dg
door dgrift Mar 24, 2008 om 09:12
Voeding & gezondheid

Eczeem

al enige maanden heb ik last van eczeem plekjes op mijn voet
mijn huisarts heeft daar een zalfje voorgeschreven "ëmovate"
plus tavegil pilletje daardoor wordt de kwaal wel onderdrukt maar na drie maanden zorgvuldig smeren gaat het niet over is hiervoor een andere oplossing voorhanden?

3424 10 Rapporteer

ha
door harrybacardi - Mar 24, 2008 om 10:51
10 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Er is een middel wat je 1 x gebruikt alleen ben ik vergeten hoe het middel heet. Prijs tussen de €10,- en €15,-..??

Je smeert 1 maal je beide (schone&droge )voeten in met de zalf ,24 uur laten zitten ,sokken aan  en niet douchen of er af wassen .Daarna ben je er vanaf.

Ik heb het middel inmiddels een jaar geleden gebruikt en heb nog steeds nergens last van,terwijl bij andere middeltjes het na een aantal maanden weer terug kwam.

De drogist of de apotheek zal u ongetwijfeld verder kunnen helpen .

grtz Harry

henson
door henson - Mar 24, 2008 om 10:56
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Zwemmerseczeem (voetschimmel) is heel hardnekkig, het stofje dat de schimmel veroorzaakt gaat namelijk in je sokken en je schoenen zitten en groeit in een broeierige omgeving snel. Het is dus noodzaak om je voeten na behandeling goed droog te houden en de huid zomin mogelijk te beschadigen. Na het douchen dus goed drogen met bijv. een blower (fohn) en niet met een handdoek. Daarnaast moet je dus altijd schone en droge sokken dragen en ook je schoenen moeten schoon en droog zijn (talkpoeder). Draag in een niet zo schone zwemomgeving badschoenen/slippers. Daar loop je het namelijk ook vaak op (douches campings, vlondertjes etc.).

Het middeltje dat je slechts 1 keer hoeft te gebruiken heet: Lamisil.

Succes, Henson

gu
door gul - Mar 24, 2008 om 12:45
46 Antwoorden / 23 Vragen

Volgens m?j heeft z?j/h?j n?et over zwemmerseczeem ofwel  sch?mmel?nfect?e.

Emovate is een hormoonzalf corticosteroiden en Tavagil een tabl. tegen allergiesche reacties. U heeft waarschijnlijk last van contacteczeem of dergelijke. Uw klachten hebben niets  met een schimmel te maken. Dus een Lamisil kuur zal niet helpen. (tenzij uw huisarts een verkeerde diagnose heeft gesteld)

Als de klachten niet over gaan is het advies: terug naar de huisarts en evt. een verwijzing naar de dermatoloog.

Alstublief niet zelf met verschillende medicaties/zalf behandelen, want je kan het namelijk verergeren.

 Gr. Gul (doktersassistene)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 24, 2008 om 14:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag D. Grift,

Jaren geleden had ik rode plekken onder de voeten welke in blaartjes eindigden en als ik een maand andere schoenen aantrok ging het weg. De binnenzool bleek de dader. Een dunne inlegzool was de oplossing.

Als uw schoenen (boven/binnenwerk) van leer zijn dan kan het looi-/leerbehandelingsproces de oorzaak zijn. Voor bepaalde stoffen tijdens dat proces kunt u allergisch zijn.
Draagt u geen (katoenen) sokken, dan kan het dragen daarvan en elke dag wisselen een oplossing bieden.
Bij vochtige voeten kunnen de stoffen los komen, maar daar hoeven ze niet per sé vochtig voor te zijn.

Ga ook eens een tijdlang  andere schoenen dragen, kijken of het dan minder wordt.

Hardware ERror MAN.

poltol
door poltol - Mar 24, 2008 om 15:12
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Weet u wel zeker dat het eczeem is? Is het geen chroom allergie. Dat zit in schoenleer van het looien. Kan heel vervelende reacties geven. Als het niet overgaat dan moet u naar de dermatoloog gaan, voor testen en beproeven, en de goede medicijn[en]. U kunt het ook zelf eerst wat dingen testen. Draag dan [voorlopig] alleen houten klompen of plastic slippers [crocoos?].

Succes, poltol

ba
door bachanaal - Mar 24, 2008 om 17:57
248 Antwoorden / 7 Vragen

wat mij goed helpt is grafietzalf (homeopatisch) of dermacure strooipoeder. er zijn verder nog wel meer natuurmiddelen o.a. van het merk Weleda

pierre60
door pierre60 - Mar 25, 2008 om 13:15
132 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben met hetzelfde geval naar mijn huisarts gegaan en die heeft mij hetvolgende voor geschreven: cremor tramcinolon 0,1& PCH. 2x per dag licht insmeren. Na twee dagen is het al grotendeels verdwenen. Het is wel weer zo dat de eczeem plekjes na lange tijd weer terug komen maar ja..dan weer naar de huisarts. Het helpt echt.

altijdgeluk
door altijdgeluk - Mar 25, 2008 om 13:35
35 Antwoorden / 12 Vragen

Als het een schimmelinfectie is, twee keer daags 10 minuten in een badje met veeeeeeel azijn. Schimmels kunnen niet tegen zuur. En inderdaad, zeer goed schoon houden en droog. Handdoek, sokken etc. steeds wassen, nagelschaar en wat je nog gebruikt met azijn schoonmaken na gebruik. Zorg ook dat je niet anderen besmet via vloerbedekking, handdoeken, beddengoed e.a.

Als het een allergische reactie is, kun je TAT , Tapas Acupressure Technique proberen. Info op www.onbegrepen-klachten.nl en op www.TATlife.com Verwacht niet dat het in één keer over is, al kan TAT soms heel snel werken.

Succes!

ro
door ronjits - Mar 25, 2008 om 17:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je met je huisarts niet verder komen, dan is in Amsterdam op woensdagochtend een inloopsprekuur in het OLVG. Wel moet je een verwijzing van je huisarts hebben. Op deze manier ben je snel aan de beurt en wordt er vakkundig door de dermatoloog een diagnose gesteld.

Groet, Ron Meijer

dg
door dgrift - Apr 14, 2008 om 13:43