he
door henribud Apr 25, 2015 om 19:50
Voeding & gezondheid

Heeft Kassa een band met AH?

Waarom altijd hoofdzakelijk AH artikelen in beeld? Waarom AH altijd als eerste genoemd? En kijk de uitzendingen met een producttest van het algelopen jaar eens eens terug, waarom springt Brecht een gat in de lucht als de AH ook eens een keer een test wint? Kan geen toeval meer zijn.

2000 36 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Apr 25, 2015 om 20:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zowel qua marktaandeel als alfabetische volgorde is AH de eerste. Niet zo gek toch dat ze daar dan mee beginnen? AH ondervindt m.n. van hun marktaandeel net zo goed de nadelen: als AH iets doet wat niet goed is krijgt dat veel meer media-aandacht dan als een andere supermarkt dat doet. Zelfs als anderen dat al langer doen.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2015 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die vraag kunt u toch niet serieus menen? ;-))

Vraag anders eens asn Kassa of ze omgekocht worden door AH.

Klik daarvoor links onderaan op contact met Kassa.

he
door henribud - Apr 25, 2015 om 20:50
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 25 apr 2015, 20:16]Zowel qua marktaandeel als alfabetische volgorde is AH de eerste. Niet zo gek toch dat ze daar dan mee beginnen? AH ondervindt m.n. van hun marktaandeel net zo goed de nadelen: als AH iets doet wat niet goed is krijgt dat veel meer media-aandacht dan als een andere supermarkt dat doet. Zelfs als anderen dat al langer doen.

he
door henribud - Apr 25, 2015 om 20:54
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Rare reactie. Je laat dus het AH beeldmerk veruit het opvallendste in beeld zien omdat AH de markleider is? En bij geen enkele andere testwinaar dan AH gaat Brecht uit haar dak, omdat AH de markleider is?

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2015 om 21:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

O jee, heb ik nou net gemist dat Brecht uit haar dak ging?

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2015 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik blijkbaar ook. En het beeldmerk van AH vaakst in beeld? Is me ook niet opgevallen.

Trouwens ze zijn meestal niet de beste. Dus schiet niet op voor Appie.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 25, 2015 om 22:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

U kan het bekijken op u manier maar of dat de juiste is lijkt ook eenzijdig.

he
door henribud - Apr 25, 2015 om 22:24
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het zou goed zijn als we alle supermarktonderwerpen die Kassa de afgelopen paar jaar uitzond eens opnieuw zouden bekijken. Dan ziet iedereen wat ik bedoel.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2015 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan doet u dat toch? Zo gek zijn wij niet.;-))

Compleet onbelangrijk. Ik ga naar mijn eigen supermarkt onafhankelijk wat Kassa ook zegt.

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2015 om 23:09
16935 Antwoorden / 108 Vragen
0

Heb echt Kassa vanavond gezien en Brecht niet door de lucht zien vliegen. En, wat Kassa ook onderzoekt, ik ga naar AH, PLUS (hoor ik weinig over, jammer genoeg), Aldi en Hoogvliet. Het fijne van mens zijn is n.l. "vrije keuze" waar men boodschappen wil doen. Los van dit alles: kon de "chef" moeilijk verstaan waar hij dat speciale zout koopt, ging te snel. O.T. Iemand gehoord over dat zout?

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2015 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Was ook weer flauwekul. Zout is zout.

he
door henribud - Apr 25, 2015 om 23:37
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Brecht ging niet vanavond uit haar dak, maar eerder dit seizoen toen haar favoriet (van AH) won. Dat mag dus helemaal niet! Je hoort als presentator je plek te kennen en objectieviteit uit te stralen.

he
door henribud - Apr 25, 2015 om 23:41
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:23]Was ook weer flauwekul. Zout is zout.
Klopt! Ook zoiets van Kassa. Er bestaat geen gezonder zout, dat is in wetenschappelijke testen meermalen aangetoond..Er bestaat wel duurder zout, zout waar simpelwel (veel) meer aan verdiend wordt.

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2015 om 23:43
16935 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:23]

Zout is zout.

Ja, maar ik vroeg naar het alternatieve zout. Alleen, nogmaals, kon de man niet verstaan. Zout is zout is me te kort door de bocht omdat ik zoutloos kook en een alternatief wel belangrijk vind om te weten. Murmelende kok heeft men niet veel aan.

19
door 1953 - Apr 25, 2015 om 23:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:23]Was ook weer flauwekul. Zout is zout.

Gebruik Himalyazout uit een molentje, vers gemalen Himalayazout.

19
door 1953 - Apr 26, 2015 om 00:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=henribud schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:41][quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:23]Was ook weer flauwekul. Zout is zout.
Klopt! Ook zoiets van Kassa. Er bestaat geen gezonder zout, dat is in wetenschappelijke testen meermalen aangetoond..Er bestaat wel duurder zout, zout waar simpelwel (veel) meer aan verdiend wordt.

Zoo met het begrip 'Biologisch'!

19
door 1953 - Apr 26, 2015 om 00:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=henribud schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:41][quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:23]Was ook weer flauwekul. Zout is zout.
Klopt! Ook zoiets van Kassa. Er bestaat geen gezonder zout, dat is in wetenschappelijke testen meermalen aangetoond..Er bestaat wel duurder zout, zout waar simpelwel (veel) meer aan verdiend wordt.

Zo ook met het begrip 'Biologisch'!

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2015 om 00:30
16935 Antwoorden / 108 Vragen
0

O.T. @1953, doe iets aan de p.c. of wat dan ook waar u mee werkt: telkens dubbele antwoorden is ook niet "je van het". Of heb wat geduld als antwoord naar uw zin niet snel genoeg komt. Dubbel klikken is niet nodig.

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2015 om 00:52
16935 Antwoorden / 108 Vragen
0

Zou naar bed moeten, maar zout heeft mijn interesse: vanwege lage bloeddruk zou ik meer zout moeten gebruiken. Heb dit gevonden wat is nu waar. Over de uitzending van vanavond: ik weet het echt niet meer. Is natuurlijk niet alleen over zout maar alle voedingsmiddelen. Wat moet een mens nu geloven?

pi
door pieterwolters - Apr 26, 2015 om 07:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=henribud schreef op zaterdag 25 apr 2015, 20:54]Rare reactie. Je laat dus het AH beeldmerk veruit het opvallendste in beeld zien omdat AH de markleider is? En bij geen enkele andere testwinaar dan AH gaat Brecht uit haar dak, omdat AH de markleider is?

Heeft u niet erg last van een negatieve fixatie op het AH beeldmerk?

pi
door pieterwolters - Apr 26, 2015 om 07:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=henribud schreef op zaterdag 25 apr 2015, 23:37]Brecht ging niet vanavond uit haar dak, maar eerder dit seizoen toen haar favoriet (van AH) won. Dat mag dus helemaal niet! Je hoort als presentator je plek te kennen en objectieviteit uit te stralen.

Kan je een linkje posten? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit zag. Ging ze in polonaise door de studio omdat AH koekjes het lekkerst waren of zo?

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2015 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@tenormin

Als u werkelijk volgens de dokter meer zout zou moeten gebruiken, neemt u toch een gekookt eitje en strooi daar zout op? Zit u ruimschoots boven de hoeveelheid die aanbevolen wordt.

En zout is zout, dat leest u al in de link die u zelf gegeven hebt.

ma
door marnix1 - Apr 26, 2015 om 09:29
256 Antwoorden / 22 Vragen
0

@tenormin, u wordt moe door dat late naar bed gaan, 1953 post verschillende dingen.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2015 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@tenormin

Maar als u ivm uw lage bloeddruk volgens de dokter meer zout zou moeten gebruiken, waarom kookt u dan zoutloos?

En alternatief zout is ook gewoon zout, alleen duurder.

van leyden
door van leyden - Apr 26, 2015 om 09:51
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als er wel 1 produkt is wat altijd hetzelfde is dan is het wel zout.

Zout is zout, of het nou uit de bergen komt, of van een opgedroogde zoutvlakte, of uit de zee, het is en blijft zout.

Wij laten ons in de luren leggen door fabrikantjes die een naam toevoegen voor het woord zout, himalayazout is een voorbeeld, Dat klinkt lekker ver weg, is "zeer exclusief" en dus kan je er meer voor vragen

Met water doen ze dat ook> zet er bronwater op en de prijs kan met factor duizend omhoog.
Consumenten kopen het, het is beter, schoner enz,

Resumerend.
Iedereen die dat denkt is een ontzettende dombo. Ga er ook geen enkele discussie aan besteden, het is volkomen zinloos.

Btw,
Heb nog nooit gemerkt dat kassa iets met AH zou hebben.
Integendeel. vind ze juist heel onpartijdig, hecht ook veel waarde aan de uitslagen van de testen.
Zeg het juist omdat ik een zeer achterdochtig karakter heb, wat nooit zomaar wat gelooft.

Doorgaan ajb Vara, jullie doen goed en nuttig werk.

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2015 om 10:29
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zout is niet gewoon zout. Het 'slechte' in zout is natrium. Voor mensen die zoutarm moeten eten is kaliumzout een oplossing. Daar zit in vergelijk met gewoon zout veel minder natrium in.

@tenormin, ik heb ook een lage bloeddruk en ik merk het ook als ik veel te weinig zout gebruik. Maar je zit met een handje chips al zo aan het gewenste niveau, of een plakje kaas op brood.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2015 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@tenormin

Maar als u last hebt van een te lage bloeddruk is het dus niet verstandig bijvoorbeeld kaliumzout te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Lo-salt., want dat werkt juist tegen het verhogen van de bloeddruk door natrium.

U kunt het beste met uw dokter, diëtiste overleggen wat u moet gebruiken.

Cookies
door Cookies - Apr 26, 2015 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zondag 26 apr 2015, 09:34]@tenormin

Maar als u ivm uw lage bloeddruk volgens de dokter meer zout zou moeten gebruiken, waarom kookt u dan zoutloos?



Dat vraag ik me ook af.

Cookies
door Cookies - Apr 26, 2015 om 10:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

........Voor mensen die zoutarm moeten eten is kaliumzout een oplossing. ....

Daar heeft Tenormin toch niks aan? Ik lees nl.: Kalium verlaagt het bloeddrukverhogende effect van natrium.

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2015 om 12:41
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 apr 2015, 10:54]........Voor mensen die zoutarm moeten eten is kaliumzout een oplossing. ....

Daar heeft Tenormin toch niks aan? Ik lees nl.: Kalium verlaagt het bloeddrukverhogende effect van natrium.
Ja, dat weet ik, dat gedeelte van mijn bericht was ook niet aan tenormin gericht. Die opmerking was gericht aan degenen die beweren dat zout zout is. Dat is niet zo.

Mijn tweede opmerking was gericht aan tenormin, die net als ik een lage bloeddruk heeft, dan kun je gewoon wat extra zout nemen. Overigens is zoethout(thee) ook een idee, ook dat verhoogd de bloeddruk.
En je ergens flink over opwinden helpt ook ;-)

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2015 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De opmerking: zout is zout, sloeg meer op het programma, over Himalayazout, zeezout en ga maar door.

19
door 1953 - Apr 26, 2015 om 13:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op zondag 26 apr 2015, 00:30]O.T. @1953, doe iets aan de p.c. of wat dan ook waar u mee werkt: telkens dubbele antwoorden is ook niet "je van het". Of heb wat geduld als antwoord naar uw zin niet snel genoeg komt. Dubbel klikken is niet nodig.

"Vraag het aan tenormin"! Bedankt voor uw suggestie in dezen en zal het in beraad houden.

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2015 om 13:35
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zondag 26 apr 2015, 13:11]De opmerking: zout is zout, sloeg meer op het programma, over Himalayazout, zeezout en ga maar door.
Ook dan is zout geen zout. In zoverre dat je zout hebt met verschillende jodiumgehaltes en mineralen.

Keltisch zout claimt bijvoorbeeld meer mineralen te hebben.

In hoeverre dit allemaal wetenschappelijk is onderbouwd, geen idee.

De prijs zal waarschijnlijk minder 'smakelijk' zijn ;-)

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2015 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@zoekster

Het wordt nu allemaal bloedserieus dat zout.;-))

In het programma had men het erover ter vervanging van zout bijvoorbeeld gember en nog iets ( niet onthouden) te gebruiken.

Men kan rustig stellen dat teveel zout voor niemand goed is, maar dat men met het vervangen van gewoon zout door speciaal zout moet opletten. Zeker als men gezondheidsproblemen heeft.

En nu heb ik genoeg zout gegeten.;-)))

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2015 om 15:09
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ach, je moet het allemaal met een korreltje zou nemen ;-)

Redacteur
door Redacteur - Apr 26, 2015 om 16:32
1075 Antwoorden / 62 Vragen
0

Dit is geen consumentendiscussie en zal daarom worden gesloten. Vragen gerelateerd aan de uitzending kunnen gemaild worden naar kassa@vara.nl.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer