miekes53
door miekes53 Jul 23, 2013 om 10:52
Voeding & gezondheid

Bronwater

Hallo
Mijn vraag is welk bronwater is het best en lekker en betaalbaar. . . ????!!!!
De supermarkt DEEN had eerst een eiegnmerk bronwater, dat beviel prima, de smaak was ook goed. Per 6 flesjes ongeveer 70 eurocent. Nu hebben ze een ander huismerk, Dolfijn, dat is echt niet lekker. Het heeft een nasmaak van chloor. . . . .!! Er is nog een ander huismerk ( Perfekt ) Alizée dat smaakt ook wel goed maar dat kost per 6 flesjes 1,27 euro.dat is bijna het dubbele (er zit wel een sportdop op).

77861 13 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 23, 2013 om 11:04
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Wat dacht u van gewoon kraanwater, dat is in de meeste plaatsen in Nederland van een goede kwaliteit en bron en kost bijna niks, zeker vergeleken met flesjes water.

Succes er mee.

drevil
door drevil - Jul 23, 2013 om 11:21
224 Antwoorden / 14 Vragen

De huismerken hebben vaak dezelfde bronnen. Zelf ervaar ik dat chloorsmaakje bij het goedkoopste water van de Albert Heijn. In deze flesjes zit bronwater uit Brussel.

De bronwaters uit zuid-limburg worden ook veel gebruikt voor huismerken. In Quellbrunn van de Aldi zit water uit de Eurigiobron in Heerlen. Prima water!

In AH eigen merk, zit water uit de sifres bron uit Hoensbroek ook lekker. Op deze site staan de bronnen in Nederland en op de flesjes zelf moet staan waar het water vandaan komt

miekes53
door miekes53 - Jul 23, 2013 om 11:42
3 Antwoorden / 3 Vragen

Daar heeft U helemaal gelijk aan. Als ik het flesje heb leeg gedronken vul ik het daarna een paar keer met kraanwater.
Dan kan je maar een paar keer doen want dat is niet hygienisch als je dat te vaak doet.
En wat ik ook gehoord heb , misschien een fabel, dat er in ons kraanwater restjes zijn van medicijnen die overal doorheen slippen.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2013 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veel kraanwater is ook bronwater. En heel wat voordeliger. 1000 Liter voor één euro. Kan geen goedkope supermarkt tegenop.

miekes53
door miekes53 - Jul 23, 2013 om 11:52
3 Antwoorden / 3 Vragen

Drevil, dank U wel aan die antwoord heb ik tenminste wat aan!
Ik ga de site bekijken!!!

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2013 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die restjes zitten ook eventueel in de bronnen, dus allemaal onzin.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 23, 2013 om 16:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 23 jul 2013, 11:45]Veel kraanwater is ook bronwater. En heel wat voordeliger. 1000 Liter voor één euro. Kan geen goedkope supermarkt tegenop.
Als je de rekening van jouw waterbedrijf weer krijgt, moet je eens voor de aardigheid het betaalde bedrag delen door je werkelijk verbruikte liters.

En de echte vrek gaat natuurlijk hiervoor :-)

tenormin
door tenormin - Jul 23, 2013 om 17:27
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Maar mieke53, dat is toch onzin dat je gebruikte flesjes niet kan hervullen vanuit hygiënisch oogpunt bezien? Je hoeft de flesjes alleen met heet water uit te spoelen, vervolgens te vullen met ons heerlijke kraanwater, in de koelkast en je hebt het altijd koel water tot je beschikking. Ik zelf proef echt geen verschil met Spa blauw (geblindeerd geprobeerd). Ik zelf gebruik al jaren een 1½ literfles op die manier.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2013 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Als ik naast mijn normale verbruik nog 2000 halveliter flesjes wil vullen met kraanwater, kost me dat een euro bij Evides.

Het vastrecht daalt of stijgt niet met het verbruik, maar al zou ik het vastrecht meerekenen, kom ik net aan 2 euro per 1000 liter.

komsja
door komsja - Jul 23, 2013 om 19:23
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat hele bronwater gebeuren is gewoon geldklopperij
En mensen laten denken(envooral laten betalen)voor zuiver bron water.
Op tv zie je de reclame,s over heerlijk gezond bronwater die rechtstreeks uit een bron komt,EEN ECHTE BRON.En dat water uit die kleine bron word over de hele wereld verkocht kom nou toch mensen daar geloof je toch niet in.
Heb bij een frisdrank fabriek gewerkt en daar kwam ook het bronwater vandaan dat bron water(met of zonder bubbels) was gewoon leiding water (weliswaar extra gezuiverd)maar gewoon leiding water doet daar niets aan af,behalve dat het veel goedkoper is,en de bubbels worden er gewoon ingepomt net zoals de bubbels bij de sinas of de cola enz enz.Oftewel gewoon leiding water drinken,en als je bubbels in je water wil dan koop je zo,n apparaatje waar je je water van bubbels kan voorzien.

gompy2
door gompy2 - Jul 23, 2013 om 19:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 23 jul 2013, 17:27]Maar mieke53, dat is toch onzin dat je gebruikte flesjes niet kan hervullen vanuit hygiënisch oogpunt bezien? Je hoeft de flesjes alleen met heet water uit te spoelen, vervolgens te vullen met ons heerlijke kraanwater, in de koelkast en je hebt het altijd koel water tot je beschikking. Ik zelf proef echt geen verschil met Spa blauw (geblindeerd geprobeerd). Ik zelf gebruik al jaren een 1½ literfles op die manier.
In een ander topic heb ik al eens aangeven dat je slim bent, maar je bent ook nog eens verstandig ;-)

Deze miekes53 heeft waarschijnlijk ooit eens een stukje op de TV gezien, of over gehoord, waarin een laborant een onderzoekje heeft gedaan op het bacteriële wel en wee in, of eigenlijk meer op, zo'n drinkflesje die een paar keer hervuld is geworden.
En inderdaad, daar vond men het 1 en ander, dat vind men altijd als men zomaar een aangeboden flesje onderzoekt wat een paar keer gebruikt is
.
Wat men er vergeet bij te vermelden is dat als het flesje continu door 1 en dezelfde persoon gebruikt wordt, het helemaal niet uit maakt, de bacteriën die er op voorkomen zijn namelijk persoons-eigen .
Hetzelfde bacteriële milieu zou men ook op andere dingen kunnen vinden die die persoon gebruikt.
Het zou wat anders worden als iemand anders datzelfde flesje zou gaan gebruiken.

En net wat Tenormin schrijft, even uitspoelen met heet water, klaar.

Ik gebruik ook al jaren hetzelfde ½-liter flesje. Het is bijna niet doorzichtig meer door de beschadigingen aan de buitenkant, en ik leef nog steeds, en ik heb ook geen last van allergieën :-)

Het echte probleem ligt denk ik ergens anders.

ol
door olijfje3 - Aug 16, 2013 om 12:18
284 Antwoorden / 26 Vragen

je koopt flesjes bronwater als zo'n fles op is vul je met kraanwater. waarom koop je dan fles als je kraanwater ok vindt. op de eerste nuchtere reactie van tijger1 geef je 'm meteen gelijk. je gaat alle kanten op bronwater bubbels voegt wel iets toe met siroop of sinaasappelsap. vervoer van bonwater milieubelastend en dus onnodig als je in gebied woont met lekkr kraanwater olijfje3

ka
door karin64 - Sep 9, 2013 om 21:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Denk erover na als je water uit een flesje koopt dat een dief bent van je eigen portomonee. Het water uit de kraan is net zo goed!
Bovendien sponsor je met het kopen van gebotteld water maatschappijen die over de hele wereld onze natuurlijke bronnen uitputten om zonder rekening te houden met de lokale bevolking of de gevolgen voor de natuur hun eigen zakken spekken door dit duur te verkopen.
Zie uitzending vpro tegenlicht hierover.