ol
door olympicton Sep 11, 2008 om 11:24
Voeding & gezondheid

Campina houdbaarheid

De laatste tijd komt het regelmatig voor dat bij Campina halfvolle melk de melk zuur is VER voor de  houdbaarheidsdatum is verstreken.De 2ltr  jerrycan meestal de dag voor de datum , maar nu ook pakken van 1,5 liter die op de 8e bedorven is, met hbd van 17 -9.Hoe zijn jullie ervaringen.Uiteraard staat de melk in de koelkast.

8397 51 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig dat u dit meldt. Ik had vorige week hetzelfde met de melk van Albert Heijn en vroeg het me ook al af of dit vaker gebeurt.

Ook bij mij staat de melk in koelkast, temperatuur koelkast niet aangepast en het pak was nog lang niet aan de datum.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komt misschien ook bij Campina vandaan?

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de verkoper de schuldige, karren met vracht die te lang buiten (de koeling) staan.. ;-(

Ik zou eens een mailtje aan campino sturen hierover en de tevens klacht neerleggen bij de winkelier.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook een paar keer gehad met verschillende zuivelproducten en toen begreep de winkelier er niks van, maar reken er maar op dat de melk te lang buiten de koeling in een te hoge temperatuur heeft gestaan, of te wel een opslag probleem...

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Olympicton,

Ik herken dit probleem, echter niet bij Campina producten. Ik trek soms nog wel eens een pak open dat al een paar dagen over datum is, maar nog steeds voortreffelijk smaakt. Ik ken het probleem wel bij melk die ik bij de Aldi bij ons in de buurt koop, die doorgaans twee dagen van te voren al zuur is en op de laatste dag meer weg heeft van Bulgaarse yoghurt.

Het probleem kan m.i. twee oorzaken hebben:

  1. Ergens in het logistieke traject voor de verkoop staat de melk te lang buiten de koeling of staat te warm. Dit is bijna altijd in de winkel waar u het gekocht heeft. Het kan zijn dat de melk te lang in het magazijn heeft gestaan (dit komt regelmatig voor weet ik uit ervaring, meestal door te weinig opslagruimte in koelcel) of dat koelingen niet goed werken. Mede gezien het feit dat dit regelmatig gebeurt, doet mij vermoeden dat eht probleem in de winkel ligt.

  2. Tweede mogelijkheid is natuurlijk altijd nog uw eigen koelkast. Dat kunt u eenvoudig controlleren door een thermometer in de koelkast te leggen en te kijken of deze koel genoeg staat.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb met de bedrijfsleider gesproken.De jerrycans zijn volgens een ander procede  behandeld als de reguliere melk,waardoor de codes meestal maar een dag of 5 zijn.Bij binnenkomst.

Voor de reguliere pakken had hij ook geen verklaring, zeker met een housbaarheid van meer dan nog een week, en hij zou contact opnemen met Campina.

De huismerken van Dirk komen ook van Campina. Ik weet niet of dat bij AH ook zo is.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2008 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het personeel in de winkel, en die verzekerden mij dat het in ieder geval niet bij de winkel zelf veroorzaakt wordt, bij binnenkomst wordt de koeling bijgevuld( voor melk producten een eigen afgesloten afdeling) en de rest gaat in de centrale koelcel.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 01:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag olympicton,

Betreft het hier de houdbaarheid van reeds geopende pakken/cans of nog steeds gesloten?

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal ook zeker olympicton en de aanvoer zal ook vast in de koelwagen zijn geweest, maar wat is daarvoor gebeurd, dat zullen wij nooit weten en melkproducten hoeven niet zo lang ergens op een hoge temperatuur te staan, want dan is het heel gauw mis en dan kan de laatste zijn werk wel goed doen, maar 1 zwakke schakel heeft het dan al verpest....

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Olypicton,

Niet alle huismerkzuivel van Dirk komt bij Campina. Voor zover ik weet zijn dat alleen de zakken melk.

Bewijs? Kijk maar eens op Farm Dairy.com, daar zie je de kannen van Dirk al op de website staan.

De bedrijfsleider naait je dus al hiermee een oor aan.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja,

Ten tweede: Campina levert rechtstreeks aan de winkels. Dairy Food levert eerst aan het centrale DC in Alphen aan den Rijn, waarvandaan het verder gedistribueerd wordt. Een extra schakel dus in de distributieketen: dat kost extra tijd en het risico op fouten wordt daarmee groter.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

quote;

Dag olympicton,

Betreft het hier de houdbaarheid van reeds geopende pakken/cans of nog steeds gesloten?

Hardware ERror MAN."

Geopende pakken,wij verbruiken de melk snel, dus alles is op voor de uhd is verstreken.Temp. koelkast thuis is goed.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal!

Ik snap hier niets van! Ik koop mijn melk al heel lang bij de LIDL. Ik heb nog nooit bedorven melk gehad, ondanks dat ik de melk alltijd tot meerdere dagen na de aangegeven houdbarheidsdatum gebruik. Ik gebruik maar iedere dag een klein beetje bij de ochtendkoffie, dus doe ik er meestal 2 weken met een pak. Die melk is ook nog goedkoper dan die van jullie genoemden merken.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

melk wordt binnen de koelkast zuur van niet goed verpakte blauwe schimmelkaas, en sommige mensen drinken rechtstreeks uit het pak. uw mond laat bacterieen achter die de melk kunnen verzuren.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

We drinken niet uitpakken, en de jerrycans hebben schroefdop.

Enige wat ik me dan voor zou kunnen stellen bij de geopende pakken is sterk ruikend /knoflookhoudend voedsel.Maar dat is bij ons niet het geval.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gebeurt regelmatig dat eten of drinken dat in koelkast of vriezer bewaard hoort te worden, veel te lang in de winkel staat voordat het de koeling ingaat.

ik heb het bij mijn AHwinkel vaak gezien. zo heb ik beschimmelde verse pasta gehad (was nog lang niet aan de houdbaarheidsdatum toe) en totaal ontdooid ijs. ik heb gezien dat er voor een koeling of vriezer een kar vol spullen staat en geen medewerker in de buurt. zo gaat het natuurlijk hard. zo krijg je ontdooid ijs natuurlijk. als het vervolgens weer bevriest krijg je gevaarlijke situaties.

bedorven melk kun je tenminste nog ruiken

wat er allemaal gebeurt tijdens het transport is verder niet te zien.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

olympicton,

De oorzaak is vermoedelijk bijna zeker,door dat het regelmatig uit de koelkast komt en en dan weer wordt terug gezet.
Het gaat dan werken als een soort broeioven en daardoor gaat het fout.
Vriendelijke groet .
A.F.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Melk die in de koelkastdeur wordt bewaard zal eerder bederven dan melk in de koelkast op een plank. Dit komt doordat de deur open en dicht gaat, de melk wordt daardoor heen en weer geschud en dus zuur wordt.

Tip:  bewaar de melk op een plank in de koelkast.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bedoel je toch niet serieus?

Zulke lariekoek heb ik nog nooit gehoord! Melk wordt niet zuur van het schudden. Als je melk(hééééél lang) schudt wordt het slagroom.....

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja,daarvan heb ik ook last:betrof "volle melk"en wel in

de ijskast.Binnen de tijd zuur.Wim

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het verleden was bij mij ook de melk vaak zuur tegen het einde van de houdbaarheidsdatum. Ik kreeg een tip van een oude melkboer om de niet meer in deur te bewaren. Sindsdien heb ik geen zure melk meer. Lariekoek of niet bij mij heeft dit wel geholpen.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

L.S.

Er zit een HEEL donker kantje aan het drinken van melk.

Als ik een willekeurige arts vraag of het verstandig is om elke dag groeihormonen te consumeren als volwassen mens, zal dat ten zeerste worden afgeraden... In melk zitten onwenselijke groeihormonen...

Het wetenschappelijke verband tussen melk drinken en o.a. BORST en PROSTAAT KANKER b.v.

Wetenschappelijk bewezen: In Nederland wordt door vrouwen het meeste melk gedroken ter wereld... Nergens ter wereld hebben zoveel vrouwen bosrtkanker!

65% van de wereldbevolking heeft een lactose intollerantie en kan geen melk verteren... Hoezo melk is belangrijk?!

Melk drinken is uitsluitend gestimuleerd om de (toen) noodlijdende Nederlandse boeren te helpen in de jaren 50...

In melk zitten ook goede voedingsstoffen, maar die zijn makkelijker en VEILIGER ook uit vele andere voedingsstoffen te halen.

Aan u de vrije keus...

Zie o.a. deze linken, er is nog veel meer wetenschappelijk bewijs te vinden op Internet waaruit onweerlegbaar de gevaren van het drinken van melk (als volwassen mens) blijkt.

http://www.gezondheidsplein.nl/topic/3159/Melk-en-je-gezondheid.html

http://harvardmagazine.com/2007/05/modern-milk.html

http://www.medivera.nl/voeding_005.htm

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over het drinken van melkheeft tros radar ook al het e.e.a. uitgezonden.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=659

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet in de hele koelkast is de temperatuur gelijk. onderin bijvoorbeeld is hij kouder dan bovenin (warme lucht stijgt)

dingen die snel bederven moeten op de koelste plek in de koelkast bewaard worden.

ik kan me voorstellen dat de deur van de koelkast ook warmer is .

staat vast in de handleiding van de koelkast. anders vragen aan de fabrikant. of meten met een termometer zoals al eerder geopperd werd.

succes!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

melk van Alberthein komt al een paar jaar niet meer bij Campina vandaan.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan vele oorzaken hebben maar open pakken zijn korter houdbaar dan dichte dit komt door zuurstof.

Tevens kan het zijn dat uw koelkast op een te warme plaats staat maar ook het omgekeerde kan zijn dat deze juist te koel staat.

Een koelkast maakt namelijk gebruik van een warmte wisselaar maar heeft u het ook met andere merken melk of alleen met die van Campina?

Mij is wel bekend dat melk die bij de lidl wordt verkocht wel zuur is/wordt op de dag dat de houdbaarheids datum aan geeft.

Hoe dat mogelijk is mij echt een raadsel maar het is me al een paarkeer overkomen en mijn koelkast staat echt op vier graden boven het vriespunt

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ wirootje

Bedankt voor de link: (Heb hem even actief gemaakt).

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=659

Helaas is de wereldwijde melklobby dusdanig machtig dat bijna alle wetenschappelijke onderzoeken naar de gevaren van melk (meestal) belachelijk worden gemaakt, of verdwijnen in een bureaulade.

Ook de Harvard wetenschappers werden onder zware druk gezet om hun onderzoek naar de gevaren van melk ‘aan te passen’, anders konden zij vervolgopdrachten vergeten.

Ik ben niet van plan om een discussie te starten, ieder moet voor zichzelf weten wat hij/zij met deze informatie doet.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had toevallig ook 1 fles die eerder niet goed was, maar met melk gaat het moeilijk om dit produckt aan te klagen.

U had het over Albert Heyn, heb ervaring met A.Heyn vanwege koffiemelk en ook gewone melk die koop ik liever niet bij A.Heyn, ik heb veel flesjes van de koffiemelk weg moeten gooien, als je er aan rook was het net of de melk al was bedorven.

Ik koop nu bij de jumbo in ook gewone melk en van koffiemelk van die kleine cups, dat is betere koffiemelk,

Dus ik hoef niet veel meer weg te gooien maar het was wel een goeie klacht voor Albert Heyn??????

En ik bewaar mijn melk altijd in de koelkast!!!!

met vr. groet A.Jansen

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij kopen altijd 0% vet melk (prima van smaak tegenwoordig en nóg beter voor de lijn :-) ) bij Albert Heijn (huismerk) en bij de Bas (Campina). Pakken van resp. 1 1/2 en 1 liter.

Alleen als de koelkast per ongeluk te warm is (> 9 graden, ja ik weet dat een koelkast  < 7 graden moet zijn ), is het wel eens zuur voor de datum, meestal is ze 2 dagen na de datum nog prima.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte frisian,

Bij de meeste winkeliers hebben ze ook de koffiemelk buiten de koeling dus, en ik vind wel dat deze koffiemelk wel in de koeling moet.

Thuis doe je dat ook, maar zoals ik al zei hoef geen flessen of pakken koffie melk want dat is meestal geen goeie melk, ik koop meestal met gewone die steriliceerde melk of cups voor koffiemelk, wel een beetje meer afval maar we moeten toch al genoeg betalen voor plastic enz.

vr. gr. A.Jansen

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kama,
Ook ik heb jarenlang de 0% vet melk van Campina gedronken totdat ze met de smaak begonnen te knoeien en er melkdrank van maakte. Kijk maar op de verpakking. Sindsdien koop ik het niet meer want het is veel te zoet geworden. Er wordt tapiocameel aan toegevoegd. Ik gebruik nu al meer dan een jaar de halfvollemelk van de LIDL en ook al is die 3/4 dagen over de datum dan is het nog heel goed te drinken.Mankeert niets aannet zoals veel heel veel andere spullen bij de LIDL. Ook heb ik wel eens de melk van de Aldi maar dat is een kwestie van smaak.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ken weinig mensen die een pak van 1,5 liter in 1 keer leegmaken....

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben dit ook al een paar keer gehad met de melk van Albert heijn.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niks larivari: met schudden van verse melk kan je zelfs boter maken :-) Mijn melk staat ook in de deur Campina 1 1/2l pak en is tot nu toe veel langer dan aangegeven. Er moet ergens een grove een fout in de koelketting zijn = ergens word de gepasteuriseert en gekoelde melk weer warm en natuurlijk ook snel slecht. Dat heb je met elk produkt uit de koeling, ook vleeswaren etc. De koelketting mag nooit te lang onderbroken zijn! Of er is met de hygiene en/of de tijd geknooid?

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in het verleden dit aan de hand gehad en vervolgens kontakt opgenomen met campina. Hoe vreemd het ook klinkt de winkelier bepaalt hoelang de houdbaarheidsdatum is en niet campina. Ik drink elke dag 1 liter karnemelk en soms zit er een houdsbaarheidsdatum op van 10 dagen na aankoop. Overigens merk je dat de smaak sterk achteruitgaat als de dag van de consumptie 1 of 2 dagen voor de houdbaarheidsdatum is.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bedoelt dat de winkelier de factoren in de hand heeft,of de uhd wordt bereikt, neem ik aan.

DE LINKS NAAR 'bewijzen " over ongezonde melk, zijn aannames , geen bewijzen.Waarom zijn Chinezen meer lactose intolerant,breken minder heupen?

Prof  Cathan is het meest realistisch, Campbell vergelijkt appels met peren.Wat  wel kan meespelen is de groeihormonen, die door de voeding van de koeien ook in het vlees en de melk terecht komen.

Maar hoe zit het dan met de meststoffen die gebruikt worden  voor kweken van groenten en fruit?

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, komt mij bekend voor. Maar het was bij mij de slagroom.           3 bekertjes die lang voor tijd zuur waren. Na klacht per mail antwoordde AH dat ik de slagroom maar terug moest brengen.  Maar wie bewaart nu viesruikende slagroom in z'n koelkast? De grootste ergernis is het misgrijpen, de vergoeding is dan minder belangrijk.  Ik kreeg de indruk dat ik de enige was met deze klacht.

Groet Yona

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

De oorzaak ligt vaak SIMPEL weg aan de vrachtwagen(s) die alle supermarkten van een deel van nederland moeten bevoorraden.

Deze beginnen al om 1 of 2 uur 's-nachts te rijden en komen dus om zeg maar 2:15 uur bij de eerste supermarkt aan, laden rolcontainers o.a. Melk uit en zetten deze BUITEN NEER zodat het personeel dat om 8:00 uur komt deze binnen in de koeling kan zetten.

Heb je geluk dat de vrachtwagen bij jou super laat komgt zeg om 7:00 uur dat staat de melk na een uurtje weer in de koeling i.p.v. na zo'n 5 uur in bovenstaand voorbeeld.

Vaak kan het geen kwaad maar heb je de pech dat het buiten een warme nacht is zoals de afgelopen paar dagen is geweest........

Loop maar eens vroeg als je b.v. de hond uitlaat rond 6 of 7 uur achter een supermarkt langs, dan staan er bergen rolcontainers klaar met o.a. Brood en Melk enz... , deze worden pas binnen gehaalt als het personeel er weer is rond 8 uur.

Bovenstaande geld voor 85% van de supers er zijn natuurlijk uitzonderingen waar wel een los-sluis met koeling is voor de vrachtwagens.

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al sinds de vorige eeuw wordt om 6 uur begonnen bij supers, aangezien het gros om 8 uur opengaat, en de boel , zeker qua vers ,in de vakken ligt. Dus als uw verhaal klopt, zijn de overbruggingstijden toch een stuk  korter.Bovendien weet ik uit eiegn ervaring dat koelwagens later uitrijden voor bevoorrading.En geen super  kan zich permitteren dat de Keuringsdienst van Waren langs komt, en verkeerde /te warme  opslag  aantreft.

Daarnaast wordt ook overdag , tijdens winkelopening, en 's avonds ook bevoorraad, aangezien veel supers tot 8 uur open zijn.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebeurd niet alleen bij Campina want ook ik heb de laatste opvallend vaker last van bedorven melk voordat de datum is verlopen. Gekocht bij C1000 en de Aldi. Ik heb uiteraard mijn koelkast gecheckt op temperatuur maar dat is oke , dus ik vraag me af wat er in de melkhandel gaande is nu ik dit allemaal zo lees.

Verder wil mijn hond 9 van de 10 keer geen melk meer hebben terwijl ze hier altijd gek op is geweest. Ze loopt er enthousiast op af en ruikt er dan eerst even aan en vervolgens laat ze de melk voor wat het is. Geen goed teken dus! Wellicht is het een melding waard bij de waren wet ??!

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit zo lees over de melk, gebeurd dit wel vaker, alleen ik kan niet geloven als je een fles melk in de deur hebt staan die gaat echt niet heen en weer geschud worden van dat eventjes, want ik heb meegemaakt toen de eerste ijskast kwam dus, en toen hadden ze in het begin nog van die plastic zakken met melk, dus dat moest in de ijskast!!!!!! Ik denk eerder dat de melk al temet zuur was, omdat hij te lang heeft gestaan bij de winkelier. En ik maak mijn ijskoest geregeld schoon, plus een goeie temperatuur later. Maar ik hou niet van de melk van Aldi of Lidle, liever weer van Campina.

Verder ga ik toch een klacht indienen bij Albert Heyn, daar gebeurt dit vaker, want ik hoef nooit geen melk van A.Heyn meer, want sinds die tijd hoef ik niet zo vaak meer naar het toilet dus. Was net een soort buikgriep alleen van die melk niet normaal meer.

Heb er dan ook veel van weggegooid.

met vriendelijke groet A.Jansen

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop al mijn melk bij lidl en tot op heden geen klachten hierover smaak is prima en goedkoper dan andere winkels. Ook de andere zuivelproducten zijn van prima kwaliteit.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt inderdaad soms dagen voordat de uiterste datum is verstrekken (gesloten pak) is de melk halfvolle of volle een liter of 1,5 liter bedorven. Heel irritant. Zeker omdat je met een gezin veel melk gebruikt en graag op voorraad wil hebben en ze houdbare niet lusten.  Ik blijk dus niet de enige te zijn. Dus het licht niet aan onze eigen koelkast (nog geen jaar oud) en ik vervoer de melk altijd met koelelementen ernaast)

Ik heb nu al 2 keer naar campina gebeld. ze zouden het doorgeven aan de productie.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2008 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had onderlaatst Campina slagroomvla gekocht en nadat er één portie was uitgehaald was de vla helemaal dun geworden. Het leek wel drinkyoghurt. Ik heb toen een klacht gemaild naar Campina en zij hebben het keurig opgelost. Ik kreeg mijn aankoopbedrag van twee pakken Campina slagroomvla op mijn bankrekening gestort. Chapeau!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2008 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd,ik gebruik sojachocomel,kleine pakjes die per stuk verkocht worden,en die niet in de koeling hoeven,en ook daar heb ik er al de nodige van weg moeten gooien,terwijl ik ze meestal gekoeld bewaar,en ook ver voor de vervaldatum

Bijna een euro per pakje,ik dacht al dat het aan mij lag,ik koop ze dus niet meer

ve
door verwijderd - Sep 14, 2008 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

die sojamelk is toch lang houdbaar? Klacht indienen bijde producent .

ve
door verwijderd - Sep 14, 2008 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het wel laatst met z.g.n. melk met extra calcium, maar of dat ook van Campina was weet ik niet zeker.

Dat is nu 2x gebeurd, dus voor mij geen melk meer met extra calcium, het lijkt wel of dat eerder bederft dan gewone halfvolle melk.

Groetjes, Wilma.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2008 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom blijven mensen toch maar melk drinken? dat is voor jonge koetjes. Voor kinderen misschien.
Kijk op www.nomilk.com en www.notmilk.com om een mening te vormen.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2008 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koen1954:

Dit topic gaat over houdbaarheid van melk, niet of melk wel of niet goed voor je is! Daarover bestaan genoeg tegenstrijdige sites....

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is duidelijk een geval van temperatuurverschil. Zeer waarschijnlijk heeft er een grote partij bij Campina te lang ongekoeld gestaan of juist te koud. In de winkel komt de temperatuur weer iets lager te liggen en bij u thuis zal het in de koelkast ook weer iets minder koud zijn. Ik zou hier direct een melding van maken bij de consumentenlijn van Campina.

ve
door verwijderd - May 9, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ah kenner schreef op zaterdag 8 mei 2010, 20:03: Dit is duidelijk een geval van temperatuurverschil. Zeer waarschijnlijk heeft er een grote partij bij Campina te lang ongekoeld gestaan of juist te koud. In de winkel komt de temperatuur weer iets lager te liggen en bij u thuis zal het in de koelkast ook weer iets minder koud zijn. Ik zou hier direct een melding van maken bij de consumentenlijn van Campina.

Bijna 20 maanden later nog melding hiervan maken heeft weinig zin meer denk ik.
ah kenner let aub eens op de oorspronkelijke datum van het topic zoals al een paar maal geadviseerd is.