ru
door rurijk Dec 30, 2015 om 12:25
Voeding & gezondheid

Plof kip

Ik vind het een gelachelijke zaak dat plof kip niet meer verkocht zou moeten worden in supermarkten.Dan blijf er over om diie te kopen op markten Turkse of buitelandse zaken want die stappen niet over.Stichting wakkerdier misleid de consument met deze aktie,of het nu terecht is of niet over de leefomstandigheden maar er word zo gemaupuleerd in de consumtie stelsel dat dit vlees toch op een of ander manier in de schappen terecht kom of het nu als delen of file bertrefd.Dit is alleen een klop op de borst werven voor Mariannne Timmen en Wakkerdier.

2392 9 Rapporteer

ro
door ronny530 - Dec 30, 2015 om 13:04
2791 Antwoorden / 41 Vragen

Deze vraag hoort eigenlijk bij discussies maar toch. Er is geen wet die het verkopen van plofkippen verbiedt maar dieren welzijn organisaties hebben er op aangedrongen deze plofkippen niet meer te verkopen, veel supermarkten gaan daar nu een beetje in mee want er wordt een middenweg gezocht zodat de  lijdensweg voor kippen iets langer duurt maar onder het motto van een "beter leven kip" toch verkocht kunnen worden. Kippenfokkerijen die daar niet aan kunnen voldoen gaan de plofkip exporteren want in die landen zit de winst.

Cookies
door Cookies Dec 30, 2015 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar zie jij 'discussie' nog staan?

ro
door ronny530 Dec 30, 2015 om 14:16
2791 Antwoorden / 41 Vragen

De Kassasite is toch al niet zo gebruiksvriendelijk als voorheen maar ik ging er voor het gemk maar van uit dat dicussies nog bestond.

tenormin
door tenormin Dec 30, 2015 om 14:27
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Ronny530, een middenweg gezocht zodat de lijdensweg voor kippen IETS LANGER DUURT? Zal toch niet de bedoeling zijn? En voor 't gemak denken dat discussie er nog zou zijn, nee hoor, ook pleite.

tenormin
door tenormin Dec 30, 2015 om 19:54
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, @rurijk wil dat de plofkip blijft bestaan, zal ook zeker waar zijn dat het dan in Turkse,Marokkaanse of waar dan ook, verkocht blijft worden. Dat "geen vlees meer eten" zonder vegetariër te zijn: denk dat je eigen lijf zoiets aangeeft. 't Enige "vlees" (wat ik dan zelden neem) is een starter: carpaccio. Vroeger: kikkerbilletjes. Onschuldig, dacht ik toen. Heb zelf al jaren eerst de mais en nu de eco kip. Maar een plofkip kost 5 euro: een "goedgekeurde" kip het dubbele. En vis. Maar ook daar: kwik en andere zaken die bekend worden. Dus kan men best wel achterdochtig worden. Alleen, iemand met weinig te makke wil die plofkip wel, is nog te betalen. Vind het een net zo moeilijk onderwerp als Al Gore: heeft ie nu wel of geen gelijk met opwarming van de aarde. Niet O.T. bedoelt: maar is zo verrekte moeilijk te weten wat de waarheid nu is.

gerard van tol
door gerard van tol - Dec 30, 2015 om 13:52
26 Antwoorden / Vragen

Als dit betekend dat kip weer duurder wordt, worden we helaas gedwongen om naar andere supermarkten te gaan voor een betaalbare kip. Snappen ze bij wakker dier nog steeds niet dat met name ouderen en langdurig zieken gewoon geen geld hebben voor hun te dure hobbies.

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2015 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerardvantol: alleen maar gezonder voor ze als ze wat minder vlees eten. Nou ja, vlees? Waterige rommel, liever gezegd. Vind het volkomen terecht dat de 'plofkip' verdwijnt uit de supermarkten. Hopelijk verdwijnt het helemaal uit de handel, had jaren eerder moeten gebeuren.

tenormin
door tenormin Dec 30, 2015 om 14:31
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop niet dat je kip an sich uit de handel wilt hebben? Betaal best veel voor die "gele beestjes", maar of ze 'gezonder' zijn? De kreet op de verpakkingen dat ze mais eten, vrij rondlopen en nog meer reclame: ik weet niet of ik dit alles kan geloven, eerlijk gezegd. Misschien voor de verkopers portemonnee?

Cookies
door Cookies Dec 30, 2015 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, hoor alleen de beruchte 'plof' kip mag van mij vandaag nog uit de handel genomen worden. Zelf eet ik overigens nooit vlees. Niet bewust vegetariër, maar vlees ging me steeds meer tegen staan doordat ik zag hoe er met de dieren wordt omgegaan. Stukje over de plofkip http://www.wakkerdier.nl/plofkip-campagne

ro
door ronny530 - Dec 30, 2015 om 14:32
2791 Antwoorden / 41 Vragen

Alle dieren die voor de slacht worden gehouden hebben geen echt leven want dat kost de vleesindustrie belachelijk veel geld. Nu gaat de plofkip in de ban maar het zal me niet verbazen dat het volgende target van de dieren clubs zich op varkens en koeien gaat richten. Al met al wordt een stukje vlees zoals we die nu eten onbetaalbaar en zal de export van vlees waarbij landen niet zo streng zijn toenemen. Grappig is wel en dat gebeurt nu ook al dat geexporteerd vlees weer geimporteerd wordt en alsnog op ons bordje gaat belanden.

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2015 om 15:53
7371 Antwoorden / 14 Vragen

@gerard van tol; Er is voldoende aanbod van ander kipvlees. Ja dat is iets duurder maar dan heb je ook kip inplaats van een waterbal. En wat de ouderen en langdurige zieken hiermee te maken hebben is mij niet geheel duidelijk. Volgens u zijn dit blijkbaar allemaal zielige mensen die zich geen plofloze kip kunnen veroorloven. Het is ook nooit goed, jaren lopen zeuren over de plofkip en nu die verdwijnt is het weer niet goed. Maar dat klagen krijgen sommige mensen blijkbaar al met hun geboorte mee.

tenormin
door tenormin Dec 30, 2015 om 19:57
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Je bedoelt: genetisch al bepaald? ;-)

haarp
door haarp - Dec 30, 2015 om 20:18
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik kan mij kwaad maken over het verbieden van plofkippen en kiloknallers. Betalen zij die dit verzinnen dan ook mijn kip en vlees?

Cookies
door Cookies Dec 31, 2015 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die rommel waar jij het over hebt, heeft niks met vlees te maken.

ak
door akleven - Dec 30, 2015 om 21:12
1 Antwoorden / Vragen

Ik zou hier graag op willen reageren , uit eigen ervaring kan ik hier vertellen dat onze nederlandse kip( wat jullie plofkip noemen) het helemaal niet zo slecht heeft en dat de vlees kippen hellemaal niet in kleine hokjes zitten zoals veel mensen denken. Dit was tot 4 jaar geleden alleen het geval bij legkippen.
Als iedereen eens ging kijken hoe het er aan toe gaat op een kippen boerderij dan zouden veel mensen er heel anders over denken .
Maar mensen laten zich een beetje gek maken door de geld wolven die hun brood verdienen door middel van andere mensen in een kwaad daglicht te zetten.
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten die de zaak verzieken voor anderen dat heb je overal .
Wisten jullie dat jullie bijna geen nederlandse kip eten ,deze wordt namelijk weggekocht door andere landen zoals amerika omdat deze heel gezond zijn omdat ze heel zeker mais en graan krijgen , hier in ned. eten jullie kip uit diverse landen zoals landen uit zuid amerika en azie waar niet zo nou wordt gekeken naar kwaliteit en chloor gebruik en waar water toegevoegdt wordt bij het inpakken van de kip.

Groetjes van een ex kippen boer

gerbera
door gerbera Dec 31, 2015 om 16:04
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Waar staat dat het over de Nederlandse kip gaat. Het gaat over de plofkip die, zoals u beschrijft, blijkbaar elders vandaan komen. Dat die verboden worden is een goede zaak. Kunnen de Nederlandse kiphouders mogelijk van profiteren. Waar ik mij aan erger is dat met name die club van "wakker dier" de zaak erg opblaast en er niet bij verteld waar hun reclamespotjes zijn opgenomen. Groetjes van een (echte) kip eter.

pi
door pieterwolters - Dec 31, 2015 om 11:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er mis met iets minder, maar wel beter eten?

pi
door pieterwolters - Dec 31, 2015 om 11:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie trouwens wel weer leuke kamerdebatten voor me: Geert Wilders zal ongetwijfeld een motie van wantrouwen tegen het hele kabinet hierover indienen, omdat Nederlanders nu naar Turkse en Marokkaanse winkels moeten ;-)