eclipse
door eclipse Jun 4, 2013 om 13:03
Voeding & gezondheid

Hoeveel gram is 800 ML

Hallo ik heb een vrij domme vraag, maar ken zelf moeilijk rekenen, ik heb een pakje kool van 250 gram op de weegschaal op het doosje staat 800 ML ?? dit snap ik niet ??
ik ken actieve kool kopen van 800 ml voor 7,95 ..doosje weegt 250 gr
ik ken dezelfde kool kopen voor 5,25 per pond ( 500 Gr.) hoeveel ML is dat dan ??? .. google zegt 1 kilo is 1000 ML maar het doosje weegt maar 250 GR anders had er toch 1000 Gr op het doosje moeten staan :-( sleur mij even uit deze gekte .

9787 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 4, 2013 om 13:38
16851 Antwoorden / 108 Vragen

eclipse, je zit toch op internet? "Hoeveel gram is 800 ml " is toch zo op te zoeken"?
Of je hebt het zoals je zegt wel opgezocht en begrijpt het dan niet. Dat is dan moeilijk uit te leggen. Net zoals je schrijft: "ik ken actieve kool kopen" kan ik vragen: wat schrijf je nu werkelijk fout?

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2013 om 13:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......google zegt 1 kilo is 1000 ML.......

Dat klopt, dit gaat dan over water.

Wat zoekster schrijft, dat het met sg te maken heeft, klopt helemaal Om jouw vraag te kunnen beantwoorden, zouden we dus het sg van de actieve kool moeten weten.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2013 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat ik mij moet voorstellen bij actieve kool. Wiebelende spitskool of zo (grapje)

Dit heeft te maken met het soortelijk gewicht van materialen. Bijvoorbeeld, één liter zuiver water van 4 * weegt precies één kilo. Dus dat water heeft het soortelijk gewicht van één.

Actieve kool is zeer poreus en heeft ook daardoor een veel lager soortelijk gewicht. Bijvoorbeeld actieve kool voor filters of zo heeft een soortelijk gewicht van 0,48, dus een liter van die kool weegt maar 480 gram.

Nu weet ik natuurlijk niet over wat voor actieve kool u het hebt, maar als dat nog poreuzer is, kan het sg nog lager zijn.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2013 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

.....ik ken actieve kool kopen van 800 ml voor 7,95 ..doosje weegt 250 gr
ik ken dezelfde kool kopen voor 5,25 per pond ( 500 Gr.)
.....

Even afgezien van die ml lijkt het 2e dus stukken goedkoper!

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2013 om 14:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 4 jun 2013, 13:38]eclipse, je zit toch op internet? "Hoeveel gram is 800 ml " is toch zo op te zoeken"?
Of je hebt het zoals je zegt wel opgezocht en begrijpt het dan niet. Dat is dan moeilijk uit te leggen. Net zoals je schrijft: "ik ken actieve kool kopen" kan ik vragen: wat schrijf je nu werkelijk fout?
@@ hoi tenormin ik weet dat ik een beetje vreemd schrijf, heeft oorzaken, ken er niets aandoen, evenals dat rekenen door gebeurtenissen ken ik me moeilijk concentreren. en kom dan niet op logische verklaringen. zie ook mijn andere vragen maar soms heel simpele dingen worden dan verwarrend,
ik ben niet gek/maf/ongeschoold ... maar neem het zoals het is he :-) heb het er zelf ook wel moeilijk mee. gr. han
@zoekster heeft helemaal gelijk het sg bepaald hier de boel omdat het lichter is dan water...betreft hier dus actieve carbon filterkool. de prijzen in de winkels zijn bekant verdubbeld dus even via MP regelen daar rekenen ze nog "normale"prijzen....

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2013 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar om het verder even uit te rekenen:

800 ml actieve kool weegt 250 gram. Een pond, oftewel 500 gram actieve kool heeft dan als inhoudsmaat 1.600 ml.

Ik ben er dan even van uit gegaan dat die 250 gram alleen op de inhoud slaat en niet ook nog op de verpakking.

Die tweede verpakking is dus veel en veel voordeliger. Kloppen die cijfers wel en is het dezelfde kool?

tonjakassa
door tonjakassa - Jun 4, 2013 om 14:14
165 Antwoorden / 0 Vragen

@eclipse
hierbij iets voor de lange winteravonden:
http://www.accelware.com/Unit_Conversion_Tool/index.html

eat your heart out...kennen is weten en kunnen is doen

zoekster
door zoekster - Jun 4, 2013 om 14:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat heeft met het soortelijk gewicht te maken. Google daar maar eens op.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2013 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees op het internet dat er veel kwaliteitsverschil zit in die actieve kool. Als het bijvoorbeeld voor een aquarium is, dan wel goed opletten.

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2013 om 14:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 4 jun 2013, 14:06]Hallo eclipse,

.....ik ken actieve kool kopen van 800 ml voor 7,95 ..doosje weegt 250 gr
ik ken dezelfde kool kopen voor 5,25 per pond ( 500 Gr.)
.....

Even afgezien van die ml lijkt het 2e dus stukken goedkoper!
Hoi Edrick , is al besteld scheelt me 32 euro winkel of marktplaats :-)

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2013 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=eclipse schreef op dinsdag 4 jun 2013, 14:22][quote=edrick3 schreef op dinsdag 4 jun 2013, 14:06]Hallo eclipse,

.....ik ken actieve kool kopen van 800 ml voor 7,95 ..doosje weegt 250 gr
ik ken dezelfde kool kopen voor 5,25 per pond ( 500 Gr.)
.....

Even afgezien van die ml lijkt het 2e dus stukken goedkoper!
Hoi Edrick , is al besteld scheelt me 32 euro winkel of marktplaats :-)

En in deze dure tijden moeten we een beetje op de centjes letten, nietwaar! ;-)

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2013 om 16:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 4 jun 2013, 14:27][quote=eclipse schreef op dinsdag 4 jun 2013, 14:22][quote=edrick3 schreef op dinsdag 4 jun 2013, 14:06]Hallo eclipse,

.....ik ken actieve kool kopen van 800 ml voor 7,95 ..doosje weegt 250 gr
ik ken dezelfde kool kopen voor 5,25 per pond ( 500 Gr.)
.....

Even afgezien van die ml lijkt het 2e dus stukken goedkoper!
Hoi Edrick , is al besteld scheelt me 32 euro winkel of marktplaats :-)

En in deze dure tijden moeten we een beetje op de centjes letten, nietwaar! ;-)
zal wel moeten lijkt wel of de prijzen verdubbelen. of ik moet zelf kool maken, maar weet niet of de gemeente het accoorrd vindt als ik een boom in de fik steek, moet ie eerst helemaal uitbranden, pikt de brandweer ook niet :-) en de jongens op mp die kopen het groot in en verkopen het tegen lagere prijzen als de winkelier, je moet alleen zorgen dat het opweegt met de verz. kosten 6,75 dat kleine zakje van 250 gr was Ca 6 weken terug nog net geen 5 euro.. nu ander doosje en hoppa 7,95 voor hetzelfde. zolang dit kabinet blijft bezuinigen, houden we geen winkel meer over, de Voorstraat hier in dordt is bekant voor de helft leeg :-( overal briefjes wegens recessie zijn wij ...........enz......triest...