Mi
door Mikee Jul 14, 2023 om 17:06
Voeding & gezondheid

Ervaring met ooglaserbehandeling

Goedendag,

Ik zou graag mijn ogen willen laten laseren, inmiddels zijn er vele klinieken die behandelingen hierin uitvoeren maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die bepaalde ervaring hebben met een ooglaserbehandeling (positief / negatief)
Gezien de kosten al gauw in de 2.000-3.000 euro lopen vind ik het wel belangrijk een goed advies te krijgen ook al zijn bij de meeste de vooronderzoeken gratis.

Ik heb zelf momenteel -6 en ik draag een bril voor veraf en gezien mijn leeftijd (30 jaar) is dit al vrij slecht.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een laserbehandeling zonder dat ze in het oog hoeven te snijden omdat ik dat toch wel wat te spannend vind.
Of de TransPRK behandeling voor mij mogelijk is moet natuurlijk nog blijken na het vooronderzoek.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringenen/of de ervaring van kennissen/vrienden/familie in je directe omgeving.

2389 6 Rapporteer
sira
door sira - Jul 14, 2023 om 17:48
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Geen ervaring.

In o.a. het ziekenhuis in Tiel en Nieuwegein doen ze het ook. Waarom gaat u niet naar de oogarts in een ziekenhuis? Lijkt mij het veiligst.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 14, 2023 om 18:43
428 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar een oogarts en vraag of er geen alternatief is voor die ooglaserbehandeling.  Ook ik heb vrij forse MIN glazen en
daarom weet ik, hoewel ik totaal geen medische kennis heb, dat er nog een methode bestaat om de brilsterkte op NUL te
krijgen, en dat is een staaropratie.   Welke methode voor U geschikt is daarvoor kunt U het beste contact opnemen met
een oogarts. Die kan U waarschijnlijk het beste het verschil uitleggen en met U overleggen wat voor U het beste is.

tenormin
door tenormin Jul 14, 2023 om 19:45
16836 Antwoorden / 108 Vragen

*

Mi
door Mikee Jul 15, 2023 om 11:29
2 Antwoorden / 6 Vragen

Moet je voor de oogarts niet een verwijzing hebben vanuit de huisarts?
Tevens, een staaroperatie is (naar mijn idee) wel iets anders maar ook ik ben natuurlijk geen deskundige.

Bij ooglaserklinieken wordt vooraf ook een onderzoek gedaan en wordt aan de hand daarvan een beoordeling gedaan wat de beste behandeling is.
Maar ik snap uw reactie wel.

Franske1958
door Franske1958 Jul 15, 2023 om 15:43
428 Antwoorden / 2 Vragen

Ja voor een oogarts moet je een verwijzing hebben van een huisarts.
Bij een ooglaserbehandeling wordt er door een laser een klein laagje van de buitenzijde van het oog
afgehaald om de juiste vorm te krijgen om weer goed te zien.
Bij een staar operatie wordt de binnenlens van het oog vervangen door een kunstlensje, echter iemand die staar
heeft en daaraan wordt geopereerd die krijgt een kunst lensje in het oog wat een zodanige sterkte heeft dat de
sterkte van het oog weer NUL is, dus daarbij wordt dus zowel de staar weggewerkt en de sterkte ge-corrigeerd.
Iemand die ouder wordt die moet meestal een leesbril hebben, zijnde plus glazen en meestal veranderd de sterkte
van iemand ogen ook met het ouder worden.   Aangezien U pas 30 bent adviseer ik U dan ook om eerst eens langs
te gaan bij een huisarts. Die bepaald dan of U wordt doorverwezen naar een oogarts. Samen met hem of haar
kunt U overleggen wat voor U de beste oplossing is.

tenormin
door tenormin - Jul 14, 2023 om 19:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Beste Mikee, mijn zoon heeft de ogen laten laseren bij een Bergman kliniek. Een oog met een extra lens, opdat hij voorlopig geen bril nodig zou hebben. Heeft hij laten doen toen hij rond de 40 was, (en beide armen veel te kort om te kunnen lezen) nu 61, en ziet alles nog net zo helder als ruim 20 jaar geleden. Maar niet ieder verhaal is uiteraard hetzelfde, hoor.

Mi
door Mikee Jul 15, 2023 om 11:31
2 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor je reactie.
Bergman Clinick is inderdaad een bekende speler in de markt ik heb al even op hun website gekeken eveneens van Visus oogkliniek.

Van beide vind je voldoende positieve recensies.
Als ik u reactie lees was het ook vooral voor dichtbij, daar heb ik geen problemen mee ik draag een bril echt omdat ik van veraf niet goed zie.

rj
door rjw - Jul 14, 2023 om 21:38
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou nog even wachten. Ik had ook vrij slechte ogen en na mijn 35e zijn mijn ogen vanzelf beter geworden. Het hoeft dus niet zo te zijn dat het nog sterker wordt dan -6 als je ouder wordt.

Mi
door Mikee Jul 15, 2023 om 11:32
2 Antwoorden / 6 Vragen

Verassend, nog nooit zoiets gehoord eerlijk gezegd :)
Er is nog hoop voor mij... al draag ik inmiddels al best lang een bril en zelf geen vooruitgang zie.

Gr
door Grunn1 - Jul 15, 2023 om 13:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb mijn ogen zo'n 20 jaar geleden laten laseren bij een oog kliniek in Groningen. Er waren toen nog meer risico's dan tegenwoordig en het was ook flink duurder. Er waren 2 methodes welke weet ik niet meer maar helaas moest ik de duurdere en ingewikkelde methode ondergaan (verwijderen van de buitenste ooglaag ofzo inplaats weg klappen en terug plaatsen).
Heb er nooit spijt van gehad en heb nog steeds geen bril nodig voor ver af zien wel voor lezen maar dat is wat anders.
Je moet het pas laten doen als de sterkte van je ogen al een paar jaar hetzelfde is en dus stabiel.