haagshopje070
door haagshopje070 Jul 31, 2015 om 21:17
Voeding & gezondheid

PGB 2015, de chaos begint pas...

Dacht men in Nederland dat de chaos met het Persoons Gebonden Budget enigszins was opgelost...? Houd u vast want we gaan het gewoon opnieuw meemaken.
Met ingang van 1 september 2015 gaat er van alles wijzigen dus laten we er een gigantische voor een normaal mens niet door te komen frustratie verhogende papierwinkel van maken, moeten ze gedacht hebben. Het bewijs hebben we afgelopen week ontvangen in de vorm van een goed gevulde envelop van de gemeente.
Onlangs heeft er een herindicatie plaatsgevonden bij mijn schoonmoeder m.b.t. haar huidige PGB. So far, So good.
Echter;
Met ingang van 1 september as. dient men aan te geven door wie de hulp/verzorging uitgevoerd gaat worden. In ons geval is dit mijn vriending die haar moeder Huishoudelijke Hulp bied, 4,5 uur per week à € 16,32 p.u.
Omdat zij geen 'gekwalificeerd' dienstverlener is wordt het uurtarief per 1 september bijgesteld naar € 9,60. Mocht mijn vriendin de € 16,32 p.u. willen blijven ontvangen dan moet ze even 'Gekwalificeerd ZZP'er' worden voor 1 september. En toen ging de wekkerradio...

Bij het CAK kunnen we informeren wat 'Gekwalificeerd zelfstandig werkende dienstverlener precies' inhoud. Dit hebben we geprobeerd maar onze voorraad Anti Depressivia is hierbij opgeraakt waardoor we onze pogingen helaas hebben moeten staken. Maar... er is meer.
Omdat de gemeente het PGB overmaakt naar de Sociale Verzekerings Bank (SVB) en deze de betaling aan mijn vriendin verzorgd zullen we binnekort een 'nieuwe' Zorgovereenkomst van de SVB ontvangen. Dus die gaan we maar weer invullen met dezelfde gegevens als de huidige overeenkomst. Was dit niet 1 van de vele oorzaken van de chaos begin dit jaar???
"In het verleden behaalde resultaten..."

Geacht KASSA-panel; Zorg dat alle medelanders die het betreft niet als drenkeling achterblijven op deze oceaan van onnozelheid en laat onze stem weerklinken.

466 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2015 om 00:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Huishoudelijke hulp voor € 16,32 per uur door je dochter?

Dat wordt nu dus teruggebracht naar het minimumloon. Lijkt me wel zo logisch. En is voorgeschreven door de overheid.

Maar als u dat bij Kassa wilt aankaarten, moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.

bi
door bibaboe - Aug 1, 2015 om 13:41
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zo'n hoog uurtarief zonder enige kwalificatie? nota bene voor haar eigen moeder??

Terecht dat dit naar beneden wordt gebracht!

Mocht Uw vriendin zich onderbetaalt gaan voelen, dan is er altijd de mogelijkheid een andere bron van inkomsten te gaan zoeken of scholing te gaan volgen.

Sneu of zielig vind ik dit in elk geval allerminst.

U spreekt over een oceaan van onnozelheid daar ik eerder een zee van uitbuiting en onterecht gebruik voor me zie.. en die sluisdeuren gaan nu gesloten worden.

I.p.v Uzelf door Uw anti depressivia voorraad heen te snoepen als het even niet naar Uw zin gaat, zou U misschien eens op U in moeten laten werken dat niet tegenover iedere uitgestoken vinger, een royale vergoeding kan staan.

Met de huidige vergrijzing, welke nog veel groter gaat groeien met de inmiddels 65+ babyboomers in aantocht, zou het toch begrijpelijk moeten zijn dat nu het moment is aangebroken om de alle puntjes op de I te gaan zetten.

Meer gebruikers dan inbrengers is een piramide op zijn kop, dat wankelt en zal omvallen.

pi
door pieterwolters - Aug 1, 2015 om 16:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

16,32 per uur is 35k per jaar. Meer dan een modaal inkomen. Om schoon te maken bij je moeder. Het mag tot nu toe, maar ik vind het bijna frauduleus om dit met gemeenschapsgeld te doen.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 1, 2015 om 21:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Persoons of Plaatselijk Gebonden Budget...

Ja, dat is mijn mening na horen diverse mensen uit meerdere gemeentes!

Van Rijks overheid naar plaatselijk dus kunnen we pas over 4 jaren stemmen op betere wethouders....

Denk daar aan als we straks weer gaan stemmen!