ma
door marjan_1 Mar 8, 2010 om 14:32
Voeding & gezondheid

Echt in de aanbieding???

Ik heb het idee dat wij als klanten misleid worden door fabrikanten als het gaat om aanbiedingen.
Zijn aanbiedingen wel echt aanbiedingen of doen ze er gewoon minder in?
Bijv: Koop je een voordeelpak toiletpapier van Page met veertig rollen voor de prijs van 8,99, Maar bij het zien van de (met recht) rolletjes vraag ik mij af of het nog wel om een aanbieding gaat.Het gaat mij te ver om de velletjes te tellen , maar valt mij dit alleen op of zijn er meer mensen die dit opvalt? En is hier ook controle op ?

2490 14 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 8, 2010 om 14:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt zelf wel vaststellen of er minder op de rol zit. Een aanbieder en een "gewone" even wegen. Wilt u het beter zien neem dan bv vijf rollen en weeg die. Zie je het zo.

Succes, poltol

freya
door freya - Mar 8, 2010 om 14:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marjan,

Wat mij wel eens is opgevallen (in het geval van Page), is dat van zo'n aanbieding de velletjes dunner (lees: slechter) van kwaliteit zijn dan de 'normaal' geprijsde rollen. Het aantal velletjes is dan wellicht hetzelfde, maar de rollen zijn dan dus wel dunner.
Naar mijn mening dus géén 'aanbieding', maar gewoon een slechtere kwaliteit voor een lagere prijs en dat is toch héél iets anders dan dat ze ons willen laten geloven.

m.vr.gr. Freya

ma
door marjan_1 - Mar 8, 2010 om 15:21
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,freya
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar praten we dan niet over misleiding?
Trouwens valt het me nu pas op dat er helemaal geen hoeveelheden of gewicht op de verpakking staan , terwijl er dat volgens mij vroeger altijd wel op stond
Met andere woorden hier kunnen ze alle kanten mee op.
Maar is er sowieso controle op deze zogenaamde "Aanbiedingen"

freya
door freya - Mar 8, 2010 om 15:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij, op z'n minst, misleiding. Ik zou zeggen, klik op de 'contact'-knop onderaan deze pagina en leg je klacht voor aan de kassa-redactie. Wellicht doen ze er iets mee.

Freya

ma
door mamavanhiba - Mar 8, 2010 om 16:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

dat gevoel heb ik ook bij de melk, je hebt tegenwoordig melk die in een soort jerrycan verpakking zitten, je zou denken dat je goedkoper uit ben, maar als je naar de literprijs kijkt die heel klein vermeld wordt bij de schappen, dan zie je dat twee losse pakken van dezelfde merk goedkoper is

tdehond
door tdehond - Mar 8, 2010 om 16:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Even de verpakking wegen en dan de prijs en het gewicht vergelijken met een verpakking die niet in de aanbieding is.

ma
door marjan_1 - Mar 8, 2010 om 16:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

Oke , maar is dit dan de bedoeling?
In mijn beleving is een aanbieding iets kopen voor minder geld en niet voor minder inhoud.Dan is het geen aanbieding meer maar misleiding
Koop bijv eens een bus deodorant in de aanbieding? Ik kan niet zien hoeveel er in zit terwijl ik wel het idee heb dat het veel sneller op is. Of is dit toeval?

freya
door freya - Mar 8, 2010 om 16:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjan schreef op maandag 8 mrt 2010, 16:46]Oke , maar is dit dan de bedoeling?
In mijn beleving is een aanbieding iets kopen voor minder geld en niet voor minder inhoud.Dan is het geen aanbieding meer maar misleiding
Koop bijv eens een bus deodorant in de aanbieding? Ik kan niet zien hoeveel er in zit terwijl ik wel het idee heb dat het veel sneller op is. Of is dit toeval?

Ook hier geldt, zet ze eens op een keukenweegschaal en dan zou duidelijk moeten worden of er minder inhoud is of niet.

Freya

ma
door marjan_1 - Mar 8, 2010 om 17:13
4 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik net gedaan en inderdaad, in een bus zit minder dan in de ander.
Maar wat schiet ik er mee op.
Daar ging mijn vraag overI Is het dan geen misleiding?

tdehond
door tdehond - Mar 8, 2010 om 17:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=marjan schreef op maandag 8 mrt 2010, 17:13]Heb ik net gedaan en inderdaad, in een bus zit minder dan in de ander.
Maar wat schiet ik er mee op.
Daar ging mijn vraag overI Is het dan geen misleiding?

Als de velletjes dunner zijn bij de aanbieding dan hoort dat wel op de verpakking te staan.
B.v. 2 of 3 laags i.p.v. normaal b.v. 4 laags toiletpapier.

U wordt misleid als er niet op de verpakking staat uit hoeveel lagen het toiletpapier bestaat.

druifje01
door druifje01 - Mar 8, 2010 om 17:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Is een beetje papier meer of minder die gevoelens waard? Ik vind het niet zo erg rijmen.

magicscanman
door magicscanman - Mar 8, 2010 om 19:26
261 Antwoorden / 0 Vragen

Laat uw gezonde verstand spreken en vertrouw op uw gevoel: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!

ba
door bachanaal - Mar 8, 2010 om 20:05
248 Antwoorden / 7 Vragen

voor toiletpapier geld dat voor alle merken; in de aanbieding zijn de rollen kleiner dus kunnen ze meer verdienen. het zal wel voor meer artikelen gelden. ook is het zo dat veel artikelen een minder vulgewicht hebben voor de oude prijs. bijv. 200 gram koekjes is nu 175 gram voor dezelfde prijs. mooi verdient zo.

di
door dirk2 - Mar 8, 2010 om 20:23
364 Antwoorden / 21 Vragen

Soms is het bedrog, afwasmiddel is in de reclame soms dunner, appels in de reclame ( met name die voorverpakt zijn in een zak ) zijn vaak kleiner (=goedkoper) dan normaal, jonge kaas die vekocht wordt als belegen kaas. Zo zijn er vast wel meer voorbeelden te noemen.