mu
door mutti Jan 15, 2005 om 19:44
Voeding & gezondheid

Fitanova

ik krijg zonder dat ik erom gevraagd heb een pakketje pillen van fitanova, onder begeleiding van en wazige brief, er blijkt door fitanova inmiddels geld van mijn rekening afgeboekt zonder dat ik hiervoor toestemming gegeven heb , hoe krijg ik mijn geld terug en hoe zorg ik ervoor dat ze niets meer kunnen afschrijven zonder mijn toestemming??? hoe komen die wazige figuren aan mijn rekeningnummer????????

804 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mutti. Om te beginnen natuurlijk eerst het bedrag door de bank
laten terugboeken (storneren). Die pillen hoef je niet terug te sturen
want er is wettelijk bepaald dat ongevraagde zendingen niet hoeven
worden teruggestuurd. En dan natuurlijk de hamvraag: hoe komen die
griezels aan je banknummer. Zelf zal je het niet gegeven hebben maar
mogelijk hebben ze  op de een of andere slinkse manier dit toch
weten te bemachtigen, alleen blijft de vraag hoe en van wie. Het is aan
te bevelen contact met je bank op te nemen (sowieso voor de storno) en
mogelijk een selectieve blokkade in te stellen om te voorkomen dat ze
opnieuw bedragen van je rekening schrijven. Bovendien kan een boze
brief aan dit bedrijf geen kwaad. Succes - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag mutti,

Mocht je een briefje schrijven naar fitanova, onderteken dit dan niet met je handtekening. Dit soort bedrijven schrikken er niet voor terug om je handtekening onder een soort bestellingsbon of incasso-opdracht te plakken en wel zo dat het vrijwel niet te zien is dat hier van oplichting sprake is. Vriendelijke groet, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees ook dit artikel dat al eens eerder door Kassa is behandeld. Groet.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=446599

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

en nog een:

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/26/824

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton, dat was een echte fotofinish :-)

ve
door verwijderd - Jan 16, 2005 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mutti,

Helaas komt het steeds vaker voor dat bedrijven onterecht incasseren. Op een of andere manier zijn ze dan achter je rekening nummer gekomen en kunnen dan omdat de banken heel erg laks zijn in het controleren van incasso's je op die manier geld afhandig maken. Gelukkig kun je het bedrag altijd (als het vaker gebeurt tot maximaal 12 keer per jaar) door je bank terug laten boeken (storneren heet dat), omdat hier sprake is van een onterechte incasso. Dus op naar de bank waar je een formulier 'melding onterechte incasso' moet invullen. Bovendien kun je aan de bank vragen om het nummer van het betreffende bedrijf te blokkeren zodat zij niet meer iets kunnen incasseren van jouw rekeningnummer. Het pakketje pillen dat je ontvangen hebt kun je zien als een ongevraagde toezending. Hierop hoef je niet naar het bedrijf toe te reageren. Blijven ze pakketjes sturen dan kun je hen een briefje schrijven dat je hun toezendingen als ongevraagd ziet en dat ze hun "troep" gratis kunnen ophalen op een door jou opgegeven adres. In principe kun je de pakketjes ook in je kliko deponeren en helemaal niet reageren. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2005 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mutti,

Kan jij de bank- of gironummer van Fitanova schrijven?

In dit geval iedereen kan opdracht doorgeven naar de bank of giro om fitanova bank- of gironummer te blokkeren.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2005 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud pilletje

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 21, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi mutti,

zou het kunnen dat jij ooit post van fitanova gehad hebt waarbij zij jou wijs probeerden te maken dat jij een groot geldbedrag had gewonnen, en alles wat je dan hoefde te doen was.....aankruisen op het formulier dat jij fitanova vrijblijvend zou bestellen en daarbij ook je rekening nummer in moest vullen? Dit laatste omdat de leverancier het gewonnen bedrag zo snel mogelijk op je rekening kan storten. (wat ze dus eigenlijk bedoelden, het geld van jouw rekening halen).

Het geld dat zij geincasseerd hebben kun je terug krijgen door contact op te nemen met je bank, en de machtiging (want deze heb je dan automatisch gegeven) in te trekken.

succes verder