carly1
door carly1 Mar 26, 2010 om 17:21
Voeding & gezondheid

Schoolkamp groep 8

Wat kan je het beste doen als je kind in groep 8 zit, en mee moet met school op kamp 3 dagen maar het kind wil niet doordat het altijd gepest wordt op school. Er zijn meer dingen waardoor hij niet mee wil.

3792 81 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op school gaan praten als dat nog niet gebeurd is.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien nodig ziek melden.
Ook kijken of kind naar een andere school kan.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is al gebeurd, maar kom niet verder. Dat heb ik als eerste gedaan.

vladja schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 17:49: Op school gaan praten als dat nog niet gebeurd is.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij zit al in groep acht, voor die vier maanden naar een andere school is ook niets.

tdehond schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:20: Indien nodig ziek melden.
Ook kijken of kind naar een andere school kan.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij als ouder ermee akkoord gaat dat je kind niet meegaat, dan ga je naar de directeur en deel je dat mede.
Je zult wel een goede reden hebben om hem thuis te houden.
Niemand kan jullie dwingen.

Dat kamp is ontzettend leuk, het is een afsluiting van een periode, maar het moet natuurlijk geen kwelling zijn.

Jammer hoor als hij niet mee kan.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carly 1,

Met wie heeft uw kind onenigheid?...eerst daar zoeken, dan vervolgens naar de school leiding en met desbetreffende leraren spreken.
Weg halen van de kamp is geen reële optie, want juist de kamp is een deel van samenzijn, met elkaar omgaan. En als u weet welke kind uw kind pest, ga eerst met die ouders praten!
2e optie: kijken waarom uw kind zich gepest voelt. Het kan ook aan uw kind leggen, zonder dat u erg in heeft!
Ergens kan iets fout zijn, vanuit uw kant/uw kind/andere kinderen....en ik hoop dat u snel vind wat er aan de hand is!

Mijn dochter is ook altijd gepest....wij hebben haar misschien te veel verwend en bovendien kon zij niet omgaan met andere meisjes!
Zij is omgeschakeld naar een meer jongens georiënteerde school (technisch), en ineens waren de problemen weg!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een carapatientje. En drie jaar terug is hij met een schoolreisje bijna overleden. Geen enkel van de leraren had in de gaten dat hij een aanval kreeg en herkende dit niet. En hebben niets gedaan. Thuis gelijk naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze hem nog net kunnen redden. Hij was al helemaal blauw. Dit speelt bij mij mee.

sonjaatje schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:57: Als jij als ouder ermee akkoord gaat dat je kind niet meegaat, dan ga je naar de directeur en deel je dat mede.
Je zult wel een goede reden hebben om hem thuis te houden.
Niemand kan jullie dwingen.

Dat kamp is ontzettend leuk, het is een afsluiting van een periode, maar het moet natuurlijk geen kwelling zijn.

Jammer hoor als hij niet mee kan.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:57: Als jij als ouder ermee akkoord gaat dat je kind niet meegaat, dan ga je naar de directeur en deel je dat mede.
Je zult wel een goede reden hebben om hem thuis te houden.
Niemand kan jullie dwingen.

Dat kamp is ontzettend leuk, het is een afsluiting van een periode, maar het moet natuurlijk geen kwelling zijn.

Jammer hoor als hij niet mee kan.

De moeder heeft een hele goede reden. Het kind wordt gepest. Dan moet je dat kind nooit naar zo'n kamp sturen. Er is geen ontkomen aan in een kamp aan de pesters. Het kind zit letterlijk samen met zijn pesters opgesloten, 24 uur per dag en dat dan drie dagen lang. Zo'n kamp wordt geen leuke afsluiting van ook geen leuke schooltijd.

Als het kind op school zit, dan heeft het nog periodes dat hij thuis is en aan het pesten kan ontkomen.

Probeer een vervolgopleiding te vinden, waarnaar zo min mogelijk pesters gaan, anders wordt het pesten gewoon voortgezet.

Kijk of er in uw woonplaats cursussen zijn voor het kind om weerbaarder te worden en met pesten om te gaan. Mogelijk dat maatschappelijk werk u aan adressen kan helpen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij is het buitenbeentje van de klas en laat zich op zijn kop zitten. We hebben hem op Defendokay gedaan, maar hij past het nog niet toe.Hij is anders dan andere kinderen sluit zich vaak buiten. Het is niet alleen nu maar het speelt al langer. En gepraat heb ik genoeg op school maar ik schiet er niets mee op.

lelyonnais schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 19:04: Beste Carly 1,

Met wie heeft uw kind onenigheid?...eerst daar zoeken, dan vervolgens naar de school leiding en met desbetreffende leraren spreken.
Weg halen van de kamp is geen reële optie, want juist de kamp is een deel van samenzijn, met elkaar omgaan. En als u weet welke kind uw kind pest, ga eerst met die ouders praten!
2e optie: kijken waarom uw kind zich gepest voelt. Het kan ook aan uw kind leggen, zonder dat u erg in heeft!
Ergens kan iets fout zijn, vanuit uw kant/uw kind/andere kinderen....en ik hoop dat u snel vind wat er aan de hand is!

Mijn dochter is ook altijd gepest....wij hebben haar misschien te veel verwend en bovendien kon zij niet omgaan met andere meisjes!
Zij is omgeschakeld naar een meer jongens georiënteerde school (technisch), en ineens waren de problemen weg!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

carly1 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 19:18: Hij is het buitenbeentje van de klas en laat zich op zijn kop zitten. We hebben hem op Defendokay gedaan, maar hij past het nog niet toe.Hij is anders dan andere kinderen sluit zich vaak buiten. Het is niet alleen nu maar het speelt al langer. En gepraat heb ik genoeg op school maar ik schiet er niets mee op.

Net als u hebben we onze dochter op karate gezet, om haar te leren niet meer de onderdog te zijn. Wij hebben ons kind zien opgroeien tot een meisje die het tegen iedereen kon opnemen! Op haar school met 1700 jongens en slecht 12 meisjes, was het nodig om zich te beweren als meisje/vrouw! ....en geloof mij, het heeft geholpen! Niemand meer durft haar te pesten, en zelfs de vroegere pesters van de lagere school die zij tegen kwam in de stad maken NU NOG, 10 jaren later, een grote boog om haar!

Het heeft lang geduurd tot mijn dochter een 2 kop grotere jong een pak slag heeft verkocht! Maar sindsdien heeft iedereen respect voor haar en haar zelfsvertrouwen is geweldig vooruit gegaan!

U zult geduld moeten hebben...maar eens gaat bij uw kind een licht branden dat hij zich MOET vertedigen!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niet mee op kamp. Zeker niet als ze te weinig oog hebben voor astma-aanvallen.

Neem wel even contact met de leerplichtambtenaar om te voorkomen dat er gedonder over komt.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carly 1,

Aangezien uw jongen een carapatiënt is, heeft u genoeg reden om hem niet naar de kamp te sturen.
Medisch gezien heeft u alle rechten toe en zoals vladja meld.... de advies nemen!

m.v.g. robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer erachter te komen voor een vertrouwens persoon, maar ik kan het niet vinden waar ik moet zijn.

vladja schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 19:41: Gewoon niet mee op kamp. Zeker niet als ze te weinig oog hebben voor astma-aanvallen.

Neem wel even contact met de leerplichtambtenaar om te voorkomen dat er gedonder over komt.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eerder met een leerplichtambtenaar gesproken, maar regels zijn regels wordt er gezegd. Ik denk als ik dat ga doen, dat ik dan slapende honden wakker maak.

lelyonnais schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 19:53: Beste Carly 1,

Aangezien uw jongen een carapatiënt is, heeft u genoeg reden om hem niet naar de kamp te sturen.
Medisch gezien heeft u alle rechten toe en zoals vladja meld.... de advies nemen!

m.v.g. robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overleg met de longarts.
Als die een brief schrijft dat het niet kan, gaat hij niet mee op kamp.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk of je een brief van de huisarts kan krijgen.

Het kind is leerplichtig, dat houdt in dat het op school moet zijn. Dus de dagen van het kamp moet het kind op school zitten. Regel dat er voor het kind wat te doen is, schriftelijke lessen of zo. Dan ontduik je de leerplichtwet niet. Het is alleen niet verantwoord voor de gezondheid van het kind dat hij meegaat op kamp.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij kunnen zoveel zeggen, regels zijn regels, het is jouw kind en jij weet het het beste.
Het is voor zowel zijn geestelijke als lichamelijke gezondheid geen goed idee om hem toch te laten gaan.

Heb je al eens contact opgenomen met maatschappelijk werk.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij niet verstandig om maatschappelijk werk in te schakelen. Daar heb ik rare dingen van gezien. Ze bemoeien zich met alles en nog wat, terwijl dat niet nodig is. Doe je niet wat hun willen, dan loop je het risico dat over uit huis plaatsen gaan denken. Houd die lui maar ver van de voordeur.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 20:35: Het lijkt mij niet verstandig om maatschappelijk werk in te schakelen. Daar heb ik rare dingen van gezien. Ze bemoeien zich met alles en nog wat, terwijl dat niet nodig is. Doe je niet wat hun willen, dan loop je het risico dat over uit huis plaatsen gaan denken. Houd die lui maar ver van de voordeur.

Vladja

Helemaal mee eens!.....hebben wij mee gemaakt bij anderen kinderen/ouders.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft een herkenbaar probleem . het moeilijkste is om uw kind meer zelf vertrouwen te geven. inderdaad een vorm van een zelfverdedigings sport is aan tebevelen. probeer iets waar hij in uitblinkt en stimuleer dat zo veel mogelijk. als hij later op een ander school in het voortgezet onderwijs komt overgroet hij deze elende wel. vooral na de pubertijd. als hij dan ook nog redelijke cijfers haalt dan krijgen zij op het laatst zelfs respect voor uw zoon . het is in deze jaren wel een gevecht. een kinder spigoloog kan daar een helpende hand in zijn voor tips. ik wens u en uw zoon veel sterkte en succes

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carly1
Kunt u niet mee als vrijwillige begeleidster op dit schoolkamp?
En zo ja; op de achtergrond een oogje in 't zeil houden!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hele goede ervaring met maatschappelijk werk, maar dat betrof niet de kinderen, dus daar weet ik niks van.

Ik zou eerlijk en duidelijk tegen de directeur zeggen hoe het zit, en je zoon die 3 dagen op school laten doorbrengen. Is ook niet echt leuk voor hem, maar thuiszitten daar krijg je hoogstwaarschijnlijk geen toestemming voor.

Nog heel even dan is ie van die school af.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem eens contact op met;
W.B. Noteboomschool.nl
1102 AM Amsterdam. Tel 020 569 87 77 fax 020 569 87 76. Email: info@wbnoteboomschool.nl · directie@wbnoteboomschool.nl.

Daar zitten de specialisten!
Namelijk een school voor chronisch zieke kinderen.
Dit ook voor een eventuele volgende schoolkeuze (middelbaar onderwijs)

De Vrije Vogel.

en nee, geen duimen!
Die leeftijd ben ik allang voorbij.
Nogal kinderachtig die duimen, vind u ook niet redactie?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sonjaatje,

Ik heb hele goede ervaring met maatschappelijk werk, maar dat betrof niet de kinderen, dus daar weet ik niks van.

Nogal raar om iemand dat aan te raden als je er geen ervaring mee hebt. Is laatst nog een TV programma over geweest ook, hoe vreemd ze soms in kinderzaken handelen.

Ik zou eerlijk en duidelijk tegen de directeur zeggen hoe het zit, en je zoon die 3 dagen op school laten doorbrengen. Is ook niet echt leuk voor hem, maar thuiszitten daar krijg je hoogstwaarschijnlijk geen toestemming voor.

Nog heel even dan is ie van die school af.

Dat had ik al uitgelegd met de leerplichtwet enz. een half uur daarvoor.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

carly1 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 19:58: Ik probeer erachter te komen voor een vertrouwens persoon, maar ik kan het niet vinden waar ik moet zijn

Is er aan jullie school geen `School Maatschappelijk Werkster` verbonden ?
Bij ons op school wel, en ze kunnen je met hoop dingen helpen zonder dat je ergens aan vast zit of gezeik krijgt met allerlei instanties die je niet wilt kennen............ze weten de weg en kunnen je adviseren en helpen met allerlei dingen.

Bestaat er eventueel geen mogelijkheid dat je zelf meegaat als begeleider met de vakantie ?

Schoolvakanties heeft mijn kind nog niet, dus weet niet hoe dat geregeld wordt, maar bij de schoolreisjes kun je je opgeven als begeleider, ik zijn dan heel duidelijk zijn dat ze mij mee gaan nemen als begeleider als er zulke problemen spelen..............

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 21:53: Sonjaatje,
Ik heb hele goede ervaring met maatschappelijk werk, maar dat betrof niet de kinderen, dus daar weet ik niks van.
Nogal raar om iemand dat aan te raden als je er geen ervaring mee hebt.Vladja

Ik heb er overigens zelf Wel (goede) ervaring mee, ik ben absoluut geen voorstander van Jeugzorg en dat soort ellende
maar School Maatschappelijk Werk is toch wel iets anders, en ik heb er goede ervaringen mee, hoewel ik ook wat achterdocht had toen ik eraan begon om eerlijk te zijn, maar heb gelukkig ook Mega Sociaal Werkster getroffen, dat moet je net ook treffen, maar als het niet klikt kun je ook een ander vragen...
mijn kind heeft dan gelukkig geen sociale/pestproblemen.
Hier op school wordt sowieso wel veel aandacht besteed aan dat soort dingen en er zijn ook soort van `assertiviteits trainingen` voor dat soort dingen.

Helaas beetje (te) laat nu voor al dat soort dingen of andere school.
Maar zou toch kijken of school maatschappelijk werker zich nu met dit probleem kan bezig houden en iets kan regelen/bemiddelen met school hierover.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 07:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Carly;

Ik begrijp jouw twijfels heel goed. Het is mij ook gebeurd met mijn oudste. Ze werd op school al een aantal jaar gepest, waar school ondanks de vele gesprekken, weinig tot niets aan deed.

Ook ik had grote twijfels over het afscheidskamp. Ik heb hierover gesproken met de directeur, aangezien ik mijn kind 4 dagen over liet aan hun (zijn) zorg. De directeur had zelf groep 8 en zijn dochter, die in dezelfde klas zat, was één van de (hoofd)pesters. Mijn dochter is meegaan... (ik zal je de details besparen, het was vreselijk voor haar)

Groep-8-kamp is bedoelt als 'afscheid' van de jaren op deze school. Als deze jaren al niet leuk waren, dan is de kans klein dat dit wel 'leuk' verloopt.
Mijn advies; niet gaan en indien nodig, ziek melden. Dit zal jij wel vervelend vinden omdat zij weten dat het niet waar is, maar daar moet je maling aan hebben. Misschien vinden ze jou toch al een 'zeur-moeder', dus dat verander je toch niet meer en is ook niet relevant.

Zie het afscheidskamp maar als het eerste afscheid van die vervelende klas en maak zelf een uitje met je kind, wat 'wel' gezellig is.

Laura

P.s. extra tip; mocht je al jaren een slechte verhouding hierover hebben op deze school, dan is de kans groot dat zij een (mondelinge) (negatieve) overdracht doen naar de volgende. Maak aan het begin van het schooljaar een afspraak met de mentor van je kind om te bespreken dat je kind gepest is.
Mocht je ook daar tegen een muur botsen als de pesterijen doorgaan (vaak gaan oud-leerlingen van de lagere school mee naar de middelbare), schakel dan de inspectie in. School is nl verplicht jouw kind een veilige omgeving te bieden.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

carly1 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:45: Hij zit al in groep acht, voor die vier maanden naar een andere school is ook niets.
tdehond schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:20: Indien nodig ziek melden.
Ook kijken of kind naar een andere school kan.

Daar ben ik het mee eens, al leef ik met de jongen mee. Dan zou ik hem alleen ziek melden. Een kind wat gepest wordt hoeft van mij geen 24 uur met zijn groepsgenoten door te brengen.

Is er geen pestprotocol op school?

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 08:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 21:27: Neem eens contact op met;
W.B. Noteboomschool.nl
1102 AM Amsterdam. Tel 020 569 87 77 fax 020 569 87 76. Email: info@wbnoteboomschool.nl · directie@wbnoteboomschool.nl.

Daar zitten de specialisten!
Namelijk een school voor chronisch zieke kinderen.
Dit ook voor een eventuele volgende schoolkeuze (middelbaar onderwijs)

De Vrije Vogel.

en nee, geen duimen!
Die leeftijd ben ik allang voorbij.
Nogal kinderachtig die duimen, vind u ook niet redactie?

< g > Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do. Dale Carnegie]

Negeren dus. Het fenomeen wordt als het goed is dit jaar beoordeeld. We lezen wel wanneer daar een beslissing over gevallen is.

Goede tip t.a.v. school trouwens.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Carly,

De leerplichtambtenaar heeft eigenlijk maar 1 taak en dat is erop toezien dat de leerplichtwet wordt nageleefd. Mocht je weer met hen te maken krijgen, dan zou ik hen wijzen op de veilige omgeving die de school moet verschaffen, zodat jullie de plicht na kunnen komen.

@ tdehond;
Alle studies en pestprotocols ten spijt, als de leerkracht/school niet adequaat inspringt op het pesten binnen hun muren, heeft het geen nut.
(By the way, de rode duim komt niet van mij)

Laura

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

only-me schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 10:54: Carly,

De leerplichtambtenaar heeft eigenlijk maar 1 taak en dat is erop toezien dat de leerplichtwet wordt nageleefd. Mocht je weer met hen te maken krijgen, dan zou ik hen wijzen op de veilige omgeving die de school moet verschaffen, zodat jullie de plicht na kunnen komen.

@ tdehond;
Alle studies en pestprotocols ten spijt, als de leerkracht/school niet adequaat inspringt op het pesten binnen hun muren, heeft het geen nut.
(By the way, de rode duim komt niet van mij)

Laura

Ik moet u zeggen dat ik bijna naar de school van mijn geadopteerde kleinkind was gestapt omdat zij onnodig gepest werd door iemand in het groepje waar ze bij aan tafel moest zitten.

Gelukkig was het niet nodig om voor haar in de bres te springen.

U heeft het rode duim geven niet nodig, omdat u aangeeft waarom u mijn mening niet deelt. U durft het aan om op een normale manier te communiceren. Prima!

En natuurlijk heeft u gelijk dat een pest protocol niet werkt als een leerkracht een probleem niet aanpakt!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogal raar om iemand dat aan te raden als je er geen ervaring mee hebt

Gaarne even aangeven waar ik dat aanraad.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 20:24: Zij kunnen zoveel zeggen, regels zijn regels, het is jouw kind en jij weet het het beste.
Het is voor zowel zijn geestelijke als lichamelijke gezondheid geen goed idee om hem toch te laten gaan.

Heb je al eens contact opgenomen met maatschappelijk werk.

Als het antwoord NEE is, zeg je dan dat zou ik ook niet doen?

Waarom dan de vraag als je er niets in ziet/niet aanraadt.

Of zeg je dan dat zou ik maar eens doen? Aanraden dus.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is al door mij gevraagd, maar er mogen geen ouders mee en geen mobiele telefoons

isidor schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 21:08: @carly1
Kunt u niet mee als vrijwillige begeleidster op dit schoolkamp?
En zo ja; op de achtergrond een oogje in 't zeil houden!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja is er wel maar dat werkt niet om dat ik voor mijn kind op kom en zzij moeten toch gelijk hebben.

tdehond schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 07:59:
carly1 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:45: Hij zit al in groep acht, voor die vier maanden naar een andere school is ook niets.
tdehond schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:20: Indien nodig ziek melden.
Ook kijken of kind naar een andere school kan.

Daar ben ik het mee eens, al leef ik met de jongen mee. Dan zou ik hem alleen ziek melden. Een kind wat gepest wordt hoeft van mij geen 24 uur met zijn groepsgenoten door te brengen.

Is er geen pestprotocol op school?
isidor schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 21:08: @carly1
Kunt u niet mee als vrijwillige begeleidster op dit schoolkamp?
En zo ja; op de achtergrond een oogje in 't zeil houden!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een lang topic kort te maken, je kunt 3 dingen doen:

A. mee laten gaan
B. niet mee laten gaan en dit melden bij de directeur
C. niet mee laten gaan en hem ziek melden

Veel sterkte en wijsheid toegewenst.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij is nog nooit ongeoorloofd van school gebleven in al die jaren. Ik denk er over om een leerplichtambtenaar van een andere regio te gaan spreken en van een andere school dus onafhankelijk kijken wat die zegt. De regels zijn die overal het zelfde of is dat per regio verschillend/

only-me schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 10:54: Carly,

De leerplichtambtenaar heeft eigenlijk maar 1 taak en dat is erop toezien dat de leerplichtwet wordt nageleefd. Mocht je weer met hen te maken krijgen, dan zou ik hen wijzen op de veilige omgeving die de school moet verschaffen, zodat jullie de plicht na kunnen komen.

@ tdehond;
Alle studies en pestprotocols ten spijt, als de leerkracht/school niet adequaat inspringt op het pesten binnen hun muren, heeft het geen nut.
(By the way, de rode duim komt niet van mij)

Laura

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

carly1 vrijdag 26 mrt 2010, 19:13

Het is een carapatientje. En drie jaar terug is hij met een schoolreisje bijna overleden. Geen enkel van de leraren had in de gaten dat hij een aanval kreeg en herkende dit niet. En hebben niets gedaan. Thuis gelijk naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze hem nog net kunnen redden. Hij was al helemaal blauw. Dit speelt bij mij mee.

@ Carly1

Op grond hiervan en het feit dat u aangeeft dat u niet mee mag en hij mag geen mobieltje mee nemen, adviseer ik hem ziek te melden op de dag dat de klas vertrekt naar Verwegniestan.

Uw kind is uw kostbaarste bezit.
Een kind wat gepest wordt, heeft het daar niet leuk.
Stress kan een aanval provoceren. Hij kan u niet waarschuwen.
U zit in de zorgen en angst om hem.

Het belangrijkste argument blijft dat zij niet onderkennen wanneer hij met spoed naar de dokter moet. Een Cara aanval kan dodelijk aflopen. Er valt dan niets meer terug te draaien.

Thuis houden die jongen!

En sterkte voor hem t.a.v. de laatste maanden daar.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Moet mijn kind mee op schoolreis of schoolkamp?
Nee, dat hoeft niet. De school kan een schoolreis verplicht stellen, maar moet hierbij wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Als eerste moet de school duidelijk aan de ouders hebben gecommuniceerd dat leerlingen verplicht zijn om aan de schoolreis deel te nemen. De schoolreis wordt dan onderdeel van het lesprogramma. En voor het lesprogramma hoeft u niet betalen. Deelname is dan niet afhankelijk van een financiële bijdrage van de ouders. (Zie voor meer informatie ook ‘Moet ik de ouderbijdrage betalen?’) Met andere woorden: als u voor het schoolreisje moet betalen zodat uw kind mee kan, dan kan het schoolreisje niet verplicht zijn. De school moet kinderen die niet meegaan een alternatief programma aanbieden.

Schoolactiviteiten die ’s avonds of ’s nachts plaatsvinden, kunnen nooit verplicht zijn, ook als hier geen vergoeding voor wordt gevraagd.-------

Leerplicht Net

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

En al zou het wel verplicht zijn, wat willen ze doen dan, het kind ontvoeren.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacy bedankt, dit kan ik nu raadplegen hier heb ik wat aan. Bedankt.quote=stacey schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 16:57]---Moet mijn kind mee op schoolreis of schoolkamp?
Nee, dat hoeft niet. De school kan een schoolreis verplicht stellen, maar moet hierbij wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Als eerste moet de school duidelijk aan de ouders hebben gecommuniceerd dat leerlingen verplicht zijn om aan de schoolreis deel te nemen. De schoolreis wordt dan onderdeel van het lesprogramma. En voor het lesprogramma hoeft u niet betalen. Deelname is dan niet afhankelijk van een financiële bijdrage van de ouders. (Zie voor meer informatie ook ‘Moet ik de ouderbijdrage betalen?’) Met andere woorden: als u voor het schoolreisje moet betalen zodat uw kind mee kan, dan kan het schoolreisje niet verplicht zijn. De school moet kinderen die niet meegaan een alternatief programma aanbieden.

Schoolactiviteiten die ’s avonds of ’s nachts plaatsvinden, kunnen nooit verplicht zijn, ook als hier geen vergoeding voor wordt gevraagd.-------

Leerplicht Net

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze kinderen gaan NOOIT mee op schoolreis/schoolkamp. Voornamelijk omdat we vinden dat de veiligheid niet gegarandeerd is (onprofessionele leid(st)ers die voor de gelegenheid meegaan en veel te grote groepen kinderen onder hun hoede hebben). Als je kind gepest wordt is in mijn ogen zijn/haar (sociale) veiligheid ook in het geding. Natuurlijk vinden ze dat op school niets. Maar de ouders bepalen. Je kind is niet verplicht om mee te gaan, maar wél verplicht om naar school te gaan. Onze kinderen gaan die dagen in een andere klas hun eigen werk doen. Ziek melden is absoluut een slecht advies, want je ontduikt op die manier de leerplicht. Dit wekt bovendien nooit de sympathie van de schoolleiding. Een kordaat optreden, voet bij stuk houden en zelf met een alternatief aankomen werkt het beste. Sterkte ermee!!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ cleansister
Als ziek melden kan voorkomen dat dit kind mee moet naar schoolkamp, dan is dit m.i. in dit geval geoorloofd om kind tegen pesten en allergenen in de lucht te beschermen.
( denk aan gezellige kussengevechten op de slaapzaal).

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn uw kinderen van buitenlandse afkomst, dan mag het wel maar dat is hij niet. Inmiddels heb ik al met een leerplichtambtenaar gesproken. Maar het was een vervanger en ging zelf ook op vakantie uiteraard zonder kinderen. Alleen nu moet ik twee weken wachten op antwoord.

cleansister schreef op dinsdag 6 apr 2010, 10:36: Onze kinderen gaan NOOIT mee op schoolreis/schoolkamp. Voornamelijk omdat we vinden dat de veiligheid niet gegarandeerd is (onprofessionele leid(st)ers die voor de gelegenheid meegaan en veel te grote groepen kinderen onder hun hoede hebben). Als je kind gepest wordt is in mijn ogen zijn/haar (sociale) veiligheid ook in het geding. Natuurlijk vinden ze dat op school niets. Maar de ouders bepalen. Je kind is niet verplicht om mee te gaan, maar wél verplicht om naar school te gaan. Onze kinderen gaan die dagen in een andere klas hun eigen werk doen. Ziek melden is absoluut een slecht advies, want je ontduikt op die manier de leerplicht. Dit wekt bovendien nooit de sympathie van de schoolleiding. Een kordaat optreden, voet bij stuk houden en zelf met een alternatief aankomen werkt het beste. Sterkte ermee!!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels ben ik bij de longarts geweest. En heb nu volledig de arts achter mij staan. Hij zegt laat ze maar bellen. Dit ga ik dus ook doorgeven. Is tenminste al een zorg minder.

tdehond schreef op dinsdag 6 apr 2010, 10:43: @ cleansister
Als ziek melden kan voorkomen dat dit kind mee moet naar schoolkamp, dan is dit m.i. in dit geval geoorloofd om kind tegen pesten en allergenen in de lucht te beschermen.
( denk aan gezellige kussengevechten op de slaapzaal).

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit wist ik al

sonjaatje schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 16:39: Om een lang topic kort te maken, je kunt 3 dingen doen:

A. mee laten gaan
B. niet mee laten gaan en dit melden bij de directeur
C. niet mee laten gaan en hem ziek melden

Veel sterkte en wijsheid toegewenst.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Carly1
We zijn weer een weekje verder.
Heeft u al een besluit genomen wat u nu gaat doen?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste TS,

Ik ben zelf werkzaam in het onderwijs en dit is nu echt een geval voor de medezeggeschapsraad. Indien zij namelijk de veiligheid van jouw kind niet kunnen garanderen, hoe zit het met de veiligheid van andere kinderen? Daarnaast heeft jouw kind een gezondheidsprobleem waar ook niet adequaat op wordt gereageerd. Zeer trieste handelswijze van de school! Kom je met de MR niet verder, zit er boven de school ook een bestuur, deze zou ik ook aanschrijven over de basisveiligheid die op deze school niet gegarandeerd kan worden en welke maatregelen jij al genomen hebt. Er bestaat absoluut binnen het bestuur een klachtenregeling. Helaas blijven dit soort praktijken veel door scholen heen spoken, erg slecht!

Sterkte,

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat hem in ieder geval niet meer mee gaan. Dat staat vast.

tdehond schreef op woensdag 7 apr 2010, 09:28: @ Carly1
We zijn weer een weekje verder.
Heeft u al een besluit genomen wat u nu gaat doen?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb met het bestuur gesproken vandaag, maar moest weer terug naar de eigen directeur. Ik kwam vandaag toevallig langs school op, staat mijn zoontje op het speelplein over stuur te huilen in een hoek. Ik stop met mijn fiets en probeer hem rustig te krijgen En vraag wat er is gebeurd. Ik heb hem rustig kunnen krijgen hij was al over het hek geklommen om naar huis te gaan, maar hij was zijn fietssleutel vergeten en moest terug. Dit was voordat ik hem zag. De juf zei was maar doorgereden tegen mij. Maar ik laat mijn kind niet daar staan huilen en dan door rijden dat doet toch geen enkele moeder lijkt mij. Vandaag was hij weer zo geschopt en geslagen, niet meer normaal. Het is zo erg dat ik de kinderarts in het ziekenhuis daarvoor heb gebeld, en dat doe je niet zomaar. Hij wil dus van school af. Om 12.15 ben ik bewust naar school gegaan om hem op te halen hij was als laatste de school uit. De kinderen die het gedaan hadden waren allang weg. De directeur zag mij staan. Maar heeft geen moeite genomen om met mij te praten. Er wordt totaal niets gedaan. En om naar die ouders toe te stappen krijg je nog meer problemen mee.quote=pino123 schreef op woensdag 7 apr 2010, 10:05]Beste TS,

Ik ben zelf werkzaam in het onderwijs en dit is nu echt een geval voor de medezeggeschapsraad. Indien zij namelijk de veiligheid van jouw kind niet kunnen garanderen, hoe zit het met de veiligheid van andere kinderen? Daarnaast heeft jouw kind een gezondheidsprobleem waar ook niet adequaat op wordt gereageerd. Zeer trieste handelswijze van de school! Kom je met de MR niet verder, zit er boven de school ook een bestuur, deze zou ik ook aanschrijven over de basisveiligheid die op deze school niet gegarandeerd kan worden en welke maatregelen jij al genomen hebt. Er bestaat absoluut binnen het bestuur een klachtenregeling. Helaas blijven dit soort praktijken veel door scholen heen spoken, erg slecht!

Sterkte,

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet wie hier de rode duim heeft gegeven

pino123 schreef op woensdag 7 apr 2010, 10:05: Beste TS,

Ik ben zelf werkzaam in het onderwijs en dit is nu echt een geval voor de medezeggeschapsraad. Indien zij namelijk de veiligheid van jouw kind niet kunnen garanderen, hoe zit het met de veiligheid van andere kinderen? Daarnaast heeft jouw kind een gezondheidsprobleem waar ook niet adequaat op wordt gereageerd. Zeer trieste handelswijze van de school! Kom je met de MR niet verder, zit er boven de school ook een bestuur, deze zou ik ook aanschrijven over de basisveiligheid die op deze school niet gegarandeerd kan worden en welke maatregelen jij al genomen hebt. Er bestaat absoluut binnen het bestuur een klachtenregeling. Helaas blijven dit soort praktijken veel door scholen heen spoken, erg slecht!

Sterkte,

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak je niet druk over de rode duimen.

Goed dat je hem niet mee laat gaan.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is een rot ervaring.ik mag het niet zeggen maar als u een van die pestkoppen eens aanhield en hem even stevig vast houd met uw handen. enigzins flink stevig knijpen zonder blauwe plekken en dan even zeggen dat u weet waar hij woont.. een week later weer biij een ander enz .geheid dat u reacties krijgt en dan kan er wel gepraat worden. een kennis van ons is zo wel een maand of 3 bezig geweest maar zijn dochtertje heeft geen last meer.maar wees voor zichtig.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 07:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg schreef op woensdag 7 apr 2010, 22:03: het is een rot ervaring.ik mag het niet zeggen maar als u een van die pestkoppen eens aanhield en hem even stevig vast houd met uw handen. enigzins flink stevig knijpen zonder blauwe plekken en dan even zeggen dat u weet waar hij woont.. een week later weer biij een ander enz .geheid dat u reacties krijgt en dan kan er wel gepraat worden. een kennis van ons is zo wel een maand of 3 bezig geweest maar zijn dochtertje heeft geen last meer.maar wees voor zichtig.

Je mag geen kinderen mishandelen. Zelfs niet als ze je kind treiteren.
Ik vind het wel intriest dat de schoolleiding niet optreedt.
Gelukkig dat Carly1 de knoop heeft doorgehakt en haar zoon niet mee laat gaan!

En natuurlijk stop je als je ziet dat je kind zo verdrietig is.
Heeft u al overwogen om aangifte te gaan doen bij de politie als u sporen van mishandeling van uw kind ziet?

Uw zoon geeft zelf aan dat hij naar een andere school wil. Kijk of dit nog te realiseren valt. Ook al is het voor een paar maanden.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is dus nu zo erg. Hij is ziek en gaat vandaag niet naar school. Nu moet hij behandeld worden psychisch dit kan toch gewoon niet.. Niets helpt ze houden allemaal de handen boven elkaars hoofd. Ik kom er niet achter het nummer van de schoolinspectie. Als het van hoger hand niet kan.

tdehond schreef op donderdag 8 apr 2010, 07:19:
grindweg schreef op woensdag 7 apr 2010, 22:03: het is een rot ervaring.ik mag het niet zeggen maar als u een van die pestkoppen eens aanhield en hem even stevig vast houd met uw handen. enigzins flink stevig knijpen zonder blauwe plekken en dan even zeggen dat u weet waar hij woont.. een week later weer biij een ander enz .geheid dat u reacties krijgt en dan kan er wel gepraat worden. een kennis van ons is zo wel een maand of 3 bezig geweest maar zijn dochtertje heeft geen last meer.maar wees voor zichtig.

Je mag geen kinderen mishandelen. Zelfs niet als ze je kind treiteren.
Ik vind het wel intriest dat de schoolleiding niet optreedt.
Gelukkig dat Carly1 de knoop heeft doorgehakt en haar zoon niet mee laat gaan!

En natuurlijk stop je als je ziet dat je kind zo verdrietig is.
Heeft u al overwogen om aangifte te gaan doen bij de politie als u sporen van mishandeling van uw kind ziet?

Uw zoon geeft zelf aan dat hij naar een andere school wil. Kijk of dit nog te realiseren valt. Ook al is het voor een paar maanden.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch eens aan de bel trekken bij maatschappelijk werk.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ carly1
Ik heb een vraag over een ongewenste situatie op school, bij wie kan ik terecht?

Ouders, leerlingen, docenten, directies en besturen kunnen de vertrouwensinspecteur benaderen wanneer zich in of rond de school problemen voordoen op het gebied van seksuele intimidatie en seksueel misbruik, lichamelijk geweld, grove pesterijen, extremisme en radicalisering. Lees meer over (het bereiken van) de vertrouwensinspecteur.

De vertrouwensinspecteur is tijdens kantooruren bereikbaar op 0900-1113111 (lokaal tarief).

Bron: klik op Hier

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carly,

ik zou mijn kind onmiddelijk van school halen, leerplichtambtenaar inlichten dat je dat gedaan hebt en zelfs al is het voor korte termijn een andere school zoeken. Laat je niet verleiden tot "zinloze"gesprekken.
(Spreek uit eigen ervaring, de bekende druppel, is een van de beste beslissingen in mijn leven geweest)

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeder56 schreef op donderdag 8 apr 2010, 12:17: Beste Carly,

ik zou mijn kind onmiddelijk van school halen, leerplichtambtenaar inlichten dat je dat gedaan hebt en zelfs al is het voor korte termijn een andere school zoeken. Laat je niet verleiden tot "zinloze"gesprekken.
(Spreek uit eigen ervaring, de bekende druppel, is een van de beste beslissingen in mijn leven geweest)

Ben het weer met u eens. Gezien de stap die moeder Carly1 vandaag zet, ben ik ervan overtuigd dat de maat vol is voor zowel haar zoon als moeder.

Bravo, Carly1

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd op de lagere school ook gepest, of in ieder geval deden ze raar tegen me, ik heb het kamp als afsluiting van mijn basisschool als heel fijn ervaren, net of mijn klasgenoten anders waren, het was voor mij een fine tijd, en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik wel 2 vriendinnetjes had...

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

frelco schreef op vrijdag 16 apr 2010, 14:41: Ik werd op de lagere school ook gepest, of in ieder geval deden ze raar tegen me, ik heb het kamp als afsluiting van mijn basisschool als heel fijn ervaren, net of mijn klasgenoten anders waren, het was voor mij een fine tijd, en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik wel 2 vriendinnetjes had...

Bij dit kind is het geen pesten meer. Hij wordt mishandeld ( geslagen en geschopt)
Hij is CARA patiënt.
Kussengevechten lijken mij geen succes t.a.v. zijn kwetsbare luchtwegen.
Hij zou 24 uur per dag aan zijn kwelgeesten overgeleverd zijn.
Hij heeft een docent die zijn moeder aanraadt door te rijden als zij ziet dat de jongen huilt.

Voldoende reden lijkt mij om deze jongen dit festijn te onthouden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

thanks voor de rode duim. Ik had het verwacht. < g > VDGZ

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

only-me schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 07:49: @ Carly;
De schoolinspectie heb ik inderdad ingeschakeld.
Ik begrijp jouw twijfels heel goed. Het is mij ook gebeurd met mijn oudste. Ze werd op school al een aantal jaar gepest, waar school ondanks de vele gesprekken, weinig tot niets aan deed.

Ook ik had grote twijfels over het afscheidskamp. Ik heb hierover gesproken met de directeur, aangezien ik mijn kind 4 dagen over liet aan hun (zijn) zorg. De directeur had zelf groep 8 en zijn dochter, die in dezelfde klas zat, was één van de (hoofd)pesters. Mijn dochter is meegaan... (ik zal je de details besparen, het was vreselijk voor haar)

Groep-8-kamp is bedoelt als 'afscheid' van de jaren op deze school. Als deze jaren al niet leuk waren, dan is de kans klein dat dit wel 'leuk' verloopt.
Mijn advies; niet gaan en indien nodig, ziek melden. Dit zal jij wel vervelend vinden omdat zij weten dat het niet waar is, maar daar moet je maling aan hebben. Misschien vinden ze jou toch al een 'zeur-moeder', dus dat verander je toch niet meer en is ook niet relevant.

Zie het afscheidskamp maar als het eerste afscheid van die vervelende klas en maak zelf een uitje met je kind, wat 'wel' gezellig is.

Laura

P.s. extra tip; mocht je al jaren een slechte verhouding hierover hebben op deze school, dan is de kans groot dat zij een (mondelinge) (negatieve) overdracht doen naar de volgende. Maak aan het begin van het schooljaar een afspraak met de mentor van je kind om te bespreken dat je kind gepest is.
Mocht je ook daar tegen een muur botsen als de pesterijen doorgaan (vaak gaan oud-leerlingen van de lagere school mee naar de middelbare), schakel dan de inspectie in. School is nl verplicht jouw kind een veilige omgeving te bieden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon thuis houden
en zeggen dat die ziek is
beweer maar eens dat het niet zo is

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 01:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

houd in godsnaam je kind thuis carly1, carapatientje zijn is al erg genoeg voor je kind en ook nog eens gepest worden daarom is nog erger. Zeker als de schoolleiding niet weet wat ze moeten doen! Het is dus niet verantwoord om je kind te laten gaan!

Ik weet wat het is om jaren lang gepest te worden omdat ik "anders" was, Ik ben er nu ook pas achter dat ik een zware vorm van autisme heb (Asperger Syndroom). Maar ja, kinderen zijn nou eenmaal hard in die dingen, ze moeten leren wat het is. Dus als ik een tip mag geven, zorg ervoor dat een specialist een uurtje in de klas komt uitleggen wat het nou precies is en hoe er mee om te gaan. Kan natuurlijk ook in een ziekenhuis, maar ik denk niet dat de patienten dat op prijs zullen stellen als je snapt wat ik bedoel.

Misschien is het onder tussen een goede oplossing om samen met je kind(eren) er een leuk weekend van te maken, dagje dierentuin bijvoorbeeld. Combineer het met bijvoorlbeeld Mc Donalds ofzo (als dit mag van de arts natuurlijk). Kan zomaar een erg leuke tijd worden voor je kind dat erg op prijs gesteld zal worden.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze school is ernstig tekort geschoten in zijn zorgplicht.
Een school die pesterijen zo uit de hand laat lopen dat een kind mishandeld wordt door medeleerlingen, verdient het niet dat een ouder zijn kind mee geeft naar een schoolkamp.
Het basisvertrouwen in de school is dan n.l weg.

Ik ben blij, dat Carly1 haar maatregelen heeft genomen om haar kind tegen de falende schoolleiding te beschermen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit had ik al voorgesteld in groep 6 om iemand van het astma fonds te laten komen en uitleggen. Dit vonden ze niet nodig. Jammer voor ons anders was er misschien meer begrip geweest.

sig442 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 01:07: houd in godsnaam je kind thuis carly1, carapatientje zijn is al erg genoeg voor je kind en ook nog eens gepest worden daarom is nog erger. Zeker als de schoolleiding niet weet wat ze moeten doen! Het is dus niet verantwoord om je kind te laten gaan!

Ik weet wat het is om jaren lang gepest te worden omdat ik "anders" was, Ik ben er nu ook pas achter dat ik een zware vorm van autisme heb (Asperger Syndroom). Maar ja, kinderen zijn nou eenmaal hard in die dingen, ze moeten leren wat het is. Dus als ik een tip mag geven, zorg ervoor dat een specialist een uurtje in de klas komt uitleggen wat het nou precies is en hoe er mee om te gaan. Kan natuurlijk ook in een ziekenhuis, maar ik denk niet dat de patienten dat op prijs zullen stellen als je snapt wat ik bedoel.

Misschien is het onder tussen een goede oplossing om samen met je kind(eren) er een leuk weekend van te maken, dagje dierentuin bijvoorbeeld. Combineer het met bijvoorlbeeld Mc Donalds ofzo (als dit mag van de arts natuurlijk). Kan zomaar een erg leuke tijd worden voor je kind dat erg op prijs gesteld zal worden.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter, die ook astma heeft, heeft op school haar spreekbeurt over dit onderwerp gehouden. Daarbij heeft ze de kinderen via een rietje in een flesje (met dichte neus) adem laten halen, om hen zodoende kennis te laten maken met 'benauwd' zijn en weinig lucht binnen krijgen. Op deze manier begrijpen kinderen beter hoe het in elkaar zit en aangezien de leerkracht er bij aanwezig is, krijgt deze het gratis mee :-)
Het heeft het pesten helaas niet gestopt, maar dat is een ander verhaal.

Succes, Laura

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Er zijn al allerlei tips en raadgevingen gegeven.
Wat je hier wel in het oog moet houden is het volgende:
Het probleem ligt niet bij jouw kind.
Het is het probleem van de school!
Onvoorstelbaar dat daar zo lichtzinnig met het pesten
en de astma omgegaan wordt.
Als je er een slecht gevoel over hebt,
vertrouw dan op dat gevoel en hou hem thuis.

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hou hem zo wie zo nu thuis met alle gevolgen van dien.

eefie schreef op maandag 3 mei 2010, 14:08: Hoi,

Er zijn al allerlei tips en raadgevingen gegeven.
Wat je hier wel in het oog moet houden is het volgende:
Het probleem ligt niet bij jouw kind.
Het is het probleem van de school!
Onvoorstelbaar dat daar zo lichtzinnig met het pesten
en de astma omgegaan wordt.
Als je er een slecht gevoel over hebt,
vertrouw dan op dat gevoel en hou hem thuis.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet toegeven, ik heb niet 5pagina's gelezen,
maar als uw zoon absoluut niet wil, zou ik hem niet dwingen.

De school kan uw zoon niet verplichten mee te gaan op kamp,
zelfs al zou er geen aanleidingen voor zijn.
De school is dan ook verplicht een alternatief op school te verzinnen geduurende die 3 dagen dat de andere op schoolkamp zijn.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Argumenten genoeg om gewoonweg wegens ziekte niet te laten gaan. U bent van Uw cara-zorg af en het kind dat zo 1-2-3 geen weerbaarheidscursus kan volgen is ook bevrijdt. School kan een kwelling zijn maar ook heel leuk. Kinderen zijn wreed onder elkaar. Elk kind wordt wel eens gepest, dat zijn proeven van stoerheid. Het is van hier echter niet te beoordelen in hoeverre Uw kind meer gepest wordt dan andere kinderen. Het is Uw taak om hem met dit pesten om te leren gaan. Daar ben je ouder voor. Maar, als het pesten buitenproportioneel erg is zou de leraar daar in de klas aandacht aan moeten besteden. Waar is het goed voor, enz. enz. Dat schooluitje dat nu monsterlijk naar hem lonkt is uiteraard een vervelend vooruitzicht. Kan mij voorstellen dat hij niet wil gaan en dat U een herhaling van de cara-aanval vreest. (Wat helemaal niet zo hoeft te zijn). Men kan U niet raden hooguit kunt U de leraar vragen een oogje in het zeil te houden en het kind te beschermen waar nodig om een en ander later met U/hem, te bespreken.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

hooguit kunt U de leraar vragen een oogje in het zeil te houden en het kind te beschermen waar nodig om een en ander later met U/hem, te bespreken.

Zie o.a. bijdragen Carli 1
carly1 vrijdag 26 mrt 2010, 19:13 op bldz 1;

carly1 woensdag 7 apr 2010, 13:53 bldz 4

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moest eens weten wat de leraar bij hem heeft gedaan. Ook deze twee gaan mee met kamp het vertrouwen is weg bij deze twee leerkrachten.

tdehond schreef op zaterdag 15 mei 2010, 18:25: hooguit kunt U de leraar vragen een oogje in het zeil te houden en het kind te beschermen waar nodig om een en ander later met U/hem, te bespreken.

Zie o.a. bijdragen Carli 1
carly1 vrijdag 26 mrt 2010, 19:13 op bldz 1;

carly1 woensdag 7 apr 2010, 13:53 bldz 4

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 02:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat ik het zo ervaar maar vind je vraag /probleem erg overdreven.
Als ouder ben je gewoon in staat je kind thuis te houden bij buitenschoolse activiteiten. Als je bij de school geen begrip vind of elders beslis je gewoon als ouder. Als het echt zo dramatisch is als je schetst geef me het adres van deze school.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 07:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nbw
Jammer dat u geen begrip heeft voor probleem Carli's zoon.
Van belang is echter dat Carli een besluit heeft genomen.
De school kan haar zoon op school laten werken of beter huiswerk geven tijdens het kamp.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Carly,
zonder de gehele discussie door te lezen probeer ik een bijdrage te leveren.
* Iedere school heeft een vertrouwenspersoon, even navragen.
* Iedere school (moet) heeft een pestprotocol, vraag dat eens op.
* Iedere school heeft een ouderraad en de vergaderingen zijn openbaar voor ouders.
* Iedere school heeft een MR met vertegenwoordigers van school maar ook van ouders.

Succes,

een afscheidskamp is onvergetelijk voor een kind.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon gaat nu een cursus vertrouwen volgen. De pesters gaan gelukkig naar een andere school.En we hopen dat dat het beter gaat.

vladja schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 19:14:
sonjaatje schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 18:57: Als jij als ouder ermee akkoord gaat dat je kind niet meegaat, dan ga je naar de directeur en deel je dat mede.
Je zult wel een goede reden hebben om hem thuis te houden.
Niemand kan jullie dwingen.

Dat kamp is ontzettend leuk, het is een afsluiting van een periode, maar het moet natuurlijk geen kwelling zijn.

Jammer hoor als hij niet mee kan.

De moeder heeft een hele goede reden. Het kind wordt gepest. Dan moet je dat kind nooit naar zo'n kamp sturen. Er is geen ontkomen aan in een kamp aan de pesters. Het kind zit letterlijk samen met zijn pesters opgesloten, 24 uur per dag en dat dan drie dagen lang. Zo'n kamp wordt geen leuke afsluiting van ook geen leuke schooltijd.

Als het kind op school zit, dan heeft het nog periodes dat hij thuis is en aan het pesten kan ontkomen.

Probeer een vervolgopleiding te vinden, waarnaar zo min mogelijk pesters gaan, anders wordt het pesten gewoon voortgezet.

Kijk of er in uw woonplaats cursussen zijn voor het kind om weerbaarder te worden en met pesten om te gaan. Mogelijk dat maatschappelijk werk u aan adressen kan helpen.

Vladja

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk inderdaad dat een assertiviteitscursus bij kinderen met pestervaringen zeer goed kunnen zijn.

Kan me zo voorstellen dat het behoorlijk opluchtend is te mogen horen dat de pesters de andere richting op gaan.
Hopelijk is het een nieuwe en betere start voor uw kind.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik ga er wel van uit. Want zo als het nu gaat kan echt niet. Hij zit in groep 8 met de musical bezig alle kinderen kregen een cd met muziek en
hij en nog een jongen niet.

tvdeem schreef op dinsdag 18 mei 2010, 23:29: Ik denk inderdaad dat een assertiviteitscursus bij kinderen met pestervaringen zeer goed kunnen zijn.

Kan me zo voorstellen dat het behoorlijk opluchtend is te mogen horen dat de pesters de andere richting op gaan.
Hopelijk is het een nieuwe en betere start voor uw kind.

ve
door verwijderd - May 18, 2010 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je het mij vraagt pest de school dan net zo hard mee, echt in en in triest zoiets!