poezebeest
door poezebeest Aug 10, 2011 om 15:38
Voeding & gezondheid

Haarproblemen

Hallo, een vraag aan dames met lang haar.
Welk merk cremespoeling kan ik het beste gebruiken na het wassen?
Mijn ervaring met diverse produkten is bedroevend.
het zit vreselijk in de klit na het wassen, en als ik het dan uit moet kammen, dat doe ik heel voorzichtig, dan verlies ik veel haar dat dan afbreekt.
Ik zie er tegen op als ik het weer wassen moet, en dat moet toch wel 2 keer per week.
Ook zou ik willen weten welke krulversteviging ik moet gebruiken.
Als ik krulspelden heb gezet, zijn de krullen er binnen een paar uur weer uit gezakt.
Al vast bedankt voor jullie antwoorden.

5267 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien je niet gezegd hebtwat voor type haar je hebt kan je weinig konkreet aanbevolen worden. Raadpleeg gerust een goede drogist of kapper voor advies. In ieder geval kun je eens Hot Oil proberen.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 04:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb ook veel last van klitten in mijn haar, omdat ik een licht golvende structuur heb. Ik gebruik geen dure middeltjes, alleen maar shampoo en conditioner van Andrelon. Het enige wat ik NIET doe is mijn haar "wild afdrogen" ik gebruik om mijn haren te drogen de haarhanddoek van de blokker, die rol je op boven je hoofd.
Gebruik ook liever geen föhn of andere hittebron op je haren.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik geen condition maar van gliss gur anti klit spray, gewoon bij iedere drogist te verkrijgen. \ik vind het spul erg lekker voor mijn haar. En kam of borstel gaat er zo doorheen.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook lang haar en gebruik altijd Calmare Haarhersteller.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

om de krullen lang te 'houden' kun je het volgende eens proberen.
op een vrije dag in de ochtend je haar wassen, handdoek erom en even laten zitten, niet wild wrijven! in het handdoekdroge haar veel mouse versteviging, rollers erin draaien haarnetje erover en dan een huis droogkap opzetten, zo'n plastic droogkap die zichzelf opblaast. deze een paar uur ophouden, (ff strijken, boek lezen, pc enz) als je de droogkap afdoet de rest van de dag de rollers laten zitten. voor t slapen gaan de rollers eruithalen maar niet je haar uitkammen. de volgende dag stijlen, maar ook weer niet te veel kammen.
de dagen erna ook weer niet te veel kammen en steeds opnieuw stijlen en met wat haarlak fixeren.
hoor ik t van je?

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik tegenwoordig nutri gloss van Elvive.
Een roze fles.
Ik gebruik de shampoo en conditioner/haarmasker omdat ik met mijn lange haar ook vaak klitten had en het moeilijk door te kammen was.
Met die nutri gloss heb ik niet alleen een hele mooie glans maar mijn haar is nu ook makkelijk doorkambaar, zonder dat ik er bossen uittrek.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lieve dames,
bedankt voor alle raadgevingen.
Ik heb vandaag mijn haar gewassen met Gliss Kur Oil Nutrive shampo en nagespoeld met de conditioner van het zelfde merk.
Geweldig!! Makkelijk doorkambaar, en ook nog de goede raad van de dame in de winkel opgevolgd: met uitkammen beginnen bij de punten en zo naar boven werken.
Ik ga ook nog de Gliss Antiklitspray kopen, dan zit ik goed met mijn haar.
Wat de krullen aangaat, die wil ik verstevigen met de mousse.
Een haardroger heb ik niet, dus moet ik s'nachts de krullers er in doen, ik slaap toch alleen, dus dat is geen bezwaar :-)
Groetjes van mij.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zweer bij het merk Sebastian. Niet goedkoop en ook niet te koop bij de drogist maar na een tijdje merk je echt verschil.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2011 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best Poezebeest, welke cremespoeling of conditioner je ook gebruikt, je haar wordt er nooit helemaal klitvrij van. Wat niet weg neemt dat er zonder conditioner helemaal geen doorkomen aan is. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Wat wel goed helpt, dat gebruik je na het wassen op handdoekdroog haar, is Gliss Kur Oil Nutritive Anti-klit spray. Ik kan niet meer zonder. Even schudden, goed over het haar verdelen en met een grove kam doorkammen.
Met de tweede vraag over krulversteviging kan ik niet helpen helaas, ik doe er juist alles aan om stijl haar te krijgen.