ad
door adl Feb 25, 2005 om 22:49
Voeding & gezondheid

Silicone bakvormen

hoe haal je in vredesnaam een appeltaart uit zo`n vorm zonder hem te breken?Ik heb het nu een paar keer geprobeerd,in de combimagntron 360 watt,180 gr.,bodem zachter dan de bovenkant,die al erg bruin was,na 15min afkoelen,of langer geprobeer het hele zaakje op te tillen en de randen naar beneden te klappen,maar altijd breekttie!Een paar jaar geleden,met mn eerst combi had ik een metalen springvorm die geschikt was voor de magnetron.Binnen 40 min een gare appeltaart.Met silcone lukt dit echt niet zo mooi,Wie heeft er tips

32425 10 Rapporteer

tica
door tica - Feb 25, 2005 om 22:57
14 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi

Het is even wennen; die siliconevormen. Heb je de vorm van te voren ingevet? Want dat zou het probleem kunnen zijn. Siliconen moet je NIET invetten omdat dit juist aanhechten bevorderd. Om de taart uit de vorm te krijgen laat je hem het beste eerst afkoelen om hem daarna te storten (met een schaal, bord of plank op de bovenkant, omdraaien en voorzichtig de vorm eraf halen). Ik kan me voorstellen dat dit met een appeltaart wat moeilijk gaat door de enigsinds kruimelige structuur. Puddingen of vaste cake maken gaat overigens wel erg goed in siliconen!

Succes met bakken!

Tica

sk
door skapig - Feb 28, 2005 om 22:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik hoorde laats van iemand die bij tuperware werkt dat als je zo'n vorm koopt dat je hem heeeeeeel goed moet afspoelen met lauw water , want er zit een soort poeder in , blijft er ook maar klein beetje poeder over dan bakt de cake/taart  vast en kan je hem er niet heel uitkrijgen

sk
door skippy12 - Mar 6, 2005 om 09:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

euhh,wel in vetten,niet invetten??ik heb een tulband vorm ,die je wel moet invetten,maar ik vind het maar niks,gebruik de stalen gewoon weer.misschien als men de appeltaart een paar uur in de koeling zet om op te stijven,lost ie misschien beter,maar het blijft omslachtig.gewoon de springvorm blijven gebruiken,heb je tenminste weer eer van je werk.gj schouten

vladja
door vladja - Mar 6, 2005 om 09:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je nog lang plezier van je combimagnetron wilt hebben en appeltaart
bakt met behulp van het magnetronvermogen (360 Watt), dan moet er
vooral geen stalen bakken of ijzeren springvormen inzetten. Dit advies
zou ik maar gauw in de prullenman gooien.

Vladja

vladja
door vladja - Mar 6, 2005 om 09:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

prullenman = prullenmand.

st
door sterbakker - Apr 7, 2006 om 08:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

De Silicone bakvorm kent vele leveranciers. Er is er echter maar 1 die aan alle ISO normen voldoet. Demarle is de leverancier van dit product. Ik kan je eventueel meer info geven. Met Demarle heb je absoluut geen problemen met ontvormen en verschil in hard en zacht boven of onderin. Er zijn gratis workshops waar je er mee kan leren werken.

Mail maar als er interesse is. Reiniercastelein@hotmail.com

st
door sterbakker - Apr 7, 2006 om 08:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Tupperware heeft geprobeerd het product van Demarle te evenaren. Echter er is een groot verschil. Tupperware heeft niet het glasvezel in de vormen wat Demarle wel heeft. Demarle is een gepatenteerd leverancier van de silicone bakvorm. Kijk eens op www.demarle.com

ch
door chan - Jun 10, 2006 om 20:30
31 Antwoorden / 18 Vragen

ik heb heel veel ervaring mee je kan hem in de koelkast doen een 20 min laten wachten dan gaat die er wel uit

cat4you
door cat4you - Oct 31, 2006 om 14:20
9 Antwoorden / 6 Vragen

siliconen bakvorm weggooien en gewoon weer de degelijke ouderwetse bakvormen kopen.

brynnar
door brynnar - Oct 31, 2006 om 14:36
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Cat4you,

Vraag dateert van 25/02/2005 en is meer dan anderhalf jaar oud........

Mvgr - B