Wi
door Wielh01 Apr 28, 2020 om 12:43
Voeding & gezondheid

Bewaartermijn van knakworst in plastic verpaking

Kun je knakworst in een gesloten, dus ongeopende verpakking, met een tht datum van 27-04-2020, die rechtstreeks vanuit de koeling komt, invriezen op die tht datum en hoe lang is de bewaartermijn dan?

6962 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 28, 2020 om 12:52
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ten minste houdbaar tot betekent dat de knakwordst in de koeling tenminste tot de aangegeven datum houbaar is. Normaliter is het wel langer maar zo het dan toch niet meer goed zou zijn is de verkoper niet verantwoordelijk.
Als u de knakworsten incvriest is de houdbaarheid veel langer en dan afhankelijk van de temperatuur van de vriezer. Hoe kouder hoe langer houdbaar. Normaliter is dat aangegeven in de bebruiksaanwijzing van de vriezer.

(Ik vries dat soort zaken vrijwel altijd in)

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2020 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat kan. Afhankelijk van of die worstjes gaar of rauw zijn, zou ik in de vriezer zeggen 1 tot 3 maanden.

marita5
door marita5 - Apr 28, 2020 om 14:28
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Toevoeging Ts ,

Het betreft hier een plastic verpakking, waar ca 10 worstjes inzitten, halal klaargemaakt.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 28, 2020 om 21:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Wiel,

Ik zou contact opnemen met de fabrikant.

Met voorverpakte vleesproducten is het niet verstandig om op eigen houtje te gaan experimenteren.

PS :

Waarom zou je zo'n goedkoop product willen invriezen?

In de supermarkten vind je ze genoeg .