zo
door zonnetje1958 Apr 28, 2005 om 17:33
Voeding & gezondheid

Suikervrije sojamelk?

Weet iemand of er suikervrije sojamelk op de markt is en zo ja, van welk merk? Weet je misschien ook de prijs/prijzen? en waar het verkrijgbaar is? Ik ken alleen sojamelk van Alpro, maar daar zit toegevoegde suiker in.

7550 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tweede dubbelpost - één keer de vraag stellen voldoet ruimschoots :-)

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar de natuurwinkel daar staan meerdere suikervrije soorten!!!

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt ook even via internet kijken www.google.nl doet wonderen

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, heel veel zelfs en meestal verkrijgbaar in de natuurvoedselwinkel.

Lima (gezoet met tarwe- en rijststroop) AVP 1,60/ltr
Provamel in allerlei smaken (ongezoet en gezoet met o.a. appeldiksap) AVP 1,69-1,89/ltr
en het volgens kenners lekkerste Bruno Fisher (in statiegeldfles) AVP 2,05/ltr

al deze producten zijn ook nog een met 6-20% korting verkrijgbaar en worden (boven de grote rivieren) gratis thuisbezorgd als je deelnemer* wordt van de Konsumenten Groep Bioké (zie www.bioke.tk )

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitgemelkt oud draadje.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, dit is Geen uitgemelkt oud draadje dit is toch iets blijvends en de nieuwe informatie vind ik interessant

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord van tovenaer: sojamelk is veelal verkrijgbaar bij een chinese toko, bij mij de buurt zit een Supertoko die heeft vele soorten.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat uitgemelkte oude draadje sloeg waarschijnljk op Google, niet op de reactie van Sea, want die laatste is geweldig...

Ik had Google natuurlijk al geprobeerd, voordat ik de vraag bij Kassa stelde, maar wat ik daar vond was om te beginnen allemaal zonder prijzen erbij.

De tip van de toko vind ik een hele goeie, daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben. Helaas, in mijn woonplaats is geen toko, maar als ik eens in een stad kom waar die wel is, ga ik daar zeker even kijken.

Nieuwe info blijft zeer welkom. Maar allen die tot nu toe geantwoord hebben in elk geval heel erg bedankt!

m.vr.gr, Zonnetje

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag was van april 2005!!!!!!!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou en?

m.vr.gr. Zonnetje

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Nou en" Wat heb je gedaan met de goede antwoorden zo te zien niets dus.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste antwoorden zijn wel leuk, maar ik zal dat adres in Sint petersburg Rusland maar niet hier plaatsen....

een allergie patient gebruik verschillende Soja melk varianten, de goedkope met suiker, en duurdere om direkt te drinken...

Helaas is niet elk merk en variant overal te koop...

In grotere steden meestal in speciaal zaken, en hier in Hoorn voor half geld in de plaatselijke buurtsuper, dus niets dure Toko....

Maar zonder woonplaats kan ik geen info krijgen bij de fabriek die suikervrij voordelig leverde... ze verkopen dezelfde produkten onder 5 verschillende namen.... dus afhankelijk van winkel... en prijzen, die verschillen en de inhoud niet....!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ zonnetje,

uitgemelkt of niet, ik wil toch nog even volgende kwijt.

Sojamelk kost nogal wat, maar bestaat slechts voor 6% uit bonen, de rest is water. Sojamelk zonder suiker is niet te drinken, maar goed smaken verschillen en hier is het gewoon in de supermarkt als Jumbo en C1000 verkrijgbaar.

Maar los hiervan heb ik vorig jaar een artikel gelezen waarin werd aangegeven dat het helemaal niet goed is bewerkte sojaproducten te  nemen. Het ging vooral om de bewerking hiervan. Dus toen heb ik mezelf afgevraagd van water drinken kan ik gratis uit de kraan en ik koop wel sojabonen en kook die zelf, zo krijg ik precies datgenen binnen wat ik binnen wil krijgen. Je kunt ze als je ze gekookt hebt in de keukenmachine doen met djintan (komijn) erdoor en zelfs eigen kroketten van maken. ( met ei en meel) Heb je alle gezondheid nog lekker op je bord ook. Maar sojamelk, nee, te duur, te weinig soja en nogeens bewerkt en je koopt 92% water. Dus jij mag kiezen, ik doe het niet meer.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Elenay

Toevallig kortgeleden op de tv gezien vogens mij op een duitse zender.soja melk is meerdan 90 %water waar soja pulp overheengevlogen is.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is in Rusland alleen maar een consentraat te koop, goedkoper, en met dit pak krijg je van 1 liter... 12 liters... dus jou verhaal klopt.. en met sap of zoetstoffen, eventueel voordelige van aldi, kun je zelf de smaak ook aanpassen, maar vele kopen liever dure dingen dan zelf maken....

Sojabonen zijn lastig verkrijgbaar zover ik weet, maar die Jumbo en diverse andere supers, ik wacht nog op een woonplaats.... en dan kan ik zelfs het volle adres geven, want ze kon niets vinden... Toko's zijn erg verschillend... en duurder!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ johan

OK, jammer dat ik dat niet heb gezien johan. Ja, op een gegeven moment ga je dan wel nadenken nietwaar. Vaak kijken de mensen te weinig op de verpakking. Er wordt zelfs sojamelk verkocht waaraan calcium wordt toegevoegd, maar dat is calciumcarbonaat. Ik heb het tegen de winkelier gezegd, maar goed.

Als je dan weet dat calciumcarbonaat de slechtste opneembare calcium is, dan kun je je toch afvragen wat ze de onwetende consument door de maag weten te splitsen. Los daarvan wordt calcium alleen maar opgenomen in combinatie met de juiste verhouding magnesium, dus tja waarom zou je daarvoor betalen?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gozik,

sojabonen zijn verkrijgbaar bij de reformwinkel en idd bij de toko's hier. En bij de toko is het best betaalbaar hoor. 1 Kg voor € 2,25 meende ik. Je hebt weinig nodig, want net als alle andere bonen zet het enorm uit met koken. Ze moeten wel gauw 3-4 uur worden gekookt op laag pitje, maar ach is best te doen, gaat toch vanzelf nietwaar?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt ik ga het wel proberen,, erg goedkoop is het niet, gezien de kilo prijzen per 25 kg zakken... maar dat hoort zo..

Als je er Sojamelk van maakt is het wel goedkoop, ik kreeg bakkerrij grondstoffen, en die rekenen hele andere prijzen (ex btw)...

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gozik, als je voordeliger wilt, probeer dan eens bij de groothandel, want daar haalt mijn buur het ook vandaan. En als je zakken van 25 kg wilt, valt er vast wel iets te regelen ergens voor een voordeliger prijs, want mijn buur doet dat ook wel met andere voeding bij de toko, omdat hij veel nodig heeft voor groot gezin.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou fijn zijn als mensen niet zo snel zouden oordelen. (Je zou bijv. eerst aan mij kunnen vragen OF ik er iets mee gedaan heb en zo niet, hoe en waarom - je kent toch geen details?) In mijn geval dacht ik een merk gevonden te hebben zonder suiker, dus ik was heel lang in de veronderstelling dat mijn zoektocht was opgelost. Maar veel later bleek, toen ik er toevallig eens op gewezen werd, dat er toch ruwe rietsuiker bij de ingredienten was toegevoegd. Maar wie kijkt er nu nog op de ingredientenlijst als je het al een hele tijd gebruikt? Toen begon mijn zoektocht weeropnieuw. Vandaar dat tijdsverschil.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien, als je denkt een goede sojamelk te hebben gevonden, ga je dan nog op zoek naar een toko in een andere woonplaats? Dacht het niet. Vandaar dat ik daar verder niets mee gedaan heb. Maar nu is het dus weer wel relevant.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

JA ER IS SUIKERVRIJE SOJA MELK TE KOOP, OK VAN ALPRO. ER ZIJN ONGEVEER 7 SOORTEN SOJEMELK C1000