ri
door richard35 Dec 31, 2012 om 10:22
Voeding & gezondheid

Misleidende reclame C1000

U zult misschien denken dat ik iets persoonlijks heb tegen de C1000 gezien mijn eerdere discussie over de aanbiedingen van de C1000 maar das geenzins het geval.
Echter heb ik vandaag wel weer een zwaar minpunt van deze winkel mogen ondervinden.

Afgelopen weekend kreeg ik een folder van deze winkel in de brievenbus waarin ze heel mooi reclameren met zakken bitterballen, mini frikandellen, en nog meer snacks. 30 of 50 stuk voor een euro. Bovenaan staat duidelijk dat deze actie geld TOT EN MET DINSDAG. Dus ik op maandag ochtend rond een uur of 10 naar de C1000 in Heemskerk. Na wat gezoct te hebben nergens deze hapjes te vinden dus ik naar een medewerker toegelopen om te vragen waar deze liggen. Deze medewerker kon mij dus droog vertellen dat deze helemaal op zijn en ook niet meer aangeleverd worden. Op de vraag waarom dat dan wel in de folder staat gaf de beste man aan dat ze gisteren ook open waren en toen alles verkocht is. Dus voor aanbiedingen ben je dus VERPLICHT op zondag heen te gaan omdat ze het anders niet meer hebben en ook niet meer aangevuld wordt. Nogal misleidend als je in de folder zet dat de aanbieding 3 dagen loopt en je het maar op 1 dag verkoopt.
Geen goede service van de C1000 dus

798 23 Rapporteer

freya
door freya - Dec 31, 2012 om 10:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Enne....geldt dat niet voor heel veel aanbiedingen bij ook heel veel andere supermarkten? Misschien zie je het van C1000 vaker omdat je daar vaker komt en wellicht daarom die folders nauwkeuriger doorneemt? Ik zie althans niet dat C1000 vaker dit soort aanbiedingen heeft dan andere supermarkten...

Freya

ri
door richard35 - Dec 31, 2012 om 10:55
204 Antwoorden / 37 Vragen

Dat zou kunnen, maar feit blijft dat als je adverteeert met een reclame dat 3 dagen duurt en je verkoopt het maar op 1 dag en daarna bevoorraadt je het niet meer bij dat het nogal misleidend is op zijn zachtst gezegd

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 31, 2012 om 11:13
7363 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo richard35 ,
ben het helemaal met u eens, als er op=op had gestaan was het correct geweest.
Vr. gr. sjoppie.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2012 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou een tegoedbon kunnen vragen, waarop staat dat u ze voor de aanbiedingsprijs kunt komen, als ze weer op voorraad zijn. Dat doen veel zaken.

ri
door richard35 - Dec 31, 2012 om 12:37
204 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 31 dec 2012, 12:33]U zou een tegoedbon kunnen vragen, waarop staat dat u ze voor de aanbiedingsprijs kunt komen, als ze weer op voorraad zijn. Dat doen veel zaken.

Ben er nu al klaar mee....heb het al elders gehaald maar service is het zeker niet

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 31, 2012 om 15:42
468 Antwoorden / 16 Vragen

Niet eens meer de moeite genomen om voor die aanbiedingen te gaan: "Lullopertje!"

Kortom van een koude kermis thuiskomen, weer blij gemaakt met een dooie mus en iemand gouden bergen beloven (middels de folder)!

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 31, 2012 om 15:45
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 31 dec 2012, 10:53]Enne....geldt dat niet voor heel veel aanbiedingen bij ook heel veel andere supermarkten? Misschien zie je het van C1000 vaker omdat je daar vaker komt en wellicht daarom die folders nauwkeuriger doorneemt? Ik zie althans niet dat C1000 vaker dit soort aanbiedingen heeft dan andere supermarkten...

Freya

Ja...en vanaf woensdag kunnen de C-1000-klanten weer vrolijk verder hamsteren, dan zijn de Hamsterweken weer bij grootgrutter Appie H.!

diumenge
door diumenge - Dec 31, 2012 om 16:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij staat er toch duidelijk OP = OP onder die advertentie?

link

ri
door richard35 - Dec 31, 2012 om 17:02
204 Antwoorden / 37 Vragen

klopt maar 3 dagen reclame maken maar na 1 dag is het al op??? Lijkt me dat degene die over de bestellingen van producten gaat hier ernstig tekort geschoten is. Je kunt immers niet van iedereen verwachten dat ze op dezelfde dag naar de winkel kunnen omdat C1000 tekort besteld??

ge
door gerboe - Dec 31, 2012 om 18:14
806 Antwoorden / 0 Vragen

Als een aanbieding uitverkocht is dan is ie op. Logica à la Johan Cruijff.. Misschien heeft een winkel wat weinig voorraad ingeslagen maar het kan ook heel goed zijn dat men massaal zaterdag naar de C1000 ging voor de aanbieding van de lekkere snacks. Het is dus schuld van andere klanten die u voor waren. De C1000 kon er gewoonweg niet tegenaan bestellen...

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 31, 2012 om 21:52
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=gerboe schreef op maandag 31 dec 2012, 18:14]Als een aanbieding uitverkocht is dan is ie op. Logica à la Johan Cruijff.. Misschien heeft een winkel wat weinig voorraad ingeslagen maar het kan ook heel goed zijn dat men massaal zaterdag naar de C1000 ging voor de aanbieding van de lekkere snacks. Het is dus schuld van andere klanten die u voor waren. De C1000 kon er gewoonweg niet tegenaan bestellen...

Appie H. had vandaag genoeg overschot in de diepvries liggen, helaas niet voor € 1,00 per pak(je)! Troost: 2e verpakking halve prijs!

db
door dboelee - Jan 14, 2013 om 10:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf bij een C1000.
Winkels krijgen vanuit het hoofdkantoor een besteladvies.
Uiteraard mag je zelf bepalen wat je besteld.
Maar als er bijv een besteladvies van 20 colli voor jou winkel wordt gegeven ga je uiteraard niet ineens 100 colli bestellen.
Terwijl deze makkelijk verkocht hadden kunnen worden.
Deze aanbieding was met oudjaar en was een zaterdag/maandag aanbieding.
Dinsdag was het nieuwjaar en de winkels dus dicht!
Wettelijk verplicht.
Op het moment dat jij maandag dus aankwam heeft er al een drukke zaterdag verkoop in gezeten.

empyria
door empyria - Jan 14, 2013 om 10:49
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerboe schreef op maandag 31 dec 2012, 18:14]Als een aanbieding uitverkocht is dan is ie op. Logica à la Johan Cruijff.. Misschien heeft een winkel wat weinig voorraad ingeslagen maar het kan ook heel goed zijn dat men massaal zaterdag naar de C1000 ging voor de aanbieding van de lekkere snacks. Het is dus schuld van andere klanten die u voor waren. De C1000 kon er gewoonweg niet tegenaan bestellen...

Kort gezegd:

Wie het het eerst komt, wie het eerst maalt...;-)

ri
door richard35 - Jan 14, 2013 om 11:20
204 Antwoorden / 37 Vragen

Die zogenaamde logica zou zo kunnen zijn als ik op de tweede of derde dag aan het eind van de dag zou komen maar zoals in de begin bericht stond was ik er in de ochtend en zou deze winkel tot 19.00 uur uur open zijn.
Hoe grote moeite kan het dan zijn om op maandag in loop vd ochtend nog bijgeleverd te krijgen??
Das dus geen kwestie van wie het eerst komt, wie het eerst maalt en van logica maar van gewone klantenbedrog.

db
door dboelee - Jan 15, 2013 om 10:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=richard35 schreef op maandag 14 jan 2013, 11:20]Die zogenaamde logica zou zo kunnen zijn als ik op de tweede of derde dag aan het eind van de dag zou komen maar zoals in de begin bericht stond was ik er in de ochtend en zou deze winkel tot 19.00 uur uur open zijn.
Hoe grote moeite kan het dan zijn om op maandag in loop vd ochtend nog bijgeleverd te krijgen??
Das dus geen kwestie van wie het eerst komt, wie het eerst maalt en van logica maar van gewone klantenbedrog.

Heb jij uberhaupt mijn reactie wel gelezen?!?!

ri
door richard35 - Jan 15, 2013 om 12:08
204 Antwoorden / 37 Vragen

Ja en jij mijn beginpost??? waarschijnlijk niet oooooh ik begrijp het je mag je eigen werkgever niet afvallen natuurlijk. Je bent gewoon een ordinair slaafje van de baas dat niks kritisch mag zeggen. Nou sterkte ermee.....slaaf

ge
door gerboe - Jan 15, 2013 om 16:40
806 Antwoorden / 0 Vragen

U zult misschien denken dat ik iets persoonlijks heb tegen de C1000 gezien mijn eerdere discussie over de aanbiedingen van de C1000 maar das geenzins het geval.

Maar u maakt het wel meteen persoonlijk als iemand met werkervaring bij de C1000 met u in discussie gaat.

ri
door richard35 - Jan 15, 2013 om 16:42
204 Antwoorden / 37 Vragen

Zoiets heet: wie de bal kaatst, kan deze terugverwachten. Check namelijk maar eens wie het eerste verwijt maakt....

db
door dboelee - Jan 15, 2013 om 19:34
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer alleen inzicht te geven in hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Ik geef ook toe dat C1000 met deze actie een blunder heeft begaan. Winkels bestelde wel bij maar kregen simpelweg niets uitgeleverd.
Ik vind het niet erg netjes dat u mij een slaaf noemt als ik alleen maar probeer om dingen op te helderen en inzicht te geven.
De fout ligt niet altijd bij winkels maar ook vaak bij het dc.

ri
door richard35 - Jan 15, 2013 om 19:37
204 Antwoorden / 37 Vragen

Ok mijn excuses voor mijn beledigende teksten richting uw kant. En vriendelijk bedankt voor de uitleg

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 17, 2013 om 01:49
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=empyria schreef op maandag 14 jan 2013, 10:49][quote=gerboe schreef op maandag 31 dec 2012, 18:14]Als een aanbieding uitverkocht is dan is ie op. Logica à la Johan Cruijff.. Misschien heeft een winkel wat weinig voorraad ingeslagen maar het kan ook heel goed zijn dat men massaal zaterdag naar de C1000 ging voor de aanbieding van de lekkere snacks. Het is dus schuld van andere klanten die u voor waren. De C1000 kon er gewoonweg niet tegenaan bestellen...

Kort gezegd:

Wie het het eerst komt, wie het eerst maalt...;-)

Kort door de bocht!

le
door legionaire - Feb 8, 2013 om 17:40
25 Antwoorden / 0 Vragen

De actie was een paar dagen geldig. Echter er stond duidelijk vermeld op=op. Als u dan naar de winkel gaat en het is er niet meer dan heeft u gewoon pech. Dit heeft niets met misleiding te maken maar alles met slecht lezen van uw kant. Zou dit geen op=op actie zijn geweest dan had u gewoon een tegoedbon kunnen krijgen zodat u de produkten voor de beloofde prijs had kunnen kopen wanneer ze weer voorradig zouden zijn.

Overigens liggen de door u genoemde produkten gewoon in de vrieskist/-kasten en kunt u ze tegen de normale prijs aanschaffen. De voorraad is/wordt wel degelijk weer aangevuld. Uw claim dat het niet werd/wordt aangevuld is dan ook totaal uit de lucht gegrepen.

ri
door richard35 - Feb 8, 2013 om 19:17
204 Antwoorden / 37 Vragen

Net als uw reactie 2 weken na de vorige post en ruim een maand na de beginpost...