wv
door wvenend Jan 12, 2014 om 14:00
Voeding & gezondheid

Puntjes op een letter

Kan iemand mij vertellen hoe ik puntjes op een letter zet?

Pruim!

32987 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2014 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wvenend,

Met een pen/potlood? ;-)

Houd Shift ingedrukt , klik op " , laat Shift los en toets daarna de letter waarop je de puntjes wilt hebben.
Bv. ä ë etc.

DSuc6

zwemmer
door zwemmer - Jan 12, 2014 om 14:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je bedoelt het trema van bv : überhaupt? Dat kun je onder meer doen door shift-aanhalingstekentoets-en dan de letter waar het trema op moet komen te staan in te toetsen.

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2014 om 14:24
11543 Antwoorden / 51 Vragen

à = accent linksbovenaan en daarna de a e u, effect = à è ù enz.
á = kommatje naar de enter toets en dan de a, effect = á é ú enz.

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 14:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het gewenste leesteken tikken en direct erna de betreffende letter tikken.

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2014 om 15:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

klik. Lekker uitprinten en bewaren, altijd handig. Succes.

costnix
door costnix - Jan 12, 2014 om 19:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin
Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :-)

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2014 om 19:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

costnix schrijft:
[quote]Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :-)

Ik begrijp U niet.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 12, 2014 om 20:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Moeilijk....?
De ideeën lukken me nog wel maar hoe plaats je de Japanse Yen dan als je geen lijst hebt?

Tenormin bedankt...

dobby
door dobby - Jan 12, 2014 om 21:09
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 12 jan 2014, 14:05]...Houd Shift ingedrukt , klik op " , laat Shift los en toets daarna de letter waarop je de puntjes wilt hebben.Dat werkt alleen maar als je een US-International keyboard geinstalleerd hebt.. maar bij een standaard US kbd gaat dat niet op..

Overigens is het niet de SHIFT toets die je moet hebben, maar de CONTROL toets.. Control+Leesteken, base-letter. (voor b.v. een trema of umlaut komt er dan toch ook nog wel een extra shift key aan te pas), maar dat doet verder niets af aan je verhaal..

frenja
door frenja - Jan 12, 2014 om 22:06
44 Antwoorden / 13 Vragen

bij mij is het ä Alt Ctr q, ö Alt Ctr p, ü Alt Ctrl y,
Frenja

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2014 om 22:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=frenja schreef op zondag 12 jan 2014, 22:06]bij mij is het ä Alt Ctr q, ö Alt Ctr p, ü Alt Ctrl y,
Frenja

Ligt eraan welk keyboard is geïnstalleerd. Zelf moet ik ook de ALT key gebruiken.

ti
door timelu - Jan 12, 2014 om 22:28
43 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij staat het toetsenbord op Verenigde Staten en dan werken niet alle combinaties op de lijst van tenormin. Of ik doe iets fout, dat kan natuurlijk ook. Ik kijk zelf altijd op deze lijst http://duena.telenet.be/ALT_toetsen_lijst.htm
Daarbij moet ik de linker alt toets op mijn qwerty toetsenbord gebruiken.

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2014 om 23:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=timelu schreef op zondag 12 jan 2014, 22:28]Bij mij staat het toetsenbord op Verenigde Staten en dan werken niet alle combinaties op de lijst van tenormin. Of ik doe iets fout, dat kan natuurlijk ook. Ik kijk zelf altijd op deze lijst http://duena.telenet.be/ALT_toetsen_lijst.htm
Daarbij moet ik de linker alt toets op mijn qwerty toetsenbord gebruiken.

Klopt ook wel met wat u schrijft. klik. Kunt u misschien iets meer van de uitleg lezen?