zo
door zonnetje1958 Apr 28, 2005 om 17:31
Voeding & gezondheid

Sojamelk zonder toegevoegde suiker?

Weet iemand of er suikervrije sojamelk op de markt is en zo ja, van welk merk? Weet je misschien ook de prijs/prijzen? en waar het verkrijgbaar is? Ik ken alleen sojamelk van Alpro, maar daar zit toegevoegde suiker in.

370 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

dubbelpost

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Inderdaad per ongeluk dubbel geplaatst. Bij deze krijg ik een seintje als er een reactie komt, bij de andere was ik dat vergeten aan te klikken. Toch hoop ik op reacties.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan gebeuren. Geen probleem. Ik zet het erbij in de hoop dat de mensen dan de andere vraag opzoeken en daar een antwoord bij zetten zodat de antwoorden niet verspreid over diverse topics worden gegeven. Dat is wel zo duidelijk. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Zonnetje,

Ik weet niet waar het te krijgen is als suikervrij product, wellicht bij "De Tuinen" of bij en reformwinkel. Maar je kunt het ook zelf maken.

Voor 1 lietr melk heb je ca 120 gram sojabonen nodig, die je eerst wel een behoorlijke tijd moet weken in water (ca 15 uur). De bonen kneden en de vliezen wegspoelen met water. Je kunt de vliezen ook laten zitten, maar dan krijg je minder melk uit de bonen. Daarna breng je de bonen aan de kook, totdat het water enkele seconden kookt.

Vervolgens mix je deze geweekte bonen in ca 1 liter water. Een paar minuten goed doorroeren. Doe alles in een kaasdoek en zeef en pers de massa hierin uit. Vang de melk op in een pan. Breng dit weer aan de kook en laat ongeveer 10 minuten doorkoken. Afkoelen & klaar is je zelfgemaakte sojamelk. In de koelkast nog 3-4 dagen goed te houden.

Brynnar