Ce
door Ceesvbn Jun 20, 2016 om 13:31
Voeding & gezondheid

Hoe wordt calorie verbruik gemeten / berekend

Ik doe aan wielrennen en maak daarbij gebruik van een navigatie computer met calorieën teller. Sinds kort houd ik ook mijn eet- en beweeg gewoonten bij op de website "mijnvoedingcentrum.nl"

Deze week heb ik 140 minuten gefietst met een gemiddelde van 27 km/hr.  Volgens mijn fietscomputer heb ik hierbij 1187 kcal verbruikt en volgens de website is dat 2287 kcal. Omdat ik dit verschil nogal groot vond ( bijna 2 x zoveel) heb ik een check gedaan op de site: "calorieenteller.nl". Deze kwam echter uit op 2970 kcal.

U snapt mijn vraag misschien al: Hoe wordt calorieen verbruik gemeten / berekend en hoe kan er zo'n groot verschil zijn tussen 3 verschillende berekeningen?

1759 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2016 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik op Google in calorieverbruik, en u kunt er van alles over lezen. Verbruikt echter niet veel calorieën. :-))

marita5
door marita5 - Jun 20, 2016 om 14:18
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ceesvbn ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.google.nl/#q=Hoe+wordt+calorie+verbruik+gemeten+%2F+berekend

gerbera
door gerbera - Jun 20, 2016 om 14:21