he
door heintje_1 Oct 22, 2003 om 13:36
Voeding & gezondheid

Hoe over te gaan?

na de borstvoeding naar flesvoeding?

1115 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het schijnt te helpen om de speen van fles warm te maken (lichaamstemparatuur). En wat mij een natuurlijke overgang lijkt is het kind in de dezelfde houding te houden als bij het geven van borstvoeding. En wellicht in het begin de fles voor de borst houden.

En probeer google eens ;)

http://www.borstvoeding.com/ervaringen/fles.html

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=overgang+borstvoeding+fles

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

enkele aanvullende tips:
-draag speen op de huid ivm geur en temperatuur
-vergeet de wissesdouche en massage niet van de borsten!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je overstapt van borst naar fles en de baby wil de fles in het begin niet pakken, dan kun je het beste de eerste paar keer de fles door iemand anders laten geven, want bij jou verwacht de baby een borst.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons heeft het even geduurd voordat onze dochter de fles wilden. We hadden van alles geprobeerd wat niet lukte. Toen we op een gegeven moment de brede flessen van Avent hadden gekocht, lukte het langzaamaan wel.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt het beste vanaf een week of vier al beginnen met af en toe de borstvoeding met een speen te geven, de baby went dan aan een andere soort van tepel in zijn mond. Wil je overstappen op de fles bouw dan voeding voor voeding rustig af om te voorkomen dat je gigantische stuwing krijgt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe ik het heb gedaan?Eerst borstvoeding met flesvoeding langzaam aan mengen en steeds minder borstvoeding geven.Vaak lukt het ook om bv eerst een beetje flesvoeding op je vinger te smeren en dat op het lipje van de baby aanbrengen.Je hebt ook hele handige 3 standenspeen..misschien is het handig om daar mee te beginnen,want vaak verslikken ze zich als ze ineens een grote golf voeding binnen krijgen.Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je begint met de laatste (23.00 uur) borstvoeding te vervangen in een fles, 2 dagen later de ochtendvoeding weer 2 dagen later een tussenliggende voeding en zo door dat is bij mijn 2 kids heel goed gegaan.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je over gaan op fles, werk? Is kolven geen alternatief? Je baas moet je tijd geven om te kolven. Als je dit dan wil, kan je door iemand anders de fles laten geven. Zo'n natuurlijk mogelijke speen [avent] proberen. Baby een zittende houding geven , die ziet daardoor heel iets anders [afleiding] succes, hoor je reactie graag

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt er aan, waarom wil je overstappen??
Denk je dat je onvoldoende voedingsstoffen hebt?? Ik heb mijn zoontje 5 maanden borstvoeding gegeven, met veel plezier. Toen had hij er niet meer genoeg aan en ben ik gaan kolven en vermengen met rijstebloem. Ik was aan het kolven net zoveel tijd kwijt als aan het voeden, dus dubbel zo lang bezig!
Heb je problemen omdat je kind de fles niet accepteert? Dan is het handig om eerst de afgekolfde melk in een bekertje te geven, dan drinken kleintjes vaak wel of de brede spenen zoals die van Avent (erg duur). Dit lijkt een beetje op de tepel.
Veel succes!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt er aan, waarom wil je overstappen??
Denk je dat je onvoldoende voedingsstoffen hebt?? Ik heb mijn zoontje 5 maanden borstvoeding gegeven, met veel plezier. Toen had hij er niet meer genoeg aan en ben ik gaan kolven en vermengen met rijstebloem. Ik was aan het kolven net zoveel tijd kwijt als aan het voeden, dus dubbel zo lang bezig!
Heb je problemen omdat je kind de fles niet accepteert? Dan is het handig om eerst de afgekolfde melk in een bekertje te geven, dan drinken kleintjes vaak wel of de brede spenen zoals die van Avent (erg duur). Dit lijkt een beetje op de tepel.
Veel succes!!

ve
door verwijderd - May 5, 2004 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het beste beginnen met een speen gewenning, kolf je voeding af en geef 1 a 2 flesjes met afgekolfde voeding.

Je kan het aantal flesjes opbouwen als vervanging van de bv en steeds minder kolven.

De flesjes bv kan je aanvullen met flesvoedig...dit mag gemengt worden.

flesvoeding bereiden zoals het hoort en dat bij de bv doen in tot de gewenste hoeveelheid.

Dit is de beste maar ook een tijdrovende klus...maar het  best voor jou omdat de voeding geleidelijker terugloopt en stopt en voor je baby omdat de kans op kramp verminderd door het langzamere wennen aan andere voeding..

succes ermee

ve
door verwijderd - May 17, 2004 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat misschien ook nog een tip is om de evenflo speen te proberen dat ging bij mijn kinderen erg goed. Ze deden er ook even over om te wennen aan de speen ik legde ze inderdaad in de houding van het voeden met de borst en de pink van mijn hand op de wang van mijn dochter dat stimmuleert om te drinken. Langzaam de borst voeding afbouwen en de speen een beetje opwarmen. De evenflo speen heeft een erg kleine opening ze moeten daarom krachtig zuigen wat erg overeenkomt met borstvoeding het kind verslikt zich dan niet in de voeding.Kan dan ook rustig blijven drinken. Ik werk in de kinderdagopvang en een aantal ouders hebben dit ook geprobeerd en het werkte met suc6.Ik hoop dat het allemaal prettig voorloopt voor jou en je kindje.

gr. Vriendje

<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Oct 16, 2004 om 05:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is voor mij alweer een tijdje geleden (4 jaar) maar heb echt alle spenen die er ook maar te krijgen zijn in huis gehad.Echter zonder enig resultaat. Na 3 maanden ben ik begonnen met het "afbouwen" en inderdaad niets werkte, geen kolf, geen flesje, geen lepeltje - er ging meer naast dan erin, niet uit een oma's kopje, geen siliconen opzet tepels. Het probleem was dat ik na de vakantie weer 2 dagen moest gaan werken. Uiteindelijk heb ik nog 2 maanden heen en weer gereden tussen mijn ouders en werk onder werktijd wat ook geen ideale situatie is, maargoed kind moet eten. Na 5 1/2 maand is het gelukt om haar te laten drinken uit de zachte fruittuit van avent. Toen alles eenmaal goed was hoorde ik van iemand de tip dat als je borstvoeding geeft het aan te raden is om bij ca. 5/6 weken te beginnen met af en toe eens een flesje te geven met afgekolfde melk of een beetje water zodat ze er al aan gewend raken. Helaas komt deze tip voor jou ook te laat. Ze zeggen wel eens dat baby's de borstvoedende moeder op afstand ruiken, dus de tip die al eerder is genoemd om er niet bij aanwezig te zijn is ook een goeie. Succes!!

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is voor mij al lang geleden dat ik borstvoeding heb gegeven...maar verplaats je eens in de baby...hoe zou jij het vinden als je altijd iets warms en iets lekker zachts bent gewend om op te sabbelen....ik heb het toen zo gedaan...eerts even aan de borst laten zuigen.. door dat de baby haast niets binnen krijgt...blijft het honger houden...en is dan meestal wel berijdt om de speen te aanvaarden.. het honger gevoel gaat overheersen....of laat een ander in het begin de fles geven en als toetje de borst...vertrouwd..warm en lekker

gr bleubell

ve
door verwijderd - Nov 10, 2005 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

wat ik veel hoorde is dat de advent flessen het meeste op de bort lijken