Ardiaanoesch2018
door Ardiaanoesch2018 Jan 29, 2019 om 16:59
Voeding & gezondheid

HelloFresh trap er niet in!

Ik zie in de geschiedenis van Kassa dat het al een lang lopend probleem is.

wanneer je gebruik maakt van de gratis week van Hellofresh zit je er meteen aan vast. Dit is absoluut niet duidelijk in de voorwaarden. Aan de telefoon probeer ik het ongedaan te maken. De beste man blijft maar vasthouden aan de voorwaarden. Ik heb de mail en het bijgevoegd document nog eens nagelezen, nergens staat dat je een lang lopend contract aangaat. Alles wekt de ilussie dat je een week gebruik maakt en later weer eens een losse week kiest.

Erg flauw om zo aan klanten te komen en de voorwaarden zo onderbelicht te laten. En al helemaal nu ik zie dat dit dus in 2016 ook al een probleem was. Hieruit blijkt wel dat het bedrijf dus bewust zo blijft handelen.

Ik was enthousiast... Nu zou ik er geen gebruik meer van maken.

59161 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2019 om 17:04
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw waarschuwing met de aantekening dat ik er hoe dan ook geen gebruik van zou maken.
Nu zijn vrijwilligers, niet gebonden aan BNN/VARA die op basis van kennis, ervaring etc. proberen vrahgen te beatwoorden en ik zie geen vraag.

Als het bericht voor de Kassa redactie is bedoeld dan vind u het contactadres elders op de site, onderin.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2019 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een gratis week? Dacht u die box gratis te krijgen?

pe
door peentjes - Jan 29, 2019 om 17:22
421 Antwoorden / 0 Vragen

'HelloFresh bestelt de producten ten behoeve van jouw HelloFresh Box(en) altijd uiterlijk twee dagen voorafgaand aan de aflevering. Indien je de overeenkomst vóór de besteldag vóór 23.59 uur opzegt, ontvang je geen HelloFresh Box meer. De opzegging van de overeenkomst zal dan definitief in werking treden'

Best een normale gang van zaken, ook bij een proefbox van Hellofresh. Het gaat er wel om hoe scherp u als klant bent.
op tv is nu ook een reclame van een grote onderbroekenfirma: 'Probeer eenmalig gratis'. Dat leek me wel leuk. Totdat ik bij aanmelding ontdekte dat je eraan vast zit maar 'altijd kan opzeggen'. Toen heb ik het proces gestopt.

Bij elk abo is het belangrijk om ergens te kunnen lezen dat hat automatisch stopt. Zo niet, dan loopt het door.

U heeft dus helemaal gelijk, maar ik vind er niks flauws aan. Als kritische klant kan je alsnog een hoop gratis krijgen.. als je de moeite neemt om gelijk na je bestelling op te zeggen.

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2019 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, dat weten we dan ook weer.
Had je ook nog een vraag?

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2019 om 18:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik doe nooit aan zulke onzin en “gratis” gaat de zon op.
Wat is uw vraag?

panter22
door panter22 - Jan 29, 2019 om 19:32
6599 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk zit je aan een contract vast. Hellofresh deelt geen gratis boxen uit.
Ben je voor een bepaalde tijd lid geworden of voor onbepaalde tijd?
Lees de voorwaarden:
https://www.hellofresh.nl/algemene-voorwaarden/

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2019 om 22:25
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Heb zo eens een paar sites afgelopen maar nergens wordt er gewezen op de algemene voorwaarden ook niet bij een zgn proefbox. Kan dus wel een beetje met u mee gaan.
Het beste blijft toch maar zelf de boodschappen doen, de enige algemene voorwaarden daarbij is dat u wel ff bij de kassa moet afrekenen.

jo
door jorisw Jan 29, 2019 om 22:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat op de bestelpagina. Lijkt me vrij duidelijk:

Flexibel lidmaatschap

Om het jou makkelijk te maken, ontvang je na je inschrijving automatisch elke week een box. Je kunt de bezorging op elk moment pauzeren of je lidmaatschap volledig opzeggen. Dat kan allemaal makkelijk via je eigen account of via de klantenservice.

marita5
door marita5 - Jan 29, 2019 om 22:59
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Adriaanoesch2018 ,

Lees hier veelgestelde vragen ,

https://help.hellofresh.nl/hc/nl/categories/115002185768-Leveringen-lidmaatschap

Wijzigingen doorgeven ,

 https://help.hellofresh.nl/hc/nl/articles/115012791547-Tot-wanneer-kan-ik-wijzigen-

Bezorgingen stoppen ,

https://help.hellofresh.nl/hc/nl/articles/115012932948-Hoe-stop-ik-mijn-bezorgingen-

Ook het lidmaatschap staat duidelijk vermeld , is geen langlopend contract .

Een lidmaatschap zonder verplichtingen .

Pauze

Je kunt de box gemakkelijk op pauze zetten. Zo kun je een aantal weken vooruit zelf aangeven of je wel of geen box wilt ontvangen.

Stopzetten

Toch niks voor jou? Je kunt de box heel eenvoudig stopzetten, ook al na de eerste box.

Besteldeadline

Dit en nog veel meer, kun je elke week wijzigen via je online account op de website of de app, tot 4 dagen voor de geplande bezorging van jouw box.