opaplop
door opaplop Jan 1, 2010 om 14:51
Voeding & gezondheid

Prijs medicijnen

Ik koop een tube Daktarin van 30 gram bij mijn apotheek.Op de doos staat een voorgedrukte prijs van €2.96 Was een tube uit griekenland met griekse tekst erop.
maar ik moest er € 8.21 voor betalen,gevraagd aan de apotheker hoe dat kan,was zijn antwoord,de fabrikanten bepalen zelf per land wat de medicijnen moeten kosten,het is wel een groot verschil in prijs,kan ik hier iets aan doen??Volgens mij heb ik gewoon te veel betaald,maar ik krijg geen geld terug.

5123 10 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 1, 2010 om 15:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die apotheker verkoopt dure tubes en grote onzin. Door import uit Griekenland, waar die medicijnen goedkoper zijn, maakt de apotheker meer winst.

Die fabrikant verkoopt in Nederland liever Nederlandse tubes. Daar wordt de fabrikant beter van, want aan de Griekse tube verdient hij minder.

De apotheker zal op de Griekse tube meer winst maken, ondanks dat er een Nederlandse bijsluiter bijgevoegd moet worden. Anders verkocht hij wel een Nederlandstalige tube.

Vladja

tdehond
door tdehond - Jan 1, 2010 om 16:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Daktarin bevat 20 mg miconazolnitraat per gram.

miconazol 2% crème , merkloos: 4.07 E
Daktarin: 5.17 E
Dermacure: 4.29 E

Ik lees dat ze zonder recept verkrijgbaar zijn.

Kijk dus bij drogist of u de micanozol2%creme kunt kopen.

di
door dirk2 - Jan 9, 2010 om 22:10
364 Antwoorden / 21 Vragen

Blijft U bij die Apotheek?

gallito
door gallito - Jan 9, 2010 om 22:21
480 Antwoorden / 66 Vragen

opaplop

Daktarin o.a. is in het buitenland veel goedkoper dan in NL In Spanje is het verschil wel 50% in vergelijking met de prijs in Nederland.
Uw apotheker heeft u dus beduvelt met de Nederlandse prijs te vragen voor een import product, dat voor hem veel goedkoper was. Niet zo netjes dus.

Zijn verklaring "de fabrikanten bepalen zelf per land wat de medicijnen moeten kosten" slaat nergens op.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2010 om 23:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is nou een van de redenen waarom de kosten voor de gezondheidszorg zo de pan uit rijzen. Niet door Daktarin per se natuurlijk, maar door de astronomische bedragen die voor medicijnen worden gerekend. Vaak staan die in geen enkele relatie tot de productiekosten. Dat is de reden waarom je elk jaar meer moet betalen voor je zorgverzekering.

Wat deze apotheker in kwestie doet heet grijze import en wordt waarschijnlijk door de importeur niet in dank afgenomen.

opaplop
door opaplop - Jan 10, 2010 om 16:34
79 Antwoorden / 14 Vragen

Dirk2.

Ja ik blijf bij die apotheker,maar ik heb ook naar de IZZ geschreven en naar de fabrikant.
Van de IZZ heb ik al antwoord gekregen,dat ze er niets aan kunnen doen,waarop ik weer gemaild heb,als jullie dit niet goed in de gaten houden met de medicijnen die jullie vergoede,toch veel te veel betalen en dat wij de verzekerde daarvan de dupe worden.De premische zijn al hoog genoeg.
Van de fabrikant heb ik nog geen reaktie gehad,ik weet ook niet of die nog lomt.

opaplop
door opaplop - Jan 10, 2010 om 16:36
79 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=opaplop schreef op zondag 10 jan 2010, 16:34]Dirk2.

Ja ik blijf bij die apotheker,maar ik heb ook naar de IZZ geschreven en naar de fabrikant.
Van de IZZ heb ik al antwoord gekregen,dat ze er niets aan kunnen doen,waarop ik weer gemaild heb,als jullie dit niet goed in de gaten houden met de medicijnen die jullie vergoede,toch veel te veel betalen en dat wij de verzekerde daarvan de dupe worden.De premische zijn al hoog genoeg.
Van de fabrikant heb ik nog geen reaktie gehad,ik weet ook niet of die nog lomt.

edwardus
door edwardus - Jan 10, 2010 om 20:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Van de fabrikant hoef je geen reactie te verwachten.
Daar zou ik maar niet te lang op wachten.

dj
door djpiper - Jan 23, 2010 om 21:23
11 Antwoorden / 4 Vragen

Wat al eerder gezegd is daktarin is een merknaam, ik
werk zelf in een apotheek en wij leveren miconazolcreme
af en de versie die wij verkopen kost 5,95.
U zou met de informatie die u nu heeft bij uw apotheker
navraag doen waarom zij u geen miconazolcreme geleverd
hebben maar de merknaam.

opaplop
door opaplop - Jan 24, 2010 om 13:32
79 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb zojuist antwoord gekregen van de fabrikant,dus toch, en de gaf als antwoord,dat zei de prijzen niet bepalen,heb het inmiddels doorgestuurd naar de apotheker,maar of ik wat van hem hoor,weet ik op dit moment nog niet,wordt vervolgd,hoop ik.