ba
door babi3ah May 17, 2008 om 07:45
Voeding & gezondheid

Gezond

Tegenwoordig willen best veel mensen gezond eten,waarom staat er niet eens een keer op welke en hoeveelheid gezonde stoffen die er in dat produkt zitten,meestal alleen het vet-eiwit-koolhydraten enz. maar nooit de andere produkten die ook gelden bv op voorverpakte versheidsprodukten bv.de roerbakgroentes-vis en vlees enz.wat er in zit aan vitamines,en andere gezonde stoffen of weten ze t zelf niet eens?
Ik koop veel Roerbak groentes enz. wat gezond is en dat mis ik.
Er word gezegd dat ze niet zo gezond zijn als de meeste denken,maar dat kun je nooit eens controleren,mijn vraag is waarom vermelden ze dat niet op verpekkingen?Hartelijke Groetjes babi3ah

622 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat op de verpakking staat is wettelijk geregeld. Hiervan kan een fabrikant niet afwijken. Wat op de verpakking staat moet de fabrikant ook nakomen. Hij zal er niet iets opzetten wat er niet inzit. Hij zal de infomatie wel vrij karig houden zodat hij toch een produt op de markt kan zetten die aan de verpakkingsdeclaratie voldoet.

Met roerbakgroentes is het niet zinvol om ook vitamines te declareren. Het wordt er niet extra toegevoegd en zit er van nature in . Het is veel belangrijker hoe hygienisch met het voedsel om wordt gegaan en hoe snel het wordt verpakt / gekoeld.

Als u het er op wilt hebben kan wel maar dan moeten de andere consumenten het ook willen. U kan die opmerking eens plaatsen bij een klantenservice waar u de roerbakgroentes koopt.

En over dat roerbakgroentes niet zo gezond zijn is lariekoek. Het is alleen gemakkelijk voor de consument omdat het snel te bereiden is om een lekkere maaltijd te maken elke dag.

groetjes ,labswans

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezond eten is juist per definitie verse groenten ( en dat zijn roerbakgroenten), melk(producten),vlees(producten), fruit.

Helaas wordt dit internet vervuild door heel veel misinformatie door de fabrikanten/importeurs/winkels die hun multivitamines en voedingssupplementen willen verkopen en die daarvoor heel veel websites hebben die er ogenschijnlijk als echte gezondheidsvoorlichters eruit zien.

Dat wil zeggen dat uw zoeken op dit internet voor een erg groot deel volzit men waarschuwingen dat wij niet gezond meer eten (groenten zouden geen voedingswaarden meer hebben)en dat het heil dus gezocht moet worden in hun pillen,drankjes,poedertjes.  Dit is vooral een gevaarlijke ontwikkeling omdat men vanuit die kruiden/multivitaminen claimd ook kanker te kunnen tegenhouden en zelfs genezen.

Zelfs het TROS-Radarforum is daarmee vervuild waarbij de grootst mogelijke onzin en beledigingen van de alternatieven wel mag maar indringende vragen die de onzin en het gevaar van hun stellingen worden verwijderd.

Kortom, blijf nuchter.  Roerbakken is de beste vorm van het behouden van de vitamines en sporenelementen in de groente. Lang koken,lang bakken en te lang bewaren  is een stuk slechter.        Kijk eens onder "voedingswijzer" en wees en blij kritisch. Bij een gewone gevarieerde voeding, de schijf van 5 hoeft u geen angst te hebben!!!

En toch geloven bij een griep of verkoudheid extra vitamine C te moeten hebben? Koop dan maar een paar kiwi's! Die zitten barstensvol met die vitamine!!

Een zeer bezorgde Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjullie wel voor de reacties,ik ben blij te horen dat er toch genoeg vitamines in de roerbak zitten,ik namenlijk altijd met de schijf van vijf in gedachten,daarom vind ik het zo jammer dat de verkopers er niks aan doen om te vermelden wat er in een produkt zit,wat bv vers verpakt is, het zou heel wat meer verkopen,vooral bij mensen die bewust eten.
Groetjes babi3ah

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas moet ik dan toch even spelbreker zijn. Vorige week was er nog op de tv in het nieuws, dat er in groenten niet meer zoveel vitaminen bleek te zitten, vanwege het productieproces. Zodra groenten worden gesneden, zoals in roerbakken gaat er sowieso al veel vitaminen verloren. Het beste is de verse groenten te snijden net voor het gebruik. Groenten zijn altijd goed in de voeding vanwege hun hoge vezelgehalte, waardoor goed voor de darmen.

Ook diepvriesgroenten doet niet onder voor verse groenten. Verder hangt de opname van vitaminen af van mineralen en vet. Vitaminen hebben vet nodig voor het vervoer en mineralen om te worden  opgenomen, anders gaan ze zo weer verloren. Vandaar dat ik altijd kies voor eieren, want in een ei zitten alle mineralen. Dan vernietigd roken en alcohol weer vitaminen en zo zijn er nog heel wat meer oorzaken die vitaminen wegnemen. Ook medicijnen spelen daar een rol in. Wat dat betreft is voedingsleer erg complex.

ve
door verwijderd - May 18, 2008 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel Elenay, maar weet je ook hoeveel roerbak je zou moeten eten om de goede dag hoeveelheid vitaminen binnen te krijgen?
Want omdat ik t nooit kan nakijken van een verpakking weet ik ook nooit hoeveel vitaminen enz. er nog inzitten als het produkt wat langer in t schap heeft gelegen.
Hartelijke Groetjes babi3ah

ve
door verwijderd - May 18, 2008 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt uw vitaminen niet binnen door alleen het eten van roerbakjes. Als ik het eten opschrijf van een dag en kijk wat er in zou zitten aan vitaminen, dan kom ik vitaminen tekort. Zet ik daarnaast de externe factoren die vitaminen weghalen of vanwege niet goed samengestelde maaltijden, dan ontkom ik niet aan het bijslikken van een multivitamine, vooral wat calcium betreft. In 2009 schijnt dat de vitaminen alleen nog illegaal verkrijgbaar is, dus we kunnen onze lol op. Ik noem het ok wel de Farmaceutische macht, die goud geld verdienen aan medicatie. Er is dan ook momenteel een handtekeningenaktie gaande om dit tegen te houden.

ve
door verwijderd - May 18, 2008 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen deze laatste opmerking moet ik toch ernstig protesteren.
De opmerking dat vitamines en vodingssupplementen in de toekomst niet verkocht zouden mogen worden is NIET waar!

Wat niet mag is het claimen dat die multivitamines en voedingssupplementen nodig is voor de gezondheid mag niet meer en volkomen terecht!!

Immers, de hoeveelheden die orthomoleculaire artsen vinden dat er geslikt moet worden is juist erg gevaarlijk!
Hoge doses vitamine C elke dag geeft een grote kans op nierstenen, doorlopend diarhee e.d.

Ook andere vitamines kunnen in hoge doseringen gevaarlijk zijn!
Enkele bij hoge doses slikken zelfs dodelijk!

De bewering ook dat multivitamines en voedingssupplementen kanker kan voorkomen of zelfs genezen is zeer gevaarlijke onzin!

Bedenk ook dat een overgrote meerderheid (ruim 80% volgens een pasgeleden gehouden onderzoek)van de "objectieve"gezondheidswebsites in handen is van die groep van fabrikanten/importeurs/verkopers van dat spul.

Kenmerkend is ook het angstaanjagen van de gedachte: "Doe ik het wel goed? Doe ik mijn man/ mijn kind niet tekort?"en helaas moet ik konstateren dat ook Elenaie die indruk lijkt te wekken!

Wie gewoon een afwisselende maaltijd op tafel brengt met verse groenten (diepvries is ook goed!) met zilvervliesrijst, met aardappelen bijvoorbeeld als basis.
Regelmatig fruit eet die kan gewoon die aangewakkerde angst vergeten.

Het enige waar mensen op moeten letten zijn signalen van het lichaam.
Signalen die zeggen: "Stoppen met roken", "Toch naar de dokter voor mijn borsten, een moedervlek die gaat jeuken", een ongewone inwendige pijn".
Kwakzalvers jagen u dan graag het alternatieve circuit in terwijl het soms letterlijk van levensbelang is om bij de reguliere geneeskunde te raden gaan.

Er zijn in ieder geval 2 bekende gevallen van slachtoffers van onzinnige,onwerkzame behandelingen.
1/ Silvia Millekamp
2/ Een Silvia welke behandeld was met Natrium-bicarbonaat door een uit zijn ambt ontslagen en veroordeelde "Dr" Simoncini.

Ook de "Celvitaalstoffen"van een zekere Frans hoek, de volgeling van een ook zeer omstreden "arts" "Dr"'Rath moet ook met zeer grote argwaan worden bekeken want ook die spreken onzin op dit internet wat in kranten,weekbladen en tijdschriften allang niet meer zo gezegd kan en mag worden.

Dit is een welgemeende raad en een waarschuwing om niet in valkuilen te lopen!!

De Vrije Vogel