ontfatsoenlijk

=marleenvanh schreef op vrijdag 26 nov 2010, 15:46: Alleen wanneer je de winkel UITGAAT ? Lijkt me wel heel vreemd! De blote kont deed in elk geval wonderen en men zal u nu niet meer lastig vallen vermoed ik. Wellicht was dit ook wat u wilde en kunt u er van nu af op los jatten......Dan houdt u misschien geld over voor een cursus Nederlands!! (Sorry, maar het is niet om te lezen wat een gebrabbell)

gr
door gradus56 - Nov 26, 2010 om 17:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 26 nov 2010, 16:30][quote=sunas schreef op vrijdag 26 nov 2010, 16:03]@marleenvanh

Alleen wanneer je de winkel UITGAAT ? Lijkt me wel heel vreemd! De blote kont deed in elk geval wonderen en men zal u nu niet meer lastig vallen vermoed ik. Wellicht was dit ook wat u wilde en kunt u er van nu af op los jatten......Dan houdt u misschien geld over voor een cursus Nederlands!! (Sorry, maar het is niet om te lezen wat een gebrabbell)

Waar gaat dit antwoord over het is niet aan u om over iemand te oordelen, en het gaat erg ver om deze persoon te beschuldigen van (eventuele) diefstal.
Deze persoon vraagt hulp niet om (ver)(be) oordeeld te worden.
heb de red gevraagt stukje te verwijderen, is onnodig kwetsend, gewoon even de klacht aantikken, maf mens marleen van h ... kwetst en beschuldigt waar een vrouw alleen maar hulp vraagt ... is dat niet dat spreekwoord zoals de waart is vertrouwd men zijn gasten ??? :-) gr Han P.s tof dat je voor deze dame opkomt
moet l je even lezen ik pik niet in de winkel. ik heb ook om gevraagt dat ik een slechte heup als dief behandel word waar blijf je waarde
ja ik weet da tik niet goed schijven gaat niet om dat goed schijft. dat heerlijk en ook in je waarde dat moet jij nog leren . en ik kont stond dat niet jou probleem .ik wil alleen late waarhijd zien als niet gloof word. is dat nou zo erg

eclipse
door eclipse - Nov 26, 2010 om 17:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gradus56 schreef op vrijdag 26 nov 2010, 17:22][quote=eclipse schreef op vrijdag 26 nov 2010, 16:30][quote=sunas schreef op vrijdag 26 nov 2010, 16:03]@marleenvanh

Alleen wanneer je de winkel UITGAAT ? Lijkt me wel heel vreemd! De blote kont deed in elk geval wonderen en men zal u nu niet meer lastig vallen vermoed ik. Wellicht was dit ook wat u wilde en kunt u er van nu af op los jatten......Dan houdt u misschien geld over voor een cursus Nederlands!! (Sorry, maar het is niet om te lezen wat een gebrabbell)

Waar gaat dit antwoord over het is niet aan u om over iemand te oordelen, en het gaat erg ver om deze persoon te beschuldigen van (eventuele) diefstal.
Deze persoon vraagt hulp niet om (ver)(be) oordeeld te worden.
heb de red gevraagt stukje te verwijderen, is onnodig kwetsend, gewoon even de klacht aantikken, maf mens marleen van h ... kwetst en beschuldigt waar een vrouw alleen maar hulp vraagt ... is dat niet dat spreekwoord zoals de waart is vertrouwd men zijn gasten ??? :-) gr Han P.s tof dat je voor deze dame opkomt
moet l je even lezen ik pik niet in de winkel. ik heb ook om gevraagt dat ik een slechte heup als dief behandel word waar blijf je waarde
ja ik weet da tik niet goed schijven gaat niet om dat goed schijft. dat heerlijk en ook in je waarde dat moet jij nog leren . en ik kont stond dat niet jou probleem .ik wil alleen late waarhijd zien als niet gloof word. is dat nou zo erg

zeg Gladus , lees even goed he, ik neem het voor je op, en heb die vrouw die je beledigde gemeldt bij de redactie, maar laat maar als je al niet kunt begrijpen wat iemand schrijft, dan begrijp iik ook wel dat je zo beroerd schrijf de groeten en hoop dat die poortjes blijven loeien en dat je maar in je blote reet blijf staan . dus niet meer zeuren... of goed lezen

eclipse
door eclipse - Nov 26, 2010 om 17:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gradus56 schreef op woensdag 24 nov 2010, 17:40]hallo ik ben pas oparatie gehand een nieuwe heup
ieder keer als ik door winkelpoortje ga gaat het alarm af en paar keer in winkel aangehouden .was een keer zo erg dat ze mij niet wilde gloven dat na wilde kijken of ik wat gepikt had ik was wel zo kwaad mij broek en onderbroek naar benen heb getroken daar ston ik in blote kont in de winkel daar som liteke was van mij heup nou daar zij ze wel van geschroken gouw maar weer die broek aan .
ik nu nog stees last van dat rotpoorje aan gaat
daar staa weer voor joker in de winkel
het gewoon vervelend weet jullie daar iets op
gr gradus hagreis
ben je wel goed wakker , ik neem het hier voor je op en zit je mij af te zeiken ??? weet je wat je doet ? je bekijkt het maar .

invalide
door invalide - Nov 26, 2010 om 17:55
787 Antwoorden / 5 Vragen

Het grootste probleem is de winkels met aparte in en uitgang.

Gamma, Karwei, Praxis, Hornbach en nog vele andere hebben aparte in en uitgang dus ingang zonder alarm en eenrichtingsverkeer!

Dus je word niet gescand als je de winkel in ging dus geen bewijs of het een apparaat of diefstal is.
Ook niet goed uitgezette uit vorige winkel is mogelijk dus als ze nu eens ook de ingang van poort voorzien mogen ze wel vragen, ik loop dus gewoon door!

Mijn Pacemaker is van Russische makelij en dus niet te lezen pasje.
Dit wegens lange wachttijden hier en ik zag dat de wachtlijst korter werd via Crematorium.
Dus ik betaalde veel zelf, maar mijn verzekeraar deed niet moeilijk er vergoede 90% dus prima geregeld.

Ik weet dat bij 60% van alle winkels het alarm af gaat en het probleem is dat als ik 10x door de poort van C&A loop er slechts 4x alarm af ging.
Bij een product onder arm van medewerker ging het alarm wel 10x af dus dat werkte 100% goed en bij mijn meer een loterij!
Ik weiger controle omdat bij meerdere keren doorlopen het alarm niet werkte!

Dus matige poortjes die de zwakke Pacemaker niet goed zien.
Of ik tegen poort aan of midden loopt maakt ook niets uit, dus vreemde poorten.

Als de winkel de Politie vraagt dien ik een altijd een klacht in tegen vals beschuldigen en vraag altijd schade vergoeding.

Plaatselijke winkels weten het nu en laten mij gewoon lopen, en dan reageren vreemde waarom ze niets doen....
Verder weet ik dat het ook merk gebonden is want er zijn 3 merken die met 6 modellen die geen valse alarm geven en 5 modellen van 3 aanbieders wel.

Dus als ze geen claims willen moeten ze gewoon het goede merk kiezen en niet de goedkoopste.
Verder kan ik ook zeggen dat de Aluminium diepvries tassen van bepaalde merken een alarm tegen houden bij de foute poorten en niet bij de goede.
Dus als je weet welke merken poorten niet door bepaalde diepvries tassen kunnen kijken, ik heb dit via mijn kinderen getest en om diefstal te voorkomen zal ik geen merk tassen hier noemen!

Dus naast Heupen en knieën zijn er nog veel meer die problemen hebben.
Ook bepaalde bedrijven die draadloze toegang pasjes hebben reageren op de poorten dus ook die bij deze goed beveiligde bedrijven werken hebben hier vaak last van. ( Nederlandse Bank en Drukkerij van bepaalde papieren!)

wong
door wong - Nov 26, 2010 om 18:04
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.

Beste grindweg,
Die winkelpoortjes zijn bedoeld om te voorkomen dat bepaalde dingen de winkel illegaal verlaten. Ze reageren dus niet op wat binnenkomt. Hoogstwaarschijnlijk bevat een kunstheup dezelfde informatie als de beveiligingsplaatjes op de artikelen. De oplossing zit dus in het programmeren van de winkelpoortjes dat zij niet reageren op kunstheupen.

invalide
door invalide - Nov 26, 2010 om 18:14
787 Antwoorden / 5 Vragen

Voor het uitlezen van mijn Pacemaker is deze frequentie ook gebruikt dus daarom gaat het soms wel en soms niet af!

Als er ooit een uitzending komt mogen ze mijn vragen welke merken en types poortjes betrouwbaar of niet zijn.
Als Felix met een product 10X door poort loopt is 10x alarm en waarom bij mijn een soort loterij van soms wel en soms niet?

Het heeft niets met oude of nieuwe poorten te maken maar welke fabriek welke onderdelen gebruikte!

grindweg
door grindweg - Nov 26, 2010 om 21:02
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=wong schreef op vrijdag 26 nov 2010, 18:04][quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.

Beste grindweg,
Die winkelpoortjes zijn bedoeld om te voorkomen dat bepaalde dingen de winkel illegaal verlaten. Ze reageren dus niet op wat binnenkomt. Hoogstwaarschijnlijk bevat een kunstheup dezelfde informatie als de beveiligingsplaatjes op de artikelen. De oplossing zit dus in het programmeren van de winkelpoortjes dat zij niet reageren op kunstheupen. het kan zeker bij binnen treden.
in leeuwarden bij justitie reageert hij zelfs op mijn schoenen.
dat komt om dat die merken zoals bommels ed nog gedeeltelijk met spijkertjes in elkaar gezet zijn.

te
door terpstra - Nov 27, 2010 om 00:46
174 Antwoorden / 5 Vragen

Dat u een verklaring bij het ziekenhuis moet opvragen, dat advies heeft u al gekregen.
Mijn raad is, vraag eens aan de behandelde arts uit welk materiaal uw nieuwe heup bestaat. Of er ook een batterij bij geplaatst is om corrosie tegen te gaan.
Ik denk dat uw heup van roestvast staal is. Daar zit ferro materiaal in. Welke "magnetisch" kan reageren op meetsignalen. Als het Titanium of roestvrij staal is , zou ik maar een rontgen foto laten maken. Dat sluit achtergebleven dingen wel of niet uit. Susces en beterschap. H.

ft
door ftm - Nov 27, 2010 om 01:11
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sunsun schreef op vrijdag 26 nov 2010, 13:47][quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.[quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.

Dit geeft toch geen antwoord op de gestelde vraag? Hier helpt u niemand mee.

Tuurlijk wel.
Het is raar dat het alarm alleen maar bij het verlaten van de winkel afgaat en niet bij binnenkomst

ft
door ftm - Nov 27, 2010 om 01:16
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wong schreef op vrijdag 26 nov 2010, 18:04][quote=grindweg schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:12]dan is het toch ook bij het winkel binnen gaan.

Beste grindweg,
Die winkelpoortjes zijn bedoeld om te voorkomen dat bepaalde dingen de winkel illegaal verlaten. Ze reageren dus niet op wat binnenkomt. Hoogstwaarschijnlijk bevat een kunstheup dezelfde informatie als de beveiligingsplaatjes op de artikelen. De oplossing zit dus in het programmeren van de winkelpoortjes dat zij niet reageren op kunstheupen.

Nee hoor Wong, in kunstheupen zit slechts Titanium en kunststof. Sommige heupen bevatten keramisch materiaal.
Echter géén chips of anderszins detecteerbaar materiaal.

ft
door ftm - Nov 27, 2010 om 01:24
102 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een vreemd verhaal.
Winkeldetectoren zijn geen metaaldetectoren,zoals bij sommige uitgaansgelegenheden. Anders zouden de poortjes wel afgaan bij elke elleboogkruk, prothese, wandelwagen of rolstoel die de winkel binnenkomt of uitgaat.
De detectorpoortjes reageren op bepaalde (radiofrequente) tags, niet op metalen heupprothesen.
Die "total hips" bevatten titanium, kunststof en soms keramiek.
Er moet een andere reden zijn waardoor die poortjes bij Gradus afgaan.

nb
door nbw - Nov 27, 2010 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

Het werkelijke probleem hier is de perceptie en niet al die systemen en hun gebreken. Je zult maar een winkel verlaten en het poortje schreeuwt. Iedereen associeerd dat direct met diefstal en je bent dus al veroordeeld voor je gevoel . Niemand ziet dat je terug in de winkel geen enkele blaam treft. Echter het oordeel is al klaar. Bovendien helpen die poortjes helemaal niets. Winkeldiefstalcijfers gaan er echt niet van omlaag. Zou zeggen weg met die gecreerde schijnveiligheid.

Ik winkel ook regelmatig en ook bij mij is wel eens een poortje op tilt geslagen. Loop gewoon door. Weet voor mezelf dat ik netjes betaald heb en gisteravond spinazie heb gegeten.Ben nog nooit in boeien afgevoerd of door hijgend winkelpersoneel in de kraag gevat. Nogmaals het gaat niet om de aandoening maar om de perceptie.

op
door opabertje - Nov 27, 2010 om 02:16
56 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry,
nonsens verhaal.
Poortjes in winkels reageren door inductie.
In de TAG zit een spoel met condensator of een stripje.
Rond het poortje zit een soort magnetisch veld.
Zodra de inductie, binnen parameters, van dat veld veranderd gaan de toeters en bellen.
Alleen op vliegvelden staan Metaal detector poortjes welke reageren op metalen voorwerpen.
"YOU ARE BUSTED"

vr1944
door vr1944 - Nov 27, 2010 om 09:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat vond ik dus ook al ,vandaar mijn advies om kleding te controleren op ingenaaid beveiligigsmatriaa

=opabertje schreef op zaterdag 27 nov 2010, 02:16: Sorry,
nonsens verhaal.
Poortjes in winkels reageren door inductie.
In de TAG zit een spoel met condensator of een stripje.
Rond het poortje zit een soort magnetisch veld.
Zodra de inductie, binnen parameters, van dat veld veranderd gaan de toeters en bellen.
Alleen op vliegvelden staan Metaal detector poortjes welke reageren op metalen voorwerpen.
"YOU ARE BUSTED"

ha
door hanneke - Nov 27, 2010 om 15:16
321 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard snap ik dat het voor de vraagsteller heel vervelend is dat hij steeds al dat gedoe heeft.
Maar ik heb ondertussen het idee dat die poortjes vaker onterecht afgaan dan terecht... Vaak al bij het naar binnen lopen, omdat ergens een eerdere winkel de beveiliging op een daar gekocht artikel niet goed is gedeactiveerd. En bij het verlaten van een winkel omdat ze dáár de beveiliging niet goed hebben verwijderd van een artikel dat ik daar net gekocht en keurig betaald heb.
Ik kijk inmiddels niet eens meer als ik hoor dat ergens zo'n poortje afgaat. Het is toch altijd loos alarm.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 1, 2010 om 23:59
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=marleenvanh schreef op vrijdag 26 nov 2010, 15:46]Wegens beledeging door redactie verwijderd

nou, nou redactie.............het is toch altijd nog belediging ;-)

@ts

Hahaha, helemaal geweldig, die aktie van u! Dat zullen ze allicht niet snel vergeten.
Zelf heb ik het ook vaak omdat ik in een rolstoel zit, kunnen die poortjes ook niet tegen kennelijk.

@grindweg

En toch gek........................bijna nooit als ik de winkel inga, wel als ik eruit ga.
Daar snap ik ook niets van.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 2, 2010 om 01:22
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik verwacht ook dat het te maken heeft met een kledingsstuk, niet met uw heup. Een winkelpoortje zou het verschil tussen een heup en een afgestemde kring (lees: beveiligingsplaatje/ sticker) toch echt moeten herkennen!

Zou het toch te maken hebben met uw heup, dan is het probleem (denk ik) op te lossen door een stuk aluminium folie in uw broekzak te steken thv de kunstheup. Winkeldieven gebruiken hiervoor koeltassen die met alufolie bekleed zijn.

nb
door nbw - Dec 2, 2010 om 02:16
521 Antwoorden / 24 Vragen

Het zou heel wat duidelijker zijn te beseffen dat die poortjes geen metaal detecteren of kunststof . Winkelpoortjes gaan af door geladen magnetisme aangebracht op de producten zichtbaar of niet.Heb al eerder gezegd dat deze poortjes een schijnveiligheid zijn en heel gemakkelijk te bedriegen zijn. Dus gaat een poortje af en heb je met je nieuwe heup hier heel veel moeite mee klaag het bedrijf aan. Want een nieuwe heup met deze poortjes is erg zwak .

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 3, 2010 om 04:12
292 Antwoorden / 1 Vragen

waarom zijn er toch zoveel lezers die schrijven ïk denk dat het komt door. . . ."en dan komt er iets wat nergens op slaat. Als u het niet zeker weet, zeg dan niets! Geeft alleen maar foute reacties en veronderstellingen en handeling als iemand anders dat gelooft!
Dat de het ene alarm wél en het andere niet reageert komt door het soort alarm, dus niet meteen zeggen dat het alarm stuk is dus niet meteen bij het bedrijf gaan klagen! Het schijnt dat vier procent van de winkelende mensen iets steelt en de helft altijd een (niet opgaande) smoes heeft. Alarmgevende heupen komen nu eenmaal erg weinig voor. De meeste reageren op een bepaalde frequentie waar de detector op is afgesteld en die "zoekt" een plaatje o.i.d., aangebracht op de artikelen, waar ook diezelfde frequentie aanwezig is. (Net zoiets als het lampje dat bij sommige oudere draagbare radio's gaat branden als hij op een zender staat,of het nog oudere "katteoog") Sommige systemen zijn uitgebreid met een detector voor grote metalen massa's, omdat er dieven zijn die een pedaalemmer in hun rugtas of een met aluminium beklede tas in een gewone tas hebben, om het alarm te misleiden, hetgeen dan niet meer gaat. Als een alarm afgaat kan dat dus komen door de metalen massa (lijkt op pedaalemmer of aluminiumfolietas) en/of omdat de lengte en vorm van het aangebrachte gewricht overeenkomt met de frequentie van de detector. Dit is een GLOBALE uitleg, want ik wil het dievengilde geen exacte aanwijzingen geven hoe te saboteren. Als u wilt mopperen doe dat dan op de oorzaak (winkeldieven) van deze ergernis en niet op de gevolgen (alarmapparatuur om diefstal tegen te gaan)

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 3, 2010 om 04:16
292 Antwoorden / 1 Vragen

P.S. er is wel iets aan te doen maar dat is ingrijpend (letterlijk) en kostbaar en zal ook niet door een ziekenhuis worden gedaan omdat het ziekenfonds dat zeker niet zal betalen. Bij de gegevens adviezen zit best wel een bruikbare oplossing tussen, de verklaring van een ziekenhuis lijkt mij het beste & altijd rustig blijven.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 3, 2010 om 05:01
292 Antwoorden / 1 Vragen

en nogmaals, @Wong zit er heel dichtbij, @ Deinert zit er met beide veronderstellingen helemaal naast, reageer toch niet als je er helemaal geen verstand van hebt, zeker niet met "ik denk dat". @FTM heeft de klok horen luiden maar.....@opabertje, half goed, @Deinert, u bent technisch maar heeft er niet aan gedacht dat een heup weleens eveneens een (hogere) afgestemde kring kan zijn, door het omringende en galvanisch kontaktmakende vocht gaat de resonantie ft sterk omlaag en komt in de buurt van de detector.
Als de "sleutel" van de heup overeenkomt met de "sleutel" van het ingenaaide alarm heeft het herprogrammeren van de computer (lees microprocessor, die er meestal niet eens inzit) dus geen enkele zin want beide "sleutels" zijn gelijk! @ NBW, er is geen enkel poortje dat op alleen magnetisme werkt, is technisch en practisch, onmogelijk. (hoe groot zou een magneet moeten zijn om op één meter nog iets te activeren? Geen enkele radio of GSM of I-pod of walkman komt er dan meer door zonder vals alarm, daar zitten allemaal luidsprekers met magneten in!

vr1944
door vr1944 - Dec 3, 2010 om 09:10
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wel wat laat maar bedankt voor de ongevraagde les schoolmeester.Nog een les voor jouw ,iedereen mag hier schrijven wat ie wil.Wat een geneuzel

=vliegenderob schreef op vrijdag 3 dec 2010, 05:01: en nogmaals, @Wong zit er heel dichtbij, @ Deinert zit er met beide veronderstellingen helemaal naast, reageer toch niet als je er helemaal geen verstand van hebt, zeker niet met "ik denk dat". @FTM heeft de klok horen luiden maar.....@opabertje, half goed, @Deinert, u bent technisch maar heeft er niet aan gedacht dat een heup weleens eveneens een (hogere) afgestemde kring kan zijn, door het omringende en galvanisch kontaktmakende vocht gaat de resonantie ft sterk omlaag en komt in de buurt van de detector.
Als de "sleutel" van de heup overeenkomt met de "sleutel" van het ingenaaide alarm heeft het herprogrammeren van de computer (lees microprocessor, die er meestal niet eens inzit) dus geen enkele zin want beide "sleutels" zijn gelijk! @ NBW, er is geen enkel poortje dat op alleen magnetisme werkt, is technisch en practisch, onmogelijk. (hoe groot zou een magneet moeten zijn om op één meter nog iets te activeren? Geen enkele radio of GSM of I-pod of walkman komt er dan meer door zonder vals alarm, daar zitten allemaal luidsprekers met magneten in!

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 3, 2010 om 13:04
292 Antwoorden / 1 Vragen

@vr1944. Als iedereen mag schrijven wat hij wilt, geldt dat toch ook voor mij? Als er verkeerde adviezen gegeven worden, mag ik de vraagsteller toch helpen met de juiste adviezen? Eén van de anderen, "Opabertje", begint zelf zijn inzending met "nonsens". Waarom heb je hem geen rode duim gegeven? Waarom heb je mijn tweede stukje van een rode duim voorzien? "Gradus56" vraagt toch om (het liefst) de juiste adviezen? Mijn opmerkingen zijn dus niet ongevraagd! Als ik als deskundige een (verkeerde) mening corrigeer is daar iedereen, inclusief degene die in een verkeerde veronderstelling was, toch mee gediend? Of heb jij het altijd bij het rechte eind? Als je me toch een schoolmeester noemt, (ik ben inderdaad regelmatig gastdocent op o.a. het Noorderpoortcollege) "jouw" is een bezittelijk voornaamwoord, hier had dus een persoonlijk voornaamwoord gebruikt moeten worden, dus zonder "w". De spatie komt ná de komma. niet ervoor! "Hij" is derde persoon enkelvoud, stam plus "t" dus, hetgeen betekent dat je niet schrijft "wat ie wil" maar "wat ie wilt". Verder staan er nog drie fouten in dat ene regeltje, totaal zes dus. Als je de wereld wilt verbeteren, begin dan met jezelf!

ha
door hanneke - Dec 3, 2010 om 17:43
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 3 dec 2010, 13:04]"Hij" is derde persoon enkelvoud, stam plus "t" dus, hetgeen betekent dat je niet schrijft "wat ie wil" maar "wat ie wilt". Verder staan er nog drie fouten in dat ene regeltje, totaal zes dus. Als je de wereld wilt verbeteren, begin dan met jezelf!

Helaas vliegenderob, je had mijn sympathie tot het moment dat je een vermeende taalfout zelf helemaal fout verbeterde.
Bij willen, zullen, mogen en kunnen (net als bij "zijn") geldt de regel "Derde persoon = stam+t" nou net níet.
Geloof je me niet, geloof dan de Taaladviesdienst of Onze Taal.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 4, 2010 om 17:23
292 Antwoorden / 1 Vragen

@Hanneke. Ik geloof je zonder meer. Ik heb er overigens lang over nagedacht omdat mijn gevoel zei dat het wél goed was, ik heb zelfs een bevriende journalist, die nét opbelde toen ik bezig was, geraadpleegd, ook zij dacht dat het fout was. Bedankt voor deze aanwijzing, ik wist dit niet (meer) . Nu blijven er dus nog maar vijf over, de drie vergeten komma's niet meegerekend!

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 4, 2010 om 23:48
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op zaterdag 4 dec 2010, 17:23]@Hanneke. Ik geloof je zonder meer. Ik heb er overigens lang over nagedacht omdat mijn gevoel zei dat het wél goed was, ik heb zelfs een bevriende journalist, die nét opbelde toen ik bezig was, geraadpleegd, ook zij dacht dat het fout was. Bedankt voor deze aanwijzing, ik wist dit niet (meer) . Nu blijven er dus nog maar vijf over, de drie vergeten komma's niet meegerekend!

Nou, ik zou haast vergeten wat de vraag nu eigenlijk was...................
Ik vraag me af wat deze hele uiteenzetting van de Nederlandse grammatica in vredesnaam met dit onderwerp te maken heeft.
Het is zo eenvoudig:
Men stelt een vraag en een ander geeft antwoord, simpel.
En aan Nederlandse les doen we hier niet.
Ook al staan er taalfouten in vraag of antwoord, je kunt toch begrijpen wat iemand bedoelt?
Ga voor taalfouten maar lekker een boom opzetten op een forum, niet in vraag en beantwoord!

nb
door nbw - Dec 5, 2010 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

Droom lekker verder vlieg. Volgens mij bieden die poortjes schijnveiligheid en gaat de discussie niet over een heup van de vraagsteller maar meer om waardoor die poortjes afgaan. Ergo hoe deze te omzeilen. Heb al eerder gezegd als het bij bliebt loop ik gewoon door. Ik heb betaald en laat me niet leiden door poortjes die afgaan. En als ik hijgende tieners of eigenaren in mijn nek voel stop ik niet. Pas als de politie daar is werk ik volledig mee en doe tegelijkertijd aangifte vanwege valse beschuldiging door poortjes.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 5, 2010 om 02:33
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Rob:

Goed beschouwd heb je de klok horen luiden......

Er zijn verschillende anti diefstal systemen met poortjes, magnetische (permeabiliteit) en RF systemen. Ze werken alle met een zender (antenne) en een ontvanger (antenne). De zenders werken op verschillende frequentie, welke afhankelijk is van het gekozen beveiligingssysteem. Van VLF tot UHF.
Alle werken ze door detectie van een verschil in uitgezonden en ontvangen signaal omdat het uitgezonden signaal door een tag (een op het te beveiligen goed aangebracht onderdeel van de beveiliging) veranderd wordt. Op dit veranderde signaal is de ontvanger afgestemd. Tags kunnen verschillende vormen en/of eigenschappen hebben.
De beschrijving van de meest gebruikte systemen kun je o.a. vinden op:

http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/high-tech-gadgets/anti-shoplifting-device9.htm

Gastcolleges geef ik niet en heb ook geen akte MO-Nederlands. Doch ik vind het wel kinderachtig dat je je voetstuk probeert te verhogen door op taal-, stijl- of tikfouten van anderen, die het goed bedoelen, te gaan hakken.

Een ongeschreven wet is dat we op deze site daar niet op reageren zolang de vraag of het antwoord enigszins leesbaar en/of begrijpbaar is. Het zou je sieren je daaraan te conformeren.

Hardware ERror MAN.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 5, 2010 om 21:15
632 Antwoorden / 58 Vragen

Gastcolleges geef ik niet en heb ook geen akte MO-Nederlands. Doch ik vind het wel kinderachtig dat je je voetstuk probeert te verhogen door op taal-, stijl- of tikfouten van anderen, die het goed bedoelen, te gaan hakken.

Een ongeschreven wet is dat we op deze site daar niet op reageren zolang de vraag of het antwoord enigszins leesbaar en/of begrijpbaar is. Het zou je sieren je daaraan te conformeren.

Hardware ERror MAN.

@Hardware ERror Man

Ik ben het helemaal met je eens!

Heb trouwens een vraagje:

Bij mij gaan die poortjes ook wel eens af door mijn elektrische rolstoel, maar meestal alleen bij het verlaten van de winkel, heel soms bij binnenkomst, maar dat is wel minder.
Heb jij enig idee hoe dat komt?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 5, 2010 om 21:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ muts:

Eerst zou je dan moeten weten met welk systeem het betreffende poortje werkt. Daarna is het belangrijk te weten of het steeds bij hetzelfde systeem, dat anderen ook gebruiken, voorkomt. Als dat zo is zou je moeten zoeken naar iets aan de rolstoel, of iets dat je dan steeds bij of aan je hebt, dat precies op het uitgezonden zendsignaal reageert als een tag. Dat is niet eenvoudig op te sporen. Ben bang dat je er mee moet leren leven als het maar af en toe in wisselende situaties optreedt.

Soms worden tags bij de kassa niet goed gedeactiveerd of je vergeet de tag uit de kleren te knippen, wanneer deze er in is blijven zitten en niet gedeactiveerd. (Makro)

H.

invalide
door invalide - Dec 5, 2010 om 22:04
787 Antwoorden / 5 Vragen

Naast mijn pacemaker die ook vaak stoorde weet ik dat er diverse winkels zijn die goederen buiten de poortjes na het scannen via een band de winkel uit laten gaan.
Dus alleen zware dingen op karretje en jezelf worden gescand bij onze Gamma.

Dus als ik met dure dingen zoals setje boren elders kom is het mogelijk dat het Gamma alarm er nog op zit.
Zo ook het Motorpak van mijn buurman, deze heeft hij dus via transportband uit winkel zonder dus alarm naar huis genomen en nu bleek daar een klein stickertje te zitten!
Dus vele keren vals alarm omdat niet elke winkel alle alarmen uit schakelde en de meeste producten uit de bouwmarkt zelden in andere winkels komt, maar ze waren deze vergeten!

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 6, 2010 om 00:29
292 Antwoorden / 1 Vragen

nog een keer dan. Normaal reageer ik niet op taalfouten, daar gaat het ook niet om. Zelfs als vr1944 adviseert om naar ingenaaide beveiligingen in kleding te kijken, terwijl het om een heup gaat, ziet iedereen wel in dat dat nergens op slaat en regeer ik daar niet op. Als dezelfde scribent echter mij persoonlijk op fouten meent te kunnen wijzen, "iedereen mag schrijven wat hij wil" maar ik mag dat kennelijk niet van hem, terwijl hij daarnaast nog eens zelf in één zin acht fouten maakt, dan reageer ik daar wél op! Dus, als hij de wereld wil verbeteren moet hij eerst met zichzelf beginnen en pas als hij daar klaar mee is, mag hij met de rest verder gaan!
P.S. Orgelmuts verbeterde ook een taalfout, reageert niemand op. Is jullie verontwaardiging soms selectief?

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 6, 2010 om 00:55
292 Antwoorden / 1 Vragen

@hrdwerrorman
nogmaals, het is mijn bedoeling niet om mij op die manier op een voetstuk te plaatsen, heb en vind ik niet nodig, maar doe ik dat alleen als iemand mij persoonlijk en ten onrecht aanvalt! Ik ben ook met mijn uitleg niet zo heel precies geweest omdat ik niemand op een idee wil brengen. Ik doe namelijk voor de verzekering keuringen aan anti diefstal- en inbraakinstallaties, die na mijn goedkeuring dan in aanmerking komen voor het "BUG" certificaat, hetgeen inhoudt dat de verzekering afgesloten kan worden en bij diefstal altijd uitbetaald wordt. Ik weet zeker dat die bedrijven het niet leuk vinden als ik precies ga vertellen hoe het werkt. Ook in sommige verklaringen en schema's wordt om die reden opzettelijk kleine onjuistheden aangebracht. Zelf doe ik dat ook meestal bij door mij ontworpen schakelingen, ik "vermom" een onderdeel als zijnde een ander onderdeel zodat men niet precies weet wat het is en/of doet, zodat het niet illegaal nagemaakt kan worden.
.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 6, 2010 om 01:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Rob:

Je zult dan ook wel goed thuis zijn bij Nedap.

H.

nb
door nbw - Dec 6, 2010 om 01:54
521 Antwoorden / 24 Vragen

Voor de laatste keer niet die poortjes zijn het probleem.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 19, 2010 om 22:36
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op maandag 6 dec 2010, 00:29]nog een keer dan. Normaal reageer ik niet op taalfouten, daar gaat het ook niet om. Zelfs als vr1944 adviseert om naar ingenaaide beveiligingen in kleding te kijken, terwijl het om een heup gaat, ziet iedereen wel in dat dat nergens op slaat en regeer ik daar niet op. Als dezelfde scribent echter mij persoonlijk op fouten meent te kunnen wijzen, "iedereen mag schrijven wat hij wil" maar ik mag dat kennelijk niet van hem, terwijl hij daarnaast nog eens zelf in één zin acht fouten maakt, dan reageer ik daar wél op! Dus, als hij de wereld wil verbeteren moet hij eerst met zichzelf beginnen en pas als hij daar klaar mee is, mag hij met de rest verder gaan!
P.S. Orgelmuts verbeterde ook een taalfout, reageert niemand op. Is jullie verontwaardiging soms selectief?

@vliegenderob

Ik verbeterde inderdaad een taalfout, maar geen taalfout van de ts.
Deze taalfout maakte de redactie, bovendien heb ik het met een knipoogje verbeterd, dat is toch wel iets anders dan een snelcursus grammatica.
Het gaat er in de eerste instantie om dat de vraag beantwoord wordt en ondanks de taalfouten was de vraag gewoon duidelijk.