eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 Feb 16, 2010 om 20:30
Voeding & gezondheid

Incontinente kater van 8 maanden

Ik heb een jonge kater van 8 maanden. Hij is, wat ze noemen, een klopkater. Dit betekent dat de balletjes niet, of niet geheel aanwezig zijn.

Daarnaast heeft hij last van constant urineverlies. Hij plast niet naast de bak, dus onzindelijk is hij niet in dat opzicht, maar hij heeft een overloopblaas.

Dit betekent dat de sluitspier en de aanspanspier van de blaas niet goed werken en dat de blaas leegloopt zodra "de emmer" overvol is.

De dierenarts geeft als enig alternatief euthanasie en heeft geen medicatie.

Op dit moment krijgt hij een homeopathisch kruidenmiddel dat de blaas zou moeten verstevigen, maar het werkt niet.

Wie weet er wellicht tóch een oplossing? Een verder gezonde kater laat je niet zomaar doodmaken, maar mijn huisraad en kleding gaan er aan onderdoor.

En als het een blijvend probleem is, dat niet kan worden opgelost; wie weet dan een kattenopvangtehuis waar ze katjes nemen met dit soort problemen?
Volgens mij zou hij het op een boerderij uitstekend doen, als hij maar niet binnenshuis hoeft te zijn.

1537 3 Rapporteer

mhofman
door mhofman - Feb 16, 2010 om 21:02
530 Antwoorden / 93 Vragen

Wat rot voor je en de kater.Je staat met de rug tegen de muur als ik het goed begrijp.Houden kan niet maar in laten slapen??Misschien een kinderboerderij in de buurt die hem wil hebben??Krijgt hij nog aandacht en kan zijn gang gaan.De oplossing verder voor het probleem weet ik niet maar ja als de dierenarts al zoiets zegt.Zal weinig aan tedoen zijn denk ik verder.Sterkte van een katten liefhebber mhofman

stacey
door stacey - Feb 16, 2010 om 21:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Simpele dierenarts zeg, om een jonge kat om zoiets een dodelijk spuitje te willen geven........ ;-(
Las wel iets dat dit soort medicatie niet zo snel effectief is dus wellicht nog wat langer proberen ?

Ik zou eens rondinformeren bij bv kinderboerderij of als je boederijen in de buurt hebt bij de bewoners, zoals je zegt zou dat perfekt voor de kat zijn.
Plaats advertentie of hang briefje op bij super met uitleg en vraag of iemand hem een goede plek kan bieden.
Je kunt ook eens informeren bij de dierenambulance, die weten vaak wel mensen/vrijwilligers die `hopelose gevallen` met liefde opvangen.

Kattenopvanghuizen zijn veelal voor zwerfkatten/gedumpte katten ed niet voor `zieke` katten en de bedoeling is dat ze ergens geplaatst kunnen gaan worden maar dat zal met een incontinente kat niet zo goed lukken wellicht.

Succes,

on
door one_big - Mar 7, 2010 om 21:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn kater van 11 heeft ook last van een overloopblaas, De dierenarts adviseerde mij om carbochol of ubretid te gebruiken. Het werkende bestanddeel is Distigmine bromide. Ik heb het nog niet, dus ik weet niet wat de exacte resulaten zijn. Succes!