bo
door boreel102 Jul 27, 2017 om 16:24
Voeding & gezondheid

Aldi aankoop

Al jaar en dag komen wij bij de Aldi, en we zijn altijd tevreden over het assortiment.

Goede prijs, kwaliteit verhouding, maar??

Onlangs bij de Aldi in venhuizen waar we al vanaf het begin komen, hebben we

een pak snijbonen gekocht, zag er prima uit dus doen, was verpakt en dat kwam later goed uit.

Thuis gekomen hebben we de snijbonen gewogen wat we normaal nooit doen, maar ook onderweg in het dorp kun je langs de weg nog steeds hier en daar groente kopen. Hadden we ook gedaan en omdat het aan de weg per 500 gram ging hadden we besloten overal 400 gram van de te maken en dan de vriezer in. Wat scherts onze verbazing de snijbonen die bij de Aldi vandaan kwamen wogen 350 gram terwijl er op de verpakking 400 gram in zou moeten zitten. Foutje in het verpakkings centrum, oplichterij???? Ik weet het niet. Wij zijn terug gegaan naar de Aldi en door dat het verpakt was konden we goed aantonen dat het ook zo was. Maar als in alle pakken 350 gram in zit inplaats van 400 gram, is dat dan Kassa????.

Bij hoeveel pakken in de Aldi over heel Nederland een aardig extra winstje.????

Misschien toch handig om in elke winkel een weegschaal aan te brengen?

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben gehad??

6880 23 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 27, 2017 om 16:28
5159 Antwoorden / 12 Vragen

Is de weegschaal ge-ijkt? En wat heeft u bekeken, de netto inhoud, of het totale gewicht?

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2017 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, deze ervaring heb ik nog niet gehad. Maar bij elke Aldi hangt een weegschaal, dus in het vervolg daar eerst wegen.

groenheijde
door groenheijde Jul 28, 2017 om 12:24
2 Antwoorden / Vragen

nog nooit een weegschaal gezien bij de aldi

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2017 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan eerst langs Hans Anders om een bril te kopen.:-))

ge
door george321 - Jul 27, 2017 om 16:37
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een (mogelijk) verschil van 50 gram bonen al oplichterij vindt ........ heeft u een zwaar leven. Volgende keer wegen, wegen=weten. Maar probeer eens exact 400 gram af te wegen op uw (waarschijnlijk niet) geijkte weegschaal zonder bonen te delen/breken.

tenormin
door tenormin Jul 27, 2017 om 17:14
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Dat breken/delen zal niet van belang zijn, lijkt mij dan, tenzij een een microgram 'boon' nog nadeliger kan uitpakken voor de TS. ;-)) @george321

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2017 om 16:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, een dergelijke ervaring heb ik niet gehad. Ik weeg overigens vrijwel altijd verpakte groenten e.d., dat zou u ook kunnen doen.

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2017 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, deze ervaring niet gehad. Ik kom niet bij de Aldi en groenten/fruit koop ik in de groentenwinkel. En bij de groentenwinkel kijk ik ook nooit of het gewicht wel precies klopt.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 27, 2017 om 16:57
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee, ook ik heb deze ervaring niet, ik neem gewoon aan dat het gewicht klopt. Maar u kunt de bonen e.d. toch in de winkel nawegen? Maar wat zei men bij Aldi toen u met die bonen terug ging?

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2017 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus u komt al jaar én dag bij de Aldi vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Dan mist u één keer 50 gram bonen en gaat er mee terug, ik neem aan dat ze het netjes hebben opgelost maar daar schrijft u niets over. En vervolgens neemt u maar dat in alle pakken 50 gram ontbreekt en opent een item hier op vraag en beantwoord met veel niet ter zake doende informatie om ze maar even van oplichting te beschuldigen? Sneu.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2017 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben gehad??
Nee, ik niet.
Zal ook niet structureel zijn, maar kan een foutje zijn.
Reactie van Aldi toen je terugging?
Excuses en een gratis nieuwe verpakking?

marita5
door marita5 - Jul 27, 2017 om 17:38
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Boreel102 ,

Ik heb deze ervaring niet , ik maak me ook niet druk over 50 gram , daar is het leven te kort voor .

Stel uw vraag eens aan de klantenservice , klik op de rode regel .

https://www.aldi.nl/kontakt_form.php

tenormin
door tenormin Jul 27, 2017 om 18:35
16841 Antwoorden / 108 Vragen

maar @marita5, als je een ons biefstuk vraagt en je krijgt maar een half ons: denk dat ik me toch wel ietsje druk kan maken over het verschil, toch? ;-))

jo
door jorisw Jul 27, 2017 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als een slager mij een ons biefstuk verkoopt zou ik hem aangeven.... :-)

tenormin
door tenormin Jul 27, 2017 om 21:24
16841 Antwoorden / 108 Vragen

haha @jorisw: jij besteld natuurlijk een half pond (per persoon)...;-)

costnix
door costnix Jul 29, 2017 om 09:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als die slager zijn vlees per ons verkocht, is hij in overtreding. Net zoals pond. Dat moet respectievelijk 100 gram en 500 gram zijn. De ons en het pond zijn inde ijktet van 1937 afgeschaft. Het wordt alleen informeel gebruikt.

jo
door jorisw - Jul 27, 2017 om 19:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[off topic] Wat moet ik me voorstellen bij "een pak snijbonen"? Die dingen liggen toch gewoon in bakken en dan doe je ze in een zakje?

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2017 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog nooit voorverpakte groenten gezien?

edrick3
door edrick3 Jul 27, 2017 om 20:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of een pak diepvries?

ja
door janf43 - Jul 27, 2017 om 20:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Welke informatie stond er op de verpakking. ik zie in de online folder dat het waarschijnlijk gaat om verse snijbonen. Bij verpakking zal er door de machine echt wel 400 gram ingedaan zijn, echter door vochtverlies, kan dat na een paar dagen best wel wat minder worden.

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2017 om 21:46
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het vulgewicht zal best wel rond de 400 gr zijn geweest. Maar ja verse groente haal je bij de groentenman en ingedroogde bij de super. en door het indrogen ontstaat gewichtsverlies. En waar hebben we het over, scheelt wel 2 bonen.
oplichterij????
Nee hoor het verschil tussen verse bonen en die welke al een tijdje liggen.

Johkwe
door Johkwe - Jul 28, 2017 om 11:28
44 Antwoorden / Vragen

Ja heb ik ook wel eens gehad maar ook dat er wel een paar gram teveel in zat.
Zou u bij teveel ook zoveel ophef maken?

simon55
door simon55 - Jul 28, 2017 om 11:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[EDIT-RED.]

johanv1100
door johanv1100 - Jul 28, 2017 om 11:44
63 Antwoorden / Vragen

ca 50 gram vochtverlies [EDIT-RED.]

ho
door holy53 - Jul 28, 2017 om 11:46
68 Antwoorden / 1 Vragen

door tijger1 - 27 jul. 2017 om 16:28
32195 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, deze ervaring heb ik nog niet gehad. Maar bij elke Aldi hangt een weegschaal, dus in het vervolg daar eerst wegen.

Nou niet dus. Niet bij elke Aldi.

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2017 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Andere Aldi zoeken.

costnix
door costnix Jul 29, 2017 om 09:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: die weegschaal is bij "mijn" Aldi nog weleens verstopt onder de lege dozen.

he
door henrys - Jul 28, 2017 om 11:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als er meer als 400 gram in had gezeten was u dan ook terug gegaan?
Ik heb wel eens bij de Aldi rosbief gekocht stond 100 gr op verpakking
maar voelde gevoelsmatig zwaarder aan ,thuis op de weegschaal gelegd
zat er 150 gr in.
De ene keer heb je een mazzeltje en de andere keer pech.
En waar gaat het eigenlijk over, als je nu 400 gr goud koopt en
je krijgt maar 350 gr dan is het een ander verhaal

re
door red1 - Jul 28, 2017 om 13:15
329 Antwoorden / 1 Vragen

op de verpakking van aldi staat als het goed is 500 gram E . die E betekent ongeveer !!!

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2017 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat 400 gram op. :-))

diumenge
door diumenge Jul 28, 2017 om 16:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op een verpakking van 300 tot 500 gram mag de toegestane onnauwkeurigheid maximaal 3 procent zijn en geen enkele verpakking mag minder dan 2 maal die toegestane onnauwkeurigheid bevatten. In een heel uitzonderlijk geval kan het zo zijn dat de verpakking van 400 gram slechts 376 gram (400 minus 6 procent = 400 - 24 = 376) bevat, maar 350 gram is niet toegestaan. Onzin dus om het e-teken er bij te halen en met drie uitroeptekens is het alleen maar meer onzin.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2017 om 13:26
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Nav jorisv@ bedoeld zal een pakje gesneden snijbonen zijn. En dat ligt niet los.

De vraag is m.I. wel degelijk terecht aangezien de warenautoriteit bij herhaalde klachten hier wel degelijk een punt van zou maken niet leveren wat beloofd.

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2017 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die snijbonen zijn helemaal niet gesneden. Bijna alle groenten zijn voorverpakt bij Aldi.

ha
door harryromijn - Jul 28, 2017 om 13:31
272 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds zo ongeveer 1979 ( Ik was toen centrale inkoper bij Aldi, toen deze wetgeving werd ingevoerd, het zg "e" gewicht zie https://nl.wikipedia.org/wiki/E-teken resp.http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=LEGISSUM:l32029&from=NL ) lopen alle verpakkingen over een automatisch registratie en checkweight systeem. Men moet dan een gemiddeld gewicht halen van 400 g om 400g "e" te mogen vermelden, met een afwijking naar beneden resp naar boven, als het gemiddelde maar 400 g is. ( die afwijking in dit geval mag maximaal 3% = 12 g zijn ( en dus ook naar boven). Overigens stelt men dat gemiddeld gewicht iets hoger in, want.. men kan geen 1/2 sperziebonen doseren +.. om van gezeur af te zijn.
Als de chekweger een fout meldt, worden die onderwicht-verpakkingen eruit geschoven. Stapelen zich te veel "uitgeschoven" verpakkingen op, dat gaat zowel een alarm af als .. geeft de software een statistische afwijking aan, die men verklaren, en wordt er gecorrigeerd (of teruggeroepen).
En ja, het blijft "machine+mensen-werk". Er kan dus ooit eens een pakje van 350 g doorglippen; misschien wel twee. Net als hagelstenen op een hete zomeravond.

me
door mepje1 - Jul 28, 2017 om 17:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ze noeman dat een E gewicht (europees gewicht). Bij de fabrikant die dat verpakt mag altijd een afwijking zitten van een bepaald percentage. Daarbij wordt ook de verpakking meegerekend bij het gewicht.

diumenge
door diumenge Jul 29, 2017 om 11:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En de lucht wordt zeker ook meegerekend? Ja, er mag een bepaald afwijking zijn, nee die mag geen vijftig gram zijn op een pak van 400 gram.

hansje klein
door hansje klein - Jul 28, 2017 om 18:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Aldi zal het boetekleed moeten aantrekken ... zal eerder een foutje zijn!

br
door brui0929 - Jul 30, 2017 om 16:32
635 Antwoorden / 10 Vragen

Zijn de snijbonen met zakje gewogen? het gewicht van het zakje weegt ook mee.
Leg de snijbonen eens zonder zakje op de weegschaal hoeveel wegen ze nu?
Leg een zakje zonder inhoud op de weegschaal geeft de weegschaal 0 aan dat is het goed doe de snijbonen in het zakje kijk nu naar het gewicht.
Geeft de weegschaal -3 bijvoorbeeld wanneer er een zakje op de weegschaal ligt aan druk dan op de TERRA toest nu staat de nu geeft de weegschaal 0 aan.
Doe de snijbonen in het zakje wat is het gewicht nu?

diumenge
door diumenge Jul 30, 2017 om 16:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan ik wel beantwoorden zonder te wegen, drie gram minder. Maar wat wil je nou zeggen met dit onduidelijke betoog?

br
door brui0929 Jul 30, 2017 om 17:03
635 Antwoorden / 10 Vragen

Dat het Terra gewicht het juiste is en voordat de snijbonen in het zakje gaan de weegschaal altijd 0 aangeeft en daarmee ook het juiste gewicht.
Dit kan ook wanneer de weegschaal wordt opgestart met een leeg zakje erop dan staat die ook op 0.
Wanner er een zakje met inhoud op de weegschaal wordt gelegt dan zal 400 gram geeft de weegschaal ook 400 gram snijbonen aan.

tijger1
door tijger1 Jul 30, 2017 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedoelt u niet "tarra"?:-))

br
door brui0929 Jul 30, 2017 om 17:17
635 Antwoorden / 10 Vragen

ja bedoel ik ook zit er verschil in de snijboon de ene weegt zwaarder dan de ander.