Th
door The Rocker Sep 10, 2023 om 09:35
Voeding & gezondheid

Korting gebit

Ik heb een onder kunstgebit, boven heb ik alles nog. De tandarts breng de volle kosten in rekening voor controle en schoonmaken. Mag dat, hij doet toch maar de helft?

9267 13 Rapporteer
sira
door sira - Sep 10, 2023 om 09:41
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Hij zal de onderzijde ook moeten controleren, want het kaakbod kan slinken, dus moet hij checken of het ondergebit nog goed past. Op een gegeven moment zullen er aanpassingen moeten plaatsvinden.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 10, 2023 om 09:43
856 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom niet? Hij controleert ook of je gebit nog goed is. Of er geen afwijkingen aan je tandvlees zijn ontstaan.

mahadma
door mahadma - Sep 10, 2023 om 09:50
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Als u uw auto naar de garage brengt dan kijkt de monteur ook algemeen naar uw auto en niet alleen waarvoor u kwam.

ju
door juliomariner - Sep 10, 2023 om 10:20
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als er 4 tanden getrokken zijn mag de tandarts maar 28/32 van de factuur sturen want die 4 tanden kan hij niet meer controleren?

ro
door ronny530 - Sep 10, 2023 om 10:57
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Dat mag omdat de tandarts een mondcontrole uitvoert die veel omvattender is dan u denkt en daar hoort de staat van een gebitsprothese ook bij.
Veelal is de mond gezond maar bij afwijkingen kan de tandarts ziekte aan de kaken en dergelijke in een vroeg stadium herkennen want in eerste instantie is ook een tandarts een bevoegde arts die het beste met de patiënten voor heeft maar helaas de kosten in rekening moet brengen omdat tandzorg uit het basis zorgpakket is gehaald.

Analoog
door Analoog - Sep 10, 2023 om 14:54
137 Antwoorden / Vragen

Schoonmaken/reiniging van tandsteen e.d. betaal ik bij de tandarts per secties van 5 minuten en dat maal zoveel nodig is en hoezo rekent hij dan bij jou volle kosten, had je onder nog eigen tanden gehad dan was het toch duurder dan nu..?

rj
door rjw Sep 10, 2023 om 23:58
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zijn de tarieve voor mondhygiëne, niet van een controleconsult.

Analoog
door Analoog Sep 11, 2023 om 09:15
137 Antwoorden / Vragen

De vraagsteller heeft het ook over schoonmaken, dat is meer dan alleen maar controle, vandaar mijn reactie......

wi
door willems123 - Sep 10, 2023 om 15:27
117 Antwoorden / 16 Vragen

Een kale man betaalt evenveel als iemand met dikke bos haar voor een knipbeurs!

JMA2
door JMA2 Sep 10, 2023 om 23:30
117 Antwoorden / 2 Vragen

Daar geloof ik niets van :-) Die kale is niet te knippen.

Akloo
door Akloo Sep 16, 2023 om 10:30
2 Antwoorden / Vragen

Dat is niet bij iedere kapper het geval. Er zijn steeds meer kappers die mannen met weinig haar op de schedel korting geven. Dan kan het met de tondeuse en dat is goedkoper dan knippen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 10, 2023 om 16:05
2065 Antwoorden / Vragen

Ik ken dit verhaal wel maar dan van kalende mannen die korting bij de kapper wilden.

Kijk nou, twee zielen één gedachte.

Iv
door Ivo W Sep 10, 2023 om 17:32
729 Antwoorden / Vragen

Misschien is dit wel zo'n kalende man, of een partner van... Want zowel kaalheid als gebruik van kunstgebitten komen voornamelijk voor bij mensen die al wat op leeftijd zijn.

pe
door pebk - Sep 11, 2023 om 11:31
581 Antwoorden / 0 Vragen

De rekening is voor de actie, niet voor het aantal tanden. Sommige acties zijn per kaak, deze blijkbaar niet.

De tarieven die de tandarts mag rekenen zijn voor de meeste behandelingen en delen er van vastgelegd. Welke code staat er op uw specificatie?

https://www.tandarts.nl/mondzorg/tandartstarieven/tandartstarieven-2023#kunstgebitten

Nicovano
door Nicovano - Sep 15, 2023 om 11:54
1 Antwoorden / Vragen

De jonge  tandartsen van tegenwoordig kijken niet meer naar het kunstgebit is mijn ervaring
Het draait alleen maar om zo veel mogelijk euro s binnen te harken,  alleen voor het bovengebit  met vaste tanden een factuur te sturen zo billijk zijn

mo
door mof - Sep 15, 2023 om 20:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De prijs wordt bepaald door het tijdslot dat wordt gereserveerd, niet door het aantal tanden. Bij de huisarts wordt ook hetzelfde bedrag gerekend voor iemand met 1 been als voor iemand met 2 benen .

la
door lagerweij - Sep 16, 2023 om 13:01
32 Antwoorden / 1 Vragen

Hou toch op, ook mensen met een kunstgebit moeten regelmatig naar de tandarts om te kijken of er geen veranderingen zijn opgetreden en zeker bij een onderkunstgebit daar treden nogal eens verzakkingen van het kaakbot op. Om hoeveel geld gaat het hier dan wat een gezeur.r

adriaan2
door adriaan2 - Sep 18, 2023 om 09:39
105 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag alleen al. Ik lig op de grond van het lachen.