komsja
door komsja Feb 7, 2014 om 15:46
Voeding & gezondheid

Chinees mensenhaar in brood

Wat een consternatie over de (grap) van onze goor,betreffende Nr:39.
Maar denk dat er een heleboel chinezen in een deuk liggen van het feit dat ook Goor brood zit te eten,waar hun haar in verwerkt zit.(Gezien de uitzending van keurings dienst van waarde)
Maar als het inderdaad zo is dat er uberhaupt mensenhaar in ons brood verwerkt zit,dan gaat ik m,n brood voortaan bij de bakker halen die brood maakt zonder een extract van mensen haar.

1676 19 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Feb 7, 2014 om 15:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem de reportages van de Keuringsdienst van Waarde altijd met een korrel zout, maar als je ziet voor wat voor bodemprijzen sommige winkels "brood" verkopen, dan moet er wel gerommeld worden. Of dat haar is of wat anders laat ik in het midden, maar 80 cent voor een heel bruin (zoals sommigen verkopen) kan gewoon niet. Daar bak je het geeneens zelf voor.

komsja
door komsja - Feb 7, 2014 om 15:54
1064 Antwoorden / 218 Vragen

En ook de uitzending van dat zelfde progamma betreffende de Leverworst (die maar 1.24 euro per KILO KOST)
Hoe is het mogelijk dat er zoveel troep en rotzooi in ons eten zit en dat allemaal goedgekeurd word voor consumptie.

komsja
door komsja - Feb 7, 2014 om 15:58
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@pieterwolters
U neemt de uitzendingen van Keuringsdienst van Waarde met een korrel zout zegt u.
Dat betekend volgens u dus dat er bepaalde Items in sene gezet zouden worden,nou dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 16:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb net weer een streng van mijn haar verkocht aan een broodfabrikant.

Kan heus geen kwaad hoor. Eet smakelijk!

komsja
door komsja - Feb 7, 2014 om 17:19
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@zoekster
Weet wel zeker dat die haren van u net zoveel op brengen als van die ouwe kip,juffrouw jannie,oftewel helemaal niks,denk dat u geld heeft toe moeten leggen.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 17:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan vergis jij je toch lelijk in die lange blonde haren van mij!

komsja
door komsja - Feb 7, 2014 om 17:31
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Die blonde haren zitten vol met kleurstoffen,en iemand van zo,n ouwekip leeftijd met blonde haren is gewoon een beetje zielig,laat het gewoon in de kleur die bij uw leeftijd past.oftewel grijs.

komsja
door komsja - Feb 7, 2014 om 17:41
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Blonde haren ?? hou nou toch op,is 1 en al verf,laat het gewoon bij uw eigen kleur,oftewel in en in grijs.

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 17:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En er zit geen spatje verf in mijn haar! Anders zou ik het niet kunnen verkopen.

Jannie is helemaal niet zo oud. 6 jaar. En zij vindt jou helemaal niet aardig.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2014 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is een compleet opgeklopt verhaal. Getoupeerd zullen we maar zeggen.

En ze gebruiken ook kippenveren. Laat juffrouw Jannie dit maar niet lezen.

komsja
door komsja - Feb 10, 2014 om 17:56
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Denk dat het bewuste progamma zulke beweringen (met beelden etc) niet zomaar de wereld in helpt.
Maar er werden eerst veelal eenden veren gebruikt,maar mensen(chinees)haar bevatte veel meer van dat goedje en was veel goedkoper dan veren van een eendje of van juffrouw jannie(kip)
Maar het is gebleken dat als het goedje wat in het brood gebruikt word klaar is,dat er dan (volgens de onderzoekers van het goedje) het mensen haar niet meer terug te herleiden is.
Maar het gaat erom dat het haar er wel voor gebruikt word om zo het eind resultaat te kunnen verkrijgen.
En dat is een zeer onsmakelijk idee,en wie weet leveren schaamhaar kappers ook een aandeel in het geheel,Bhuweeeeeee.Neee mensen voor mij geen snee meer met dat goedje,ik gaat wel naar de bakker en vraag specifiek naar een broodje zonder.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@komsja

Er worden heel veel verschillende broodverbeteraars gebruikt.

Ik denk niet dat uw bakker brood zonder heeft.

Lees eens hier.

komsja
door komsja - Feb 10, 2014 om 21:13
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Tuurlijk worden er broodverbeteraars gebruikt,maar in de uitzending kwam duidelijk naar voren dat het brood zonder chinees mensen haar veel lekkerder was en gewoon naar echt brood smaakte,maar wie weet zijn er wel andere verbeteraars in verwerkt,die wellicht nog erger zijn,maar het feit dat er gedorie mensenhaar in verwerkt word doet mij toch enigsinds walgen.
Maar ja,als we (ik) eerlijk zijn eten we heel veel dingen waarvan we niet weten wat daar wellicht voor een troep in zit.(neem bijvoorbeeld de uitzending over leverworst,en die had ik de volgende dag toch weer op m,n brood zitten,dus ben ik wel schuldig aan enige hypocritsie,betreffende wat ik allemaal eet.
Dus daar zou u wel een punt hebben.

otto65
door otto65 - Feb 11, 2014 om 16:33
24 Antwoorden / 1 Vragen

Gatsie, ooit een keer chinees gehaald en daar zat ook een haar in de nasi. Gelijk de bak weggegooid. Vies idee.

komsja
door komsja - Feb 11, 2014 om 17:08
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@otto65
En stel maar voor dat het geen hoofd haar,maar een haar is geweest uit een andere windstreek bwheeeeeee.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zit ook geen haar in, maar uit het haar wordt een stof gewonnen.

fl
door flessebon - Feb 12, 2014 om 09:40
418 Antwoorden / 7 Vragen

Lekker! Vooral dat huidvet en resten medicijnen jummmie.

komsja
door komsja - Feb 12, 2014 om 15:00
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Dat wat u net zegt had ik ook al gezegd,vraag me af of u de bewuste uitzending wel gezien heeft.
Zo ja,dan kan het toch niet anders zijn dat u op zijn minst de wenkbrouwen lichterlijk heeft zitten fronsen.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2014 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@komsja

Keuringsdienst van waarde is ook deels een amusement programma. Dus het zal hier allemaal wel meevallen.
Ik kan me er in ieder geval niet druk om maken.