ja
door jankoll Mar 15, 2012 om 17:17
Voeding & gezondheid

Eten van rood vlees de kans op kanker en hartproblemen vergroot

Hier wordt er over geschreven dat na 28 jaren onderzoek is gebleken dat eten van rood vlees de kans op kanker en hartproblemen vergroot.

Dat doet mij denken aan een onderzoek in deze richting van een jaar of 30 geleden.
Een NL wetenschapper had als resultaat van een meerjarig onderzoek geconcludeerd dat de kans op het krijgen van kanker vele malen groter is door het eten van de combinatie rund- of varkensvlees en groene groenten als spinazie en andijvie dan wanneer deze groenten worden gecombineerd met vis of ei. Het onderzoek had volgens alle wetenschappelijke normen plaats gevonden.
Wat schetst dan je verbazing als je een maand of 3 na de publicatie van de NL resultaten van dit onderzoek een uit de USA afkomstig onderzoeksresultaat ziet, dat ook was gebaseerd op meerjarig onderzoek, dat exact het omgekeerde beweert: vis en ei ontwikkelen in combinatie met spinazie/andijvie veel meer kankerverwekkende stoffen dan gecombineerd met vlees.

Kortom exact het tegengestelde. Hoe zou dat hiermee zijn. Je zou bijna maar gaan verhongeren omdat er altijd wel iemand is die wetenschappelijk verantwoord - volgens de onderzoeker(s) dan - bewijst dat iets slecht is. Was dat voor en paar jaar geleden niet ook zo met eieren? Toen was 1 à 2 per week wel de limiet en nu is dat weer net zo.....

664 6 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Mar 15, 2012 om 17:44
842 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet niet alles geloven wat er in de media over wetenschappelijk onderzoek geschreven wordt. Wetenschappelijk onderzoek laat zich zelden samenvatten tot die paar regels die de meeste media eraan besteden en 100 procent kans dat het oorspronkelijke onderzoek (mits 'normaal' gepubliceerd) een hoop nuances aangebracht heeft die weggevallen zijn bij de samenvatting van de (veelal) onwetende journalisten.

Zulke berichten moet je altijd met een grote korrel zout nemen en nooit te serieus nemen.

loreleigil
door loreleigil - Mar 15, 2012 om 17:47
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op donderdag 15 mrt 2012, 17:44]Zulke berichten moet je altijd met een grote korrel zout nemen en nooit te serieus nemen. Maar niet te veel zout, dat kan weer slecht zijn voor je bloeddruk.

Ach, tegenwoordig krijg je geloof ik overal kanker van. Ik las eens dat je van het eten van een bruin broodje ham een grotere kans op kanker zou hebben. Je kunt echt niets meer eten geloof ik, alles is superslecht voor je.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 15, 2012 om 18:50
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mag eigenlijk geen garnalen eten vanwege de slechte cholesterolgehalte (LDL) die het veroorzaakt. Eet heel veel garnalen en de slechte cholestorolgehalte wordt nog steeds niet slechter.

Kanker kan ook door het inademen van een besmet deeltje dat zich door de lucht heeft verspreid.

Het moet toch wel eerst wetenschappenlijk worden onderzocht, tot het niet wetenschappelijk is bewezen, blijft het verdacht of het vermoeden van.

ho
door honneponn - Mar 29, 2012 om 12:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, dagelijks 20 kilo komkommer voor 30 jaar lang eten is ook kankerverwekkend. Niets is nog 'zuiver' tegenwoordig, maar het gaat tegenwoordig toch wel wat ver met die 'onderzoeken'.. Er is zoveel niet goed, denk eens aan alle apparatuur die in je woonkamer staat en alle B-nummers die in voedingsmiddelen zitten,gif dat gespoten wordt op voedingswaar, ampicilline in de varkens en kippenindustie die je met eten binnenkrijgt en voor hoge ziektekosten zorgt vanwege MRSA.. pff als ik me om aldie dingen zorgen moet gaan maken kan je beter in hongerstaking gaan.

jo
door jorisw - Mar 29, 2012 om 12:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op donderdag 15 mrt 2012, 17:47]

Ach, tegenwoordig krijg je geloof ik overal kanker van. Ik las eens dat je van het eten van een bruin broodje ham een grotere kans op kanker zou hebben. Je kunt echt niets meer eten geloof ik, alles is superslecht voor je.

Logisch. Vroeger waren we al lang overleden aan andere ziektes voordat we "in aanmerking kwamen" voor kanker. Het is gewoon het gevolg van onze wens om zo lang mogelijk te blijven leven. We kunnen ook gewoon stoppen met alle dingen die we de afgelopen decennia hebben geleerd en dan gaan we gewoon weer op ons 60-ste dood. Dan heb je in ieder geval minder kans op kanker.

avangestel
door avangestel - Nov 19, 2012 om 18:01
23 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben van mening dat het allemaal onzin is wat hier wordt beschreven, je moet gewoon biologisch eten, geen rommel van de supermarkt naar binnen werken, geen E-nummers en geen toevoegingen die er in zitten om meer geld te laten verdienen door de producent, dus gewoon gezond eten en mocht je ooit iets komen te mankeren dan genees je jezelf door je te verdiepen in de GNM (Germaanse Geneeskunde) zie www.gnm-nl.be
Wij en velen gingen u al voor en zijn weer kerngezond, ben verstandig neem het heft in eigen hand.