ba
door barbara81 May 11, 2011 om 18:58
Voeding & gezondheid

Basispakket zorgverzekering

Een vriendin van mij heeft bij Menzis haar zorgverzekering. Eind 2010 heeft ze de nieuwe polis voor 2011 gekregen, daar stond in dat de rollator uit het basispakket werd gehaald, maar niet de fysiotherapie. Ze heeft sinds 3 á 4 maanden een hernia. Ze wildde fysiotherapie, maar dat was uit haar basispakket gehaald en ze was hier niet extra voor verzekerd. Kunnen ze zomaar diensten uit het basispakket halen zonder hun klanten daarover in te lichten?

843 5 Rapporteer

stacey
door stacey - May 11, 2011 om 19:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Het basispakket van een zorgverzekering dekt standaardkosten van bijvoorbeeld de huisarts, het ziekenhuis en de apotheek. Wat er allemaal in het basispakket zit, wordt bepaald door de overheid.--Info

Daar is ook genoeg info over te vinden.
Deze site raadplegen als je wilt weten wat er wijzigd: Klik Hier

Volgens mij zit er ook een infopakket bij je polis, waar ze ook wijzigingen medelen en waar je alles wat je moet weten kunt lezen...........
En op hun site is ook alle info te lezen.

sonjaatje
door sonjaatje - May 11, 2011 om 19:11
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat er in het basispakket zit bepaald Menzis niet maar de overheid.
De eerste 9 behandelingen werden volgens mij sowieso nooit vergoed vanuit de basis.

Ik krijg elk jaar van de verzekering een boekje waarin alle veranderingen en vergoedingen staan, weet niet hoe dat bij Menzis is.

lottesanne
door lottesanne - May 11, 2011 om 19:52
438 Antwoorden / 47 Vragen

Menzis geeft ook elk jaar bij de polis een boekje met de veranderingen in het nieuwe jaar

birdies
door birdies - May 11, 2011 om 19:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=lottesanne schreef op woensdag 11 mei 2011, 19:52]Menzis geeft ook elk jaar bij de polis een boekje met de veranderingen in het nieuwe jaar

Fysiotherapie is al jaren uit het basispakket, m.u.v. bepaalde chronische kwalen. De vriendin heeft dus al jaren niet gekeken waarvoor zij eigenlijk verzekerd was.

tinus12
door tinus12 - Jun 27, 2011 om 12:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook bij Menzis verzekerd , maar in het begin van dit jaar 2011 is mij medegedeelt dat de rollators gewoon in het bassis pakket blijven