capibo
door capibo Nov 7, 2007 om 20:20
Voeding & gezondheid

Pijnzenuw doorsnijden ivm erge pijn

Na het in juli 2005 zetten van een volledige knieprothese kan mijn rechterbeen niet meer recht, Hij staat ongeveer 10-15 graden krom.

Onder narcose in dec 2005 recht proberen te trekken, veel verklevingen zijn los gegaan maar RE knie stond nog 5 graden krom.

In mei 2006 zoveel mogelijk litteken weefsel verwijderd, maar knie staat nog steeds krom.

Bij belasting van knie erg veel pijn, in rust redelijk te hebben. Slik veel pijn medicatie hierdoor is pijn bij belasting dragelijk, maar ben buitenshuis rolstoel gebonden.

Vraag aan pijnpoli: snijd mijn pijnzenuw door dan ben ik van de pijn af en hoef ik al die medicatie niet te slikken.

Antwoord: Op de plaats van doorsnijden gaat enorme pijn onstaan

VRAAG AAN U; WIE HEEFT HIER ERVARING MEE OF KAN MIJ MEER VERTELLEN

Alvast bedankt

5697 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 7, 2007 om 21:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

De methode waar je het over hebt is niet altijd een succes en dan ben je veel nog verder van huis, hier kun je er  iets over lezen van iemand die het heeft laten doen, zonder succes helaas;

chronisch%20pijn.html

De andere methode (zenuw blokkeren) kun je wellicht eens bekijken, schijnt minder problemen te geven,

Hier kun je wat meer info lezen;

-------Bij deze methode is er dus geen sprake van een zenuw "doorsnijden” of “door branden". Middels deze behandeling blijft de zenuw intact, de functie gespaard en wordt de pijn verminderd of bestreden.

http://www.st-anna.nl/upload%5Cpatientenfolder%5CPijnwijzer 0407.pdf    ----

Bespreek het in ieder geval allemaal goed door met je (behandelend) arts.

Veel Sterkte,

capibo
door capibo - Dec 26, 2007 om 17:31
11 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Stacey

Ik ben diverse malen bij de pijnpoli in Oss geweest. Daar mijn probleem voorgelegd. Ben in hun 'carosel' fysiotherapeut, anestesioloog en psycholoog geweest en ieder apart gesproken. De uitslag was: zwaardere pijn medicatie. Nu het middel Oxicontin 2x daags 30 mg. Dit is volgens bijsluiter 2x zo zwaar als morfine. Ik kan dit toch niet de rest van mijn leven blijven slikken.

Ga een verwijzing bij de huisarts vragen voor het St Annaziekenhuis waar jouw antwoord naar verwijst. Dit zou de anastesioloog in Oss toch ook moeten weten.

Bedankt voor je reactie

door 4711 - Dec 26, 2007 om 20:15
885 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Capibo,

Als een arts of ziekenhuis niet goed werk leverde, zou ik veel eerder weg lopen en elders het proberen, het medisch dosier is tegen betaling per pagina op te vragen en als de nieuwe art het doet zelfs gratis...

U heeft vrije keuze en hoeft niet het dichtsbijzijnde ziekenhuis te nemen, wel even vragen of Uw verzekeraar een contract heeft met die andere, of kijk online naar de lijst want bij sommige zijn bepaalde ziekenhuizen niet aangesloten en dan moet U eerst toestemming vragen, bedrag voorschieten en hopen dat ze U snel uitbetalen... en dat is soms duurder dan U denkt!

he
door hermannus1 - Feb 4, 2008 om 10:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt proberen of een klassieke homeopaat(moet beslist klassiek zijn) je kan helpen.

IK had gronische rugklachten door een wervelverschuiving, en wenste geen operatie..

Pijn was niet nodig werd mij gezegd, `s avonds het middel ingenomen, de volgende morgen al pijnvrij.

Veel sterkte, ik hoop dat het ook jou zal helpen.