roomsoes
door roomsoes Nov 21, 2003 om 14:04
Voeding & gezondheid

Eeltpit / eksteroog

Ik heb op mijn voetzool (midden) een eeltpit. Zo heb ik met speciale pleister geprobeerd om de huid week te maken maar alleen de huid rondom heeft zicht vernieuwd, de pit zit er nog.
Weet iemand hoe ik hem zelf kan verwijderen. Aanstippen met form.W kan maar hoe pulk ik die pit er uit. dat ding zit muurvast.

33043 8 Rapporteer

fonzarelli
door fonzarelli - Apr 16, 2004 om 12:07
15 Antwoorden / 0 Vragen

In beginsel kun je met een zgn keratolyticum (bv. sallicylzuur 40%) gaan smeren en vervolgens de hoornlaag er af krabben met een stomp mesje. Dit moet je vaak herhalen omdat alleen de buitenste laag telkens wordt verweekt. Indien geen effect kan de huisarts (na voorbehandeling met sallicylzuur) de plek wegsnijden onder plaatselijke verdoving. Aangezien eksterogen ontstaan op plaatsen waar de druk op het weefsel te hoog is, verdient de preventie ook aandacht: schoenen met voldoende ruimte voor de voorvoet en een stevige hielomvatting en stevige sluiting op de wreef (ter voorkomen van schuiven). Eventueel kan een rubber- of viltringetje de drukplek ontlasten...

as
door asuurs - Apr 16, 2004 om 12:07
2 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb het zelf ook wel eens en dan verwijderd mijn moeder hem voor me met een mesje (ze is pedicure) ik heb er door haar nog nooit wat opgesmeerd gekregen, dus ik zou zeggen als het je zelf niet lukt, ga dan naar een pedicure, ik weet niet wat het kost maar ik kan me niet voorstellen dat het erg duur is aangezien het 5 minuten werk is.

de
door dekeunink - Apr 16, 2004 om 12:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Deze plek iedere dag met blanke nagellak bestrijken en voor het aanbrengen van een nieuwe laag oude verwijderen door hem ervanaf te strekken.Wel even volhouden natuurlijk. Mijn dochtertje van 4 is op deze manier al haar eeltpitten onder haar dikke teen kwijtgeraakt.Dit is inmiddels 9 jaar geleden en ze zijn niet terug gekomen,Succes

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:07
504 Antwoorden / 8 Vragen

van de huisarts heb ik magistrale zalf, insmeren en even wachten, zo wordt alles zacht en losser en dan gewoon met een schuurspons heel hard schuren (nog beter, laten schuren) na een paar keer gaat de eelt laag weg en wie weet komt jouw pit er dan ook vanzelf aan. (wordt nu nog vergoed door 't ziekenfonds)

sa
door sanne86_1 - Jul 25, 2004 om 12:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf heb regelmatig last van likdoorns. daarom ga ik elke 8 weken naar een pedicure. voor diverse middeltjes ben je ook steeds geld en moeite kwijt en een pedicure verwijdert likdoorns, eelt, verzorgt je nagels, masseert je voeten, enz., heerlijk!

ke
door kellyjan - Aug 21, 2005 om 15:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal het proberen. We een late reactie denk ik. Maar je bericht stond er ook al een tijdje in?

ke
door kellyjan - Aug 21, 2005 om 15:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Ook met een speciale pleister wordt het alleen maar wat zachter, maar de oorzaak blijft zitten.

Ik ga wel een afspraak maken met mijn huisarts om "magistrale zalf" te vragen; dit stond ook in een van de reacties.

Wordt schijnbaar nog steeds vergoedt door het ZF. De pleisters werken bij mij in ieder geval niet.

ke
door kellyjan - Aug 21, 2005 om 15:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien die magistrale zal? Dit advies stond ook op deze pagina. Ik probeer het in ieder geval. Baat het niet, dan schaadt het niet. De zalf wordt schijnbaar nog steeds vergoed.