be
door bep_1 Dec 5, 2003 om 15:01
Voeding & gezondheid

Sana direct (capsule appelazijn)

heb ooit een gratis zending aangevraagd, moest daarvoor 2.95 euro verzendkosten betalen, daar kan ik nog in komen...

Maar nu krijg ik al 2 maanden een bedrag van 14.95 euro voor appelzijn over de maanden oktober en onderhand november...

heb zelfs een klant nr..maar.........nu komt het

IK HEB NIETS BESTELD, en nu gaan ze dreigen..

is hier meer over bekend, kan de site vinden, maar info@sanadirect.nl geeft geen gehoor, en brieven maakt ook niet uit, retour zenden ook niet..

wat moet ik nu doen, om hier van af te komen, als ik ga betalen, krijg ik volgende maand weer een rekening van 14.95 euro, en heb ik weer niets...

groeten Bep van Reeuwijk, Maasslsui

1056 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier om ongevraagde toezending, en hoe erg ze ook gaan dreigen, ze kunnen u niets maken. U hoeft zelfs nergens op te reageren bij ongevraagde toezending! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de zaak hoog opgespeeld zou worden via de rechter, ligt de bewijslast bij sanadirect. Zij moeten aannemelijk maken dat U een bestelling hebt geplaatst. Dat is in dit geval dus onmogelijk en zij zullen het niet zover laten komen. Schrik niet als men probeert U te intimideren. U hebt (mede gelet op het soort producten dat men aanbiedt) immers te maken met een club oplichters... Zodra zij doorhebben dat U het gerust eens aan de rechter wilt voorleggen, zullen ze zeker afhaken. Succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor t antwoord, ben wel benieuwd, wat ze gaan doen, heb ze weer gemaild, via info@sanadirekt.nl daar krijg je zonder meer geen gehoor, en op vraag via de website ook niet..
Nu zag ik staan, dat er bij een gratis toezending, bij hoorde dat je dan iedere maand appelazijn krijgt, totdat je zegt het niet te hoeven hebben, maar hoe je dat moet doen???, heb nu voor de 2de keer gemaild en totaal geen antwoord gekregen..

Heb zogezegd wel al in de maanden okt. en nov. appelazijn gekregen voor 14.95 euro..

waar die zijn gebleven, ik heb ze niet gezien, en hoe ze komen, Pakje, Fles... geen idee,
ik krijg niets, dan had ik allang kunnen bellen/schrijven.......nou ja..

als je dan nog antwoord krijgt ook..
niet dus..

liefs en groetjes
Bep van Reeuwijk

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bep,
In aanvulling op je reactie nog even dit:
Uit je beschrijving blijkt wel hun belachelijke manier van redeneren. Stel nou dat elk bedrijf in Nederland jou dingen zou kunnen toezenden die je moet betalen, tenzij je opzegt. Dan zou je de hele dag bezig zijn met het opzeggen van dergelijke 'aanbiedingen'... geloof me... daar trapt geen rechter in... en jij gelukkig ook niet :-)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je weer voor je antwoord, trap er ook niet in, vind het alleen belachelijk, ze maken echt geen reklame zo ..
ik heb een website, en daar wordt ook alternatieve geneeswijze besproken, dus daar gaat sana nu niet direct meer als aanrader, dus wie heeft wie nu..

maar ik vind het zo nodig,dat mensen er voor gewaarschuwd worden, hoeveel zouden wel betalen..

en wat kost een fles appelazijn, doe je nog langer over en voor laat ik duur zijn heb je die toch wel voor 5 euro, dat vind ik nog veel geld, maar 14.95 euro...

heb maar 700 leden die het weten, en die komen ook bij mij met hun probleempjes

geen sana, maar gewoon een fles in een reformwinkel.......prima, werkt exact hetzelde
en is ook zuur

liefs en groetjes
Bep

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een brief ontvangen en ik ken ze nog niet eens. Dat ik binnenkort een zendig ontvang voor 2,95. er bestaat geen website en het email adres is ook niet actief. Wel heb ik getraceerd waar het vandaan komt. Sana Direct zit op een adres in België. Otterstraat 79 Bus 3, 2300 Turnhout en het telefoon nummer is 0032 14 440983 en fax is 0032 14 440986. ik ga morgen eens bellen of er iemand opneemt. misschien voor jouw ook een tip Bep. suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die capsules ook een tijdje gekregen. Ik kreeg de rekening, samen met het pakje met capsules. Toen ik er geen gebruik meer van wilde maken, was een e-mailtje voldoende. Het e-mail adres is te vinden op de rekening, en dit is de url van de site http://www.sanadirect.nl/ (is momenteel under construction) suc6!

ve
door verwijderd - May 30, 2004 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sanadirect blijft mij ook maar zendingen sturen, terwijl ik via de email diverse keren heb verzocht de zendingen stop te zetten. Ik heb nu het pakketje met retour afzender teruggestuurd naar Sanadirect. Ik ben benieuwd....Groetjes  Sabine uit Vlaardingen

ve
door verwijderd - Aug 21, 2004 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb zelfs nooit een gratis zending aangevraagd bij ze. Ik krijg ook iedere keer zon pakketje en een rekening.

Het mooie is ik mag dat spul helemaal niet in nemen vanwege maagproblemen!!!!!!

Ze kunnen me wat

dt25

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar er staat ook in de kleine lettertje,s dat als u 1 keer bestelt dat u het dan meerdere malen krijgt. en dan kan alles in 1 keer wel onjuist zijn van het bedrijf uit maar dit heeft u kunnen lezen. als je het opgezegt hebt maak dan een kopie van de brief die u verstuurd heeft dan heeft u altijd eenbewijs. ik heb het zelf ook bestelt. en ik wist dat ik het meerdere malen zou krijgen. dus ik wist ook waar ik aan begon.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2004 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bep van Reeuwijk.

Nog niet zo lang geleden(Juli 2004)ben ik gebeld door Sanadirect met een "mooi"verhaal of ik voor 2,95 euro (alleen verzendkosten) mee zou willen doen aan een soort test. Wat daarna volgde, lijkt op jou verhaal. Sanadirect dreigt mij nu met een incasso-bureau(deurwaarder). Ook ik had verder niks besteld,heb een aangetekende brief gestuurd, de zending retour gestuurd en vervolgens een telefoontje. Niets helpt, elke 14dgn. komt er een acceptgiro binnen. Ik ben niet van plan te gaan betalen. Ik sta in mijn recht en u ook! Groeten Anne Ravensloot, Holthees
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je van welk bedrijf dan ook ongewenste zendingen krijgt toegestuurd, is een aangetekende brief vaak voldoende. Zet daarin wel de magische woorden dat je juridische stappen gaat ondernemen als de ongewenste zendingen niet worden beëindigt. Daar zijn ze meestal erg gevoelig voor! Succes!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Tja ik ben er ook ingetrapt.

Hoe is het gegaan na jouw juridische stappen?

Heb je nog iets gehoord?

Renske

ve
door verwijderd - Jan 11, 2007 om 01:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jantina,

Jij moet niet betalen. ik heb zelf via internet een gratis proefzending aangevraagd. Stond niet een bij dat je verzendigskosten moest betalen. Ik kreeg de gratis zending toegestuurd zou de vervolgzendingen ontvangen per twee weken. Deze had ik niet besteld. Het onderstaande heb ik gedaan met de volgende tekst per email, aangetekende brief en dreigen met een fictieve advocaat en de kopieen van de brief heb ik ze ook gestuurd. dit heb ik verstuurd via de mail:

Heb de zending teruggestuurd, aangetekend! Als jullie de terugzending hebben
opengemaakt, weten jullie wel meer. Kom maar op!!!!!! Durf!! Het adres  van
mijn advocaat zit in de aangetekende brief(terugzending van het pakketje)
Bij deze hebben jullie ze nog een keer!!!!
Doe je voordeel ermee!!
Bespaar me moeite om facturen te sturen want jullie krijgen geen poot aan de
grond!
Nou voor zover nog een prettig uiteinde!

Hierop kreeg ik volgende leesbevestiging op terug:

Your message

  To:      Shirley Nasibdar
  Subject: Re: Gartis proefzending
  Sent:    Sat, 30 Dec 2006 00:51:51 +0100

was deleted without being read on Tue, 2 Jan 2007 08:59:21 +0100

From: "Shirley Nasibdar" <shirley.nasibdar@mctell.nl>rtis proefzending
Your message

  To:      Klantenservice Sana

Dus ze hebben mijn mail helemaal niet gelezen en gewoon gedelete.

Daarop kwam de volgende mail van Sanadirect:

Geachte mevrouw/heer,

Hierbij bevestig ik dat we de toezending vanaf heden stopzetten.

Met vriendelijke groet,

Sana Direct BV

Shirley Nasibdar

Sent: maandag 25 december 2006 10:37
To: Klantenservice Sana
Subject: Gartis proefzending

Geachte,

Afgelopen week heb ik van u een graties proefzending van appelazijn ontvangen. Tot mijn grote verbazing zit er een acceptgiro bij en dat ik mijn eerste maandzending over twee weken kan verwachten. Dit staat niet op de site!!! Het is gratis  volgen de site!!
Wil dus helmaal niets van julie meer ontvangen en ik verwacht dat jullie mijn adres uit jullie bestand verwijden.
Klantnummer (zelf verwijderd)

Het kost je wel ff een aangetekend pakketje a 6.50 euro. Maars als je ze op deze manier nog ff dwars kan zitten is het wél 50 euro waard!

Kan misschien zelf ook nog wel facturen ontvangen, maar ik heb bewijsmaterial en de e-mail van die ene Shirley, zie deze mail.

Dreigen en niet betalen, blijven volhouden. Vanaf het begin tot het einde overal een kopie van maken en bewaren.

Mocht je hulp nodig hebben moet ff reageren.

Goet,

Benno

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg een rekening (10-01-07)van 69 euro 19 van sana direct via een incasso buro Dit ging ook over een bedrag van 14,95 en over het jaar 2003. 3 zendingen betaalt daarna niks meer ook geen herrinneringen.Na telefonisch contact heeft mijn man een fax gestuurt naar het incasso buro dat  dit niet klopte en dat het verjaard is (hij had toevallig het programma kassa gezien waar dit onderwerp ter sprake kwam) ook heeft hij  het programma kassa vermeld in de fax.Ik kreeg vandaag weer een brief met  daar in de vermelding: Naar aanleiding van uw verzoek delen wij u mede dat bovenvermeld dossier op 25-01-07 werd afgesloten en dat in een week tijd

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag ook de brief van Universum ontvangen. Heb direct Sana gebeld en kreeg vrij vlot contact op telnr 076.7503632 (is dus gratis). Kreeg ene Bart de Jong aan de lijn. Misschien hebben andere mensen hiet iets aan.
Ik heb Universum direct een mailtje gestuurd dat ik totaal niet kend ben met het bedrijf.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dus ook een universum incasso brief geahd, voor een rekening  van 17.20 wat nu 71.91 is. ik heb enkel ooit in 2004 een proefpakketje gehad waar ik verzendkosten van moest betalen van 2,95. Heb  hierna een email gestuurd en ben zelfs nog gebeld of ik hiermee door wilde gaan. Hier heb ik beide nee beantwoord. Nu krijg ik ineens, na 3 jaar een brief. Teneerste heb ik niks besteld en ten tweede stel het zou zo zijn zou je eerst herinneringen en andere brieven van Sana zelf moeten krijgen. in plaats van een incasso brief. Waar hun deze rekening vandaan halen is voor mij een raadsel.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet gewoon niet betalen hoor bep heb ik ook gehad heb het steeds terug gezonden en heb er niks meer van gehoort

ve
door verwijderd - Feb 13, 2007 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

 het is na 2 jaar verjaard dus niet betalen

ve
door verwijderd - Feb 13, 2007 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb van iemand van de site een mailtje gekregen met een voorbeeld brief naar universum, deze heb ik aangetekend verstuurd. nu maar afwachten..

maar onwijs bedankt voor alle tips...

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met precies hetzelfde probleem maar dan met de sun beauty tabletten! Maar als je niet betaald komen er alleen extra inkassokosten bij toch????  Groetjes, Chelly.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

aliciamigo, zou je mij die brief ook kunnen mailen? deliefsteis@hotmail.com, ik heb eeb uitkering en ik ben bang dat ik het bedrag gewoon moet gaan betalen! In mijn geval 74,08! Ik kan dat gewoon niet missen! Alvast bedankt! Groetjes, Chelly

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb zelf visoliecapsules ontvangen. Proefpakket betaald en volgende pakket ongeopend teruggestuurd met mededeling dat ik niets besteld heb. Nu herinnering ontvangen à €29.90. Heb nu meerdere tel.nrs. Misschien helpt er één. Tot nu toe wordt nog nergens opgenomen. Ik zal zeker niet betalen.

probeer evt. 0703176844 van Sanadirect in Barendrecht of 09002021060. Nummer in de brief klopte bij mij niet. Deze nummers zijn in ieder geval in werking. Succes!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net contact gehad op nummer 09002021060. bij mij schijnt het nu geregeld te zijn. Geen rekeningen of zendingen meer. Krijg echter geen bevestiging. Ik wacht dus maar af.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Geplaatst op 26 Okt 2005 16:24 door bubbaz

--------------------------------------------------------------------------------

Kreeg vandaag een rekening van I.J van 77.45.
Het originele bedrag is 14,95, en komt van Sana Direct.
Ik heb daar ooit een preogpakketje aangevraagd, en na die ene keer bleven ze maar sturen.
Heb Sana direct diverse keren gemaild dat ik deze middelen niet meer wilde, en toch bleven ze sturen.
De eerste paar keer heb ik nog keurig betaald, maar na mijn 5e 0f 6e mail dat ik om gezondheidsredenen hun produkt niet meer mocht gebruiken ben ik gestopt met betalen, en ben elk pakketje wat ik kreeg terug gaan sturen.
Ook dit hielp niet, en ben de pakketjes die ik kreeg regelrecht naar de clicobak gaan brengen.
Dacht dat dat geholpen had, want sinds eind vorig jaar kreeg ik geen pakjes meer van Sana Direct.
Tot vandaag dus. Een rekening van Intrun justitia.
Hoofdsom 14,95
Rente tot op heden ( verder p.m.) 0,50
Incassokosten 37,00
registratiekosten 25,00

Totaal som 77,45

En dat voor een gratis proefpakketje

dit kan toch niet zomaar?????????

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook een keer die shit van hun aangevraagd als proefverpakking voor die 2,95. Niet gebruikt en afgemeld maar de troep vbleef maar komen incl de rekeningen terwijl er niets mee zou komen. en nu weet ik hoeveel jaar later krijg ik een aanmaning van het bekende incasssobureau Universum uit terneuzen op wel heel goedkoop papier. Ik ben niet van plan te betalen aangezien ik al die troep heb terug gestuurd en hen heb gezegd dat ik niets van hun hoef. het probleem is nu dat ik bij een incassobureau sta vermeld met mijn adresgegevens en daar ben ik niet van gediend aangezien ik niets verkeerd gedaan heb en dus ook niet als zijnde een wanbetaler wil geregistreerd staan laat staan bij een incassobureau.

Heb het incassobureau gebeld met de vraag mij per direct te verwjderdern uit hun bestand, en het antwoord was dat zij dat niet kunnen omdat zij die opdracht van sana direct hebben gekregen waarop ik hun meer dan duidelijk heb gemaakt dat ze mij direct moeten schrappen anders neem ik juridische stappen tegen hun.

Het is toch van de zotte dat zulke loesche bedrijven niet worden aangepakt hier in nederland.

Vastzetten en direct verwijderen van internet en uit de KVK.

jochen Reinders

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

iK HEB CONTACT GEHAD MET DE KVK en zij hebben mij gemeld dat ik een klachtenformulier via hun site kan invullen over Sana Direct en zij dit dan in behandeling zullen nemen en hoe meer mensen dit doen hoe beter natuurlijk.

Tevens heb ik met de site Consuwijzer gebeld en zij hebben mijn klacht aangehoord en willen daar ook meer van weten dus als mensen daar ook heen willen bellen 088-0707070 dan zullen ze weten dat dit een zeer serieus probleem is.

Tevens heb ik met de Nederlandse vereniging van incassobedrijven gebeld www.nvio.nl  035 - 699 42 10 en gezegd dat ik uit het bestand geschrapt wil worden van het incassobureau aangezien ik daar niet in thuis hoor en zij willen per mail een copy van de brief hebben met de schrifteijke uitleg het hoe en waarom zodat zij deze klacht in behandeling kunnen nemen. Dus ook daar geld hoe meer mensen daarheen reageren hoe beter het is om de klachten en de onjuiste incassobureauinschrijvingen ongedaan gemaakt te krijgen.

Hopelijk reageren hier zeer veel mensen op.

Succes allemaal.

Greettzz een heel pissige Jochen