bo
door boze_klant Jan 26, 2024 om 10:36
Voeding & gezondheid

Flesjes Water

Blijkbaar is het drinken van Flesjes Water zeer gevaarlijk, zie onderstaand onderzoek:

https://www.yahoo.com/news/scientists-disturbing-discovery-bottled-water-043000657.html

Wat gaan de producenten en de supermarkten hieraan doen, of is het zoals altijd: in de doofpot stoppen en hopen dat niemand er meer over begint?

1147 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 26, 2024 om 10:50
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Gekoeld gekookt tapwater drinken tot de supermarkten en producenten in actie komen.

Thecla58
door Thecla58 Jan 26, 2024 om 10:54
856 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk niet dat je dan dat nanoplastic uit het water krijgt. Dat spul is zo klein... is alleen te zien met een nanpmicroscoop.

die + was een foutje van mijn kant

Thecla58
door Thecla58 - Jan 26, 2024 om 10:52
856 Antwoorden / 3 Vragen

Ja en?

Denk je dat in kraanwater geen nanoplastics zitten? Hell, in bijna alles (ook in jouw bloed) zitten die vermaledijde plastics. Het is een gevolg van hetgeen wij, als wereldbevolking, zelf veroorzaakt hebben met alles maar in plastic te stoppen en dan weet ik waar weer dumpen.

Heb je enig idee wat het kost om nanoplastics ,als dat al mogelijk is, uit wat dan ook te verwijderen. Ik kan me voorstellen dat dingen als (kraan)water weet ik hoeveel keer over de kop gaan in prijs.

Vraag jezelf eens af wat jij zelf aan die nanoplastics kunt doen. Het is een zeker een probleem dat ontken ik zeker niet, maar... om het opruimen ervan bij alleen andere instanties neer te leggen? Nah, dat is niet goed. We moeten het me ons allen doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 26, 2024 om 11:06
2065 Antwoorden / Vragen

Voorlopig helemaal niets, de samenleving is doordrongen met het gebruik van plastics en de alternatieven zijn ook niet één twee drie voorhanden. Het artikel zegt ook nergens dat het gevaarlijk is, we weten het niet en je richt je sowieso op de verkeerde partij, hier gaan de overheden over. Verder staat het je natuurlijk vrij een stalen drinkfles te gaan gebruiken en water uit de kraan, dan zal eea zeker een stuk minder zijn.

sira
door sira - Jan 26, 2024 om 11:37
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Gewoon door blijven drinken. Ik heb een paar flesjes gekocht en zijn ze leeg dan vul ik ze met kraanwater.

Ook dit waait op den duur over. Er is een tijd geweest dat er werd beweerd dat moedermelk slecht was en nu noem ik maar 1 ding, maar zo zijn er in de vorige eeuw vele zaken langsgekomen en als je alles opvolgt, kun je beter euthanasie laten uitvoeren.

rj
door rjw - Jan 26, 2024 om 11:50
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom moet de supermarkt iets doen? Als we dit als consument niet willen kopen we die producten toch gewoon niet meer? Niemand dwingt je om het kopen. Klagende consumenten moeten eens een keer uit de slachtofferrol kruipen.

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 26, 2024 om 12:15
167 Antwoorden / Vragen

Dus jij verwacht dat supermarkten naar aanleiding van één enkel onderzoek alle flesjes gaan vervangen...met wat exact? Je ziet niet in hoe onrealistisch die verwachting is?

Laat het onderzoek eerst maar herhaald en geverifieerd cq peer reviewd worden, daarna is het een overheid die er mee aan de slag moet en niet een commercieel bedrijf.

Redacteur
door Redacteur - Jan 26, 2024 om 13:59
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Vind het in deze vorm niet echt een relevante vraag, meer van het niveau 'ik wil gewoon even boos mijn ei kwijt'. Topic gaat dicht.