queenie2002
door queenie2002 Aug 13, 2008 om 14:52
Voeding & gezondheid

Geen garantie op massagestaaf bij de Pabo

Beste Mensen,

Vorig jaar november heb ik een massagestaaf gekocht bij de Pabo à € 79,99. Nu is deze massagestaaf sinds half juli kapot, ik heb de Pabo hier een e-mail over gestuurd met de medeling dat ik vind dat het product wel erg snel kapot is. Van november tot juli is 9 maanden (en dat is nog ruim genomen) zij bieden mij een check aan van € 5,00 ik vind dit echt schandalig weinig. Heb je niet net als op vrijwel alle artikelen een jaar garantie???

Met vriendelijke groeten,

Queenie

2936 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Letterlijk staat er in Consuwijzer;
Gaat een product kapot buiten de garantietermijn en wilt u dat de
verkoper (een deel van) de reparatiekosten betaalt, dan moet u aan kunnen
tonen dat er sprake is van het vroegtijdig optreden van het gebrek. Dus u
zult moeten aantonen dat u het opgetreden gebrek van het product nog niet
hoefde te verwachten. Wat u specifiek van een product mag verwachten hangt
onder andere af van de prijs die u ervoor betaald heeft, de toezeggingen van
de verkoper en kenbare productinformatie op bijv. de verpakking. Eventueel
kunt u bij de fabrikant of een deskundige informeren naar de vermoedelijke
levensduur van het product.
-------------------------------
Het is op dat gebied bekend dat in die branche het begrip "garantie" niet of nauwelijks bekend is en in de meeste gevallen betekend: "Garantie tot aan de deur".

Overigens is het allang niet meer zo dat men is aangewezen op verzendhuizen als PABO omdat zo'n massagestaaf in menig 'gewone'winkel ook al te koop is.

En tsja, 't is niet alleen de vis die duur wordt betaald want ook  is dat het geval met sex(speeltjes).

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Queenie,

Van deze apparaten heb ik geen verstand, doch ik zou me in zo'n geval niet zo maar af laten schepen.
U heeft een overeenstemming met hem een goed apparaat te kopen voor een goede prijs. Wel een zeer goede prijs, in dit geval, lijkt me.

Uw recht:

Dit schrijft de Europeese wetgeving voor:

- De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij aflevering van de goederen.
- In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling in overeenstemming worden gebracht, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden. (Dan geldt geld terug. H.)
- Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
- De term kosteloos heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.

-De consument kan een passende prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst verlangen:

            - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging of

            - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan of

            - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
Einde citaat.

Europeese wetgeving gaat boven Nederlandse wetgeving, voor zover de Nederlandse wetgeving op dit gebied beperkter is. De Nederlandse wetgeving op dit
gebied mag wel uitgebreider zijn, dus meer bescherming bieden voor de consument.

In dit geval lijkt het me redelijk dat de verkoper u het apparaat gratis repareert binnen een redelijke tijd, een vervangend apparaat aanbiedt of het gehele aankoopbedraggeld terugbetaald. Met een (geringe) tegoedbon hoeft u geen genoegen te nemen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

En per definitie is zo'n massagestaaf per definitie een slecht gemaakt produkt.
Een goedkoop motortje (slecht gelagerd) met een klein excentrisch aangebracht gewichtje dat die trilling veroorzaakt.

Dat betekend; niet elke dag te gebruiken, hooguit voor af en toe.
Ook de luxere gebruiken goedkoop geproduceerde motortjes.
De eigen hand/vingers of die van de partner zijn een stuk minder aan slijtage onderhevig.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Queenie,

ook voor dit apparaat geldt, dat het binnen de garantietermijn gewoon gerapareerd of vervangen dient te worden.

Echter wel het volgende: binnen de eerste 6 maanden na aankoop, dient de verkoper te bewijzen dat het apparaat (mogelijk) door uw toedoen defect is geraakt. Daarna kan van u verlangd worden, dat u het bewijs levert, dat het een fabricagefout is..... en dat wordt heel moeilijk....

Dus kijk even na, hoe lang de garantietermijn is. Is de garantie afgelopen, dient er weer gekeken te worden na de economische levensduur van dat apparaat. En dat kan alleen de verkoper en/of de fabrikant u vertellen. Dan dient Pabo naar ratio mee te betalen aan alle onkosten. Indien dat apparaat maar een levensduur heeft van 1 jaar, kunt u wel uitrekenen wat u moet betalen.

Tja.... en wat u nu doet.... dat moet u zelf weten. Ik zou zeggen, probeer zelf te repareren en anders ergens anders een nieuwe kopen. Vraag dan wel gelijk hoelang de economische levensduur is en laat dat zwart op wit zetten, alsmede de garantieperiode. Dit geldt trouwens voor alle artikelen, maakt niet uit wat. Geen 'gemaar' e.d. achteraf.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er druk mee in de weer en ik laat het jullie weten als ik iets gehoord heb.

Groetjes,

Queenie

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ queenie:

Quote: "Ik ben er druk mee in de weer"...
Nou, nou. Ik dacht dat het ding stuk was?;-)
H.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pabo staat niet bekend om zijn geweldige service. Ze maken ook gebruik van de schaamte van mensen, die toch geen stappen ondernemen tegen hen. ( zie jij jezelf met advocaat al staan in de rechtbank, of bij kassa?)

Grootvader heeft gelijk, er zitten matige motortjes in. En jij heb voor de prijs die je noemt er waarschijnlijk een met roterende kop en kraaltje met kittelaar stimulator. Als je te enthousiast wordt gaat het motortje stroever lopen.

De garantie op apparaten is meestal bij normaal gebruik! Wat is normaal in dit geval?

Bij een echte sexshop krijg je wel garantie. Zet je schaamte aan de kant en stap eens binnen.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2009 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar de vingers van een partner trilen niet zo als tarzan of iets deregelijks ,hahaha ,

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is in dit geval een garantietermijn. Zijn het weken of maanden?
Als je zo'n apparaat van 's morgens tot 's avonds continue gebruikt dan zal die eerder stuk gaan en dan kan het al na een maand ofzo. Toch?

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Ben,
Onderwerp is uit 2008, en je voegt niets toe.
Laat de oude koeien lekker in de sloot staan.
MAstag

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

En het is niet het eerste topic van dit 'type' dat boven komt drijven......
Blijkbaar wordt de zoekfunctie getest op woorden als 'seks', 'vibrator', enz.....

Freya

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben_ beetje ziek misschien?