Av
door Avdinther 1 Jul 13, 2022 om 19:27
Voeding & gezondheid

Ik heb een probleem met de rekening van het ziekenhuis

Ik werd door mijn huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis Rijnstate in Zevenaar om een echo te laten maken van mijn linker schouder en een foto van mijn rechterhand. Eerst een foto laten maken van mijn hand en daarna kwam ik een kamertje voor een echo van mijn linker schouder.
Opeens zei die man ik heb het gezien bij de schouder er zit een peesontsteking. Toen zei hij mij ik heb gelezen je hebt ook een foto van jouw hand hebt laten maken waarop ik zei ja dat klopt. Toen zei hij uit zichzelf wacht ik kijk ook even met de echo naar jouw hand terwijl ik hier niet om gevraagd had en door mijn huisarts was alleen een foto voorgesteld om te laten doen. Hij heeft niet gevraagd zal ik dat even doen of daar zijn ook kosten verbonden niets van dat alles.Als een echo volgens mijn huisarts nodig was geweest dan had ze er mij geen foto van laten maken. Dus eigenlijk dubbel op en ik zocht er eigenlijk ook niets achter. Totdat ik de rekening van mijn zorgverzekeraar kreeg waar twee echo's op vermeld stonden van elk €65,00 en een röntgen foto ter warde van ongeveer €30,00 dus dubbel op en ik vind die echo van mijn rechterhand niet terecht. Heb  twee keer bezwaar gemaakt bij Menzis en Menzis twee keer bij Rijnstate ,,,beide keren afgewezen omdat ze zeggen er zijn simpel twee echo's gemaakt. Dat klopt helemaal maar die van de hand daar hebben ze van niemand een verzoek voor gekregen ook niet van mijn huisarts die dat beamen kan. Ik wil gewoon 1 keer €65,00 terug wat dat is onterecht.
Wie kan mij hier bij helpen ??

5378 16 Rapporteer

ja
door janam - Jul 13, 2022 om 19:47
6 Antwoorden / 9 Vragen

Er is geen opdracht gegeven om een extra foto te maken.
Dus hoef je daar ook niet voor te betalen.

panter22
door panter22 - Jul 13, 2022 om 20:21
6599 Antwoorden / Vragen

Als het nodig is dan krijg je meer onderzoeken in het ziekenhuis dan waar de huisarts om heeft gevraagd. Bij jou was er dus  een extra echo van je hand nodig. Die echo moet je gewoon betalen van je eigen risico.
Daar kun je achteraf geen bezwaar tegen maken.

getty
door getty - Jul 13, 2022 om 21:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

4 x geklaagd en afgewezen  is wellicht tijd om u zich erbij neer te leggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 13, 2022 om 21:17
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Naar mijn mening rest dus dit: een klacht indienen bij  http://www.skgz.nl  en zie info@skgz.nl Geschillen ziektekosten. Daatr kan men u mogelijk toch in het gelijk stellen en helpen en geef ook de info die u van uw huisarts kreeg daarin mee.

sw
door swat1500 - Jul 13, 2022 om 23:54
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet mijn ervaring dat ziekenhuizen spontaan ongevraagde extra onderzoeken gaan doen. Mogelijk zag de radioloog (de man neem ik aan) dat de gemaakte foto onvoldoende uitsluitsel gaf en een echo mogelijk meer informatie zou kunnen opleveren voor een goede diagnose.
Daarnaast is 65 euro voor een echo een koopje.
Maar zoals gezegd u kunt nog klagen via de skgz.

panter22
door panter22 Jul 14, 2022 om 08:16
6599 Antwoorden / Vragen

Het is mij al een aantal keer overkomen dat er extra foto's moesten worden gemaakt om een goed beeld te krijgen van de afwijking.

panter22
door panter22 - Jul 14, 2022 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je gaat naar het ziekenhuis voor een diagnose. En een schouder en hand hebben met elkaar te maken.
 Dus als het noodzakelijk is ook een echo van de hand te maken en je weigert, dan kan je mogelijk niet een goede diagnose krijgen.
En kun je pijn blijven houden.
En wat niet onbelangrijk is, de huisarts vertrouwt op de uitslag van het onderzoek.
Maar als het je allemaal te duur is, dan kun je voortaan  beter niet naar het ziekenhuis gaan en met de klachten door blijven lopen.
Kennelijk was de pijn niet zo erg, want anders zou je niet zo'n drukte maken over €63.

atlas1302
door atlas1302 - Jul 14, 2022 om 10:40
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wie kan mij helpen? Ik niet en ik ga u ook geen 65 euro schenken. Uw bezwaar is 4 keer afgewezen! Misschien helpt het als ik u vertel dat als voorzorg ook naar uw hand is gekeken d.m.v. een echo, kon ook een pees onsteking zijn toch. En dan is het fijn als de dokter dat weet.
65 euro voor een echo is echt goedkoop, en dat voor uw gezondheid.

Beterschap,

1paul
door 1paul - Jul 14, 2022 om 11:44
3163 Antwoorden / 0 Vragen

is er iets geconstateerd vraag ik me af?

op het moment dat men zei, ik maak even een echo van de hand had je trouwens gelijk moeten vragen wat de kosten zouden zijn en niet achteraf, nu kun je er niets meer mee....

rj
door rjw Jul 14, 2022 om 16:05
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, en wat als er dan gemeld wordt dat er kosten aan zitten? Gewoon weggaan en de klacht niet laten voor wat het is?

1paul
door 1paul Jul 15, 2022 om 15:07
3163 Antwoorden / 0 Vragen

als de rontgenfoto geen uitsluitsel geeft, kun je op dat moment vragen, kun je alsnog deze handeling uit laten voeren maar dan weet je wel waar je aan toe bent en dus ook waar je ja tegen zegt!

john devries
door john devries - Jul 15, 2022 om 12:07
219 Antwoorden / Vragen

Je moet vooral niet op de stoel van vakmensen gaan zitten en er gewoon vanuit gaan ,dat de tweede foto noodzakelijk was om de juiste diagnose te stellen.

la
door lagerweij - Jul 15, 2022 om 12:36
32 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent er toch bij geweest. Als je niet gewild had dat die extra echo gemaakt werd had je simpelweg nee moeten zeggen, wie zwijgt stemt toe. Wees blij dat ze zo zorgvuldig met je omgaan. Om hoeveel geld gaat het dan, wat een gezeur.

ro
door ronny530 - Jul 15, 2022 om 12:40
2789 Antwoorden / 41 Vragen

Zodra een huisarts u naar een medisch specialist doorverwijst bepaald de medisch specialist wat er nodig is om de oorzaak van uw medische klachten te achterhalen. De foto van de rechterhand en door de echo die een peesonsteking in uw linkerschouder liet zien kunnen aan elkaar gerelateert kunnen zijn en dat kan een reden zijn dat er ook een echo van uw rechterhand gemaakt is. Stel er was enkel een foto van uw rechterhand gemaakt en die was naar uw huisarts verzonden maar op die foto was weinig tot niets herkenbaars te zien dan had u pijn blijven houden en uiteindelijk weer naar de medisch specialist doorverwezen om alsnog een echo te laten maken en had u twee keer medische kosten gemaakt die van uw eigen risico af gaan. Ik mag hopen dat u inmiddels klachten vrij bent en als dat het geval is niet klagen over die 65 euro extra want de medisch specialist heeft al het mogelijke gedaan om u zo snel als mogelijk van uw klachten af te helpen.

pe
door pebk - Jul 15, 2022 om 14:05
581 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn twee echo's gemaakt. Dus worden er kosten doorberekend en wordt uw eigen risico aangesproken. De tarieven zijn afgeproken tussen de verzekeraar en de zorgverlener. U als verzekerde heeft het (helaas) maar te slikken.

Mogelijk kunt u contact opnemen met de Zorgautoriteit (https://www.nza.nl/contact).

Directe link naar formulier: https://www.nza.nl/contact/ons-meldpunt/meldingsformulier-voor-patient-en-verzekerde
Of dit bedrag u deze inspanning waard is, is natuurlijk aan uzelf.