willy51
door willy51 Dec 7, 2011 om 21:23
Voeding & gezondheid

Hoorapparaat

Mijn schoonmoeder heeft 06-06-2011 hoortoestellen voor beide oren aangeschaft bij Beter Horen te Arnhem.
Haar zijn speciale hoorapparaten aangepraat die zichzelf zouden stellen bij elke gelegenheid. Mijn schoonmoeder heeft ondanks dat toch nog veel problemen gehad met deze hoortoestellen en ze dan ook weinig gebruikt. Totale aankoopbedrag was € 3959,44. Merk en type GNRESOUND LIVE 9 71 DVI Middenblond á € 1890 per stuk, plus een verzekering tegen verlies en diefstal.
Nu is het verdrietige dat mijn schoonmoeder zware COPD had en suikerpatient was en 13-11-2011 op 79 jarige leeftijd is overleden. Ik ben dus met de z.g.a.n. hoorapparaten compleet met alle toebehoren naar Beter Horen gegaan en gevraagd of ze deze weer in konden nemen. Dat kon niet, wat ze wel konden doen was een bedarg van € 15,00 teruggeven per stuk dan zouden deze worden gestuurd naar derde wereld landen. Ik vindt dit erg slecht geregeld en vondt dan ook dat het niet kon ten opzichte van de waarde die deze hoortoestellen hebben. Kan dit zomaar?
Met vriendelijke groet, Willy Kleinhuis

9271 21 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Dec 7, 2011 om 22:25
483 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf verkopen op internet ?
Zou ze in ieder geval niet teruggeven voor die € 30,00.
De derde wereld is tenslotte erg ver en misschien komen ze daar wel niet aan ???

sw
door swat1500 - Dec 7, 2011 om 22:36
3851 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit kan zomaar. De verkoper van destijds kan op geen enkele manier worden verplicht deze apparaten terug te kopen.
Deze apparaten zijn wellicht ook "op maat' gemaakt en dus niet zondermeer te verkopen aan een ander.

Het had ze wellicht gesierd als ze het wel gedaan hadden maar gezien de gemiddelde leeftijd van de doelgroep is de kans dan wel erg groot dat men veel van dit soort apparatuur terug krijgt en dat is bepaald niet gunstig voor de balans.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2011 om 22:52
16927 Antwoorden / 108 Vragen

In een KASSA uitzending is dit aan de orde geweest dat, speciaal werden genoemd Beter Horen en Schoonenberg, ze absoluut de hoofdprijs (volledig onnodig) vragen en sprak men zelfs over kartelvorming. Hoewel de hoortoestellen op willy51 schoonmoeder waren afgesteld, dat afstellen kunnen ze best veranderen. Ik vind het buiten alle proporties om dan zonder blikken of blozen te beweren dat ze deze aan de derde wereld landen geven; die apparaatjes blijven mooi in Nederland, zeker weten. Heb ze een mail gestuurd.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2011 om 22:53
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, was Radar uitzending.

getty
door getty - Dec 8, 2011 om 19:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een dure op de persoon aangemeten bril kan ook niet terug. Helaas, het betreft hier een op haar oren aangemaakt apparaat. Er is dus geen enkele kans dat het bedrijf dit terug moet nemen.

willy51
door willy51 - Dec 8, 2011 om 21:21
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=getty schreef op donderdag 8 dec 2011, 19:36]Een dure op de persoon aangemeten bril kan ook niet terug. Helaas, het betreft hier een op haar oren aangemaakt apparaat. Er is dus geen enkele kans dat het bedrijf dit terug moet nemen.
Ik denk dat je dit helemaal verkeerd ziet. Bij een bril zijn de prijs van de lenzen/ glazen meestal gelijk, ligt eraan welke sterkte, enkelvoudig of multifocus je moet hebben. De prijs van het montuur kun je net zo duur maken wat je zelf wil van 39 euro tot zeg maar zelf. Wil je een duur merk of een van Hans Anders.
Met een gehoorapparaat ligt dat anders. Het gedeelte wat in het oor zit wordt op maat gemaakt en dat lig tussen de 25 en 70 euro. Het gedeelte achter het oor is een soort computer die , zoals mijn mijn schoonmoeder, zichzelf instelt. Ik werk zelf in een verpleeghuis en weet dat bij defect/verlies van het gedeelte in het oor dit op maat moet worden gemaakt. Bij defect van het zendertje wordt een nieuwe opgestuurd. Dus ik denk dan ook dat de ingeleverde hoorapparaten niet naar de derde wereldlanden gaan maar naar verpleeg/verzorgingshuizen maar dan wel weer voor een abnormale hoge prijs. Dit is gewoon legale diefstal.

freya
door freya - Dec 8, 2011 om 22:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo willy51,

Dus bij 'Beter Horen' waren ze bereid om voor een paar hoortoestellen van bijna €4000, die een half jaar oud waren, toch nog €30 neer te leggen? Dat geeft maar weer aan hoe corrupt die hoortoestellenbranche is..... En dan kan ik wel raden wat ze met die 'terug gekochte' toestellen gaan doen en dat is niet opsturen naar een derde wereld land....

En als je de TrosRadar uitzending van 5 december hebt gezien, dan zie je hoeveel er op die toestellen verdiend wordt. De inkoopsprijs voor een 'goedkoop' toestel is ongeveer €70 en voor een 'duur' toestel ongeveer €250. Dan komt er natuurlijk ook wat 'maatwerk' en arbeidsloon bij, maar dat rechtvaardigt een prijs van bijna €2000 per stuk, echt niet.

Zelf verkopen lijkt me inderdaad nog de beste oplossing....

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Dec 8, 2011 om 22:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, het gehoorapparaat zelf is gewoon 'standaard', of het nu een goedkoop of een duur type is. Het enige dat 'op maat' gemaakt moet worden, is het gedeelte dat in het oor past. Het menselijk oor is net een vingerafdruk, er zijn er geen twee gelijk....

Kortom, 'Beter Horen' heeft twee opties. Of ze nemen de gehoorapparaten niet terug (zijn ze ook niet verplicht), óf ze nemen de apparaten wèl terug, maar geven er dan een fatsoenlijke prijs voor. Om zonder blikken of blozen €30 aan te bieden, onder het mom van 'dan sturen we ze naar een derde wereld land' is ronduit crimineel, want je voelt op je klompen aan dat die apparaten dan gewoon weer voor een schofterig hoog bedrag verkocht gaan worden....

Freya

wi
door wilrianne - Dec 9, 2011 om 14:23
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ik voel me weer genomen als ik dit lees.

En als je de TrosRadar uitzending van 5 december hebt gezien, dan zie je hoeveel er op die toestellen verdiend wordt. De inkoopsprijs voor een 'goedkoop' toestel is ongeveer €70 en voor een 'duur' toestel ongeveer €250. Dan komt er natuurlijk ook wat 'maatwerk' en arbeidsloon bij, maar dat rechtvaardigt een prijs van bijna €2000 per stuk, echt niet.

Ik had mijn hoortoestel verloren en moest op zoek naar een vergelijkbare vervanger. (geen service meer nodig) toch noch 1200 euro kwijt. (als ik dan lees dat ze maar ca 250 euro kosten , heb ik toch het gevoel dat ik weer bedonderd ben door van Boxtel.

Dat wordt de volgende keer scherpere onderhandelen.

Nog iets: als je geklaagd hebt bij van Boxtel krijg je 2 dagen toevallig een brief in huis voor een gratis setje batterijen. (ga er maar vanuit dat je dat bij de laatste transactie al dubbeldik aan je verdiend hebben) (ik had gekraagd omdat de domes (rubbertjes ineens van 6,95 naar 13,95 gestegen waren in 6 maanden tijd)

Wil

En dan ook nog te denken dat een verzekering premie tegen verlies in 3 jaar het het hele apparaat betaald is.

Mijn tips:
Onderhandel altijd over de prijs.
Batterijtjes bij action of hema kopen. (Veeeeel goedkoper).

wi
door wilrianne - Dec 9, 2011 om 14:29
11 Antwoorden / 6 Vragen

@ Willy Kleinhuis,

Zeker niet teruggeven aan de winkel.!!!!!

Probeer de hoorapparaatjes via marktplaats te verkopen.
Ik weet zeker dat je er een redelijke prijs voor kunt krijgen.
honderden apparaatjes raken maandelijks zoek.
Nooit wordt er een gevonden ook niet bij de politie. Wat raar toch.

Ik had mijn hoorapparaatje verloren en 3 maanden lang geprobeerd via marktplaats aan een apparaatje te komen.omdat 1200 euro toch wel veel was.
succes.
Wil

me
door meidam - Dec 9, 2011 om 23:09
150 Antwoorden / 120 Vragen

Freya slaat de spijker op zijn kop.

Ik heb gehooraparaten, het 2e paar na 5 jaar, heb ze 2,5 maand getest en ze aangeschaft, omdat zij mij goed bevallen. Mijn vraag aan leverancier was, bij teruggave van deze gehoorapparaten, wat er dan mee zou gebeuren.

Gaan terug naar de fabriek, die ze reinigen en als nieuw weer in de verkoop brengen.

U begrijpt dus wat Freya bedoelt.

Overigens ik moest naar de oogarts van de levenancier (vond ik netjes). bij acceptatie door mij van de gehoorapparaten, nogmaals naar de oogarts,

De rekening van de oogarts (van een ziekenhuis) voor 2 bezoeken was ongeveer € 350,00. Greeh hetw el vergoed, maar vind dit toch abnormaal.

me
door meidam - Dec 9, 2011 om 23:11
150 Antwoorden / 120 Vragen

Sorry voor de taalfouten, komt zeker door het late uur.

tenormin
door tenormin - Dec 19, 2011 om 16:52
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Beste Willy51, heb op 7 december een email verzonden naar Beter Horen en vandaag antwoord gekregen dat ze contact met u willen en vragen naar een link op deze site. Aangezien ik niet weet hoe zo iets werkt; kunt u zelf contact met hen opnemen; ze willen een toenadering met u zoeken om tot een voorstel te komen. Vriendelijke groet.

willy51
door willy51 - Dec 19, 2011 om 18:57
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 1e9 dec 2011, 16:52]Beste Willy51, heb op 7 december een email verzonden naar Beter Horen en vandaag antwoord gekregen dat ze contact met u willen en vragen naar een link op deze site. Aangezien ik niet weet hoe zo iets werkt; kunt u zelf contact met hen opnemen; ze willen een toenadering met u zoeken om tot een voorstel te khomen. Vriendelijke groet.
Beste Tenormin,
Hartelijk dank voor de moeite die u heeft ondernomen. Ik zal morgen direct contact opnemen met beter horen. Ik hou u op de hoogte over de afloop.
Echt super en hopend op een goede afloop ook voor andere mensen die zo behandeld. Vriendelijke groet, Willy

tenormin
door tenormin - Dec 19, 2011 om 19:11
16927 Antwoorden / 108 Vragen

willy51, dank voor de terugkoppeling. Het spijt me dat ik die link niet kan maken (tja, begrijp nog steeds niet hoe het moet) maar zou het inderdaad op prijs stellen om het verloop te vernemen. Veel succes. Tot later.

willy51
door willy51 - Dec 28, 2011 om 15:14
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 19 dec 2011, 19:11]willy51, dank voor de terugkoppeling. Het spijt me dat ik die link niet kan maken (tja, begrijp nog steeds niet hoe het moet) maar zou het inderdaad op prijs stellen om het verloop te vernemen. Veel succes. Tot later.
Ik ben bij Beter Horen geweest en ze konden verder niets doen. Het enige wat ze kunnen doen is als ik familie of vrienden heb die hoorapparaten nodig hebben, kan ik deze geven en worden ze gratis aangepast. Dat is hun service. Dit komt omdat de apparaten geregistreerd zijn. De registratiecode staat op naam. Daarom kunnen de apparaten niet meer worden doorverkocht. Dit heeft weer met de verzekering te maken.
Alsnog bedankt voor de moeite.
Mvg Willy

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2011 om 16:23
16927 Antwoorden / 108 Vragen

willy51, het spijt me meer dan ik zeggen kan dat ze u op geen enkele wijze tegemoet willen komen. Ik hoop alleen dat ze de waarheid spreken en dat de gehoorapparaten geregistreerd staan i.v.m. verzekering. Destijds kwam dit verhaal in de uitzending van RADAR er niet uit. Wat betekent dat de forumleden allemaal ongelijk zouden hebben, inclusief Freya; alsmede iemand die reageerde en zelf een gehoorapparaat draagt. En dat denk ik dus niet. Niet meer naar Beter Horen gaan, zou het dan voor toekomstige klanten moeten zijn, maar daar heeft u niets aan. Heel spijtig allemaal. Vriendelijke groet.

wi
door wilrianne - Dec 28, 2011 om 16:24
11 Antwoorden / 6 Vragen

Willy,

er bestaan geen verzekeringen voor hoor apparaten alleen via de winkelier.(en die verdiend er weer goed aan.).

De registratie code staat op naam. flauwekul. Wat is het probleem als er een andere naam op staat. Belachelijk, dat kan je gewoon aanpassen. (doe je ook als je een auto koopt.
Je apparaat is gewoon betaald hoor. Er zijn genoeg mensen die hun hoorapparaat hebben verloren. biedt dat ding voor de helft van de prijs aan. op marktplaats een jaar lang. Ik weet zeker dat er binnen een jaar een koper vindt. Ik ben zelf ook een keer zo iets kwijt geraakt. Helaas had niemand het ding gevonden of een te koop staan.
Wil

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2011 om 16:25
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Toevoeging: gelooft u dan dat ze deze apparaten naar een derde wereldland sturen?

willy51
door willy51 - Dec 28, 2011 om 16:40
10 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb ze ook duideljk gezegd dat ik er geen barst van geloof en dat het een bedrijf is dat alleen aan hun eigen portemonnee denkt en niet in dienst staat van de klant.

vladja
door vladja - Dec 28, 2011 om 16:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hahaha,

Gehoorapparaten naar de derde wereld. Ja, daar worden dan voor de arme bevolking oorstukjes bij vervaardigd (want ander heb je er geen zak aan). En die hebben dan ook nog geld om de passende batterijen aan te schaffen!

Het zijn geen brillen, die je op kunt uit proberen en opzetten om te kijken of je er beter mee ziet.

Wat een gevoel voor humor ... ;~)

Vladja