kn
door knuvelke Apr 7, 2005 om 20:20
Voeding & gezondheid

Hoezo foutje????

Hallo,

Op 12 juli 2004 kreeg ikvan mijn huisarts een cortisonespuit in mijn rechterschouder geplaatst omdat hij een ontsteking vermoedde. Dit alles gebeurde zonder mijn schouder te ontsmetten maar aangezien ik al jaaaaren geen spuit van welke soort meer heb gehad dacht ik dat dat niet hoefde. Nou, daar ben ik van teruggekomen. Na 10 dagen van enorme pijnen in mijn schouder, ik kon niet meer liggen niet slapen, niet eten, stuurde hij me eerst nog naar de fysiotherapeut die me na het zien van mijn schouder en arm gelijk terugstuurde naar de huisarts met het advies: Laat je onmiddellijk doorsturen naar het ziekenhuis. Uiteindelijk heeft de arts dit ook gedaan en een dag later kon ik terecht op orthopaedie. Nou, gelijk onder het mes, diagnose, staphylococcus aureusbesmetting door het niet ontsmetten. Hierna zijn nog 4 zware operaties gevolgd, 4 gram antibiotica per dag gedurende zeven maanden vele paracetamollen en ga zo maar door.De huisarts liet al deze tijd niets van zich horen maar nu ik hem heb aangeklaagd wist hij opeens mijn telefoonnummer. Wie heeft ervaring met aanklagen van een huisarts??

247 1 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Apr 15, 2005 om 09:01
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Knuvelke,

Gezien het feit dat er tot op heden hierop geen reactie is geweest, trek ik de conclusie dat er weinigen in deze rubriek ervaring hiermee hebben.

Ik vermoed een grove nalatigheid van de huisarts door het stellen van foute behandeling en naar aanleiding van klachten die daarop volgen ook nog eens foutieve diagnoses. Ik hoop van harte dat uw gezondheid inmiddels weer op een positief peil is beland en dat u herstellende bent.

Welke stappen u reeds heeft ondernomen (naast aanklagen) is niet duidelijk uit uw schrijven, maar u zou eens contact op kunnen nemen met het IKG (Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg). U kunt hiervoor op hun webzijde terecht voor verdere informatie: www.klachtenopvangzorg.nl

Ik wens u veel sterkte.

Brynnar