al
door alicevandeberg Apr 8, 2013 om 12:03
Voeding & gezondheid

Naar welke opticien moet ik gaan?

Ik loop nu al twee jaar bij een opticien ben ook al bij een oogarts geweest heb een bril maar mijn zicht is nog steeds slecht.Als de zon schijnt of als het licht fel is zie ik onscherp.TV kijken overdag of nu de dagen lengen is een ramp ook achter de computer dan moet ik het felle licht met mijn handen afschermen.mijn vraag naar welke opticien moet ik nu gaanwant ik zou graag een zonnebril opsterkte hebben en een goede oog meting .de opticien waar ik nu al twee jaar bij ben is specsavers.wie kan mij raad geven

2584 3 Rapporteer

mi
door miepje58 - Apr 8, 2013 om 13:12
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou teruggaan naar een goede oogarts. Specsavers is leuk voor een goedkoop montuurtje met enkelvoudige glazen maar niet voor gecompliceerder werk. Als je specifiek last hebt van slecht zicht bij meer licht moet je écht naar een oogarts!
Mocht het voor je te doen zijn qua reizen: ik heb heel goede ervaringen in het Oogziekenhuis Rotterdam en bij het Elckerliek Ziekenhuis in Helmond.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2013 om 13:13
7256 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo alicevandeberg,
het zou het beste zijn als u nog eens naar de oogarts gaat voor een oogmeting en goede raad.
Vr. gr. sjoppie.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 8, 2013 om 13:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je bril goed op sterkte is maar het daglicht teveel is kun je bij sommige DA drogisten je bril laten opmeten en daar een enkelvoudige of varifocus zonnebril op sterkte voor een redelijke prijs laten maken.

Maar welke aanbieder... Hans Anders, ik woon vlakbij een winkel die ik maar matig vind, maar zijn dochter heeft 15 km verder een prima winkel waar ik wel tevreden ben.
Dus ongeacht de naam, bij elke grote keten zitten dus matige en goede vestigingen.

Duur of goedkoop hoeft niets uit te maken, het gaat er vooral om wie de meting doet en hoe deskundig het personeel is.
Wel zal Specsavers meestal beter zijn dan Hans Anders maar ook daar zitten dus verschillen tussen.

Een oogarts betekend wel meestal Eigen risico betalen, dus die €350,- word gedeeltelijk gebruikt, en ik weet niet wat dat gaat kosten.
Wel kun je met het recept van een Oogarts zowel gewone als zonnebril bij DA drogist laten maken.
Die bestellen dan deze en alleen de oren op maat buigen, verder doen ze nauwelijks iets.
Maar je hebt dan voor zeer lage prijzen wel een bril, zowel gewone als zonnebril.