orgelmuts
door orgelmuts Nov 4, 2010 om 14:29
Voeding & gezondheid

Hoe krijg ik knoflooklucht van mijn handen af?

Hallo Kassa-experts,

Gisteren heb ik een heerlijk stoofpotje gemaakt met rundvlees, ui, knoflook en nog wat andere ingredienten.
Heerlijk gegeten, maar nu zit ik nog steeds met een knoflooklucht aan mijn handen, terwijl ik toch mijn handen heb gewassen.
Hoe krijg ik die lucht eraf?

Groetjes, Wilma.

31073 32 Rapporteer

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 14:40
632 Antwoorden / 58 Vragen

@vladja

ik ga het gelijk proberen, bedankt voor je snelle antwoord!

Groetjes, Wilma.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2010 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk ook even bij Oma weet raad

en uit de AH-tips:
Knoflookgeur aan je handen is makkelijk te verwijderen door even met je ... vingers stevig langs roestvrijstaal (bijvoorbeeld de gootsteen) te wrijven. Werkt perfect!
Martha Smit uit SYDNEY op 23-01-2009 .

vladja
door vladja - Nov 4, 2010 om 14:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Probeer eens te wassen met een flinke dosis zout. Goed inwrijven.

Vladja

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 14:58
632 Antwoorden / 58 Vragen

@edrick3

Oja, dat was het, roestvrij staal.
Ik heb ooit wel eens in het blaadje van Huis en Comfort een roestvrijstalen "zeepje" zien staan waar je na het snijden van uien en knoflook je handen mee kon wassen.
Bedankt voor je reaktie.

Groetjes, Wilma.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 15:06
632 Antwoorden / 58 Vragen

@vladja en edrick3

Het is gelukt hoor!
Ik heb mijn handen flink met zout ingewreven en daarna afgespoeld.
Met zeep nagewassen.
Ik ruik geen spoor van knoflook meer.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes, Wilma.

vladja
door vladja - Nov 4, 2010 om 15:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

P.S.

Het werkt ook voor uienlucht.

Vladja

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 15:23
632 Antwoorden / 58 Vragen

@vladja

Ja, dat heb ik gemerkt, er zaten ook uien in het stoofpotje, die lucht is ook weg.
;-)
Bedankt voor de aanvulling.

Groetjes, Wilma.

ch
door chef54 - Nov 5, 2010 om 00:43
30 Antwoorden / 2 Vragen

baking soda te verkrijgen bij een toko.oranje doosje.
daar de handen mee inwrijven en dan wassen met zeep.
google eens: thinks to do with bakingsoda.

vladja
door vladja - Nov 5, 2010 om 10:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

thinks to do with bakingsoda

met denken (thinks) kan je heel filosofisch worden of maar met dingen (things) kom je in de praktijk een stuk verder.

Waarom speciaal spul aanschaffen in een toko, die niet iedereen naast de deur heeft, als een handje zout goed werkt?

Vladja

ma
door mailman - Nov 5, 2010 om 13:22
84 Antwoorden / 9 Vragen

Amputatie geeft een 100 procent resultaat, maar ik denk dat je dat te rigoreus vindt.

do
door doortje1950 - Nov 5, 2010 om 13:27
7 Antwoorden / 8 Vragen

De muis van je pc stinkt nog steeds naar de knoflook. Hoe los je dat op, Orgelmuts?

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2010 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=doortje1950 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:27]De muis van je pc stinkt nog steeds naar de knoflook. Hoe los je dat op, Orgelmuts?

Even een Siamese kat loslaten; die houden van gekruid eten. ;-)

inekel1953
door inekel1953 - Nov 5, 2010 om 13:33
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Vladja,

Ook namens mij bedankt voor je tip!

Vladja, plaats het bij "Tips", wat mij betreft is dit de "gouden tip!

M.vr.gr.,
Ineke L

wo
door wolmot - Nov 5, 2010 om 13:34
2 Antwoorden / 2 Vragen

Vroeger als ik heel vieze handen had van het sleutelen aan auto's, waste ik mijn handen met gloor/bleekwater, en om die lucht te neutraliseren spoelde ik mijn handen daarna met azijn af, dan rook je niets meer.

tucker
door tucker - Nov 5, 2010 om 13:43
136 Antwoorden / 10 Vragen

Zout is inderdaad een goede oplossing, koffiedik (evt. gebruikt senseopadje openscheuren) werkt even goed.

as
door ashley2 - Nov 5, 2010 om 13:48
77 Antwoorden / 19 Vragen

hallo orgelmuts,

Heb ooit eens een kok op tv gezien, die zijn handen over de verchroomde kraan haalde om de lucht van zijn vingers te krijgen. misschien een idee? heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet helpt het wel.

groetjes ashley

el
door elisamad - Nov 5, 2010 om 15:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Per toeval heb ik daarvoor vorige week Natrium/ Bicarbonaat bij een Drogist gekocht..in Nederland ook Zuiveringszout genoemd.Een kilo kost van 5-10 euro,je mengt een lepel met een beetje citroensap en wrijf dat mengsel goed in je handen,de reuk van knoflook uien enz vervliegt dan snel!

el
door elisamad - Nov 5, 2010 om 15:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chef54 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 00:43]baking soda te verkrijgen bij een toko.oranje doosje.
daar de handen mee inwrijven en dan wassen met zeep.
google eens: thinks to do with bakingsoda.
Baking soda is de engelse benaming voor Natrium/Biocarbonaat
en kost bij gewone drogisten per kilo niet veel het is voor van alles te gebruiken..maagzuur/toevoeging als gist voor deeg/voegen-reiniger het wassen van fruit/tandprothese reiniger/ontkalken.enz enz

an
door annieta - Nov 5, 2010 om 15:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste: van mijn Franse schoonzus heb ik geleerd om de pit uit het knoflookteentje te halen, zodat je geen last krijgt van een naar knoflook-ruikende adem.
En de truc voor je handen met het roestvrijstalen zeepje of langs de aanrechtbak helpt altiijd!

meriva2005
door meriva2005 - Nov 5, 2010 om 15:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik al jaren tegen geurtjes koffieprut of gebruik je koffiepad. Wrijf je handen goed in met de prut en laat het even intrekken. Was het daarna goed met zeep.

vladja
door vladja - Nov 5, 2010 om 16:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Krijg je dan geen verkleuring / bruinige vlekken bijv. op nagelriem?

Vladja

AmyLente
door AmyLente - Nov 5, 2010 om 16:31
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ehh... ik gebruik altiud wegwerphandschoenen!!

AmyLente
door AmyLente - Nov 5, 2010 om 16:31
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ehhh... ik gebruik altijd wegwerphandschoenen !

toolboy
door toolboy - Nov 5, 2010 om 17:01
965 Antwoorden / 40 Vragen

Tandpasta werkt ook prima,heeft nagenoeg ook iedereen in huis.

T

stofzuigers
door stofzuigers - Nov 6, 2010 om 10:25
75 Antwoorden / 14 Vragen

Je handen wassen met tandpasta! Goed wrijven. Vooral tandpasta met mint! Daarna
Wassen met zeep!

Succes!

jpm
door jpm - Nov 6, 2010 om 11:00
821 Antwoorden / 28 Vragen

Neem een halve aardappel. De gesneden zijde goed in zuiveringszout dippen en over de handen wrijven. Met zachte huishoudzeep nawassen en afspoelen maar.
Werkt ook bij uien, maar bijvoorbeeld ook verf op waterbasis.

wc
door wck - Nov 6, 2010 om 14:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

met natte handen snijden, de poriën en kieren zitten dan vol vocht en nemen geen geurstof op, na het snijden afspoelen, werkt voor mij.

ja
door jans2 - Nov 7, 2010 om 13:14
311 Antwoorden / 4 Vragen

Al genoemd maar ondergesneeuwd: handen natmaken en langs roestvrij staal wrijven (aanrecht/gootsteen). Werkt subliem en je hebt verder niets nodig.

ma
door manon van v - Nov 7, 2010 om 21:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo orgelmuts,

Ikzelf gebruik ook vaak verse knoflook, mijn manier om het nare luchtje weg te krijgen is mijn vingers in te wrijven met citroensap (heb altijd zo`n flesje in de koelkast staan) even laten intrekken en dan met handzeep te wassen.
Het werkt trouwens ook tegen uienlucht aan de vingers en als je bijvoorbeeld een snijplank hebt die ruikt.
Veel succes
Groetjes manon

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 11, 2010 om 17:51
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:32][quote=doortje1950 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:27]De muis van je pc stinkt nog steeds naar de knoflook. Hoe los je dat op, Orgelmuts?

Even een Siamese kat loslaten; die houden van gekruid eten. ;-)[quote=doortje1950 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:27]De muis van je pc stinkt nog steeds naar de knoflook. Hoe los je dat op, Orgelmuts?

Hahaha, grappig ;-) Ik houd wel van die humor.
Mijn muis stinkt niet naar de knoflook, want ik ben rechts en heb de knoflook alleen maar met mijn linkerhand vastgehouden terwijl ik rechts het mes vasthield.
Hoogstens stinkt de helft van mijn toetsenbord wel naar knoflook, maar ja..........
Ik had overigens zelf nog een goede oplossing:
Mijn moeder kwam laatst eten en ik heb haar gewoon de knoflook en ui laten snijden! Werkt prima! ;-)

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 11, 2010 om 17:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=kritisch47 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 16:31]Ehh... ik gebruik altiud wegwerphandschoenen!!

Is ook een slim plan!

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 11, 2010 om 17:54
632 Antwoorden / 58 Vragen

@allemaal

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik wist niet dat er zoveel manieren waren, maar met zout gaat het prima en het is een goedkope oplossing en bovendien heb je dat in elk geval altijd wel in huis.