ar
door arnuan Oct 8, 2005 om 07:36
Voeding & gezondheid

Loonbelasting en AOW heffing

De inkomensafhankelijke bijdrage wordt betaald door de werkgever,daarin
tegen is loonbelasting en aow voor rekening van de werknemer (v.b. 6,5%
van brutoinlomen(max: 30000 euro) en dat maal het verschil tussen
schijf 1 en 2 +/- 38 % dat wordt bij de werknemer in mindering gebracht
) dus met andere woorden de werknemer gaat er +/- max 741 euro op
achteruit.

Om heel kort te zijn het huidige kabinet geeft niet maar neemt op een bizarre manier de vruchten van ons werk.

143 4 Rapporteer

je
door jeroenbosch - Oct 8, 2005 om 07:53
67 Antwoorden / 0 Vragen

Is de vraag of je berekening correct is, of wil je weten of we dit leuk vinden?

JB

je
door jeroenbosch - Oct 8, 2005 om 08:05
67 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reageer hier eigenlijk alleen op, omdat je deze vraag op zo'n vroeg tijdstip plaatste. Er zijn anderen die hier veel meer verstand van hebben dan ik en ook beslist later hierop ook nog zullen antwoorden. Maar volgens mij betaalde de werkgever altijd al het werkgeversdeel van de ziektewet. Of dit bedrag nu hoger, lager, of hetzelfde is gebleven, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dit nou ook niet bepaald kattepis te noemen was. Misschien kun je dit bedrag nog op je eigen loonstrook terug vinden. Van vorig jaar staat het ook op de witte tabel. In de hoop je nu al iets zinnigs geantwoord te hebben,

Groetjes, JB

user123
door user123 - Oct 8, 2005 om 08:11
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan hierin geen vraag ontdekken. Wanneer u de eindeloze discussie wilt gaan voeren over "Het kabinetsbeleid" denk ik dat daar het Forum uitermate geschikt voor is. Kijkt u maar eens aan de linkerkant van deze pagina.

pekogi
door pekogi - Oct 8, 2005 om 08:22
143 Antwoorden / 1 Vragen

Een raad. wacht nog even af. De komende maanden zal er nog behoorlijk gesleuteld worden aan deze kosten. Extra belasting aftrekjes, premies sociale verzekeringen, bedenk maar wat. Ik ben bang dat je volgend jaar pas weet wat het je precies gaat kosten. Cadeau krijg je niets, dus ook ik ben heel benieuwd naar de uitkomst. Protesteren heeft pas nut nadat je alles weet.