fr
door frederike_1 Oct 8, 2011 om 13:17
Voeding & gezondheid

Sensodyne

Op advies van mijn tandarts gebruik ik al jaren, met groot genoegen Sensodyne, voor gevoelige tanden. Helaas, hebben ze onlangs de samenstelling gewijzigd en het bevalt me nu echt niet meer. Het is dun als water en mijn favorite smaak, Fresh Mint (groene versie) smaakt naar drop. Omdat het zo dun is, kun je er niet goed mee poetsen en gebruik je eigenlijk meer dan voorheeen. Kortom, ik ben er niet meer tevreden over.
Ik heb dit op de website van Sensodyne aangegeven, maar geen reactie.
Zijn er meer mensen met deze klachten?

19044 16 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 8, 2011 om 13:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ben het helemaal met u eens.
En dan de "nieuwe" prijs, bijna 50% duurder geworden.

Maar hier kunt u nog fijn het oud recept bestellen.
En, niet onbelangrijk, ook voor de oude prijs.

Vr.gr. poltol

ca
door carol3 - Oct 8, 2011 om 17:38
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Frederike,

Wij hebben precies dezelfde ervaring.
Veel dunner, dus meer gebruiken, dus veel duurder.

robtien
door robtien - Oct 9, 2011 om 15:47
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=poltol schreef op zaterdag 8 okt 2011, 13:36]Hallo,

Ben het helemaal met u eens.
En dan de "nieuwe" prijs, bijna 50% duurder geworden.

Maar hier kunt u nog fijn het oud recept bestellen.
En, niet onbelangrijk, ook voor de oude prijs.

Vr.gr. poltol

dank je voor de link ga ik daar metteen even een aantal in slaan.

fr
door frederike_1 - Oct 11, 2011 om 14:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook nog een adresje, hopelijk hebben ze daar nog voldoende tubes.

fr
door frederike_1 - Oct 11, 2011 om 14:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=robtien schreef op zondag 9 okt 2011, 15:47][quote=poltol schreef op zaterdag 8 okt 2011, 13:36]Hallo,

Ben het helemaal met u eens.
En dan de "nieuwe" prijs, bijna 50% duurder geworden.

Maar hier kunt u nog fijn het oud recept bestellen.
En, niet onbelangrijk, ook voor de oude prijs.

Vr.gr. poltol

dank je voor de link ga ik daar metteen even een aantal in slaan.

Ja, op mijn adresje zijn ze ook goedkoper.

mostertpot
door mostertpot - Oct 12, 2011 om 12:39
162 Antwoorden / 13 Vragen

Jaren lang heb ik het dure Sensodine gebruikt; tot ik tijdens een vakantie, uit luiheid, een tube tandpasta kocht van de Lidl. Wat bleek? Het werkte net zo goed en was heel wat goedkoper.

ys
door ysteege - Oct 12, 2011 om 17:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik vind Sensodine niet meer goed en het helpt helemaal niet meer tegen gevoelige tanden en tandhalsen.

miekmol
door miekmol - Oct 12, 2011 om 18:48
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Frederike,

Ik gebruik al minstens 15 jaar Sensodyne Original (rood) omdat hier geen fluoride inzit.
De Fluoride is vaak de veroorzaker van pijnlijke tandhalzen.
Ik betaal bij mijn drogist hier 4,89 voor.

Ik weet niet of je ver van Duitsland woont maar daar zijn diverse drogisten zo groot als het Kruidvat en zitten in diverse plaatsen.
Het is daar enorm veel goedkoper maar dit geldt ook voor heel veel andere dingen.
Ik koop mijn Sensodyne nu voortaan daar voor 2,15.
Het is de DM drogist
http://www.dm-drogeriemarkt.de/cms/servlet/segment/de_homepage/
en Drogisterij Mueller:
https://www.mueller.de/startseite.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

groetjes Miek

masters.comment
door masters.comment - Oct 12, 2011 om 22:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=frederike schreef op zaterdag 8 okt 2011, 13:17]Op advies van mijn tandarts gebruik ik al jaren, met groot genoegen Sensodyne, voor gevoelige tanden. Helaas, hebben ze onlangs de samenstelling gewijzigd en het bevalt me nu echt niet meer. Het is dun als water en mijn favorite smaak, Fresh Mint (groene versie) smaakt naar drop. Omdat het zo dun is, kun je er niet goed mee poetsen en gebruik je eigenlijk meer dan voorheeen. Kortom, ik ben er niet meer tevreden over.
Ik heb dit op de website van Sensodyne aangegeven, maar geen reactie.
Zijn er meer mensen met deze klachten?

Mijn ervaring is idemdito. Ik verwacht geen enkele reactie van een multinational.
Slechts een vereniging van tandartsen zal mischien gehoord worden.
Dus voer voor KASSA!!

ma
door marindo - Oct 13, 2011 om 08:11
12 Antwoorden / 1 Vragen

Door het lezen van inhoud samenstelling voor gevoelige tanden van andere merken en het uitproberen ervan ben ik al een tijdje overgegaan op het eigen merk van Kruidvat.De gevoeligheid is weggebleven en de prijs is wel aanmerkelijk lager dan sensodyne.
Het loont echt wel de moeite wat alternatieven uit te proberen en niet klakkeloos maar de reclame te volgen.Wat jarenlang als enige uniek produkt op de markt was heeft nu heel veel en vaak goedkopere alternatieven.Door lezen van samenstelling en uitproberen ervan kom je soms tot verrassende uitkomsten.Marktleiders zijn allang ingehaald maar de fabrikanten proberen ons nog altijd te overtuigen dat zij de enige zijn die deze (dure!)unieke? produkten op de markt brengen.En gezien de europese markt liggen er in de winkels genoeg bekende buitenlandse produkten van bekende fabrikanten die qua samenstelling precies hetzelfde zijn maar aanmerkelijk lager in prijs.Je hoeft er zelf niet voor naar het buitenland te reizen.Gewoon uitproberen.

fr
door frederike_1 - Oct 13, 2011 om 15:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Afgelopen zomer en ook andere jaren wanneer ik daar kwam, bij de betreffende Duitse drogisten dezelfde Sensodyne gekocht. Helaas, wonen we erg ver weg om daar heen te gaan.
Vraagje: Is de Sensodyne in Duitsland onveranderd?
Verder heb ik vanochtend hier een rondje door ons dorp gedaan.
Bij de betreffende drogisten is de prijs dus inderdaad gestegen van ca. € 2.70 naar meer dan € 4,00. En het dus nog steeds diezelfde rotzooi.
Voor de verandering ga ik nu eens Extra Fresh proberen, die was gij Hoogvliet in de `aanbieding` voor € 2,75, met 20% extra. Nou, ik ben benieuwd.
En ik was al van plan om eens andere merken te proberen.

miekmol
door miekmol - Oct 13, 2011 om 16:10
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi Frederike,

In Duitsland is de samenstelling onveranderd, het zit alleen in andere tubes.
Ik weet het soms ook niet meer hoor... Van de ene tandarts moest ik met Sensodyne rood original poetsen en mijn tandvlees elke dag insmeren. Nu heb ik dat zeker 10 jaar gedaan en ik ben nu al 2 jaar aan het klooien met mijn tanden en kiezen. De ene na de andere zenuwbehandeling en er zijn er ook 2 getrokken. In die 10 jaar had ik nooit een pocketcontrole gehad en ik hoefde nooit naar de mondhygieniste. Ik ben nu naar een andere tandarts gegaan en hij adviseert Elmex groen. Deze is een stuk goedkoper. Toch blijf ik trouw aan mijn Sensodyne rood, ik smeer dat dagelijks op de tandhalzen. Soms vraag ik me af, of mijn slechte gebit niet is gekomen door zeker 10 jaar zonder fluor te poetsen?

Succes in ieder geval...

groetjes Miek

Em
door Emmap - Oct 13, 2011 om 17:34
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, ook hier dezelfde ervaring. 'Groen' was ook mijn favoriet. Prijs is afgelopen zomer belachelijk verhoogd... zonder opgaaf van redenen.
Gemeld bij Kassa prijspakker, maar zal wel een te moeilijk geval zijn door bv andere samenstelling?
Vanwege de prijsverhoging naar andere, goedkopere, merken (huismerken etc) gekocht, en ben nu wat aan het experimenteren met div. alternatieven.
Ik heb niet naar de samenstellig gekeken, maar dat is ook nog een idee, ja.

Misschien een TIP:
Ik gebruik daarnaast eens in de week op tandartsvoorschrift Elmex Medical cariësprotectiegel (wordt vergoed, maar is niet zo duur en je doet er heel lang mee). Met je vingertop wat gel op de tandhalzen smeren, 3 of 4 minuten laten zitten, spoelen.

ma
door marindo - Oct 15, 2011 om 09:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

Fluoride in de tandpasta heeft alleen maar nut als je niet meteen na het tandenpoetsen je mond spoelt.Dit heb ik van mijn tandarts maar ook later van de mondhygieniste gehoord.Poets je tanden,doe daarna andere toilethandelingen en spoel pas na een kwartier je mond.Dan heeft de fluor echt zijn werk gedaan.Dit klopt wel want als je bij de tandarts of mondhygieniste een fluor behandeling krijg mag je niet naspoelen en een uur niet eten of drinken.
Wat ook goed helpt is je tanden 's avonds te flossen of met een speciaal borsteltje(in alle maten te koop)tussen je tanden te reinigen.Daarnaast is een goede tongreiniging ook belangrijk omdat daar veel slechte zaken op achterblijven.Vooral 'smorgens als je opstaat is vooral het achterste gedeelte van je tong onfris. Kost allemaal wat meer tijd maar is wel het behoud van je tanden en kiezen.
Maar dit laten ze je op de reclame niet zien.In de meeste gevallen zie je de mensen alleen de voortanden poetsen of dan komt er zo'n nepdeskundige die je wat op je tandvlees laat smeren en dan roepen ze blij"Ik voel niets meer"of meer van die onzin.Eerst was het fluor wat de klok slaat,nu is het de gevoeligheid en de laatste keer zag ik iets van een mondweerstand en kwam witter dan wit weer ter sprake.En als je het wil geloven kost het je alleen maar meer geld.
De fabrikanten zien hun omzet stijgen maar veel gebitten blijven achteruit gaan.

fr
door frederike_1 - Oct 17, 2011 om 11:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu Extra Fresh geprobeerd, maar dat is ook net zo dun. Ook troep dus.

si
door silletje35 - Oct 18, 2011 om 13:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

SENSODYNE BELDE ME NET
NOOIT VERWACHT
MAAR HELLAAS
GEEN SENSODYNE F MEER OP VOORRAAD

RAAD ME AAN MIN 6 WEKEN RAPID TE GEBRUIKEN

VINDT HET NETJES DAT ZE BELDE NA EEN KLACHT