ch
door cheburashka Aug 30, 2007 om 13:27
Voeding & gezondheid

Help! Onhandelbaar haar!

Ik heb normaal, krullend, maar niet kroes haar, dat door de krul droog en pluizig uitziet. Ik heb twee lagen in mijn haar. De onderste laag komt incl. de krul tot net over mijn schouders. Ik was het 2x per week: 2x met de Kruidvat shampoo voor krullend en pluizig haar en 1x met de bijbehorende conditioner. Daarna dep ik het met het badlaken en doe ik een half uur lang een Turbie Towel om.

Vroeger lukte het mij om mijn haar droog te kammen: 1st met een grove kam en daarna met een fijne kam. Narmate mijn haar langer wordt, wordt het voor mij steeds moeilijker om op deze manier te kammen. Mijn haar klit heel makkelijk in de punten van beide lagen en de klitten breken heel makkelijk af. De laatste tijd ben ik waanhopig, omdat ik in de ochtend zo'n half uur alleen maar bezig ben met mijn haar, waardoor de rest van de ochtendroutine erbij in schiet.

Mijn kapster heeft mij aangeraden mijn haar nat te kammen: ik zou dan elke ochtend mijn hoofd onder de kraan moeten stoppen. Maar veel mensen zeggen dat nat haar zeer breekbaar is en dat het geen goed idee is. Bovendien zie ik mezelf 's winters niet met vochtig haar over straat lopen. Toch heb ik het geprobeerd en de krul bleef er beter in zitten of kwam zelfs terug, maar qua tijd was ik nog steeds zo'n 25 minuten bezig.

Laatst adviseerden mijn collega's om in mijn droge haar 1st wax te doen en dan te kammen: 1st aan de onderkant beginnen en dan steeds hoger gaan. Kammen op deze manier ging inderdaad beter en sneller, de volume van mijn haar nam zelfs nog meer toe, maar de krul ging er bijna helemaal daaruit en dat vond ik jammer.

Ook is mij aangeraden varkenshaarborstel te gebruiken en daarna de kam, maar mijn kennissen met krullend haar zeggen dat zo'n varkenshaarborstel niet helpt en in hun haar blijft steken.

Het liefst wil ik graag mijn krullen en mijn lengte behouden, maar ik zou het ook graag praktisch willen houden (max. zo'n kwartier spenderen aan kammen en in model brengen). Hopelijk is dit ook in werkelijkheid mogelijk.

Heeft iemand tips voor mij over wassen, kammen etc... van krullend haar?

Reacties zijn zeer welkom.

Met vriendelijek groet,

Cheburashka

7746 12 Rapporteer

spleetoog
door spleetoog - Aug 30, 2007 om 15:25
130 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het al eens geprobeers om na het wassen van je haar en droogdeppen een cremevoeding te gebruiken ?
Je kan het daarna lichtjes fohnen .
Als je het hebt een speciale opzetstuk voor de fohn gebruiken .
Het is met cremevoeding makkelijk doorkambaar en de volume is ook goed. Grove kam gebruiken om de meeste klitten ermee uit te halen.

po
door poesmiauw - Aug 31, 2007 om 13:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Cheburashka,

Eerder toen ik lang en droog haar had gebruikte ik henna haarwonder. Dit deed ik na het wassen in mijn haar en kon er heel makkelijk door kammen. En ik kreeg er krullen van in plaats van droge kroes. Maar het wordt niet vet en als je het de volgende dag wel iets nat maakt kun je er zo weer door kammen. En de tip die je kreeg om van onder naar boven te kammen is wel goed, zo krijg je minder gespleten punten en minder knopen omdat je minder trekt aan het haar.

Succes!!

ho
door hoveling - Aug 31, 2007 om 15:04
19 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn dochter heeft ook zulk onhandelbaar haar gehad. Een eerste vereiste is je haar goed laten knippen, dus alle dooie punten eraf. Niet kort knippen anders gaat het nog meer krullen. Ook is er van andrelon een hele lijn voor perfecte krullen, zowel o.a. shampoo en conditioner gebruiken. Kammen gaat het beste met nat of vochtig haar.Soms maakt ze het alleen maar nat met een plantenspuit, even kneden en het zit weer de hele dag. Ook is ze lid geworden van de ''krullen hyves'' waar ook heel veel tips op staan. Ze heeft nu een prachtige kop met lang krullend haar waar iedereen jaloers op is! Heel veel succes!!!!

spirou
door spirou - Aug 31, 2007 om 17:16
16 Antwoorden / 10 Vragen

Hoi cheburashka

Ikzelf heb ook krullend haar, en mijn probleem heb ik opgelost om mijn haar in te rollen met dikke rollen, en dan onder de droogkap zoniet heb ik nadien nog onhandelbaar haar. Zo dikwijls wassen vind ikzelf geen goede methode, droogt nog meer uit, dan kan je nog gebruiken wat je wil. Ga eens op zoek naar een antistatische borstel,in een goed kapperszaak te vinden ofwel bij de groothandel, iets anders helpt ook voor mij niet. Wat die varkensharen borstels betreft die zijn voor mijn haar niet stevig genoeg en zodoende word mijn haar niet grondig doorborsteld en die zijn ook duurder.

hopelijk kunnen deze tips je een beetje uit de nood helpen.

ra
door racle - Aug 31, 2007 om 17:51
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook krullend en vaak pluizig haar dat tot m'n schouder komt en ook nog geverfd is. Maar sinds een maandje gebruik ik de "Be Curly" lijn van Aveda. Dat is een shampo en  conditioner, die je moet uitspoelen. Als je het haar droog gemaakt hebt doe je er voor het kammen "Curl enhancer" in zodat het haar makkelijker doorkambaar is. Ik laat het dan aan de lucht drogen en als het droog is doe ik er nog "Curl control" in.

Resultaat een week lang goed vallend en makkelijk doorkambaar haar met krullen en zonder pluis. Ik was het dus 1x p.w. en heb bovendien m'n haar in meer laagjes laten knippen.

Het spul is wel duur. Maar zeker het aanschaffen waard. Als je ziet wat voor merken ik al in de kast heb staan die toch niet werken dan was dat al met al duurder.

Succes.

naaister
door naaister - Sep 1, 2007 om 22:46
17 Antwoorden / 4 Vragen

Cheburashka, rot dat onhandelbare haar he? Zelf ben ik van conditioners overgestapt op GLISS KUUR HAIR REPAIR van Zwartskopf, dit is een spray die je niet uit hoeft te spoelen, ik gebruik het na het wassen op vochtig haar en kan dan mijn haar voorzichtig met de hark kammen, de dagen dat ik mijn haar niet was spray ik het op droog haar en masseer het in waarna ik mijn haar weer kan kammen.Als je je krullen wilt behouden kam dan met een zo grof mogelijke kam en was je haar zo weinig mogelijk.

Mijn dochter heeft erg lang haar en gebruikt nu de langhaar variant, geen drama's 's ochtends mer met borstelen!

Succes, groetjes naaister

ch
door cheburashka - Sep 1, 2007 om 22:49
6 Antwoorden / 8 Vragen

Beste naaister,

Dank je wel voor je tip.

Even voor de duidelijkheid: bedoel je Gliss Kuur hair repair voor krullend haar? Ik zag nl. in de winkel dat ze er 4 soorten hebben, waarvan 3 voor steil haar (kort of lang) en 1 voor krullen.

Groetjes,

Cheburashka

ch
door cheburashka - Sep 1, 2007 om 22:52
6 Antwoorden / 8 Vragen

Beste poesmiauw,

Dank je voor je reactie!

Weet je misschien nog welke product van Henna Haarwonder het precies was? ik dacht nl. dat het een hele serie was die zo heette.

En waarmee kamde je jouw haar toen het nog lang was?

Groetjes,

Cheburashka

ch
door cheburashka - Sep 1, 2007 om 22:56
6 Antwoorden / 8 Vragen

Beste racle,

Waar kan ik evt. de producten kopen die jij aanraadt?

En begrijp k het goed dat je het haar dagelijks mee kan kammen?

Zo ja, wat voor kam/borstel gebruik je dan?

Groetjes,

Cheburashka

ch
door cheburashka - Sep 1, 2007 om 23:00
6 Antwoorden / 8 Vragen

Beste hoveling,

Dank je voor je reactie!

Weet jij misschien of je dochter ook Crul control van Andrelon gebruikt en of ze haar haar daarna of daarvoor kamt. En wat voor kam/borstel gebruikt zij daarvoor?

Groetjes,

Cheburashka

ra
door racle - Sep 2, 2007 om 00:09
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Cheburashka,

Ik gebruik een grove kam en geen borstel.

De Aveda producten kun je kopen bij een Aveda kapper of via internet op http://www.aveda-shop.nl/

succes

naaister
door naaister - Sep 3, 2007 om 11:18
17 Antwoorden / 4 Vragen

Cheburashka,

Het is GLISS KUR hair repair OIL NUTRITIVE en zit in een spuitflacon, je moet het eerst schudden en dan grewoon op je haar sprayen, alleen de uiteinden, de wortels zijn meestal wel vet genoeg. Beetje wennen aan de geur misschien, mar die ruik je alleen als het er net in zit.

groetjes naaister