he
door hennasol Jul 3, 2007 om 02:14
Voeding & gezondheid

Ontstoken nagels/tenen bij hond

Ik zie geen rubriek voor huisdieren, dus vandaar dat ik mijn vraag in deze rubriek heb geplaatst.   Ongeveer 9 maanden geleden zijn de nagels van mijn hond geknipt (onder narcose, door het leven en daarna dichtgebrand).  Helaas helaas, alle nagels zijn ontstoken geraakt. Hij heeft een viertal antibioticakuren gehad (alles bij elkaar ik denk zo'n maand of 4).  Ook heeft hij maandenlang pijnstillers met ontstekingremmers gehad. Er is meerdere keren door een dermatoloog onderzoek gedaan, er waren steeds geen aanwijzingen waarom de poten ontstoken waren (geen leyshmaniosis, geen autoimmuunziekten, geen schimmels, mijten etc. etc.) alles zonder succes. Ik heb alle zalven geprobeerd, ook een wondzalf voor paarden (uit Belgie - Vulketan).

Inmiddels ben ik in het alternatieve circuit "ons heil" aan het zoeken. Tot nu toe wordt het alleen erger.  Weet iemand raad? Kent u iemand die hier ervaring mee heeft (gehad)? Ik raak er zelf helemaal van slag van. Help.

henna

9208 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 3, 2007 om 04:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi henna

als ik het zo lees klink het nogal heftig

mijn mopshond heeft dat als pup  ook erg gehad nu  af en toe

nog steeds  als ze veel loopt

blijkbaar verteldde de dierenarts dat buldogsoorten  voetjes

anders wegzetten

ik ben er ook mee bij de dierenarts geweest

ik moest altijd alles goed spoelen

en heb sinds kort  dettol  in huis

heb bij de drogist gehaald  dit verdun ik  en  maak hier dan alles goed schoon

als  der voetjes kapot zijn geef ik ze rust  en probeer zoveel mogelijk

op gras te lopen

daarbij vindt ik het niet menselijk dat ze  in het vlees knippen

toch een fout van de dierenarts

kun je hierop hemn niet aanspreken ,ik zou naar een andere dierenarts gaan

in utrecht zit een groot speciaal dierenziekenhuis

maar heb er geen adres van

mijn vriendin is met haar hond geweest  hier konden ze hem niet helpen  hij had hernia

nu is het beest weer  helemaal de oude

ik probeer dit nog voor je op te zoeken ,maar  wij werken allebei

full time en onregelmatig

dus als we elkaar spreken via de computer is zeldzaam

groetjes  marloes  en mopsje kimmy

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u bedoeld is de universiteit van utrecht afdeling diergeneeskunde.

Mijn dierenarts hed een stukje huid op kweek moeten zetten waarvoor wel betaald was maar zij had dit nagelaten.
Dit bleek toen ik mij dan maar in hemelsnaam wendde tot de genoemde kliniek.
Was het stukje huid door deze dierenarts te Tuindorp Nieuwendam wel op kweek gezet geweest dan was het snel duidelijk geworden wat de oorzaak was van de kale neus van mijn hond, een schimmelinfectie!

Dit zou ook weleens de oorzaak kunnen zijn bij uw hond.

Het adres dierenlaboratorium:

Gebouw Nieuw Gildenstein, Bolognalaan 50, Utrecht

Postbus 80190, 3508 TD, Utrecht

tel: +31 (0)30 2535300 ; fax:  +31 (0)30 2510964

www.gdl.uu.nl,
<script language="Javascript">
var name = 'info';
var server = 'gdl.uu';
var domain = 'nl';
var linkname = 'info@gdl.uu.nl';
safemail(name, server, domain, '', '', linkname);
info@gdl.uu.nl

Voor de kliniek kunt u daar uiteraard de info krijgen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag beantwoorders van mijn vragen,

dank voor medeleven.

mijn hond is aantal keer bij specialiste (dermatologe) geweest, daar zijn afkrabsels genomen, ook biopten en er waren geen aanwijzingen voor iets.  Het was een bevriende dierenarts die mij adviseerde het eens in het alternatieve circuit te gaan proberen.

dag henna

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Henna

Zo in mijn sas met jawel met badedas

We hebben goede ervaring met badedas.Het was dan wel met een hoefzweer bij een paard maar het hielp wel. Ook biotex werkt ,misschien helpt het wel bij je hond.

Groetjes Tigra

ve
door verwijderd - Jul 26, 2007 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Henna

Op je vraag weet ik geen goed antwoord maar plaats het eens bij:huis en tuin daar staat een rubiek voor huisdieren

ve
door verwijderd - Jul 27, 2007 om 01:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

even kort tussenbericht.  het gaat aanmerkelijk beter met mijn hond, hij is weer vrolijk. wil weer naar buiten, gaat weer graag naar buiten en eet veel beter.  zijn pootjes/nagels zijn ietsje beter, ze stinken ook minder. ik ga dus door met de druppels en poeder van de holistische dierenarts. heb weer hoop dat het toch (aanzienlijk) beter wordt. alvast allemaal bedankt.  groet henna

ve
door verwijderd - Sep 4, 2007 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag allemaal.

ik heb er nu alle vertrouwen in, dat de pootjes van mijn hondenkind langzaam maar zeker beter worden. Hij holt weer en wordt weer af en toe ondeugend.

ik dank allen voor advies etc. en sluit de discussie.

henna