ad
door advocatenstress Jul 6, 2013 om 23:53
Voeding & gezondheid

Niet eens met uitspraak rechter over omgangsregeling

De rechter heeft uitspraak gedaan over een omgangsregeling. Zelf vertrouw ik de vader van mijn kind niet.

Hij heeft duidelijk laten blijken niet blij te zijn met zijn vaderschap en doet bewust mijn dochter pijn. Op een sadistische manier. Hoe ga ik hiermee om. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij kunnen adviseren?

Tot nu toe ben ik altijd bij de omgangen geweest. En is ze dus nog nooit bij hem geweest. Ze is nu 2.5 te jong nog om voor zichzelf op te komen.

Help ik ben een beetje radeloos.

Groet,
G.O

4586 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2013 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vader doet uw dochter pijn op een sadistische manier? Terwijl u daarbij bent?

Neem contact op met uw huisarts of het meldpunt kindermishandeling en leg uw problemen voor.

Ik vind dit eerlijk gezegd geen vraag voor een consumenten forum, net zo min als uw andere vraag.

Daar zijn deze zaken veel te ernstig voor.

sw
door swat1500 - Jul 7, 2013 om 00:08
3810 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het niet eens bent met een uitspraak van de rechter dan zult u tegen die uitspraak in beroep moeten gaan al is dat natuurlijk niet oneindig mogelijk.

Is hoger beroep niet meer mogelijk dan zult u de uitspraak moeten accepteren. De uitspraak negeren kan resulteren in strafrechtelijke vervolging of dwangsommen.

U kan niet zomaar iemand beschuldigen van ernstige feiten. U zult deze moeten kunnen bewijzen anders maakt u zich schuldig aan smaad of laster.

Ten slotte moet u een mogelijke onvrede met de situatie of uw ex-partner niet uitvechten over de rug van uw kind.

zoekster
door zoekster - Jul 7, 2013 om 00:08
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Om maar eerlijk te zijn, deze problematiek gaat boven het vermogen van dit forum. Het enige wat je kunt doen is weer een rechtszaak beginnen tegen de vader van je kind. Maar dan zullen er wel nieuwe feiten aangevoerd moeten worden, anders oordeelt een rechter hetzelfde. Ik zie in je andere topic dat je het niet eens bent met je advocaten of in ieder geval vindt dat ze je niet goed geholpen hebben.

Wat ik je aanraad is de vraag nog een keer te stellen op een forum waar advocaten zitten die gespecialiseerd zijn in familierecht.
Op dit forum klik HIER zit een advocaat G. Crawford die me heel kundig lijkt. (weet niet of ik dat mag zeggen hier)
Misschien kun je die benaderen en je vragen aan hem voorleggen. Het zal er, denk ik, ook vanaf hangen of je weer een gesubsidieerde rechtsbijstand kan krijgen dmv een toevoeging. Maar een beetje advocaat weet dat vaak wel voor elkaar te boksen.

halima
door halima - Jul 7, 2013 om 19:24
24 Antwoorden / 0 Vragen

Deze mevrouw heeft ook een andere vraag gesteld over het probleem? Mag dit dan of zou dat moeten worden toegevoegd aan de al gestelde vraag? Weet niet precies hoe het hier werkt; het mag waarschijnlijk maar nu zie ik dat mevrouw zoekster een zelfde link heeft gegeven als ikzelf, bij de andere vraag. En de naam van de (mijn advocaat) staat daar ook vermeld. Dat is dan dubbelop, het spijt me; had dit totaal niet gezien.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2013 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@halima

Ts stelde twee verschillende vragen, natuurlijk mag dat, hoewel zij dat beter ineen had kunnen doen. Maar goed. Beide vragen zijn niet erg geschikt voor hier en veel te ernstig.

U verwijst naar het Juridisch Loket en naar Gratis adviseurs, maar Zoekster verwijst naar de Rechtswinkel, dus niet hetzelfde.