b.
door b.dejalle Nov 28, 2017 om 16:37
Voeding & gezondheid

Deze ruimte is te klein om mijn vraag te stellen !

Maandag heb ik het milieuperron in de Beatrixhaven Maastricht bezocht om hier enkele plastic kruikjes af te leveren. In die kruikjes zaten delen van o.a. afgewerkte motor olie - koelvloeistof - en een beetje benzine en een grote pot smeervet..

Tot mijn verbazing mocht ik die kruikjes niet als chemisch - afval  inleveren.

 De reden was: Er staat niet op wat er in zit, geen tekst of onleesbaar !!  Dit kan voor ons personeel gevaarlijk zijn !!!

Ik vroeg waar moet ik dit dan inleveren ??  Weet ik ook niet , werd er gezegd.

Dus de mensen moeten dit dus ergens langs een stille weg deponeren ?

Ik kan nu best begrijpen dat er vaker bij ons   in milieuperron  Borgharen kruikjes staan die de mensen noodgedwongen moeten achter laten willen ze die niet ergens langs de weg zullen moeten neerzetten. ??

Dus in het vervolg een lege kruik van  ruitenvloeistof vullen met afgewerkte olie of wasbenzine  , mag wel ????? Dan staat er wel iets op !

1265 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2017 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die ruimte is ook niet bedoeld om je vraag in te stellen!

Deze ruimte is te klein om mijn vraag te stellen !

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2017 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is natuurlijk simpel. Als u afgewerkte olie hebt, komt dat omdat u de olie hebt vervangen van een motor. En die olie zat in een kan. Doe daar die afgewerkte olie in. Hetzelfde geldt voor de koelvloeistof en benzine.

kc
door kcdb Nov 28, 2017 om 21:02
113 Antwoorden / 2 Vragen

Gaat wat lastig, mijn beste Tijger 1. Op het moment dat de oude olie afgetapt wordt, ziet de nieuwe olie nog in het vaatje. En het is een beetje zonde van de nieuwe olie om die eerst in het carter te mikken en daarna de olie pas af te tappen in het leeggekomen vaatje. Je zult de oude olie dus eerst in een ander vaatje of iets dergelijks moeten laten lopen en pas daarna het in het vaatje van de nieuwe olie schenken. Leuk allemaal, het bevordert natuurlijk een enorme kliederboel.

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2017 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja een beetje handig denken kan geen kwaad. Bij de garage wat lege kannetjes halen ook niet.

kc
door kcdb Nov 28, 2017 om 22:32
113 Antwoorden / 2 Vragen

En dat heeft u wel eens geprobeerd? Wel, dat lukt u niet. Die garagebedrijven voelen meteen nattigheid, dat u zelf olie aan het wisselen bent en zij geen dubbeltje aan u verdienen. En dan geven ze u gratis lege vaatjes mee?

ik verwissel de olie van mijn auto ook zelf. Met een handig oliepompje van de Lidl. Ver zat vooraf weet ik dat zoiets er aankomt. Mijn lege vaatjes van de ruitenwisservloeistof, van de Action, bewaar ik en pomp daar direct mijn oude motorolie in. Zo gefikst, goedkoop en goed.

Bij het milieupunt in Rotterdam nemen ze dat gewoon, zonder moeilijk te doen, in. En laten ze het niet in hun hoofd halen het te weigeren. Dan zet ik zo'n vaatje gewoon voor de deur van een garagebedrijf neer. Gratis afgewerkte olie, wat willen ze nog meer.

tdmduc
door tdmduc - Nov 28, 2017 om 16:54
704 Antwoorden / 2 Vragen

In mijn gemeente doen ze daar niet zo moeilijk over want daar hebben ze daar een eigen logistieke methode voor en boeit het niet wat er aan de " voordeur" binnenkomt. Als het maar fatsoenlijk afgesloten is.

Liever dat mensen het uberhaupt brengen dan dumpen in een sloot of put.

marita5
door marita5 - Nov 28, 2017 om 16:55
11569 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo B.Dejalle ,

 milieuperron in de Beatrixhaven Maastricht

Ik ken de Beatrixhaven , is een milieupark , Borgharen is een milieuperron ( ondergrondse containers )

Kijk op uw afvalkalender wat u bij het milieupark mag inleveren , staat erop .

ne
door neodutchio - Nov 28, 2017 om 17:25
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Heel logisch natuurlijk. Stel er gebeurd iets en een medewerker krijgt een onbekende stof in de ogen. Als er niet bekend is wat de stof is kan er ook niet adequaat opgetreden worden.
Als een auto garage afgewerkte motorolie wil afvoeren gaat dat in speciale bakken. Dit is nodig voor transport en veiligheid. Dat u particulier bent wil niet zeggen dat u zich niet aan de wet moet houden.

ro
door ron503 - Nov 28, 2017 om 17:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wel een paar spelregels voor het inleveren van chemisch afval. Het liefst in de originele verpakking of als die verpakking er niet meer is heel simpel een etiket o.i.d. met daarop de inhoud op de kruikjes plakken. Omdat u de spelregels niet nakomt krijgt het milieuperron de veegpiet toebedeeld.

panter22
door panter22 - Nov 28, 2017 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Stop het in de vuilnisbak.
Als de milieustraat die spullen niet wil hebben, dan maar dumpen op straat? Hoe kom je op het idee,

aurora1
door aurora1 - Nov 28, 2017 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat doet u dom, vervelend en onaangepast (hier hoort eigenlijk een uitroepteken).
U kunt de verschillende vloeistoffen domweg in de containers doen waar ze uit gekomen zijn. Anders kunt u die containers van een etiket voorzien waar op staat wat erin zit.Hoe moeilijk kan het zijn? (met slechts 1 vraagteken want dat is genoeg).
Eigenlijk heeft u te veel ruimte gebruikt om dit gezeur te plaatsen. Het is nl ook geen vraag.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2017 om 22:19
7390 Antwoorden / 14 Vragen

Dus in het vervolg een lege kruik van  ruitenvloeistof vullen met afgewerkte olie of wasbenzine  , mag wel ????? Dan staat er wel iets op !
Hoe dom kun je zijn. Kleine moeite om ff op te schrijven wat er in zit. Daar bestaan van die mooie viltstiften voor.
En om een andere stof in een kruik met daarop een andere tekst te doen, ja sorry daar zakt mij de broek van af.
Wel eens van veiligheid en chemische reacties gehoord?
Ze zouden u een bierfles met als inhoud jenever moeten geven en die in een keer leeg laten drinken. Kijken wat uw reactie zal zijn.

Jo
door JokeSk55 - Nov 28, 2017 om 22:22
20 Antwoorden / 2 Vragen

Thuis heb ik plaketiketten en een waterbestende dikke viltstift.

Hier mee zorg ik ervoor dat iedereen weet wat er in de  plastic(afval)flessen zit.

In onze famiilie hebben we dan ook nooit problemen gehad met het wegbrengen van (vloeibaar) chemisch afval.

Tip voor de anderen die wel problemen daarmee hebben.