Fabienne5!!
door Fabienne5!! Nov 7, 2017 om 13:07
Voeding & gezondheid

Niet besteld Gillette scheermes binnen gekregen wat nu

ik vond vandaag in mijn brievenbus een gilette scheermes op mijn meisjesnaam gestuurd ( wat ik nooit gebruik) zonder papieren of wat dan ook erin.
ik heb niks besteld of aangeklikt.
ik heb geen zin in gezeur enachteraf dingen dan ik moet betalen of aan een abbo vastzit.
wat te doen nu?

9526 21 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 7, 2017 om 13:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als u niets heeft besteld of nergens op geklikt hebt dan ongeopend retour afzender.

hutch
door hutch - Nov 7, 2017 om 13:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als u zeker weet dat u niets besteld heeft, mag u dit pakketje gewoon houden zonder er iets voor hoeven te betalen. U mag er dan mee doen wat u zelf wilt.

Zie artikel 7 BW7.

Wat u zou kunnen doen is dat bedrijfje één mailtje sturen waarin u aangeeft dat u helemaal niets besteld heeft en als zij menen van wel, dat u een bewijs daarvan wilt hebben. Zo niet, dan kunnen zij het persoonlijk bij u komen ophalen (adres hebben zij toch al). Ik zou het persoonlijk niet zelf opsturen, dan maakt u het hen wel erg makkelijk.

U moet wel sterk in uw schoenen staan, want allerlei malafide 'bedrijfjes' werken nog al eens samen met obscure incassobureautjes.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2017 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft, zonder papieren. Ook geen afzender bekend?

Fabienne5!!
door Fabienne5!! - Nov 7, 2017 om 13:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb alleen geen mail adres
alleen afzender gilette postbus 67 5340 AB Oss

ne
door neodutchio - Nov 7, 2017 om 13:35
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Nu maar hopen dat het een damesscheermes is. Als u echt niets besteld heeft is het een kado. Houden en gebruiken dus. Informeer wel even bij medehuisgenoten of niet iemand iets 'gratis' besteld heeft.

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 7, 2017 om 13:42
355 Antwoorden / Vragen

Beste Fabienne,

Het adres dat u opgeeft is van een bedrijf genaamd DDC Europe. Zij laten zich inhuren door bedrijven voor het uitvoeren van werkzaamheden op o.a. administratief vlak. Geen verkoper van scheermesjes dus. Wel is er kans dat Gillette het bedrijf heeft ingehuurd om scheermesjes te versturen. Hebt u zich misschien ooit aangemeld bij Procter & Gamble (eigenaar van o.a. Gillette, Pampers, Ariel, enz.)? Soms versturen die gratis producten.

Zoals Hutch heeft aangegeven mag u het pakket in principe houden, mits er vanaf uw adres inderdaad niets is besteld. Heeft u er niets aan, stuur het dan gerust retour afzender. U hoeft zich geen zorgen te maken over kosten of abonnementen, als u niets hebt besteld mag er ook niets in rekening worden gebracht en de bewijslast ligt niet bij u.

Succes!

hutch
door hutch - Nov 7, 2017 om 13:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U kunt mailen met het bedrijf (DDCEurope) achter dat postbusnummer, via een contactformulier.
Klik daarvoor * hier *.

Ook zou u kunnen bellen op nummer: 0412-696450.

Maar.... pas op met het verstrekken van andere (persoonlijke) gegevens dan die zij al hebben van u (dus uw meisjesnaam en adres).
Dus alle andere info weigeren af te geven.

Fabienne5!!
door Fabienne5!! - Nov 7, 2017 om 13:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

inmiddels al mail gestuurd naar bedrijf ddceurope.
ik had het gevonden via google.
kijken wat ze antwoorden
niemand in huis wat besteld en helaas mes voor de heren haha

Fabienne5!!
door Fabienne5!! - Nov 7, 2017 om 13:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

telefoonnummer had ik al gezien maar ik denk als ik bel hebben ze nog meer.
veilig via mail gedaan en dan ook zwart op wit als ze reageren

jo
door jorisw Nov 7, 2017 om 16:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bedoel je met "als ik bel hebben ze nog meer"?

diumenge
door diumenge Nov 7, 2017 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan anoniem bellen, ze hebben nu wel je e-mailadres. Dus feitelijke hebben ze nu nog meer....

anduril
door anduril Nov 8, 2017 om 14:17
167 Antwoorden / 1 Vragen

Heel verstandig.  Een telefoonnummer dat in verkeerde handen valt is erger dan een e-mailadres.  Met e-mail kan je afzenders blokkeren.

Ge
door Genee - Nov 7, 2017 om 16:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Op meisjesnaam welke u nooit gebruikt.
Misschien stille hint van vriendin/kennis?

jo
door jorisw Nov 7, 2017 om 16:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er volgende week een bon voor een laserontharing in bus zit is het zeker een hint :-)

anduril
door anduril Nov 8, 2017 om 14:13
167 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een l*l opmerkingen zeg.

panter22
door panter22 - Nov 7, 2017 om 16:51
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien heeft iemand uit je omgeving  via een gratis site het scheermes voor je besteld?

Bj
door BjS Nov 8, 2017 om 13:43
13 Antwoorden / Vragen

Wel jammer dat ze dan een herenmes hebben besteld :-)

anduril
door anduril Nov 8, 2017 om 14:18
167 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eerst eens wat TS schrijft.

gl
door gloopie - Nov 8, 2017 om 12:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er gisteren ook 1 ontvangen. Volgens mij gewoon reclame. Is het nieuwste model, dus ze hopen natuurlijk dat je die gaat gebruiken en de daarbij behorende dure mesjes gaat kopen. Dat is hun verdienmodel.
Gewoon houden (of weggeven) en verder niets doen.

loes63
door loes63 - Nov 8, 2017 om 12:54
14 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb er ook een ontvangen. Het is een reclame-actie. Er zit een foldertje bij met kortingsbonnen voor mesjes en gel. Zo proberen zenje aan het merk te binden. Helaas ook hier geen ladyshave maar een herenmodel. ????

oo
door ootje - Nov 8, 2017 om 13:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Cadeau geven aan de buurman, meestal hebben dat soort bedrijven geen ophaalservice, maar jij hebt ook geen bezorgservice. je kunt het hooruit melden dat er iets fout is gegaan, maar meer ook niet. Zelf ooit aan de hand gehad met boeken binnen gekregen op een verkeerde naam. Deurwaarde aan de deur heeft de naam gecontroleerd en het was in orde, de boeken staan nog steeds in mijn kast.

mo
door mof - Nov 8, 2017 om 15:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niets doen. Eerst even afwachten. Pas wanneer u een rekening oid krijgt hoeft u wat te doen

mi
door michellekepen - Nov 8, 2017 om 22:32
22 Antwoorden / 11 Vragen

Kijk anders ook nog even bij een eerdere aangekaarte kwestie, een min of meer identieke situatie:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/niet-besteld-gillette-scheermes-binnen-gekregen

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 8, 2017 om 23:37
509 Antwoorden / Vragen

Leuk toch dat je een gratis mesje van Gillette hebt ontvangen.Ze zijn geschikt voor onder en boven.Ongevraagde zendingen zijn uw  eigendom .Bellen en mailen etc is nergens voor nodig.Al met al een storm in een glas water.

mi
door mikey nout - Nov 9, 2017 om 04:35
1 Antwoorden / Vragen

Opzeggen en k zou je maar is scheren dan als je da nooit doet ahahah

1paul
door 1paul - Nov 9, 2017 om 09:53
3147 Antwoorden / 0 Vragen

als u zeker weet dat u niets heeft besteld mag u dit product gewoon houden, alles wat ongevraagd word opgestuurd mag u houden namelijk...

er is niemand die dit product namens u heeft laten bezorgen als pesterij of iets dergelijks?

pe
door pebk - Nov 9, 2017 om 11:44
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf altijd Gilette. Mijn vrouw 'jat' altijd mijn scheermes voor haar benen. Ook een herenscheermesje kunt u prima gebruiken. (Het mesje zal ook niet klagen). We opletten; na het scheren van bijvoorbeeld beenhaar is het niet verstandig het weer op de kin te gebruiken. Dat levert een hoop wondjes op.